To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Kody błędów

Globek01 - 5 Lipiec 2013, 12:59

skasuj błąd, i nie włączaj gazu, pojeździj trochę na benzynie, powinno nie wywalać błędu.
jjankiello - 5 Lipiec 2013, 19:52

Raizende napisał/a:
35 Lambda control is at rich stop: mixture to lean.
Unmetered air, fuel injection valves, diaphragm pressure regulator " Witch TWC"


Co z tego, że masz skaner, jeśli nie czytasz?

Carsoft pokazuje Ci nazwę błędu (lambda odczytuje zbyt bogatą mieszankę) i możliwe przyczyny/rozwiązania:
Zubożyć mieszankę;
Ilość powietrza nie jest mierzona - winna przepływka;
Zawory wtryskowe paliwa;
Regulator ciśnienia paliwa;

Wnioski co sprawdzić nasuwają się same...

Raizende - 7 Lipiec 2013, 23:34
Temat postu: kod błędu.....
Hej,

Dzięki wszystkim za propozycje.
Jeżeli chodzi o jazdę na samej benzynie, to błąd również się pojawia po skasowaniu go.
Błąd przeplywomierza miałem kiedyś, na chwile obecną jest skasowany i wsadzony nowy przepływomierz Pierburg-a i dlatego też czytając ten błąd i wcześniej starając się go rozwiązać nie dotarłem do jego przyczyny...też mój post tutaj.
Wszystkie kable do sondy są w stanie bardzo dobrym..:-(

Pozdrawiam,
Raizende

Brian676 - 23 Lipiec 2013, 17:42
Temat postu: carsoft
Witam, mogę prosić kogoś o rozszyfrowanie wyników diagnostyki? plik z carsofta http://sendfile.pl/30138/c180.pda
elpaco - 30 Wrzesień 2013, 23:19

PMS wersja 1994 przy diagnostyce pozostał błąd błyskowy 7 (zawór regulacyjny wolnych obrotów). Problemem jest falowanie wolnych obrotów po regeneracji wiązki.
Javoreczek - 1 Październik 2013, 11:44

Wiązce przepustnicy się jeszcze przyjrzyj. Zwykle jest w podobnym stanie jak wiązka silnika.
elpaco - 4 Październik 2013, 19:11

Wiązka przepustnicy była już zrobiona. Niestety winnym okazał się PMS. No cóż, regeneracja i teraz pracuje jak nowy.
Warunek - 27 Styczeń 2014, 16:47

Witam.
Sprawdzałem błędy diodą.
Skasowałem odpaliłem popracował troszkę i ponownie sprawdziłem; zostały 4
kody błyskowe
4- przepływomierz masowy powietrza
13- sonda lambda lub jej obwód, uboga/bogata mieszanka
24- czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
37- automatyczna skrzynia biegów lub jej obwód (mam manuala przecież :?: :shock: )

Czyściłem przepustnicę i zregenerowałem wiązkę od przepływomierza, ale nadal mi nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie.
A i jak odłączam/podłaczam przepływomierz przy odpalonym to praktycznie nie ma żadnej reakcji.
Panowie co poradzicie, wymienić przepływkę? coś jeszcze? Nie chcę na ślepo ładować kasy w części.

[ Dodano: 28 Styczeń 2014, 11:16 ]
Nikt tu nie zagląda?
c'mon help

Camel- - 28 Styczeń 2014, 22:50

Warunek, może zrób sobie interfejs na MAXie i podłącz się Carsoftem. Zawsze to coś więcej. HFM umożliwia live datę.
Błędy przepływki i sondy to błędy mieszanki, więc tym się nie ma co sugerować.

Warunek - 29 Styczeń 2014, 23:26

Dzisiaj Sporo spędziłem czasu przy aucie i ogarnąłem sporo wiązki silnika. Autko niestety dalej gaśnie, ale dużo lepiej się zbiera i szybciej reaguje na dodawanie gazu. Została jeszcze wiązka od przepustnicy, ale za chiny nie potrafię jej wypiąć.
Zamówiłem interfejs, także jutro kurier powinien mi go już dostarczyć.
Jak pobadam nim auto to wrzucę tu info i będziemy dumać dalej :)

elpaco - 29 Styczeń 2014, 23:54

Warunek, przepływki pod kolektorem?? Było na forum odnośnie wiązki przepływki. Ale kolektora tam nie widziałem;)
Warunek - 30 Styczeń 2014, 00:24

Sorki pomyliło mi się. Chodzi o wiązkę przepustnicy. Już poprawiam
ok - 31 Styczeń 2014, 08:57

Hej. Dodam coś z własnego doświadczenia. Po podłączeniu do kompa milion błędów - skasowano, pojeździłam 3 dni, 1 błąd - 1224(czujnik dawki paliwa coś widzi złego). Oczywiście szamani z warsztatów pokazywali palcem na pompę LUKAS(mam diesel), która co prawda nie ma najlepszych recenzji. Wszyscy. Doszło do tego że miałam ochotę sprzedać auto, przecież ta pompa jest droga w naprawie i mało kto umie ją dobrze naprawiać. Ale upartość mi nie pozwoliła się poddać. Nadeszły mocne mrozy i auto nie odpaliło, choć kręciło i wydoiło akumulator. Po męczarniach odpalania na Plaka itd. mąż zauważył że wężyk z filtra do pompy ma "gazowane paliwo" - zapowietrza się. Wymiana 2 oringów(są w parze obok siebie) za 25zł z salonu Mercedesa zlikwidowało problem! 1 z tych uszczelek przy filtrze paliwa była pęknięta. Błąd znikł. Ale przy okazji organoleptycznego naprawiania auta(bo tylko tak umiem ;})zauważyłam że na akumulatorze jest napis, odręczny, jak by korektorem lub farbą ktoś napisał "w202 pompa". Jak myślicie, co to może znaczyć?
dax - 24 Październik 2014, 18:52
Temat postu: Kody błędów
Witam.
Może ktoś pomóc w interpretacji tych błędów.
Scan Diag

1.P0170-22 Część regulacji obrotów silnika auto-adaptacja wartości dopuszczalne A61 po prawej stronie

2.P0173-13 (1,a1,73,85),proszę odwołać się do instrukcji
3

3.P0173-13 (1,a1,73,86),proszę odwołać się do instrukcji
4

4.P0170-23 Auto-dostosowania prędkości obrotowej biegu jałowego na wartość graficzną A61 po prawej stronie

5.P0130-15 Sonda 02 przed TWC prawo G3/4

6.P0110 Czujnik temperatury powietrza wlotowego w gorącym filmie przepływomierza masowego powietrza B41

7.P0100 Gorący film przepływomierz masowy powietrza B41

barto125 - 3 Grudzień 2014, 20:30

010, Post, ACTUAL
Air mass flow meter : open circuit.

099, Post, ACTUAL
Fault in CAN communication from EA or CC control module.

104, Post, ACTUAL
Safety fuel cut-off from electronic accelerator or CC activated.

Błędy z HfmScan

Wiązka od ECU regenerowana, przejścia między kostką ecu a przepływomierzem jest, brak zwarcia na przewodach, podobnie z wiązką przepustnicy, regenerowana od przepustnicy do wtyczki, od wtyczki dalej wygląda dobrze. Tylko ale, komputer nie podaje w ogóle napięcia na wtyczkę przepływomierza, czy to normalne?
Jakieś rady, pomysły?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group