Elektryka - Kody błędów
jjankiello - 30 Czerwiec 2011, 13:43
Ta duża nokia to mógł być HHT od SD (Hand Held Tester) albo i cokolwiek innego.
Niektórych rzeczy jednak HHT nie potrafi, które potrafi SD i na odwrót, ale różnica jest taka, że dobra wersja SD posiada tryb emulacji HHT i mozna nią wtedy zrobić wszystko...
Trzeba znaleźć kogoś z takim SD, kto w dodatku potrafi się tym dobrze posługiwać oraz wyciągać wnioski z live data... wtedy jest szansa na powodzenie...
Takich fachmanów znajdziesz m.in. TUTAJ
K@MIL - 4 Lipiec 2011, 22:47
Czy ktoś ma pojęcie co może oznaczać błąd z carsofta o treści : "Control loop of pressure control flap." numer błędu to 10 .
????
kas - 11 Lipiec 2011, 11:20 Temat postu: Dziwne kody błędów W202 Witam serdecznie,
Piszę z pytaniem - czy mógłby mi ktoś objaśnić kody błędów w moim W202, C280, 1995 (benzyna, bez gazu)?...
Polskie tłumaczenie na wydruku jest nieco... enigmatyczne.
Kod: | =========================
Raport diagnostyczny X431
-------------------------
SMARTBOX: 980241739910
Data: 2011-7-11 09:52:45
-------------------------
Kwota kodów kłopotu:005
Kod kłopotu001:
28 (MB-Kodu 032) Stored
Grzalka
czujnika 02 (za
katalizatorem
od Cat.conv.)),
Grzanie
aktualny (amp)
także mały
Kod kłopotu002:
63 (MB-Kodu 067) Stored
Sygnal Walu
rozrzadu
inrrcect/nie
recognized
Kod kłopotu003:
75 (MB-Kodu 079) Stored
Czujnik stukow
1 Sygnal
przerwa
Kod kłopotu004:
77 (MB-Kodu 081) Stored
Regulacja
zaplonu
maksimum handel
detaliczny,
ation rkażdyed
przy
najmniejszy
jednej cylindra
Kod kłopotu 005:
122 (MB-Kodu 008) Stored
Czujnika Temp.
powiet.
wlotowego,Luźny
nawiązywać
kontakt
=========================
|
Czas pytań...
1) ... o co chodzi?...
2) Czy powinienem się czymś szczególnie zmartwić?
3) Czy trzeba by coś wymienić 'od razu', czy mogę to zrobić np. za 1-2k km?
Dodam jeszcze, że oczywiście błędy... przepraszam... kłopoty... zostały skasowane, ale jak znam już mój samochód pewnie nie znikną i wszystkie pojawią się ponownie... oby nie w większej liczbie;-).
Samochód jeździ na noPb 98, staram się tankować raczej na 'lepszych' stacjach, nie ma i nigdy nie był gazowany.
Jakiś miesiąc temu 'przy okazji' robiłem analizę spalin i diagnosta stwierdził - nie pamiętam... - albo "spaliny OK" albo "spaliny w normie".
Javoreczek - 11 Lipiec 2011, 13:00
Kod 032 - zbyt małe natężenie prądu w grzałce sondy lambda za katalizatorem (o ile masz takową w ogóle)
Kod 067 - uszkodzenie czujnika wałka rozrządu lub jego obwodu - warto sprawdzić, czy się nie pojawi ponownie, jesli tak, to do sprawdzenia
Kod 079 - uszkodzony 1 czujnik spalania stukowego, lub jego obwód - tez warto sprawdzić, bo z nim może się wiązać kolejny błąd czyli:
Kod 081 - maksymalne opóźnienie zapłonu w pierwszym cylindrze. Jesli na skutek awarii czujnika spalania stukowego nałapał błędnych informacji o wystepowaniu spalania stukowego, to mógł w taki sposób opóźnić zapłon
Kod 008 - luźne styki czujnika temperatury powietrza lub przerwa w jego obwodzie - tez do sprawdzenia.
