To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Problem: 1,5 litra oleju na 10 tys - duzo?

Trusk - 20 Czerwiec 2010, 14:56
Temat postu: Problem: 1,5 litra oleju na 10 tys - duzo?
Witam Wszystkich serdecznie ze wzgledu ze kijowo dziala szukajka to pozwole sobie zalozyc temat....

A więc mam problem z olejem.... przejechalem juz 10tys km i wlalem prawie 1,5l oleju.... nie wiem czy to normalne czy nie... i w ogole mi nie dymi z rury na czarno jak mu przycisne... nie wiem od czego zaczac moze cos pomozecie zeby rozwiazac problem??

Javoreczek - 20 Czerwiec 2010, 15:04
Temat postu: Re: Gdzie on jest? :O
Trusk napisał/a:
przejechalem juz 10tys km i wlalem prawie 1,5l oleju....


IMHO nie zawracaj sobie tym głowy, to nie jest jakieś dramatycznie duże zużycie oleju

Trusk napisał/a:
i w ogole mi nie dymi z rury na czarno jak mu przycisne...


a to jest problem? :shock:

Trusk - 20 Czerwiec 2010, 15:06

no dobra a to ze nie dymi na czarno w ogole? Przeciez to diesel
Javoreczek - 20 Czerwiec 2010, 15:08

ale oprócz tego braku dymienia sa jakieś niepokojące obiawy, np. brak mocy?
bo jeśli nie, to pozostaje sie cieszyć :)

Trusk - 20 Czerwiec 2010, 15:09

heheeh nie no nic sie nie dzieje z autem ;) butka ma tak jak powinno byc :) no dobra to pozostaje mi sie cieszyc i mam nadzieje ze bedzie git :mb:
jacon - 20 Czerwiec 2010, 15:56

Trusk napisał/a:
no dobra to pozostaje mi sie cieszyc i mam nadzieje ze bedzie git :mb:
Będzie jeszcze bardziej git jak zmienisz tytuł postu na bardziej czytelny i od razu coś mówiący :wink:
eldorado - 20 Czerwiec 2010, 20:21
Temat postu: Re: Problem: 1,5 litra oleju na 10 tys - duzo?
Trusk napisał/a:
Witam Wszystkich serdecznie ze wzgledu ze kijowo dziala szukajka to pozwole sobie zalozyc temat....

A więc mam problem z olejem.... przejechalem juz 10tys km i wlalem prawie 1,5l oleju.... nie wiem czy to normalne czy nie... i w ogole mi nie dymi z rury na czarno jak mu przycisne... nie wiem od czego zaczac moze cos pomozecie zeby rozwiazac problem??


sprawdzic manometrem-pomiar cisnienia w cylindrze, sprawdź płyn w chłodnicy czy nie ma w nim oleju, może olej "wali" odmą na orurowanie filtra powietrza; możliwe że uszczelniacze zaworów i pierścienie do wymiany

G. - 20 Czerwiec 2010, 20:49

Nie wiemy jaką nogę ma kolega, przy ciężkiej stopie takie zużycie jest raczej w normie.

Dodatkowo proponuje przyjrzeć się turbinie, może uszczelnienie się kończy.

eldorado - 21 Czerwiec 2010, 08:00

no nie wiem- 1,5l na 10tys, do silnika wchodzi 5l, wymiana co 15 000 to sie okazuje ze trzeba dolać 2,25l świeżego oleju, jak dla mnie trzeba sprawdzić silnik czy nie ma wycieków a jak nie ma to jak dla mnie remont. Choć ja też miałem diesla który miał nakukane ponad 500tys. przebiegu ale latał na półsyntetyku a co jedynie jemu dolewałem to była ON
nice-wawa - 21 Czerwiec 2010, 08:24

eldorado napisał/a:
no nie wiem- 1,5l na 10tys, do silnika wchodzi 5l, wymiana co 15 000 to sie okazuje ze trzeba dolać 2,25l świeżego oleju, jak dla mnie trzeba sprawdzić silnik czy nie ma wycieków a jak nie ma to jak dla mnie remont. Choć ja też miałem diesla który miał nakukane ponad 500tys. przebiegu ale latał na półsyntetyku a co jedynie jemu dolewałem to była ON


Z tym remontem to troszkę przesadzasz .

Kolego normalnie jeździj i kontroluj tylko olej

makawel - 21 Czerwiec 2010, 08:56

eldorado napisał/a:
no nie wiem- 1,5l na 10tys, do silnika wchodzi 5l, wymiana co 15 000 to sie okazuje ze trzeba dolać 2,25l świeżego oleju, jak dla mnie trzeba sprawdzić silnik czy nie ma wycieków a jak nie ma to jak dla mnie remont. Choć ja też miałem diesla który miał nakukane ponad 500tys. przebiegu ale latał na półsyntetyku a co jedynie jemu dolewałem to była ON


Kolego nie wchodzi 5 litrow ale prawie 7 a to roznica a diesel tak ma jak go cisniesz to olej ubywa ale czy az 1.5 litra ????

BolzZ - 21 Czerwiec 2010, 09:02

hahaha, ja bym zaczynał się martwić, jak będzie ubywało 1,5l na 1tys. km :P a nie na 10tys. :) No dobra, przesadzam, martwić bym się zaczął jak ubywałoby powyżej 0,5l na 1tys. km, a i tak ubytki tego rzędu często są zależne od stosowanego oleju, w dodatku nierzadko zdarza się, że ktoś jeździ na 10W40 i ubywa mu pół litra na tysiąc, a po zmianie na 5W40 przestaje ubywać (choć sam w to kiedyś nie wierzyłem, póki nie doświadczyłem osobiście).
Łukasz - 21 Czerwiec 2010, 09:04

eldorado napisał/a:
no nie wiem- 1,5l na 10tys, do silnika wchodzi 5l,

Nie zapominaj iż mowa tu o pięciogarowym 2,5 a tu wchodzi około 7 litrów ;)

G. - 21 Czerwiec 2010, 09:07

BolzZ napisał/a:
nierzadko zdarza się, że ktoś jeździ na 10W40 i ubywa mu pół litra na tysiąc, a po zmianie na 5W40 przestaje ubywać (choć sam w to kiedyś nie wierzyłem, póki nie doświadczyłem osobiście)

Ponieważ oprócz lepkości ważna jest także liczba TBN :-)

Camel- - 21 Czerwiec 2010, 17:39

Gomezio napisał/a:
Ponieważ oprócz lepkości ważna jest także liczba TBN

Dzięki której, olej może wypłukać nagary np. na pierścieniach ograniczając przedostawanie się oleju do komory spalanie. Poza tym liczą się też uszczelniające (uszlachetniające) dodatki do oleju - 5W40 to oleje wyższej klasy = wyższej klasy dodatki :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group