Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Hamulec ręczny (postojowy) & linka
asasyn18 - 20 Sierpień 2014, 22:44
portiporta napisał/a: | chyba najlepiej będzie jak zdejme bebny od obu kół |
I to jest dobry początek, tarcze odkręcisz kluczem imbusowym i będziesz miał wszystko na widoku,
portiporta - 21 Sierpień 2014, 09:34
mam jeszcze pytanie co do odkręcania tych tarcz. czy do tej operacji nie potrzebne jest ściąganie zacisków?
mlody21989 - 21 Sierpień 2014, 11:18
tak musisz odkręcić zacisk. Dwie śruby albo na klucz 16 albo 17
portiporta - 21 Sierpień 2014, 21:34
no to lekka lipa bo zapewne to wszystko jest zapieczone. tarcze ogólnie mam na wykończeniu więc daawno nie były odkręcane przez co będzie problem.. narazie ogarniam podłoge a potem przyjdzie czas na ten ręczny
kamil_0793 - 21 Sierpień 2014, 21:40
Nie sądzę, żeby odkręcenie zacisku to był problem. Wystarczy popsikać parę razy WD40, ostukać młotkiem, znowu popsikać, znowu ostukać i przy pomocy nasadowego klucza i kawałka rurki powinno się odkręcić.
perzu126 - 21 Sierpień 2014, 23:07
Do zacisków jest klucz 17. Raczej nie powinno być problemów z odkręceniem
mlody21989 - 22 Sierpień 2014, 07:40
perzu126, ja miałem 16 dopiero w zestawie naprawczym miałem nowe śruby na klucz 17
ssYaa - 2 Wrzesień 2014, 22:37
Mam pewien problem. Po wymianie tarcz na obu kołach i szczęk na jednym kole, ręczny nie łapie tak jak powinien, w dodatku koła lekko się hamują. Macie jakiś pomysł jak to rozwiązać?
Przed wymianą ręczny łapał tylko na jedno koło, a po spuszczeniu go piszczał.
perzu126 - 3 Wrzesień 2014, 01:37
Wymieniłes szczeki tylko z jednej strony? A sparwdziłes czy mechanizm w bębnie nie jest zapieczony i luźno wszystko chodzi? Jesli nie to niestety muszisz z powrotem ściagac tarcze
Atul1515 - 19 Kwiecień 2015, 10:39
Witam mam problem z hamulcem pomocniczym mianowicie odbija ale dosyć mozolnie i jakby na dwa razy raz odbije a raz nie . Hamować hamuje tylko kwestia odbijania . Wyczytałem że jest tam sprężyna która za to odpowiada i owszem widzę ją tylko jak się do niej dostać . ?
Ps: Dodam że hamulec zatrzymuje się na 10 ząbku .
asasyn18 - 19 Kwiecień 2015, 11:51
Cytat: | Ps: Dodam że hamulec zatrzymuje się na 10 ząbku . |
Na początku to trzeba podciągnąć hamulec na tarczach, żeby to jakoś działało.
Jest cała masa informacji w tym temacie, ale chyba go nawet nie czytałeś...
Atul1515 - 19 Kwiecień 2015, 12:24
asasyn18, przeczytałem cały temat, zaglądąłem do mechanizmu sprawdzałem czy wszystko jest ok.
Właśnie myślałem żeby go podciągnąć ale koła stoją w miejscu jak się go wciśnie więc nie wiem czy ma to sens .
Jak narazie jestem zielony w tych rzeczach bo Mb mam dopiero od 2 tygodni więc proszę o wyrozumiałość .
Pozdrawiam .
Greg_G - 19 Kwiecień 2015, 12:41
A internet też masz od dwóch tygodni? Ten temat jest już wyczerpany. Przynajmniej na tym forum.
Z google też się fajnie korzysta, a na youtube jest filmik jak się dostać do mechanizmu.
Może nawet ten filmik był gdzieś tutaj wrzucany... trzeba poszukać.
K2_Costa - 19 Kwiecień 2015, 12:50
również potwierdzam, że info na forum jest wystarczające - sam jak doprowadzałem hamulec do stanu używalności - wszystko wyczytałem z forum...
po wyczyszczeniu, przesmarowaniu wszystkich ruchomych elementów, ostukaniu z rdzy i ODPOWIEDNIM NACIĄGNIĘCIU - chodzi aż miło.
Naciągałem początkowo - raz jedno koło w górze, raz drugie - ale dopiero po podniesieniu całego tyłu dało się idealnie naciągnąć.
asasyn18 - 19 Kwiecień 2015, 13:09
Cytat: | Właśnie myślałem żeby go podciągnąć ale koła stoją w miejscu jak się go wciśnie więc nie wiem czy ma to sens . | Cytat: | Ps: Dodam że hamulec zatrzymuje się na 10 ząbku . |
10 ząbków to jest za dużo, musisz go podkręcić, są dwa miejsca regulacji przy tarczach i pod tylną kanapą. Zacznij od tarcz ja mam u siebie tak zrobione, że na 2-3 ząbku hamulec dęba staje. Nawet nie musisz wiele szukać wystarczy, że zapoznasz się na początek z tym tematem.
|
|
|