Zrób To Sam - Montaż elektrycznych szyb (96r)
ralf - 12 Wrzesień 2010, 00:29 Temat postu: Montaż elektrycznych szyb (96r) Opis dotyczy wiązki z rocznika 1996 (czyli „mały” FL)
Na początek kilka uwag:
-W autach sprzed FL można montować wiązki od tych po małym FL
Należy jedynie zastosować odpowiedni panel sterowania. W obu wersjach moduł komfortu znajduje się w bagażniku, silniczki podnośników mają te same gniazda.
-Wersje po FL mają moduły zamontowane w przednich drzwiach, podobnie jak w W210.
zdjęcia paneli sterowania:
-sprzed FL
-„mały” FL
-FL
- mające na wyposażeniu moduł komfortu obsługujący tylko i wyłącznie szyberdach (czyli 4x korbka ), również można bez problemu zamontować 4x el. szyby.
Do montażu potrzebujemy:
-4 podnośniki; wersje z gniazdami (przy silniczkach) na 2 bolce
-Moduł komfortu obsługujący szyberdach oraz 4x el. szyby.
Oznaczenia na module 4FH+ SHD, właściwy numer modułu dla konkretnego auta można odnaleźć w EPC
- panel sterowania
-przyciski sterowania z tylnych drzwi
-wiązkę elektryczną
- 20 nitów 4,8mm, zaciskające np. od 3 do 5mm
-nitownicę
-wiertło 4,8 mm
-wiertarkę lub wkrętarkę
-wkrętaki- płaskie i krzyżakowe
Jeśli chodzi o demontaż foteli, kanapy, tapicerki, podnośników elektrycznych szyb- pozwolę sobie odesłać was do tematu:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=9978
oraz książki „Sam naprawiam” (dostępna w dziale download)
Schemat wiązki:
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/5778.pdf
Zanim cokolwiek zaczniemy podpinać, przekładać, nie zapomnijcie oczywiście odłączyć akumulator.
Wiązkę układamy tak, aby przebiegała od modułu komfortu poprzez plastikowy tunel na przewody z prawej strony i kolejno do:
-prawych tylnich drzwi 202 540 15 34
-prawych przednich 202 540 40 34
-panelu sterowania
-lewych przednich 202 540 11 34
-lewych tylnich 202 540 15 34
Ciężko pomylić wiązki od poszczególnych podnośników, chociażby ze względu na ich długość (PT<PP<LP<LT)
Ze starego modułu wtyki z gniazd C, D i E podpinamy dokładnie tak samo do nowego modułu.
Tak na marginesie- wiązka wchodząca do gniazda E odpowiada za zasilanie modułu komfortu. Połączona jest z przekaźnikiem ukrytym pod wykładziną bagażnika. Przekaźnik ten jest identyczny dla modułów z elektrycznymi szybami jak i dla wersji bez. Nie wymaga więc wymiany.
Do gniazda A podpinamy wiązkę od przednich podnośników, do B tylnich. Gniazda różnią się jednym szczegółem, więc nie ma obaw, że podłączymy je na odwrót.
Przewody:
-Brązowe (wychodzące z wtyków A i B) podpinamy do masy
-czarno- żółto- biały (wychodzący z wtyku B) podpinamy do skrzynki bezpieczników (znajduje się obok akumulatora) -gniazdo nr 7; bezpiecznik 30 A
-czarno- zielony(wychodzący z wtyku A) również podpinamy do skrzynki bezpieczników- gniazdo nr 8; bezpiecznik 30 A
Jak wpiąć przewody do skrzynki?
-odkręcamy skrzynkę
-wysuwamy czerwone zabezpieczenie pomiędzy 7 a 8 gniazdem (fot.- nr 1)
-wpinamy przewody (fot.- nr 2 i 3)
-zasuwamy zabezpieczenie i dokładamy bezpieczniki
Przy panelu sterowania:
1- Gniazdo wiązki lusterek
2- Gniazdo przednich podnośników
3- Gniazdo tylnich podnośników
Przewody szaro- niebieskie podpinamy pod wewnętrzne oświetlenie.
Kiedy uda nam się wszystko podłączyć oraz ładnie poskładać, podpinamy aku i programujemy podnośniki:
Opuszczamy szybę na pierwszym stopniu w dół, gdy dojdzie do końca, naciskamy drugi stopień i chwilę przytrzymujemy (-+trzy sec) . Analogicznie unosimy do góry.
To by było na tyle. Czekam na ewentualne uwagi.
Camel- - 12 Wrzesień 2010, 08:35
Hmm powiem szczerze, że instalacja podnośników mnie zaskoczyła Mam rozumieć, że podnośniki są zasilane bezpośrednio przez moduł komfortu? Czyli wiązka, którejś z szyb wygląda tak: moduł komfortu->drzwi(podnośnik+guzik jeśli tył)-> panel sterowania. I to na tyle? Oryginalne wiązki rozumiem posiadają odpowiednie wtyczki, a numery katalogowe, które podałeś są do przed liftowych aut?
ralf - 12 Wrzesień 2010, 14:35
Camel- napisał/a: | Mam rozumieć, że podnośniki są zasilane bezpośrednio przez moduł komfortu? |
Tak
Camel- napisał/a: | Czyli wiązka, którejś z szyb wygląda tak: moduł komfortu->drzwi(podnośnik+guzik jeśli tył)-> panel sterowania. I to na tyle? |
Nie
Nie jestem elektrykiem, ale ze schematu, który załączyłem wyraźnie widać przebieg przewodów.
