To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - wysoka temperatura silnika 100 st.!!!

Abdul - 5 Kwiecień 2016, 06:57

kulazary, jak nie idzie wyżej, niż na zdjęciu które wstawił Muciek, to bym nic nie ruszał :)
Traktorek98 - 24 Styczeń 2017, 21:45

Witajcie.
Mam kolejny problem z moją celiną.
Silnik C230 bez kompresora.
Samochód się grzeje nawet teraz w zimę na postoju bez obciążenia.
Z racji że na razie mało jeżdżę (ograniczają mnie przepisy :mrgreen: ) to czasami przepalam samochód bez powodu w garażu. W sobotę robiąc trochę przy aucie po jakimś czasie, silnik zaczął szarpać. Nie wiedziałem co się dzieje, otworzyłem maskę i zauważyłem że przy zbiorniczku wyrównawczym jest mokro. Zajrzałem do wnętrza na wskaźnik temp. a tam ponad 100*C na oko koło 110*C, od razu go wyłączyłem. Po przestygnięciu do około 70*C odpaliłem ponownie sprawdzić czy wentylator działa, no i stał w miejscu.
Tu właśnie mam problem i oczekuję pomocy od Was.
Jak działa załączanie wentylatora elektrycznego, gdzie jest czujnik?
Co powinienem sprawdzić? Gdzieś wyczytałem że sterownik jest w nadkolu lewym bodajże, ale co mi to daje? Niby dzisiaj rozgrzałem go i włączyłem na maxa gorący nawiew i u trzywałem temp. jakieś 60-70*C ale w lato nie będzie się dało wytrzymać, dodam że to na postoju.
Proszę o jakieś sugestie, rady, pomoc.
Pozdrawiam

OzioramWAS - 25 Styczeń 2017, 09:27

wykrec termostat i zobacz czy w ogole sie otwiera?;s

[ Dodano: 25 Styczeń 2017, 09:28 ]
w ogole to myslalem ze w C bylo tylko wisko a elektryczne wentylatory (jeden lub dwa- zaleznie od roku) byly od AC i odpalaly sie przy ok 100C?

perzu126 - 25 Styczeń 2017, 16:36

Traktorek98, w takich okolicznościach to troszkę dziwne. Chłodnica była gorąca? Musisz to sprawdzić. Na zabicie temperatury najlepiej włączyć grzanie na maksa.
wiskontii - 25 Styczeń 2017, 20:27

Traktorek98, Sprawdy na krotko czy silnik wentylatora chodzi, sterownik jest w nadkolu++to jest do klimy
Traktorek98 - 25 Styczeń 2017, 23:48

Po przeczytaniu waszych rad sprawa wygląda następująco.
Nagrzałem silnik do 80*C, sprawdziłem na krótko wentylator - ładnie pracuje
Po nagrzaniu chłodnica była zimna, przewód górny chłodnicy gorący a dolny bardzo zimny.
Sterownik znalazłem ,ale nie wiem jak go sprawdzić. Nie wiem jaki bezpiecznik jest od tego i czy w ogóle jest ale dodam że wszystkie są całe.
Co dalej mam zrobić.

perzu126 - 26 Styczeń 2017, 09:58

No skoro doszło do 80stopni to jest. Ok. Ale co się dzieje jak przekracza 100stopni?
Traktorek98 - 26 Styczeń 2017, 10:17

No ale chłodnica była zimna, to kiedy się termostat powinien otworzyć?
Wentylator nie chodzi a przy 80 już chyba powinien chociaż powolutku.
Jak przekracza 100*C o te 10*C to zaczyna szarpać silnikiem, falować obroty, tak jakby miał zgasnąć.
Te 80*C utrzymywałem przez nagrzewnicę, dalej nie chciałem go już rozgrzewać, bo nie widziałem sensu.

perzu126 - 26 Styczeń 2017, 17:25

Traktorek98, jeśli pojawia się 100stopni to chłodnica powinna być gorąca, przy 80 równiez powinna się robić ciepła. Wygląda własnie, że termostat się nie otwiera. Tak w ogóle ponad 100stopni to nie jest temperatura, przy której silnik Mercedesa przestaje pracować. Także to pierwszy element, który poiwnienieś sprawdzić, bo brak wentylatora przy obecnych temperaturach nie powinien być większym problemem. Ja też trzymam CLK w garażu i ostatnio odpalałem na pół godziny to wentylator nie wystartował, aczkolwiek miałem włączone lekko ogrzewanie.\
wiskontii - 26 Styczeń 2017, 21:06

Traktorek98, Skoro górny gorący a dolny zimny to coś nie halo niema Obiegu
Traktorek98 - 26 Styczeń 2017, 21:12

No dobra, to wymienię termostat, ale co dalej z tym wentylatorem?
Z tego co wiem W C230 termostat jest u góry, na wierzchu?
Dodam że pokazuje mi się kontrolka od układu chłodzenia.

Niedrożna chłodnica?

wiskontii - 26 Styczeń 2017, 21:17

Traktorek98 napisał/a:
Niedrożna chłodnica?


Oto mi chodziło

Górny ciepły i miekki powinien byc

Traktorek98 - 26 Styczeń 2017, 21:18

Więc co z tym zrobić? Tylko wymiana czy da się to jakoś udrożnić?
Tak górny taki jest, ale dolny sztywny i bardzo zimny.

wiskontii - 26 Styczeń 2017, 21:20

Cytat:
spróbój zwalić płyn poprzez dół i zobacz jaki bedzie kolor

chyba ze pompa kaput :evil:

Traktorek98 - 26 Styczeń 2017, 21:23

Jeżeli pompa kaput to ciecz z chłodnicy powinna spłynąć bez problemu?
Brać się za termostat czy raczej to nie to?
Może jak termostat nie otwiera to w górnym wężu nagrzewa się od termostatu, który pewnie tez jest gorący.
Jakby pompa przestała pompować to chyba nagrzewnica tez byłaby zimna?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group