Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - wysoka temperatura silnika 100 st.!!!
perzu126 - 7 Maj 2009, 20:11
Ja jak miałem zużyte wsico to na zimnym silniku jak je obruciłem mocniej to se swobodnie obracało. Teraz jak jest nowe to nawet na zimnym silniku stawia delikatny opór
sliderukps - 7 Maj 2009, 20:28
perzu126 napisał/a: | Ja jak miałem zużyte wsico to na zimnym silniku jak je obruciłem mocniej to se swobodnie obracało. Teraz jak jest nowe to nawet na zimnym silniku stawia delikatny opór |
Ale co rozumiesz przez delikatny opór?
Jary - 7 Maj 2009, 20:55
sliderukps napisał/a: | Czyli visko do wymiany?> |
Dokładnie tak .
Nex@pl - 7 Maj 2009, 21:23
sliderukps napisał/a: | A to korek odgrywa taką ważną rolę?? Wydaje mi się że raczej jest szczelny, a czy wentylator się załącza to w sumie jeszcze nie sprawdzałem, ale jakoś nigdy go nie słyszałem;) |
Jak powiem Ci, że zbagatelizowanie korka kosztowało mnie 2000pln w Vito to uwierzysz?
Korek ma za zadanie upuszczać i trzymać ciśnienie, jak przestaje upuszczać to w końcu coś wybucha, pęka...
sliderukps - 7 Maj 2009, 21:51
No tak, ale najpierw to muszę sprawdzić ten korek co teraz mam, czy faktycznie spełnia swoje zadanie - czy był wymieniany? tego nie wiem. Ale profilaktycznie można zakupić nowy, czy taki będzie ok?
http://www.allegro.pl/ite...a_mercedes.html
A swoją drogą visko trochę bardziej przetrzepie portfel bo koszt to już jakieś 150zł czy takie będzie pasować do mojego 220D 96r. ?
http://www.allegro.pl/ite...6_202_w202.html
Aloiz - 7 Maj 2009, 22:02
podaj VIN to sie dobierze idealnie
sliderukps - 7 Maj 2009, 22:27
Idealnie powiadasz:)
Proszę bardzo:
VIN: WDB2021211A403383
Aloiz - 7 Maj 2009, 22:30
Numer ASO wiskozy:
A6042000022
Nex@pl - 7 Maj 2009, 22:35
sliderukps napisał/a: | No tak, ale najpierw to muszę sprawdzić ten korek co teraz mam, czy faktycznie spełnia swoje zadanie - czy był wymieniany? tego nie wiem. Ale profilaktycznie można zakupić nowy, czy taki będzie ok?
http://www.allegro.pl/ite...a_mercedes.html |
Tego nie wiem, ja poszedłem do salonu i kupiłem Kosztował dokładnie 41pln do vito.
jjankiello - 7 Maj 2009, 22:45
sliderukps napisał/a: | muszę sprawdzić ten korek co teraz mam, czy faktycznie spełnia swoje zadanie - czy był wymieniany? tego nie wiem. Ale profilaktycznie można zakupić nowy, czy taki będzie ok? |
Z wyglądu jest taki, jak w Twoim silniku, jednak ważniejsza jest wartość nabita przy jednym z uchwytów to za/odkręcania. Jest to wartość (w barach) ciśnienia, przy którym korek upuszcza płyn. Mniemam, że u ciebie jest to 140 barów czyli 1,4 atm (takie ciśnienie maksymalne panuje wówczas w układzie). Przy zakupie powinieneś się tym właśnie kierować i kupić korek z tą samą wartością ciśnienia. Aby uniknąć rozczarowań różną jakością zamienników części (chińszczyzna etc.) polecam jednak zakup korka w ASO - klika lat temu płaciłem kilkadziesiąt pln za taki jak Twój. Teraz cena może być nieco inna ze względu na kursy walut.
perzu126 - 7 Maj 2009, 22:53
sliderukps napisał/a: | perzu126 napisał/a: | Ja jak miałem zużyte wsico to na zimnym silniku jak je obruciłem mocniej to se swobodnie obracało. Teraz jak jest nowe to nawet na zimnym silniku stawia delikatny opór |
Ale co rozumiesz przez delikatny opór? |
Teraz po obróceniu wentylatorem przy zimnym silniku, wiatrak zakręci się maksymalnie o 360st i odrazu się zatrzymuje.
sliderukps - 7 Maj 2009, 23:45
A no więc teraz już mam pewność co do viska że jest do wymiany;), co prawda na zimnym silniku nie sprawdzałem ale na ciepłym zakręciłem i poobracało się ze 3 razy o 360 st.
Aloiz - 8 Maj 2009, 13:35
Panowie zauważyłem u siebie taka przypadłość.... w czasie przyspieszania temperatura na wskaźniku rośnie..... powiedzmy przy 130 km/h wskazówka jest ponad liczba 80..... jak zwolnię, to temperatura spada.... zaznaczę że wisko jest stale zapięte i nie powinno tak się dziać.. wiec gdzie szukać przyczyny
Camel- - 8 Maj 2009, 14:17
Aloiz, termostat?
artek88 - 8 Maj 2009, 19:36
A ja mam problem takze z temperatura :/
zawsze mialem ok 90 C a dzis nagle na parkingu skoczyla mi na ponad 120 :/ pod maska jest cisza nic sie nie gotuje a silnik nie wyglada na taka az temperature, co to moze byc? termostat , pompa wody, czy Visco? dodam ze obraca sie swobodnie, jest jeszcze oryginalne przy 200 tys
|
|
|