To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Kody błędów

asziatko - 16 Grudzień 2014, 22:26

Podepnę się do tematu.

Byłem dzisiaj na podpięciu do komputera swojego MB. Nie utrwaliłem sobie błędów ale z tego co pamiętam były tam dwa błędy, hm... oznaczone A006 lub A061/2 i A011 bodajże.

Szukam listy błędów co one mogą oznaczać i nie mogę znaleźć. Jest taka lista błędów co który numer oznacza jaki błąd?.

Albo może ktoś z Was jest w stanie wyjaśnić mi co te numery oznaczą.

Javoreczek - 17 Grudzień 2014, 11:35

006 to zwarcie w obwodzie czujnika temperatury powietrza, 011 to czujnik zamknięcia przepustnicy. Niestety pachnie mi to sypiącą się wiązką elektryczną... poczytaj sobie o tym w archiwum forum, bo Twój rocznik nie jest wolny od tego problemu :(
asziatko - 17 Grudzień 2014, 11:55

Javoreczek, hm... to nie dobrze przyznam szczerze.

To są kody błędów napisane z pamięci. Dokładnie nie pamiętam numeracji ich.

Postaram się dzisiaj podjechać i dowiedzieć się jakie to były kody błędów dokładnie.

Z tego co kojarzę było tam mowa coś o sensorze w jednym z błędów.

[ Dodano: 17 Grudzień 2014, 14:42 ]
Dokładnie takie błędy miałem wczoraj w swoim MB



. Są to numery 004 i 011. 011 to czujnik zamknięcia przepustnicy i tak zostaje a 004 co oznacza?.

barto125 - 17 Grudzień 2014, 20:59

Wybłyskałem błędy i wyszło:
42 CAN Communication from ASR Control Module: Defective
CAN Communication from EA/CC/ISC Control Module or CC/ISC Control Module: Defective
CAN Communication from Diagnostive Module (OBD-II): Defective

Fuel Safety Shut-Off of Electronic Accelerator or Cruise Control: Active

Jak próbowałem wybłyskać błędy dla przepustnicy, to po podłączeniu do pinu 7, dioda się lekko świeci, nie błyska, dobrze myślę, że gdzieś zwarcie na przewodzie?

asziatko - 17 Grudzień 2014, 21:53

barto125, zwarcie mówisz?. Hm?.

A co dokładnie oznaczają te błędy na zdjęciu co zamieściłem?.

Zwarcie miało by znaczenie i robiło by reset zegarka po wyłączeniu świateł awaryjnych bądź przekręceniu zapłonu?.

barto125 - 17 Grudzień 2014, 22:43

Twoich to nie wiem, ja o swoich piszę ;p

[ Dodano: 17 Grudzień 2014, 22:55 ]
Mógłby ktoś sprawdzić opór na pinach 1 i 7 na złączu diagnostycznym?

asziatko - 17 Grudzień 2014, 23:15

barto125, źle Cię zrozumiałem :oops: .

Moje błędy oznaczają takie coś:

011 Solenoid valve relay A7k1 - elektromagnetyczny przekaźnik zawór A7k1

Zawór znajduje się tutaj



Czyżby to chodziło o przekaźnik o numerze 0015426719



?.

004 RPM Sensor RA L6 - czujnik obrotów.

Gdzie znajduje się czujnik obrotów?.

Javoreczek - 18 Grudzień 2014, 10:51

asziatko napisał/a:
Są to numery 004 i 011. 011 to czujnik zamknięcia przepustnicy i tak zostaje a 004 co oznacza?.


W wątku o hamulcach już Ci odpowiedziałem. 011 to w przypadku ABS problem z przekaźnikiem zasilania elektrozaworów pompy, czyli ten z obrazka powyżej.

barto125 napisał/a:
Jak próbowałem wybłyskać błędy dla przepustnicy, to po podłączeniu do pinu 7, dioda się lekko świeci, nie błyska, dobrze myślę, że gdzieś zwarcie na przewodzie?


Bardziej problem z samym modułem przepustnicy. Skoro ani sterownik silnika się z nim nie widzi, ani błędów nie można wybłyskać.

asziatko - 18 Grudzień 2014, 12:05

No to nie ciekawie że jak to ten przekaźnik coś wariuje.

A może być tak że miał tylko błąd został ten błąd skasowany a przekaźnik jest dobry?.

Taki przekaźnik kupić nie jest prosto, owszem są używki ale wiadomo w jakim stanie one są?. Nie wiadomo i nikt nie wie.

A nowy... hm... nowy kosztuje podejrzewam k/200 zł jak nie lepiej.

adamd - 18 Grudzień 2014, 12:54

Używki są po 60zł nowy 40 euro w aso. dot ego czujnik w moście wymieniasz ewentualnie radze ci sprawdzić czy gdzieś kabel nie przerwany.
barto125 - 18 Grudzień 2014, 15:57

Można jakoś zdiagnozować sam moduł przepustnicy?
Pleslaw - 29 Grudzień 2014, 20:21

Witam.po podpieciu pod SD wyskoczyly mi takie bledy:
010hot-film air mass sensor b2/5 -//-
029 O2sensor heater up-stream of cat g3/2 heater curr.too small
107dwell angle control at stop of ignition output stage

jeden to co z przeplywka a drugi sonda (ale dokladnie niewiem co oznaczaja)
kody wracaja.ogolnie faluja obroty na cieplym silniku-na zimnym nie!
tylko myk jest taki ze czasem jak go przeogonie to przestaja falowac az do nastepnych swiatel lub dluzej..Pomoze ktos?

[ Dodano: 2 Styczeń 2015, 23:30 ]
pomoze ktos z tymi bledami?

asziatko - 14 Marzec 2015, 02:16

Pleslaw, tłumacząc to pobieżnie nawet można wywnioskować z tych błędów że oznaczają

010 - czujnik masy powietrza
029 - sensor nagrzewnicy górnego strumienia
107 - kontrola stopnia wyjściowego zapłonu

.

Javoreczek - 14 Marzec 2015, 11:20

Pleslaw napisał/a:
a drugi sonda (ale dokladnie niewiem co oznaczaja)


konkretnie grzałka sody - zbyt małe natężenie prądu (być może spalona - proste sprawdzenie omomierzem lub probówką)

Trzeci błąd to regulacja kąta zwarcia w stopniu wyjściowym zapłonu, czyli któryś z tranzystorów kluczujących cewki zamyka się na zbyt długo lub zbyt krótko. Skąd taki błąd, nie mam pojęcia. Być może rozjechana autoadaptacja, ale może być też usterka samego sterownika.

asziatko - 23 Kwiecień 2016, 23:41

Dzisiaj byłem na diagnostyce komputerowej ze swoim MB C180.

Od paru dni dziwnie migała mi kontrolka SRS. Po przekręceniu kluczyka nie gasła, tylko dopiero po przejechaniu 3 - 5 km gasła sama.

Po podpięciu komputera okazało się że jest błąd, został on usunięty.

Był także błąd taki jak na zdjęciu poniżej, związany z trakcją


Kliknij By Powiększyć

Co to za błąd F1 jest?.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group