To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Hamulec ręczny (postojowy) & linka

nice-wawa - 14 Lipiec 2011, 23:15

EPC +katalog części do Mercedesa wg. tego katalogu po numerze serwis dobiera odpowiednią potrzebną część do danego modelu.
jjankiello - 14 Lipiec 2011, 23:22

Cytat:
a w sklepie nie kupię??:D
Pewnie, że kupisz, ale niekoniecznie taką jak trzeba... :mrgreen:
Piotr8 - 22 Styczeń 2012, 18:24

Witam.
Chcę odświeżyć temat.
Dziś "padł" mi hamulec postojowy, zdjąłem kanapę odkręciłem blachę osłaniającą mechanizm i widzę że prawdopodobnie zerwała się prawa linka (porusza się luźno bez oporu).
Czy wymiana tylnych linek (skoro zerwała się prawa, to pewnie lewa za długo nie pożyje, więc muszę wymienić obydwie) to duży problem i od czego zacząć.
Przy okazji, czy Ktoś zna cenę tylnych linek w ASO ?
Pozdrawiam
Piotr

madzara31 - 28 Styczeń 2012, 17:57

Piotr8 napisał/a:
to pewnie lewa za długo nie pożyje
Nie ma reguły. Bez padu na glebę i sprawdzenia pancerza za dużo nie wymyślisz.
Piotr8 napisał/a:
to duży problem i od czego zacząć.
Od zdjęcia tarcz i odkręcenia linek przy kołach. Jeśli bywasz pod autem czasami to dasz radę. Jeśli nie daj sobie luz.
Piotr8 napisał/a:
Przy okazji, czy Ktoś zna cenę tylnych linek w ASO ?
Od 16 do 20 euro + vat.
bartek145 - 28 Styczeń 2012, 20:29

te mogą być?

http://allegro.pl/linka-h...2060185001.html

http://allegro.pl/linka-h...2060185020.html

madzara31 - 29 Styczeń 2012, 08:28

Nr. się zgadzają.
Piotr8 - 29 Styczeń 2012, 11:55

Witam.
Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem i pomoc.
Linki już wymienione :D
Zajęli się tym znajomi mechanicy ponieważ uznałem że, ta naprawa "trochę" mnie przerośnie, moja obsługa tego auta ogranicza się do, otwarcia maski celem uzupełnienia płynu do spryskiwaczy (kiedyś jeszcze sprawdzałem poziom oleju, ale jest on niezmienny od wymiany do wymiany) po prostu wóz (od pięciu lat w moich rękach) jeździ całkowicie bezawaryjnie a dodam że, w tym roku skończy 15 wiosen z przebiegiem ok. 300 tyś. km.
Ale do rzeczy, koszt linek w ASO Duda-Watin (komplet) 217 Pln. brutto, linki po demontażu okazały się być czyste w pancerzach (widniał jeszcze oryginalny biały smar), powodem zerwania prawej linki okazał się bardzo ciężko działający rozpierak szczęk do którego mocowany jest koniec linki (prawy był niemal nieruchomy, natomiast lewy chodził BARDZO ciężko, oba silnie zapieczone i pokryte rdzą), rozpieraki oczyszczone na szczotce, nasmarowane, okładziny oczyszczone, tarczo-bębny zlikwidowany lekki rant, wszystko po złożeniu i wyregulowaniu działa jak nigdy przedtem a hamulec postojowy obecnie to "żyleta"
Czas całej operacji to około 2 godziny (z krótką przerwą na kawę) a koszt wymiany/naprawy 100 Pln.
Jeszcze raz dziękuję.
Pozdrawiam
Piotr

mieleo2 - 4 Marzec 2012, 12:58

A ja dalej walczę z ręcznym. szczęki wymienione luzy wyregulowane , a ręczny łapie na 14 kliku.W/g mnie za długie linki .Wymontowałem tylna kanapę i wg książki czytałem i nic mi nie udalo sie zrobić by skrócić linki .Czy to ktoś z was przerabial? co w tym urządzeniu trzeba zrobić by trochę skróćic linki ? Pozdrawiam

