To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Prosze o diagnoze problemu silnikowego.

pawelwy - 8 Wrzesień 2010, 11:28

lambda control to faktycznie zła mieszanka, ale na zawalonej przepustnicy i przepływomierzu na gazie też działyby się komedie. mieszanka to też ilość paliwa wtryskiwana do cylindra. poza tym każdy błąd da się wykasować. odepnij na godzinkę akumulator i nie ma błędu. tylko jest problem taki że wykasujesz wszystkie ustawienia np instalacji gazowej. wszystko zacznie pracę od zera z fabrycznymi ustawieniami.

janao
zobacz jak kopci samochód (na biało-masz do wymiany uszczelkę pod głowicą, bo puszcza płyn chłodniczy, na czarno-wtryskiwacze dają za dużo paliwa, czyli coś z czujnikami, na niebiesko-pierścienie, uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworowe-coś do wyboru albo wszystko po trochę). jak uporasz się z kopceniem to zajmiesz się spalaniem i szarpaniem. jedno może wynikać z drugiego, więc trzeba się zająć tym czego na pewno być nie powinno.

topol napisał/a:
to jest normalne, to jest ogranicznik obrotów
o ile wiem to ogranicznik obrotów w silniku 1.8 działa przy 6200 rpm. co prawda na luzie nie sprawdzałem, ale od dźwigni zmiany biegów nie idą żadne przewody, które mogłyby informować silnik czy samochód jest na biegu czy nie. wiem też, że maksymalny moment obrotowy silnik osiąga właśnie przy 4500 rpm więc czemu projektanci mieliby zabraniać z niego korzystać np przy ruszaniu?
G. - 8 Wrzesień 2010, 11:36

pawelwy napisał/a:
czemu projektanci mieliby zabraniać z niego korzystać np przy ruszaniu?

Hint: bieg jałowy. Czytaj uważnie ;-)

topol - 8 Wrzesień 2010, 11:53

pawelwy, dopóki nie ruszysz :mb: silnik nie będzie się kręcił szybciej, bo po co....
ruszysz to ten ogranicznik się wyłącza....

pawelwy napisał/a:
ale od dźwigni zmiany biegów nie idą żadne przewody, które mogłyby informować silnik czy samochód jest na biegu czy nie


do tego nie trzeba kabli, wystarczy sygnał VSS, IMHOOC

Janao - 8 Wrzesień 2010, 13:45

Cytat:
zobacz jak kopci samochód (na biało-masz do wymiany uszczelkę pod głowicą, bo puszcza płyn chłodniczy, na czarno-wtryskiwacze dają za dużo paliwa, czyli coś z czujnikami, na niebiesko-pierścienie, uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworowe-coś do wyboru albo wszystko po trochę).

wiec tak; kopci na biało-szaro ale bardziej to jest biały niz szary. jak sprawdzic czy rzeczywiscie ta uszczelka jest do wymiany i jaki bedzie koszt wymiany ?

G. - 8 Wrzesień 2010, 14:05

Janao napisał/a:
jak sprawdzic czy rzeczywiscie ta uszczelka jest do wymiany

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=976

Majkel - 8 Wrzesień 2010, 15:29

@pawelwy. rozumiem ze na lpg dzialo by sie to samo lecz chyba przeczyszczenie tego ne zaszkodzi a tylko pomoc moze w sumie. jest to najtanaza opcja poki co mysle a moze bedzie skuteczna. w sobote wiecej napisze bo zostawiam auto w piatek wiec podepnie sobie auto na zimnym silniku moze wtedy wyjda jalkies nowe rzeczy. oby nie.
pawelwy - 8 Wrzesień 2010, 16:20

przeczyszczenie nie powinno zaszkodzić, ale ja jestem z natury leniwy :wink: i zawsze wolę znaleźć co dokładnie mi bruździ, niż robić wszystko po kolei (zwłaszcza, że najczęściej taka robota kosztuje).
tak zupełnie z innej beczki to ktoś kiedyś powiedział mi, że lenistwo to oznaka zdrowia psychicznego i tego się trzymam. :P

Javoreczek - 8 Wrzesień 2010, 17:21

Janao napisał/a:
jak sprawdzic czy rzeczywiscie ta uszczelka jest do wymiany i jaki bedzie koszt wymiany ?


Sprawdź czy nie masz wycieku oleju z przodu z prawej strony silnika (nad alternatorem).
A tak poza tym to te silniki maja pewną wadę o której już sporo było pisane, a która skutkuje koniecznoscią wymiany uszczelki pod głowicą. Także nie jest kwestią to czy uszczelka będzie do wymiany, tylko kiedy

Janao - 8 Wrzesień 2010, 18:13

ile kosztuje uszczelka, a ile wymiana takiej uszczelk ?
Javoreczek - 8 Wrzesień 2010, 20:39

Myślę, że ciężko Ci się będzie zmieścić w 1000 ze wszystkim.
Janao - 9 Wrzesień 2010, 00:21

Cytat:
Myślę, że ciężko Ci się będzie zmieścić w 1000 ze wszystkim.

