To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Nawiew nie działa

Javoreczek - 26 Listopad 2013, 09:59

cichylp napisał/a:
Biorąc po uwagę, że ogrzewanie tylnej szyby również nie działa, a działało (jest to w tym samym panelu sterującym przecież)


To zupełnie niezależne obwody.

cichylp napisał/a:
Może gdzieś się masa odpięła?


Może, ale tego zza klawiatury się niestety nie zdiagnozuje

cichylp napisał/a:
Jest w tym aucie opornica - może to to?


Jesli jest jeż, to nie ma opornicy, a jesli jest klima to jest jeż.

cichylp napisał/a:
Co o tym myślicie Panowie?


Myslę, że po mału docieramy do kresu mozliwości zdalnej pomocy i bez oględzin fachowca się nie obejdzie. Ale spróbujmy jeszcze raz. Rzeczony jeż, to elektroniczny regulator obrotów w formie metalowego klocka zamontowany w obudowie wentylatora. Wykonań jest wiele różnych, ale generalnie powinno dochodzić do niego zasilanie (grube przewody zwykle czerwony i brązowy) i sterowanie (cieńszy żółty, albo różowy - różnie z tymi kolorami bywa w zależności od rocznika, modelu itd). Trzeba sprawdzić, czy na zasilaniu jest 12V i czy napięcie na kablu sterującym zmienia się wraz z kręceniem pokrętłem siły nawiewu.
Napięcie to należy mierzyć zarówno względem nadwozia jak i względem przewodu masowego. Wtedy łatwo również ustalić, czy faktycznie jest masa na przewodzie masowym.
Jesli czujesz się na siłach to wszystko pomierzyć, to pomierz i podaj wyniki. Jesli nie, to niestety czeka Cie wizyta u elektryka.

cichylp - 26 Listopad 2013, 12:48

Z tego co pamiętam to prąd w kostce i na jeżu się zmienial przy podkręcaniu mocy wentolatora, a wentylator ani drgnął. Sprawdzę dziś jeszcze raz i podam wyniki :-)
maurycy - 26 Listopad 2013, 13:12

wentylator do wymiany, zatarte łożyska czy co tam jest
cichylp - 26 Listopad 2013, 13:30

maurycy napisał/a:
wentylator do wymiany, zatarte łożyska czy co tam jest


A nie koniecznie, bo jak go podłącze na krótko do akumulatora albo prostownika to chodzi aż miło :-)

maurycy - 26 Listopad 2013, 14:26

pisałeś że na kostce masz napięcie, wentylator kręci na krótko, jeż podmieniłeś, więc albo oszukujesz albo coś źle sprawdziłeś.
cichylp - 26 Listopad 2013, 14:51

Nie, jest to zwyczajnie zagadka.

Teoretycznie wszystko gra, a tak na prawdę nic nie działa - stąd problem. Zgłupiałem i nie wiem gdzie szukać przyczyny :-)

yarroslav - 26 Listopad 2013, 15:01

Czym sprawdzasz napięcie.

To znaczy: miernikiem elektronicznym czy kontrolką z żarówką.

Bo jeśli miernikiem elektronicznym to posmaruj go smalcem i rzuć psom.

Jeśli w instalacji jest przerwa a przewody będą mokre to zwykły miernik elektroniczny pokaże Ci napięcie 12V czy ile tam masz w aku.
A jeżeli przełączysz multimetr w tryb amperomierza podłączysz go z wentylatorem w szeregu to pokaże Ci kilka mA, o ile jest uszkodzona instalacja bądź inny element wpięty w szereg z wentylatorem.

Czyli prosto mówiąc, weź żarówkę przypuśćmy te 5W/12V i podłącz ją zamiast wentylatora.

Sprawdź i odpisz. :P

cichylp - 26 Listopad 2013, 18:07

jak podłączam żarówkę zamiast dmuchawy to świeci ;)

Jak sprawdzałem miernikiem to dziwnym trafem najmniej napięcia pokazywał na najwyższych obrotach dmuchawy, a najwięcej na najniższym biegu.

