To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - Instalaca gazowa 2.0 Kompresor w CLK

kamil5166 - 26 Grudzień 2010, 19:36
Temat postu: Instalaca gazowa 2.0 Kompresor w CLK
Witam
Mam takie pytanko: kupiłem sobie CLK. Czy ktoś montował instalację gazową to takiego silnika 2.0 kompresor 163km. Bo chce załozyć instalację gazową i nie wiem jaką założyć i gdzie. Jezeli ktoś zakładał to proszę powiedzieć jaką?? Jezeli ktoś zakładał ja na terenie dolnegośląska to gdzie. Tak zebym nie miał problemu z tą instalacją.
Pozdrawiam

patryk84 - 26 Grudzień 2010, 21:18

http://mercedes-clk.pl/forum/ <--- Tutaj zapytaj, może ktoś szybciej odpowie.
Tomek 007 - 26 Grudzień 2010, 21:24

Mój brat zakładał do swojej 210,on ma KOMPRESSORA 186KM. Założył instalacje firmy BRC, zrobił już na niej 10tys km i nic się nie dzieje. Nie odczuwa się również utraty mocy,wszystko pięknie śmiga.
Przy montażu nie kieruj się ceną,czasem warto dołożyć by później się nie martwić.
Pamiętaj o założeniu wydajnych wtryskiwaczy i solidnego reduktora,który będzie dopasowany do mocy twojej :mb: .
Warto też założyć rurki o średnicy 8mm ale jeśli skorzystasz z dobrego zakładu "LPG" to pracownicy będą wiedzieć co założyć.
Instalacja do 210 kosztowała 4400 zł w tym jest butla w kole i wlew lpg zamontowany przy wlewie Pb.

13696 - 27 Grudzień 2010, 10:31

Tomek 007, jak 186km to ja nie wiem jaki to silnik ale 163km nie ma takich wymagan co do parownika i miedz 8mm bedzie w tym wypadku zbedna te kompresorki maialy male nadcisnienie w kolektorze dolotowym o czym swiadczy ich moc pewnie cos okolo 0,3 bara wiec nie powinno byc problemow czyli parwnik o wydajnosci teoretycznej do 250km wystarczy miedz raczej 6mm chociaz 8 nie zaszkodzi aczkolwiek wszystko zalezy od parownika najwazniejsze tutaj beda wtryski tu nie nalezy oszczedzac instalacje brc sa bezproblemowe i jak masz okolo 3000tysi na instalke to brc bedzie dobrym rozwiazaniem
Tomek 007 - 27 Grudzień 2010, 19:25

13696 napisał/a:
186km to ja nie wiem jaki to silnik

No autko jest z 2000r i ma 137Kw czyli 186KM. Taką ma moc wpisaną w dowodzie i w brifach z którymi przyjechał z niemiec.

Jordi - 28 Grudzień 2010, 10:50

Tak, bo 2.0 Kompressor w Okularniku ma 163 oraz 186, a w clk 163 oraz 192 :)
andref - 30 Grudzień 2010, 21:54

kamil5166, Ja mam taki silnik wlasnie i mam LPG firmy Elpigaz zalozone przez poprzedniego wlasciciela (w sumie to wlascicielke). W sumie poki co od zalozenia jest zrobione ok. 20 tys km. Narazie wymieniane byly filtry i przed zima czyscilem wtryskiwacze.
13696 - 31 Grudzień 2010, 13:32

teoretycznie silniki doladowane takie jak to posiadamy z kompresorami powinny pracowac bardzo dobrze na gazie a nawet przy pracy z doladowaniem lepiej niz na benzynie nie jest to moje zdanie tylko specjalisty wykladajacego na uniwersytecie specjalizujacym sie mechanika i instalacjami lpg prowadzi kursy dla montazystow itp dzieje sie tak przez to ze benzynowe silniki sa malo odporne na spalanie stukowe przy wyzszych cisnieniach doladowania przez co musa byc odprezane problem taki nie wystepuje na pracy z lpg
Camel- - 31 Grudzień 2010, 16:55

13696 napisał/a:
problem taki nie wystepuje na pracy z lpg

Występuje, tylko LPG ma dużo wyższą liczbę oktanową. Poza tym odpręża się silniki doładowane w celu lepszego napełniania cylindrów :)

13696 - 1 Styczeń 2011, 21:40

Camel- napisał/a:
tylko LPG ma dużo wyższą liczbę oktanową
tak i przez co spalanie przebiega spokojniej przez co duzo trudniej wywolac spalanie stukowe
Camel- napisał/a:
Poza tym odpręża się silniki doładowane w celu lepszego napełniania cylindrów
co daje nam nizsze sprezanie bo przy dodoladowaniu cisnienie kompresji sie zwieksza a za duza kompresja wywoluje spalanie detonacyjne co jest bardzo niekozystne dla silnika mieszanka Pb 95 oktanow jest podatna duzo bardziej na spalanie stukowe niz lpg gdzie jest kolo 110 oktanow
Camel- - 2 Styczeń 2011, 14:41

No i rozwiał wątpliwości... ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group