To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - wysoka temperatura silnika 100 st.!!!

perzu126 - 7 Maj 2009, 20:11

Ja jak miałem zużyte wsico to na zimnym silniku jak je obruciłem mocniej to se swobodnie obracało. Teraz jak jest nowe to nawet na zimnym silniku stawia delikatny opór
sliderukps - 7 Maj 2009, 20:28

perzu126 napisał/a:
Ja jak miałem zużyte wsico to na zimnym silniku jak je obruciłem mocniej to se swobodnie obracało. Teraz jak jest nowe to nawet na zimnym silniku stawia delikatny opór


Ale co rozumiesz przez delikatny opór?

Jary - 7 Maj 2009, 20:55

sliderukps napisał/a:
Czyli visko do wymiany?>

Dokładnie tak .

Nex@pl - 7 Maj 2009, 21:23

sliderukps napisał/a:
A to korek odgrywa taką ważną rolę?? Wydaje mi się że raczej jest szczelny, a czy wentylator się załącza to w sumie jeszcze nie sprawdzałem, ale jakoś nigdy go nie słyszałem;)


Jak powiem Ci, że zbagatelizowanie korka kosztowało mnie 2000pln w Vito to uwierzysz? :)

Korek ma za zadanie upuszczać i trzymać ciśnienie, jak przestaje upuszczać to w końcu coś wybucha, pęka...

sliderukps - 7 Maj 2009, 21:51

No tak, ale najpierw to muszę sprawdzić ten korek co teraz mam, czy faktycznie spełnia swoje zadanie - czy był wymieniany? tego nie wiem. Ale profilaktycznie można zakupić nowy, czy taki będzie ok?

http://www.allegro.pl/ite...a_mercedes.html

A swoją drogą visko trochę bardziej przetrzepie portfel bo koszt to już jakieś 150zł czy takie będzie pasować do mojego :mb: 220D 96r. ?

http://www.allegro.pl/ite...6_202_w202.html

Aloiz - 7 Maj 2009, 22:02

podaj VIN to sie dobierze idealnie :)
sliderukps - 7 Maj 2009, 22:27

Idealnie powiadasz:)
Proszę bardzo:

VIN: WDB2021211A403383

Aloiz - 7 Maj 2009, 22:30

Numer ASO wiskozy:
A6042000022

:)

Nex@pl - 7 Maj 2009, 22:35

sliderukps napisał/a:
No tak, ale najpierw to muszę sprawdzić ten korek co teraz mam, czy faktycznie spełnia swoje zadanie - czy był wymieniany? tego nie wiem. Ale profilaktycznie można zakupić nowy, czy taki będzie ok?

http://www.allegro.pl/ite...a_mercedes.html


Tego nie wiem, ja poszedłem do salonu i kupiłem :) Kosztował dokładnie 41pln do vito.

jjankiello - 7 Maj 2009, 22:45

sliderukps napisał/a:
muszę sprawdzić ten korek co teraz mam, czy faktycznie spełnia swoje zadanie - czy był wymieniany? tego nie wiem. Ale profilaktycznie można zakupić nowy, czy taki będzie ok?

Z wyglądu jest taki, jak w Twoim silniku, jednak ważniejsza jest wartość nabita przy jednym z uchwytów to za/odkręcania. Jest to wartość (w barach) ciśnienia, przy którym korek upuszcza płyn. Mniemam, że u ciebie jest to 140 barów czyli 1,4 atm (takie ciśnienie maksymalne panuje wówczas w układzie). Przy zakupie powinieneś się tym właśnie kierować i kupić korek z tą samą wartością ciśnienia. Aby uniknąć rozczarowań różną jakością zamienników części (chińszczyzna etc.) polecam jednak zakup korka w ASO - klika lat temu płaciłem kilkadziesiąt pln za taki jak Twój. Teraz cena może być nieco inna ze względu na kursy walut. :idea:

perzu126 - 7 Maj 2009, 22:53

sliderukps napisał/a:
perzu126 napisał/a:
Ja jak miałem zużyte wsico to na zimnym silniku jak je obruciłem mocniej to se swobodnie obracało. Teraz jak jest nowe to nawet na zimnym silniku stawia delikatny opór


Ale co rozumiesz przez delikatny opór?


Teraz po obróceniu wentylatorem przy zimnym silniku, wiatrak zakręci się maksymalnie o 360st i odrazu się zatrzymuje.

sliderukps - 7 Maj 2009, 23:45

A no więc teraz już mam pewność co do viska że jest do wymiany;), co prawda na zimnym silniku nie sprawdzałem ale na ciepłym zakręciłem i poobracało się ze 3 razy o 360 st.
Aloiz - 8 Maj 2009, 13:35

Panowie zauważyłem u siebie taka przypadłość.... w czasie przyspieszania temperatura na wskaźniku rośnie..... powiedzmy przy 130 km/h wskazówka jest ponad liczba 80..... jak zwolnię, to temperatura spada.... zaznaczę że wisko jest stale zapięte i nie powinno tak się dziać.. wiec gdzie szukać przyczyny :?: :wink:
Camel- - 8 Maj 2009, 14:17

Aloiz, termostat? ;)
artek88 - 8 Maj 2009, 19:36

A ja mam problem takze z temperatura :/
zawsze mialem ok 90 C a dzis nagle na parkingu skoczyla mi na ponad 120 :/ pod maska jest cisza nic sie nie gotuje a silnik nie wyglada na taka az temperature, co to moze byc? termostat , pompa wody, czy Visco? dodam ze obraca sie swobodnie, jest jeszcze oryginalne przy 200 tys



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group