Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 12:04 |
Problem: 1,5 litra oleju na 10 tys - duzo? |
Autor |
Wiadomość |
Trusk
Taxi
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 316 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 14:56 Problem: 1,5 litra oleju na 10 tys - duzo?
|
|
|
Witam Wszystkich serdecznie ze wzgledu ze kijowo dziala szukajka to pozwole sobie zalozyc temat....
A więc mam problem z olejem.... przejechalem juz 10tys km i wlalem prawie 1,5l oleju.... nie wiem czy to normalne czy nie... i w ogole mi nie dymi z rury na czarno jak mu przycisne... nie wiem od czego zaczac moze cos pomozecie zeby rozwiazac problem?? |
_________________ Mercedes C 2.5 TD 96r - Był:(
MB C250 TURBODIESEL SPORT - było http://www.w202.pl/viewto...14647&start=105
|
Ostatnio zmieniony przez Camel- 20 Czerwiec 2010, 17:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 15:04 Re: Gdzie on jest? :O
|
|
|
Trusk napisał/a: | przejechalem juz 10tys km i wlalem prawie 1,5l oleju.... |
IMHO nie zawracaj sobie tym głowy, to nie jest jakieś dramatycznie duże zużycie oleju
Trusk napisał/a: | i w ogole mi nie dymi z rury na czarno jak mu przycisne... |
a to jest problem? |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
Ostatnio zmieniony przez Javoreczek 20 Czerwiec 2010, 15:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Trusk
Taxi
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 316 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 15:06
|
|
|
no dobra a to ze nie dymi na czarno w ogole? Przeciez to diesel |
_________________ Mercedes C 2.5 TD 96r - Był:(
MB C250 TURBODIESEL SPORT - było http://www.w202.pl/viewto...14647&start=105
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 15:08
|
|
|
ale oprócz tego braku dymienia sa jakieś niepokojące obiawy, np. brak mocy?
bo jeśli nie, to pozostaje sie cieszyć |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Trusk
Taxi
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 316 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 15:09
|
|
|
heheeh nie no nic sie nie dzieje z autem butka ma tak jak powinno byc no dobra to pozostaje mi sie cieszyc i mam nadzieje ze bedzie git |
_________________ Mercedes C 2.5 TD 96r - Był:(
MB C250 TURBODIESEL SPORT - było http://www.w202.pl/viewto...14647&start=105
|
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 15:56
|
|
|
Trusk napisał/a: | no dobra to pozostaje mi sie cieszyc i mam nadzieje ze bedzie git | Będzie jeszcze bardziej git jak zmienisz tytuł postu na bardziej czytelny i od razu coś mówiący |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 20:21 Re: Problem: 1,5 litra oleju na 10 tys - duzo?
|
|
|
Trusk napisał/a: | Witam Wszystkich serdecznie ze wzgledu ze kijowo dziala szukajka to pozwole sobie zalozyc temat....
A więc mam problem z olejem.... przejechalem juz 10tys km i wlalem prawie 1,5l oleju.... nie wiem czy to normalne czy nie... i w ogole mi nie dymi z rury na czarno jak mu przycisne... nie wiem od czego zaczac moze cos pomozecie zeby rozwiazac problem?? |
sprawdzic manometrem-pomiar cisnienia w cylindrze, sprawdź płyn w chłodnicy czy nie ma w nim oleju, może olej "wali" odmą na orurowanie filtra powietrza; możliwe że uszczelniacze zaworów i pierścienie do wymiany |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 20:49
|
|
|
Nie wiemy jaką nogę ma kolega, przy ciężkiej stopie takie zużycie jest raczej w normie.
Dodatkowo proponuje przyjrzeć się turbinie, może uszczelnienie się kończy. |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
nice-wawa
W202 , C180 . 97
Pomógł: 33 razy Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 133 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2010, 08:24
|
|
|
eldorado napisał/a: | no nie wiem- 1,5l na 10tys, do silnika wchodzi 5l, wymiana co 15 000 to sie okazuje ze trzeba dolać 2,25l świeżego oleju, jak dla mnie trzeba sprawdzić silnik czy nie ma wycieków a jak nie ma to jak dla mnie remont. Choć ja też miałem diesla który miał nakukane ponad 500tys. przebiegu ale latał na półsyntetyku a co jedynie jemu dolewałem to była ON |
Z tym remontem to troszkę przesadzasz .
Kolego normalnie jeździj i kontroluj tylko olej |
_________________ C180 / 97 WDB 2020181F587711 |
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2010, 08:56
|
|
|
eldorado napisał/a: | no nie wiem- 1,5l na 10tys, do silnika wchodzi 5l, wymiana co 15 000 to sie okazuje ze trzeba dolać 2,25l świeżego oleju, jak dla mnie trzeba sprawdzić silnik czy nie ma wycieków a jak nie ma to jak dla mnie remont. Choć ja też miałem diesla który miał nakukane ponad 500tys. przebiegu ale latał na półsyntetyku a co jedynie jemu dolewałem to była ON |
Kolego nie wchodzi 5 litrow ale prawie 7 a to roznica a diesel tak ma jak go cisniesz to olej ubywa ale czy az 1.5 litra ???? |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2010, 09:02
|
|
|
hahaha, ja bym zaczynał się martwić, jak będzie ubywało 1,5l na 1tys. km a nie na 10tys. No dobra, przesadzam, martwić bym się zaczął jak ubywałoby powyżej 0,5l na 1tys. km, a i tak ubytki tego rzędu często są zależne od stosowanego oleju, w dodatku nierzadko zdarza się, że ktoś jeździ na 10W40 i ubywa mu pół litra na tysiąc, a po zmianie na 5W40 przestaje ubywać (choć sam w to kiedyś nie wierzyłem, póki nie doświadczyłem osobiście). |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2010, 09:04
|
|
|
eldorado napisał/a: | no nie wiem- 1,5l na 10tys, do silnika wchodzi 5l, |
Nie zapominaj iż mowa tu o pięciogarowym 2,5 a tu wchodzi około 7 litrów |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2010, 09:07
|
|
|
BolzZ napisał/a: | nierzadko zdarza się, że ktoś jeździ na 10W40 i ubywa mu pół litra na tysiąc, a po zmianie na 5W40 przestaje ubywać (choć sam w to kiedyś nie wierzyłem, póki nie doświadczyłem osobiście) |
Ponieważ oprócz lepkości ważna jest także liczba TBN |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2010, 17:39
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Ponieważ oprócz lepkości ważna jest także liczba TBN |
Dzięki której, olej może wypłukać nagary np. na pierścieniach ograniczając przedostawanie się oleju do komory spalanie. Poza tym liczą się też uszczelniające (uszlachetniające) dodatki do oleju - 5W40 to oleje wyższej klasy = wyższej klasy dodatki |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|