Głupieje dalej.

Sprawdzałem z "elektrykiem" (konserwator) te połączenia, bo sam to gówno wiem.

Powiedział, że według niego wszystko jest ok i nie ma pojęcia gdzie jest problem, masa też według niego jest ok. Sprawdzał przy stacyjce i karoserii.

Mały offtopic:
Poza tym pojawiła się jeszcze jedna dziwna kwestia. Zauważyłem, że miałem spalony bezpiecznik od "auxiliary fan". Taki duży. Jak go podmieniłem to non stop chodzą wiatraki przy silniku - ?!?!?!?!

maurycy - 26 Listopad 2013, 18:18

cichylp napisał/a:
Poza tym pojawiła się jeszcze jedna dziwna kwestia. Zauważyłem, że miałem spalony bezpiecznik od "auxiliary fan". Taki duży. Jak go podmieniłem to non stop chodzą wiatraki przy silniku - ?!?!?!?!

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11010

cichylp - 26 Listopad 2013, 20:06

Oto pomiary miernikiem na kostce i jeżu:

0,5 bieg dmuchawy: 12,2
1 bieg dmuchawy: 11,3
2 bieg dmuchawy: 10,7
3 bieg dmuchawy: 10
4 bieg dmuchawy: 9,11
5 bieg dmuchawy: 5,2

Troche odwrotnie nie? Na logikę rzecz biorąc największe napięcie powinno być na 5 biegu, a jest zupełnie odwrotnie ;)

Żarówka świeci po podpięciu.
Dmuchawa nie kręci (kręci tylko po podpięciu na krótko)

Prąd niby dochodzi, bezpieczniki spoko, masa jest.

Wciąż dno. Zero pomysłów co jest przyczyną..chyba będę się musiał wybrac do tego elektryka i zostawić mu auto, zaraz spadnie śnieg i zaparuje na amen.

Jakieś nowe pomysły wielkie mercedesowskie głowy? :-)

P.S: Ku***, 560SEL od 4 lat jeździ i nic mu nie jest, nawet nie myśli o tym żeby mu coś było ;)

yarroslav - 26 Listopad 2013, 20:37

Czy te napięcia są mierzone pod obciążeniem, czyli z podpiętym wentylatorem?
Javoreczek - 26 Listopad 2013, 20:43

cichylp napisał/a:
Troche odwrotnie nie? Na logikę rzecz biorąc największe napięcie powinno być na 5 biegu, a jest zupełnie odwrotnie ;)


A nie zmierzyłeś tego przypadkiem względem plusa zasilania?

cichylp - 26 Listopad 2013, 21:15

Javoreczek napisał/a:
A nie zmierzyłeś tego przypadkiem względem plusa zasilania?


Nawet jeśli tak (a nie wiem, średnio się na tym znam) to i tak nie ma chyba nic do znaczenia, prawda?

yarroslav napisał/a:
Czy te napięcia są mierzone pod obciążeniem, czyli z podpiętym wentylatorem?


Akurat te które podałem są bez wentylatora, mierzone z kostki. Ale z wentylatorem są niewielkie różnice mierzone już z jeża.

maurycy - 26 Listopad 2013, 21:51

qwa aż nie możliwe.... gdzieś jest coś przerwane, wyjmuj wszystko na wierzch podłącz kable i wtedy zobacz może kostka gdzieś nie łączy, spróbuj rozebrać, no brak pomysłów.
cichylp - 26 Listopad 2013, 22:14

maurycy napisał/a:
qwa aż nie możliwe.... gdzieś jest coś przerwane, wyjmuj wszystko na wierzch podłącz kable i wtedy zobacz może kostka gdzieś nie łączy, spróbuj rozebrać, no brak pomysłów.


Armia ludzi się głowi i nikt nic nie wie :) będę kombinował i dawał znać na bierząco



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group