:|
sprawdzilem wszystko i sprawa wygląda tak: dolałem płynu(wody) do konca i kontrolka chłodnicy nadal swieci.
w garazu pod rurą wydechową zauwazylem wyciek jakiegos płynu..(wydaje mi sie ze to jest woda) włożyłem palec do tłumika i niestety zauwazylem ze jest tam woda.
teraz pytanie takie;czy to na 100% jest ta uszczelka pod głowicą i czy jest bezpiecznie jezdzic z taką usterką ?

[ Dodano: 9 Wrzesień 2010, 00:24 ]
czy to ta uszczelka: http://allegro.pl/uszczel...1208885749.html

[ Dodano: 9 Wrzesień 2010, 00:30 ]
Cytat:
Myślę, że ciężko Ci się będzie zmieścić w 1000 ze wszystkim.

ale ile kosztuje sama uszczelka i gdzie mozna taką dostac ? w tym tysiaku liczysz tylko uszczelke i robocizne, czy jeszcze cos ?

[ Dodano: 9 Wrzesień 2010, 00:41 ]
Cytat:
Miałem podobną sytuacje z wyciekiem płynu
Jak układ dostawał temperatury wyciekał płyn nie wiadomo skąd,też myślałem że uszczelka
na szczęście skończyło sie na wymianie korka od zbiorniczka układu,korek robi za drugi termostat otwiera sie w 100C jak ukłąd dostaje temperatury to korek puszcza i wylewa płyn cieżko zaobserwować przecież jest rurka odprowadzająca która wypluwa płyn(u mnie jest 98r 2.0B,ja wymieniłem korek za 20zł nowy i jest ok.

jest nadzieja ze moj problem dotyczy korka od zbiornika ?
czy moze cos zatkane..
trudno pogodzic mi sie z myslą ze musze wydac ponad tysiak

Janusz51 - 9 Wrzesień 2010, 06:28

Janao napisał/a:
sprawdzilem wszystko i sprawa wygląda tak: dolałem płynu(wody) do konca i kontrolka chłodnicy nadal swieci.
w garazu pod rurą wydechową zauwazylem wyciek jakiegos płynu..(wydaje mi sie ze to jest woda) włożyłem palec do tłumika i niestety zauwazylem ze jest tam woda.
teraz pytanie takie;czy to na 100% jest ta uszczelka pod głowicą i czy jest bezpiecznie jezdzic z taką usterką ?

Woda w układzie wydechowym będzie dlatego, że przy chwilowym odpalaniu silnika i obecnie dość niskich temperaturach skrapla się woda ze spalin dopiero po przejechaniu kilku kilometrów woda odparuje z układu jedynie ubytek płynu może wskazywać na uszczelkę. Jeżeli chodzi o dym to również zapach spalonego oleju może wskazywać na uszczelkę.Jazda z uszkodzoną uszczelką raczej nie jast wskazana.

Javoreczek - 9 Wrzesień 2010, 09:09

Janao napisał/a:
teraz pytanie takie;czy to na 100% jest ta uszczelka pod głowicą


a jak z tym wyciekiem oleju nad alternatorem?
jesli cieknie to możesz dalej nie szukać

Janao napisał/a:
ale ile kosztuje sama uszczelka i gdzie mozna taką dostac ?


wyżej widze po linku z Allegro, że sobie sam już odpowiedziałeś

Janao napisał/a:
w tym tysiaku liczysz tylko uszczelke i robocizne, czy jeszcze cos ?


Wszystko, robocizne i części, aczkolwiek ten 1000 to naprawde raczej optymistyczny wariant przy wymianie uszczelki. Ja zapłaciłem trochę ponad 1000 za wymiane uszczelki (wraz z częściami i planowaniem głowicy), ale to dlatego, że robiłem jeszcze kilka innych rzeczy i w sumie w warsztacie zostawiłem prawie dwójkę. W opisie tej aukcji z uszczelką masz napisane co jeszcze by się przydało wymienić i to wcale nie jest ściema allegrowicza.

Janao napisał/a:
jest nadzieja ze moj problem dotyczy korka od zbiornika ?


zanim się ewentualnie weźmiesz za tą głowice, to poprostu go wymień, to nie jest majątek

Janao - 9 Wrzesień 2010, 10:46

Cytat:
a jak z tym wyciekiem oleju nad alternatorem?
jesli cieknie to możesz dalej nie szukać

niestety słabo sie znam, wiec nie znalazłem ewentualnego wycieku.

a gdzie moge dostac taki korek, bo na allegro nie widze czegos takiego

G. - 9 Wrzesień 2010, 10:51

Janao napisał/a:
gdzie moge dostac taki korek

ASO, sklepy specjalizujące się w MB albo kolega maly919 (http://www.sklep-mercedes.pl/).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group