To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - Montaż elektrycznych szyb (96r)

ralf - 12 Wrzesień 2010, 00:29
Temat postu: Montaż elektrycznych szyb (96r)
Opis dotyczy wiązki z rocznika 1996 (czyli „mały” FL)
Na początek kilka uwag:

-W autach sprzed FL można montować wiązki od tych po małym FL :idea:
Należy jedynie zastosować odpowiedni panel sterowania. W obu wersjach moduł komfortu znajduje się w bagażniku, silniczki podnośników mają te same gniazda.

-Wersje po FL mają moduły zamontowane w przednich drzwiach, podobnie jak w W210.
zdjęcia paneli sterowania:
-sprzed FL
-„mały” FL
-FL

- :mb: mające na wyposażeniu moduł komfortu obsługujący tylko i wyłącznie szyberdach (czyli 4x korbka :wink: ), również można bez problemu zamontować 4x el. szyby.

Do montażu potrzebujemy:

-4 podnośniki; wersje z gniazdami (przy silniczkach) na 2 bolce
-Moduł komfortu obsługujący szyberdach oraz 4x el. szyby.
Oznaczenia na module 4FH+ SHD, właściwy numer modułu dla konkretnego auta można odnaleźć w EPC
- panel sterowania
-przyciski sterowania z tylnych drzwi
-wiązkę elektryczną
- 20 nitów 4,8mm, zaciskające np. od 3 do 5mm
-nitownicę
-wiertło 4,8 mm
-wiertarkę lub wkrętarkę
-wkrętaki- płaskie i krzyżakowe

Jeśli chodzi o demontaż foteli, kanapy, tapicerki, podnośników elektrycznych szyb- pozwolę sobie odesłać was do tematu:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=9978
oraz książki „Sam naprawiam” (dostępna w dziale download)


Schemat wiązki:
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/5778.pdf

Zanim cokolwiek zaczniemy podpinać, przekładać, nie zapomnijcie oczywiście odłączyć akumulator.
Wiązkę układamy tak, aby przebiegała od modułu komfortu poprzez plastikowy tunel na przewody z prawej strony i kolejno do:

-prawych tylnich drzwi 202 540 15 34
-prawych przednich 202 540 40 34
-panelu sterowania
-lewych przednich 202 540 11 34
-lewych tylnich 202 540 15 34
Ciężko pomylić wiązki od poszczególnych podnośników, chociażby ze względu na ich długość (PT<PP<LP<LT)

Ze starego modułu wtyki z gniazd C, D i E podpinamy dokładnie tak samo do nowego modułu.
Tak na marginesie- wiązka wchodząca do gniazda E odpowiada za zasilanie modułu komfortu. Połączona jest z przekaźnikiem ukrytym pod wykładziną bagażnika. Przekaźnik ten jest identyczny dla modułów z elektrycznymi szybami jak i dla wersji bez. Nie wymaga więc wymiany.
Do gniazda A podpinamy wiązkę od przednich podnośników, do B tylnich. Gniazda różnią się jednym szczegółem, więc nie ma obaw, że podłączymy je na odwrót.

Przewody:
-Brązowe (wychodzące z wtyków A i B) podpinamy do masy

-czarno- żółto- biały (wychodzący z wtyku B) podpinamy do skrzynki bezpieczników (znajduje się obok akumulatora) -gniazdo nr 7; bezpiecznik 30 A
-czarno- zielony(wychodzący z wtyku A) również podpinamy do skrzynki bezpieczników- gniazdo nr 8; bezpiecznik 30 A
Jak wpiąć przewody do skrzynki?
-odkręcamy skrzynkę
-wysuwamy czerwone zabezpieczenie pomiędzy 7 a 8 gniazdem (fot.- nr 1)
-wpinamy przewody (fot.- nr 2 i 3)

-zasuwamy zabezpieczenie i dokładamy bezpieczniki

Przy panelu sterowania:
1- Gniazdo wiązki lusterek
2- Gniazdo przednich podnośników
3- Gniazdo tylnich podnośników

Przewody szaro- niebieskie podpinamy pod wewnętrzne oświetlenie.
Kiedy uda nam się wszystko podłączyć oraz ładnie poskładać, podpinamy aku i programujemy podnośniki:
Opuszczamy szybę na pierwszym stopniu w dół, gdy dojdzie do końca, naciskamy drugi stopień i chwilę przytrzymujemy (-+trzy sec) . Analogicznie unosimy do góry.
To by było na tyle. Czekam na ewentualne uwagi.

Camel- - 12 Wrzesień 2010, 08:35

Hmm powiem szczerze, że instalacja podnośników mnie zaskoczyła :) Mam rozumieć, że podnośniki są zasilane bezpośrednio przez moduł komfortu? Czyli wiązka, którejś z szyb wygląda tak: moduł komfortu->drzwi(podnośnik+guzik jeśli tył)-> panel sterowania. I to na tyle? Oryginalne wiązki rozumiem posiadają odpowiednie wtyczki, a numery katalogowe, które podałeś są do przed liftowych aut? :)
ralf - 12 Wrzesień 2010, 14:35

Camel- napisał/a:
Mam rozumieć, że podnośniki są zasilane bezpośrednio przez moduł komfortu?

Tak
Camel- napisał/a:
Czyli wiązka, którejś z szyb wygląda tak: moduł komfortu->drzwi(podnośnik+guzik jeśli tył)-> panel sterowania. I to na tyle?