Silnik pracował podczas tej diagnostyki?
Bo błędy sa "stored", czyli zapmamietane, a nie wystepujące na bieżąco.
A tak w ogóle to wiązka elektryczna silnika w jakim stanie?
kas - 11 Lipiec 2011, 13:44
Dziękuję za odpowiedź:)
Javoreczek napisał/a: | Silnik pracował podczas tej diagnostyki?
|
Silnik nie pracował, a ostatnie kasowanie błędów było z rok temu.
Javoreczek napisał/a: | A tak w ogóle to wiązka elektryczna silnika w jakim stanie?
|
Wiązka również była regenerowana, też z rok temu, wtedy samochód padł 'na amen'. Z tego co wiem (i co widać), dość sporo zostało wymienione. Koszt wyniósł jakoś ponad 1000 zł...
Czy te błędy (zwłaszcza 067, 079, 081, 008;-) ) mogą wpływać na jakieś zwiększone spalanie albo w pewnym momencie uniemożliwić całkowicie jazdę?
Javoreczek - 11 Lipiec 2011, 14:18
Na zwiększone spalanie mogą wpływać. Uniemożliwić jazdy nie powinny.
K@MIL - 8 Sierpień 2011, 20:15
napisał/a: | błąd z carsofta o treści : "Control loop of pressure control flap." |
Czy mógłbym prosić kogoś o rozszyfrowanie nazwy błedu ??
"Control loop of pressure control flap."
Co to może oznaczac do wymiany ?
jjankiello - 8 Sierpień 2011, 22:39
Ja bym to przetłumaczył jakoś tak: Pętla kontrolna klapy sterującej ciśnieniem, ale cały błąd wydaje mi się opisany trochę "nie po polsku"
Nie wiem także z jakiego modułu to zostało odczytane...
W Carsofcie niestety nagminnie zdarzają się niepoprawne tłumaczenia błędów z technicznego niemieckiego na angielski... najlepiej, jakby był 4-cyfrowy numer błędu, a zdaje się Carsoft zwraca je 3-cyfrowe...
Lepiej do Star Diagnosis podpiąć i wiedzieć na pewno co i jak...
K@MIL - 8 Sierpień 2011, 23:03
Dzieki na jakis trop niestety mam do dyspozycji carsofta i zwykly interfejs diagnostyczny. Bede szukał dalej jak znajde o co chodziło napewno tu napisze
sazian - 9 Sierpień 2011, 18:16
i w tym carsofcie są wyświetlane kody błędów(np. mój ulubiony P1335 ) a nie tylko opisy i ten kod mówi znacznie więcej
pszczola19 - 12 Sierpień 2011, 20:19
Koledzy mam pytanie czy w moim c180 mogę sprawdzić kody za pomocą diody liczą błyśnięcia diodki komputer u mnie jest na nadkolu pod zbiorniczkiem na płyn do sprysku
Javoreczek - 12 Sierpień 2011, 20:31
Możesz
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=7090
pszczola19 - 12 Sierpień 2011, 20:38
Kolego a gdzie to złącze mogę znaleźć??
sazian - 13 Sierpień 2011, 13:36
rozumiem że pytasz o złącze diagnostyczne
jak otworzysz maskę i staniesz przodem do auta to jest po lewo(po stronie pasażera) w takim dużym czarnym pudełku przy podszybiu - złącze jest wewnątrz "zakręcone kapslem"
K@MIL - 16 Sierpień 2011, 12:30
sazian napisał/a: | i w tym carsofcie są wyświetlane kody błędów(np. mój ulubiony P1335 ) a nie tylko opisy i ten kod mówi znacznie więcej |
zamieszczam plik z carsofta, nie mam pojecia gdzie odczytac kod błedu w takiej postaci np P23..
|
|
|