To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - wysoka temperatura silnika 100 st.!!!

smochy_bronx - 7 Marzec 2007, 17:07
Temat postu: wysoka temperatura silnika 100 st.!!!
witam forumowiczów, moim problemem jest wysoka temperatura silnika, juz zimą zauważylem, że wskazówka w korku przekracza zdecydowanie 80 st. im cieplej robilo sie na zewnatrz tym cześciej i szybciej temperatura silnika rosla, dzisiaj gdy zaparkowalem w domu wynosila ona az 100 st. zostawielm silnik wlaczony na pare minut i temperatura juz nie podniosla sie wyzej, dlatego podejzewalem, ze termostat nie puszcza, ale mechanik mowi, ze jest ok. uwage moja zwrocil wiatrak chlodnicy, ktory mimo tak wysokiej temperatury pracowal sobie spokojnie na niskich obrotach. sam nie wiem, gdy jade poza miastem to wskazowka w przeciagu kilku minut wraca ponizej 80 st.
co do zakresu optymalnej temp. to wynosi ona 60-80 st, nie wiecej. (niektórzy mowili, ze nie mam sie czym martwic bo zakres ten to 80-90, nieprawda)
robi sie coraz cieplej i dreszcze mnie przechodzi na mysl o staniu w korku latem, ktora części jest zepsuta? moze mial ktos podobne problemy?

btx - 7 Marzec 2007, 17:27

a wiatrak masz na wiskozie czy elektryczny ?
masz klime ? czy chlodnica jest z korkiem wlewu ?

smochy_bronx - 7 Marzec 2007, 18:42

nie wiem jaki mam wiatrak, klimy nie posiadam a wlew jest w plastikowej tubie nad chlodnicą
maromer - 7 Marzec 2007, 18:47

witam
miałem ten sam problem i okazało się ze to jest wiskoza. Naprawa pomogła wszystko jest ok tak jak było wczesniej
Pozdro

smochy_bronx - 7 Marzec 2007, 19:59

a co to jest ta wiskoza? bo widzialem na allegro sprzeglo wiskotyczne, czy bede musail kupowac sprzeglo?
maromer - 7 Marzec 2007, 20:19

tak to jest włąsnie to sprzegło, ja swoje naprawiłem wiec obeszło sie bez kupowania
pozdro

jacon - 9 Marzec 2007, 20:38

smochy_bronx napisał/a:
a co to jest ta wiskoza? bo widzialem na allegro sprzeglo wiskotyczne, czy bede musail kupowac sprzeglo?

Lepiej zainwestuj i usuń tę usterkę przed latem, będziesz miał św. spokój, przerabiałem to dokładnie rok temu. Pozdrowienia

sielu - 9 Marzec 2007, 23:25
Temat postu: visco
Właśnie jestem w temaci:)Wczoraj wymieniałem też wiskozę w swoim :mb: .Banalnie prosta sprawa tylko trzeba mieć klucz płaski rozmiar 36 i pamiętać że jest lewy gwint.Póżniej trzy male śróbki i załatwione.O ile spokojniejsza dusza gdy wjeżdża się do miasta ,masz stanąć w korku i w gorący dzień jesteś zmuszony włączać ogrzewanie:)Koszt w sumie nowej wiskozy nie jest aż tak duży około 200zł .na allegro.A masz pewność że nie przegrzejesz silnika.
newjunior - 25 Marzec 2007, 17:45

chłopaki jak te wisko odkręcić, ok gwint jest lewy to sie odkręca w druga stronę bo mi sie cały czas kolko na którym jest wisco kreci jak je z blokować??
sielu - 25 Marzec 2007, 22:15
Temat postu: wisko
W moim przypadku było tak,że doszlifowałem sobie śrubokręt który był dość gruby i sztywny(żeby się nie wyginał),włożyłem go pomiędzy śróbki które są między silnikiem a wskozą.Trzeba to zrobić dość energicznie,dużą mocą a jednocześnie z wyczuciem gdyż wiatrak jest osadzony na pompie wodnej i żeby później nie było wycieku z pompy.Powodzenia :D
newjunior - 26 Marzec 2007, 21:28
Temat postu: Re: wisko
sielu napisał/a:
W moim przypadku było tak,że doszlifowałem sobie śrubokręt który był dość gruby i sztywny(żeby się nie wyginał),włożyłem go pomiędzy śróbki które są między silnikiem a wskozą.Trzeba to zrobić dość energicznie,dużą mocą a jednocześnie z wyczuciem gdyż wiatrak jest osadzony na pompie wodnej i żeby później nie było wycieku z pompy.Powodzenia :D

sielu rozumiem o co ci chodzi ale u mnie to raczej nie wypali, znacie sposób na zatrzymanie tego kola na którym jest wisco ?? bo mam ochotę to zrobić :)

wiecie jak zrobić ten docisk(jest on w instrukcji w202) który by trzymał kolo

logier - 18 Kwiecień 2007, 20:00

zakladasz klucz i musisz energicznie puknąc w niego młotkiem i na 100% sruba puści nie trzeba nic podkładać na pompe wody. Przerabiałem ten temat pare dni temu jednak wymiana wiskozy nie usuneła do końca problemu temp nadal ok 100'C
newjunior - 18 Kwiecień 2007, 21:36

logier napisał/a:
zakladasz klucz i musisz energicznie puknąc w niego młotkiem i na 100% sruba puści nie trzeba nic podkładać na pompe wody. Przerabiałem ten temat pare dni temu jednak wymiana wiskozy nie usuneła do końca problemu temp nadal ok 100'C


u mnie po wymianie wiskozy już nie mam problemów z temperatura, rok wcześniej wymieniłem termostat a teraz wisko i jest dobrze

to może teraz zmień termostat :?

KKKamilw - 19 Kwiecień 2007, 00:11

A może coś z chładnica ? Wiem że brzmi głupio ale mój kumpel miał podony peoblem pomogło czyszczenie chłodnicy kupił jakis preparat za pare zł na stacji benzynowej wlał do chłodnich przejechał kilka km spuścił cały płyn (był ciemno brązowy wyleciała masa syfu) wlał nowy i problemu stąpił. Ludzie często wlewają w lato zwykłą wode ponieważ nie ma broblemu z zamarzaniem która posiada kamień i on osiada na cienkich rurkach w chłodnicy.

Moze chłodnica jest zabrudzona i nie matakiego przepływu wody jak być powinien.

Anonymous - 19 Kwiecień 2007, 11:09

A własnie mam zamiar poddac :mb: czyszczeniu chlodnicy ale wiem, ze pozniej trzeba wlac caly plyn nowy.Tylko na ile trzeba sie przygitowac tzn ile litrow plnu wchodzi do chlodnicy??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group