Nie
Nie jestem elektrykiem, ale ze schematu, który załączyłem wyraźnie widać przebieg przewodów.
Wiązka nie jest tak zbudowana, że przewód wychodzi z modułu komfortu do np. podnośnika, a z podnośnika do panelu sterowania, tylko:
-z modułu do podnośnika (przewody we wtyku A oraz B)
-z modułu do panelu sterowania (przewody we wtyku A oraz B)
-z modułu do skrzynki bezpieczników (przewody we wtyku A oraz B)
-z modułu do masy (przewody we wtyku A oraz B)
-z modułu do przekaźnika (przewody we wtyku E- te które podpinamy ze starego modułu)
Jeśli chodzi o wiązkę przycisków sterowania w tylnych drzwiach:
-od przełącznika do panelu sterowania
Mam nadzieje, że to zrozumiałe

Oczywiście mamy jeszcze kilka przewodów (np. przewody od podświetlenia lub masa przy panelu-wtyk od sterowania lusterkami), które nie są połączone z modułem.

Camel- napisał/a:
Oryginalne wiązki rozumiem posiadają odpowiednie wtyczki, a numery katalogowe, które podałeś są do przed liftowych aut?

Numery, które podałem- pochodzą z wiązki wyjętej z auta 96r- mały FL- czyli tak jak w temacie. To, czy wiązka ma odpowiednie wtyczki zależy od rocznika dawcy oczywiście.
O kompatybilności pisałem w poprzednim poście.
Ciekawostka :idea: - większość wtyków miała oznaczenia MB, a po rozebraniu ich okazało się, że wewnętrzne wkłady mają numery i oznaczenia BMW

bejbol - 8 Styczeń 2011, 16:52

Czytajac Wasze wypowiedzi zastanawiam sie czy instalacja po lifcie bedzie pasowala do auta sprzed liftu ? Mam do kupienia caly komplet elektrycznych szyb i zastanawiam sie czy to bedzie pasowalo bo podobno mlotsze roczniki maja juz CAN i czy u mnie bedzie to dzialalo ? Jezeli mozecie to prosze o pomoc :) pozdrawiam
ralf - 10 Styczeń 2011, 16:24

bejbol
Wszystko jest na forum, w tym temacie też masz kilka odpowiedzi na twoje pytania.
W skrócie- do auta 93- 96 nie wpakujesz instalki z auta po 97 :wink:

bejbol - 10 Styczeń 2011, 17:09

wielkie dzieki :) pozdrawiam
kriss - 10 Kwiecień 2014, 18:47

ralf napisał/a:
Do montażu potrzebujemy:

-4 podnośniki; wersje z gniazdami (przy silniczkach) na 2 bolce
-Moduł komfortu obsługujący szyberdach oraz 4x el. szyby.
Oznaczenia na module 4FH+ SHD, właściwy numer modułu dla konkretnego auta można odnaleźć w EPC
- panel sterowania
-przyciski sterowania z tylnych drzwi
-wiązkę elektryczną
- 20 nitów 4,8mm, zaciskające np. od 3 do 5mm
-nitownicę
-wiertło 4,8 mm
-wiertarkę lub wkrętarkę
-wkrętaki- płaskie i krzyżakowe


Czyli co z tych rzeczy potrzebuje do polifta?? :roll:

TraczU - 10 Kwiecień 2014, 18:59

kriss, do FL, bezpiecznika, siłowników z instalacją do progu (reszta już jest) i podkowy.
kriss - 10 Kwiecień 2014, 21:21

TraczU napisał/a:
siłowników z instalacją do progu


Kurde jak to wygląda ??Można to kupić?

Rzuci ktoś linka/fotę jak to "coś" wygląda?? :)

BIZONIK5 - 17 Listopad 2014, 22:37

aż tyle roboty z tym , kurde , w Elegance mam full serwis :P ale w Esprit 4 korkbi i chciałem przód zrobić elektryczne. ktoś coś podpowie jakie koszty takiej operacji? i czy średniozawansowany człowiek da radę to ogarnąć :mrgreen:
kriss - 24 Listopad 2014, 10:19

BIZONIK5 dasz rade ja tył robiłem sam i jakoś się udało :)
Koszty? Wszystko zależy za ile kupisz części :mrgreen: przyciski, silniki z prowadnicami pewnie w okolicach 200 - 250 zł

marco12 - 8 Styczeń 2015, 09:31

mam pytanie czy same szyby moga zostac te same ,czy elegant ma inne mocowania pod silniczki ? chodzi mi głównie o przednie
wiskontii - 8 Styczeń 2015, 10:59

marco12, Tu niema Róznicy jaka wersja,,,,,,róznica jest polit czy przedlift silniki
Zobacz sobie wystawiłem w Ogłoszeniach do przodu komplet

miś89 - 4 Maj 2015, 12:08

Mam pytanie odnośnie programowania szyb. W moim mam tylko elektryke z przodu i automat jest tylko do otwierania szyb czy były też takie wersje podkowy, żeby automat był w górę i w dół? w sensie 2 stopnie na przycisku. Czy taka opcja była tylko w poliftowych modelach?
cygan_19 - 5 Maj 2015, 18:12

Mam pytanie posiadam model po FL i akurat nie działa mi ani u kierowcy ani pasażera automat podnoszenia i odpuszczania szyb. Jak lekko trzymam to szyby chodzą ale jak kliknę żeby z automatu całe się zamknęły czy otworzyły to nie reagują. Odpinałem aku ostatnio przy wyjmowaniu katalizatora i problem wystąpił po resecie. Jak przywrócić stan z przed odpięcia aku?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group