To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - wysoka temperatura silnika 100 st.!!!

wiskontii - 26 Styczeń 2017, 21:27

Traktorek98, Jako ze masz benzyne to termostat jest w Górnej czesci ,szybko sprawnie go wyjmiesz bez ubytku płynu a przy okazji zobaczysz stan obudowy termostatu
Traktorek98 - 26 Styczeń 2017, 21:34

No dobrze, to wymienię termostat, tylko co dalej z wentylatorem?
Gdzie jest czujnik temperatury, pisałeś wcześniej o sterowniku, jak go sprawdzić?

wiskontii - 26 Styczeń 2017, 21:57

Traktorek98 napisał/a:
No dobrze, to wymienię termostat


Nie kazałem wymieniać a sprawdzić ---kupić zawsze zdarzysz moduł wentylatora klimy to osobny rozdział choć on uruchamia wiatrak w inny sposób ,ale nie wrzystko wiem bo silników jest masa i każdy ma inaczej,jak bym miał Twój win to bym to sprawdził podłaczenie.
Może ktoś podpowie co ma ten silnik co Ty

Czujnik tem. masz pod pokrywka plastikowa na 1 pin

Traktorek98 - 26 Styczeń 2017, 23:20

Vin Ci podam jutro, bo dokumenty mam w aucie.
Jutro sprawdzę ten termostat (to potrafię) tylko nie wiem czy potrzebny będzie jakiś silikon do ponownego uszczelnienia, czy tam jest jakaś gumka?

Muciek - 26 Styczeń 2017, 23:23

Żaden silikon, powinna być uszczelka.
Traktorek98 - 26 Styczeń 2017, 23:30

No dobrze, to jutro się za to wezmę.
perzu126 - 26 Styczeń 2017, 23:37

Kolejny Asziatko i szukanie dziury nie powiem gdzie.... Wyjmij termostat, w Twoim przypadku to może parenaście minut roboty. Wrzuc do garnka i zagotuj. Jak się otworzy we wrzącej wodzie to jest ok. Jak nie o do wymiany. Aczkolwiek oryginalne termostaty Mercedesa zawsze psują się tak, że silnik jest niedogrzany.
Kolejny krok to pompa wody. Ale jak by ona była niewydajna to miałbyś słabe ogrzewanie w kabinie.
Wentylator i moduł zostaw na koniec.

Traktorek98 - 27 Styczeń 2017, 00:54

Dzięki ale pisałem że wiem jak sprawdzić termostat, ale dzięki.
Co do pompy właśnie też tak myślę, więc to chyba nie ona, bo ogrzewanie jest bardzo dobre, gorąco dmucha aż za gorąco :mrgreen:
Sprawdzę i napiszę.

[ Dodano: 29 Styczeń 2017, 12:57 ]
Wykręciłem termostat i mam pewne pytanie, mianowicie tam są 2 grzybki, klapki czy jak to zwał.
Czy obie te klapki muszą się chować pod wpływem temperatury?

U mnie pracuje tylko ta która jest przy kolanku (na zdjęciu), nie wiem czy ta druga też musi?
Po wyjęciu rękoma mogłem wcisnąć tylko tą na zewnątrz z mniejszą sprężynką, która się nie ruszą pod wpływem temperatury. Ta co zamyka kolanko, nie chodziła reką, ale pukłem leciutko młotkiem i zaczeła się wciskać. Chyba była zapieczona, bo po umyciu ładnie chodzi.
Więc wracając , obie klapki mają pracować czy tylko ta przy kolanku?

[ Dodano: 22 Luty 2017, 00:20 ]
Poradziłem sobie z termostatem, wymieniłem jest zdecydowanie lepiej, chłodnica robi się gorąca więc jest dobrze.

Jeden problem nadal zostaje nierozwiązany. Chodzi o nie włączający się wentylator chłodnicy.
Wentylator sprawdziłem "na krótko" i działa więc musi to być coś po drodze.
Czy wie ktoś jak dokładnie zbudowany jest obwód dzięki któremu wentylator wie kiedy i jak dmuchać?
Jak mogę sprawdzić ten sterownik w nadkolu, proszę o jakąś pomoc, nie wiem co robić.
Próbowałem jeździć z wyjętym wentylatorem, ale po kilku kilometrach zaczyna się grzać, na max. gorącym nawiewie idzie jechać, ale nie da się wytrzymać w wewnątrz :roll:

Jak rozwiązać problem niewłączającego się wentylatora??

barto125 - 24 Kwiecień 2017, 21:44

Szybkie pytanie, temperatura rośnie na max, z termostatem jak i bez.
Czy możliwe, że pompa wody przestała nagle pompować? Jakieś ukręcenie/zablokowanie/zasyfienie wirnika jest możliwe w M104?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group