Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Problem: 1,5 litra oleju na 10 tys - duzo?
Trusk - 20 Czerwiec 2010, 14:56 Temat postu: Problem: 1,5 litra oleju na 10 tys - duzo? Witam Wszystkich serdecznie ze wzgledu ze kijowo dziala szukajka to pozwole sobie zalozyc temat....
A więc mam problem z olejem.... przejechalem juz 10tys km i wlalem prawie 1,5l oleju.... nie wiem czy to normalne czy nie... i w ogole mi nie dymi z rury na czarno jak mu przycisne... nie wiem od czego zaczac moze cos pomozecie zeby rozwiazac problem??
Javoreczek - 20 Czerwiec 2010, 15:04 Temat postu: Re: Gdzie on jest? :O
Trusk napisał/a: | przejechalem juz 10tys km i wlalem prawie 1,5l oleju.... |
IMHO nie zawracaj sobie tym głowy, to nie jest jakieś dramatycznie duże zużycie oleju
Trusk napisał/a: | i w ogole mi nie dymi z rury na czarno jak mu przycisne... |
a to jest problem?
Trusk - 20 Czerwiec 2010, 15:06
no dobra a to ze nie dymi na czarno w ogole? Przeciez to diesel
Javoreczek - 20 Czerwiec 2010, 15:08
ale oprócz tego braku dymienia sa jakieś niepokojące obiawy, np. brak mocy?
bo jeśli nie, to pozostaje sie cieszyć
Trusk - 20 Czerwiec 2010, 15:09
heheeh nie no nic sie nie dzieje z autem butka ma tak jak powinno byc no dobra to pozostaje mi sie cieszyc i mam nadzieje ze bedzie git
jacon - 20 Czerwiec 2010, 15:56
Trusk napisał/a: | no dobra to pozostaje mi sie cieszyc i mam nadzieje ze bedzie git | Będzie jeszcze bardziej git jak zmienisz tytuł postu na bardziej czytelny i od razu coś mówiący
eldorado - 20 Czerwiec 2010, 20:21 Temat postu: Re: Problem: 1,5 litra oleju na 10 tys - duzo?
Trusk napisał/a: | Witam Wszystkich serdecznie ze wzgledu ze kijowo dziala szukajka to pozwole sobie zalozyc temat....
A więc mam problem z olejem.... przejechalem juz 10tys km i wlalem prawie 1,5l oleju.... nie wiem czy to normalne czy nie... i w ogole mi nie dymi z rury na czarno jak mu przycisne... nie wiem od czego zaczac moze cos pomozecie zeby rozwiazac problem?? |
sprawdzic manometrem-pomiar cisnienia w cylindrze, sprawdź płyn w chłodnicy czy nie ma w nim oleju, może olej "wali" odmą na orurowanie filtra powietrza; możliwe że uszczelniacze zaworów i pierścienie do wymiany
G. - 20 Czerwiec 2010, 20:49
Nie wiemy jaką nogę ma kolega, przy ciężkiej stopie takie zużycie jest raczej w normie.
Dodatkowo proponuje przyjrzeć się turbinie, może uszczelnienie się kończy.
eldorado - 21 Czerwiec 2010, 08:00
no nie wiem- 1,5l na 10tys, do silnika wchodzi 5l, wymiana co 15 000 to sie okazuje ze trzeba dolać 2,25l świeżego oleju, jak dla mnie trzeba sprawdzić silnik czy nie ma wycieków a jak nie ma to jak dla mnie remont. Choć ja też miałem diesla który miał nakukane ponad 500tys. przebiegu ale latał na półsyntetyku a co jedynie jemu dolewałem to była ON
nice-wawa - 21 Czerwiec 2010, 08:24
eldorado napisał/a: | no nie wiem- 1,5l na 10tys, do silnika wchodzi 5l, wymiana co 15 000 to sie okazuje ze trzeba dolać 2,25l świeżego oleju, jak dla mnie trzeba sprawdzić silnik czy nie ma wycieków a jak nie ma to jak dla mnie remont. Choć ja też miałem diesla który miał nakukane ponad 500tys. przebiegu ale latał na półsyntetyku a co jedynie jemu dolewałem to była ON |
Z tym remontem to troszkę przesadzasz .
Kolego normalnie jeździj i kontroluj tylko olej
makawel - 21 Czerwiec 2010, 08:56
eldorado napisał/a: | no nie wiem- 1,5l na 10tys, do silnika wchodzi 5l, wymiana co 15 000 to sie okazuje ze trzeba dolać 2,25l świeżego oleju, jak dla mnie trzeba sprawdzić silnik czy nie ma wycieków a jak nie ma to jak dla mnie remont. Choć ja też miałem diesla który miał nakukane ponad 500tys. przebiegu ale latał na półsyntetyku a co jedynie jemu dolewałem to była ON |
Kolego nie wchodzi 5 litrow ale prawie 7 a to roznica a diesel tak ma jak go cisniesz to olej ubywa ale czy az 1.5 litra ????
BolzZ - 21 Czerwiec 2010, 09:02
hahaha, ja bym zaczynał się martwić, jak będzie ubywało 1,5l na 1tys. km a nie na 10tys. No dobra, przesadzam, martwić bym się zaczął jak ubywałoby powyżej 0,5l na 1tys. km, a i tak ubytki tego rzędu często są zależne od stosowanego oleju, w dodatku nierzadko zdarza się, że ktoś jeździ na 10W40 i ubywa mu pół litra na tysiąc, a po zmianie na 5W40 przestaje ubywać (choć sam w to kiedyś nie wierzyłem, póki nie doświadczyłem osobiście).
Łukasz - 21 Czerwiec 2010, 09:04
eldorado napisał/a: | no nie wiem- 1,5l na 10tys, do silnika wchodzi 5l, |
Nie zapominaj iż mowa tu o pięciogarowym 2,5 a tu wchodzi około 7 litrów
G. - 21 Czerwiec 2010, 09:07
BolzZ napisał/a: | nierzadko zdarza się, że ktoś jeździ na 10W40 i ubywa mu pół litra na tysiąc, a po zmianie na 5W40 przestaje ubywać (choć sam w to kiedyś nie wierzyłem, póki nie doświadczyłem osobiście) |
Ponieważ oprócz lepkości ważna jest także liczba TBN
Camel- - 21 Czerwiec 2010, 17:39
Gomezio napisał/a: | Ponieważ oprócz lepkości ważna jest także liczba TBN |
Dzięki której, olej może wypłukać nagary np. na pierścieniach ograniczając przedostawanie się oleju do komory spalanie. Poza tym liczą się też uszczelniające (uszlachetniające) dodatki do oleju - 5W40 to oleje wyższej klasy = wyższej klasy dodatki
|
|
|