[ Dodano: 7 Marzec 2012, 21:01 ]
Cytat:

A ja dalej walczę z ręcznym. szczęki wymienione luzy wyregulowane , a ręczny łapie na 14 kliku.W/g mnie za długie linki .Wymontowałem tylna kanapę i wg książki czytałem i nic mi nie udalo sie zrobić by skrócić linki .Czy to ktoś z was przerabial? co w tym urządzeniu trzeba zrobić by trochę skróćic linki ? Pozdrawiam

Czy nikt nie miał z h-cem do czynienia?

domcioo20 - 1 Lipiec 2012, 13:42
Temat postu: Podkręcanie hamulca postojowego (ręcznego)
Siema. Jest to mój 2 temat na tym forum. Problem dotyczy hamulców. Na papierze ze stacji diagnostycznej napisali: Różnica w mocy hamowania> 50% najwyższej wartości. Z tego co pamietam prawa strona może mieć ok 20-30% sprawnosci, zas lewa ok 70-80%.Da się podkręcić jakoś linki hamulcowe tak, żeby z prawej jak i lewej strony była przybliżona wartość sprawności hamulców? Wymieniane byly one jakieś pół roku temu. Proszę o pomoc.
mcteusz - 1 Lipiec 2012, 18:52

Po co ruszać linki? Ja bym obstawiał że trzeba wyregulować luz na tylnych kołach i będzie cacy... Poszukaj instrukcji regulacji ręcznego. Do tego wystarczy podnośnik, klucz do szpilki koła i śrubokręt płaski... Kół nawet nie trzeba odkręcać...
domcioo20 - 1 Lipiec 2012, 19:11

mcteusz napisał/a:
Po co ruszać linki? Ja bym obstawiał że trzeba wyregulować luz na tylnych kołach i będzie cacy... Poszukaj instrukcji regulacji ręcznego. Do tego wystarczy podnośnik, klucz do szpilki koła i śrubokręt płaski... Kół nawet nie trzeba odkręcać...

Luz na kołach? Myslisz ze to przez luz są takie różnice w sprawności hamulców? Otóż z normalnymi hamulcami jest wszystko wporzadku. Problem zaczyna się właśnie kiedy zaciąga się ręczny. Tzn nozny :lol:

Pioterek - 1 Lipiec 2012, 19:37

domcioo20, łyknij trochę podstaw np. ściągnij sobie z działu Download książkę "Sam naprawiam" i poczytaj trochę, jeśli TEGO wątku nie chce Ci się przejrzeć.
Nożny z awaryjnym nie ma nic wspólnego: to dwa osobne układy, jeden tarczowy, drugi bębnowy.
A tu masz skan z książki tego o czym mówił wyżej kolega mcteusz:

mcteusz - 1 Lipiec 2012, 19:43

Tak. Trochę niefortunnie się wyraziłem. Chodziło mi właśnie o luz hamulca postojowego na tyle... :oops: Dzięki Pioterek,
domcioo20 - 1 Lipiec 2012, 19:52

Dzieki bardzo. Na pewno poczytam o tym troszke. Mam nadzieję że jakoś sobie poradze
FaZi_Fr - 1 Lipiec 2012, 20:30

Panowie ja sie chcialem tylko upewnic :) otoz zapieczona mam lewą strone hamulca postojowego (w kole). Chce pozdejmowac tarcze hamuclowe zeby po prostu to sprawdzic, przeczyscic i przesamarowac :)

Czy do zdjęcia tylnej tarczy hamulcowej potrzeba odkrecac tą duża nakrętkę (prawdopodobnie mocującą polos)?
Czy tylko odkrecic te małe srubki i zbic tarcze?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group