Wiązka nie jest tak zbudowana, że przewód wychodzi z modułu komfortu do np. podnośnika, a z podnośnika do panelu sterowania, tylko:
-z modułu do podnośnika (przewody we wtyku A oraz B)
-z modułu do panelu sterowania (przewody we wtyku A oraz B)
-z modułu do skrzynki bezpieczników (przewody we wtyku A oraz B)
-z modułu do masy (przewody we wtyku A oraz B)
-z modułu do przekaźnika (przewody we wtyku E- te które podpinamy ze starego modułu)
Jeśli chodzi o wiązkę przycisków sterowania w tylnych drzwiach:
-od przełącznika do panelu sterowania
Mam nadzieje, że to zrozumiałe
Oczywiście mamy jeszcze kilka przewodów (np. przewody od podświetlenia lub masa przy panelu-wtyk od sterowania lusterkami), które nie są połączone z modułem.
Camel- napisał/a: | Oryginalne wiązki rozumiem posiadają odpowiednie wtyczki, a numery katalogowe, które podałeś są do przed liftowych aut? |
Numery, które podałem- pochodzą z wiązki wyjętej z auta 96r- mały FL- czyli tak jak w temacie. To, czy wiązka ma odpowiednie wtyczki zależy od rocznika dawcy oczywiście.
O kompatybilności pisałem w poprzednim poście.
Ciekawostka - większość wtyków miała oznaczenia MB, a po rozebraniu ich okazało się, że wewnętrzne wkłady mają numery i oznaczenia BMW
bejbol - 8 Styczeń 2011, 16:52
Czytajac Wasze wypowiedzi zastanawiam sie czy instalacja po lifcie bedzie pasowala do auta sprzed liftu ? Mam do kupienia caly komplet elektrycznych szyb i zastanawiam sie czy to bedzie pasowalo bo podobno mlotsze roczniki maja juz CAN i czy u mnie bedzie to dzialalo ? Jezeli mozecie to prosze o pomoc pozdrawiam
ralf - 10 Styczeń 2011, 16:24
bejbol
Wszystko jest na forum, w tym temacie też masz kilka odpowiedzi na twoje pytania.
W skrócie- do auta 93- 96 nie wpakujesz instalki z auta po 97
bejbol - 10 Styczeń 2011, 17:09
wielkie dzieki pozdrawiam
kriss - 10 Kwiecień 2014, 18:47
ralf napisał/a: | Do montażu potrzebujemy:
-4 podnośniki; wersje z gniazdami (przy silniczkach) na 2 bolce
-Moduł komfortu obsługujący szyberdach oraz 4x el. szyby.
Oznaczenia na module 4FH+ SHD, właściwy numer modułu dla konkretnego auta można odnaleźć w EPC
- panel sterowania
-przyciski sterowania z tylnych drzwi
-wiązkę elektryczną
- 20 nitów 4,8mm, zaciskające np. od 3 do 5mm
-nitownicę
-wiertło 4,8 mm
-wiertarkę lub wkrętarkę
-wkrętaki- płaskie i krzyżakowe |
Czyli co z tych rzeczy potrzebuje do polifta??
TraczU - 10 Kwiecień 2014, 18:59
kriss, do FL, bezpiecznika, siłowników z instalacją do progu (reszta już jest) i podkowy.
kriss - 10 Kwiecień 2014, 21:21
TraczU napisał/a: | siłowników z instalacją do progu |
Kurde jak to wygląda ??Można to kupić?
Rzuci ktoś linka/fotę jak to "coś" wygląda??
BIZONIK5 - 17 Listopad 2014, 22:37
aż tyle roboty z tym , kurde , w Elegance mam full serwis ale w Esprit 4 korkbi i chciałem przód zrobić elektryczne. ktoś coś podpowie jakie koszty takiej operacji? i czy średniozawansowany człowiek da radę to ogarnąć
kriss - 24 Listopad 2014, 10:19
BIZONIK5 dasz rade ja tył robiłem sam i jakoś się udało
Koszty? Wszystko zależy za ile kupisz części przyciski, silniki z prowadnicami pewnie w okolicach 200 - 250 zł
marco12 - 8 Styczeń 2015, 09:31
mam pytanie czy same szyby moga zostac te same ,czy elegant ma inne mocowania pod silniczki ? chodzi mi głównie o przednie
wiskontii - 8 Styczeń 2015, 10:59
marco12, Tu niema Róznicy jaka wersja,,,,,,róznica jest polit czy przedlift silniki
Zobacz sobie wystawiłem w Ogłoszeniach do przodu komplet
miś89 - 4 Maj 2015, 12:08
Mam pytanie odnośnie programowania szyb. W moim mam tylko elektryke z przodu i automat jest tylko do otwierania szyb czy były też takie wersje podkowy, żeby automat był w górę i w dół? w sensie 2 stopnie na przycisku. Czy taka opcja była tylko w poliftowych modelach?
cygan_19 - 5 Maj 2015, 18:12
Mam pytanie posiadam model po FL i akurat nie działa mi ani u kierowcy ani pasażera automat podnoszenia i odpuszczania szyb. Jak lekko trzymam to szyby chodzą ale jak kliknę żeby z automatu całe się zamknęły czy otworzyły to nie reagują. Odpinałem aku ostatnio przy wyjmowaniu katalizatora i problem wystąpił po resecie. Jak przywrócić stan z przed odpięcia aku?
|
|
|