Elektryka - Kody błędów
asziatko - 16 Grudzień 2014, 22:26
Podepnę się do tematu.
Byłem dzisiaj na podpięciu do komputera swojego MB. Nie utrwaliłem sobie błędów ale z tego co pamiętam były tam dwa błędy, hm... oznaczone A006 lub A061/2 i A011 bodajże.
Szukam listy błędów co one mogą oznaczać i nie mogę znaleźć. Jest taka lista błędów co który numer oznacza jaki błąd?.
Albo może ktoś z Was jest w stanie wyjaśnić mi co te numery oznaczą.
Javoreczek - 17 Grudzień 2014, 11:35
006 to zwarcie w obwodzie czujnika temperatury powietrza, 011 to czujnik zamknięcia przepustnicy. Niestety pachnie mi to sypiącą się wiązką elektryczną... poczytaj sobie o tym w archiwum forum, bo Twój rocznik nie jest wolny od tego problemu
asziatko - 17 Grudzień 2014, 11:55
Javoreczek, hm... to nie dobrze przyznam szczerze.
To są kody błędów napisane z pamięci. Dokładnie nie pamiętam numeracji ich.
Postaram się dzisiaj podjechać i dowiedzieć się jakie to były kody błędów dokładnie.
Z tego co kojarzę było tam mowa coś o sensorze w jednym z błędów.
[ Dodano: 17 Grudzień 2014, 14:42 ]
Dokładnie takie błędy miałem wczoraj w swoim MB
. Są to numery 004 i 011. 011 to czujnik zamknięcia przepustnicy i tak zostaje a 004 co oznacza?.
barto125 - 17 Grudzień 2014, 20:59
Wybłyskałem błędy i wyszło:
42 CAN Communication from ASR Control Module: Defective
CAN Communication from EA/CC/ISC Control Module or CC/ISC Control Module: Defective
CAN Communication from Diagnostive Module (OBD-II): Defective
Fuel Safety Shut-Off of Electronic Accelerator or Cruise Control: Active
Jak próbowałem wybłyskać błędy dla przepustnicy, to po podłączeniu do pinu 7, dioda się lekko świeci, nie błyska, dobrze myślę, że gdzieś zwarcie na przewodzie?
asziatko - 17 Grudzień 2014, 21:53
barto125, zwarcie mówisz?. Hm?.
A co dokładnie oznaczają te błędy na zdjęciu co zamieściłem?.
Zwarcie miało by znaczenie i robiło by reset zegarka po wyłączeniu świateł awaryjnych bądź przekręceniu zapłonu?.
barto125 - 17 Grudzień 2014, 22:43
Twoich to nie wiem, ja o swoich piszę ;p
[ Dodano: 17 Grudzień 2014, 22:55 ]
Mógłby ktoś sprawdzić opór na pinach 1 i 7 na złączu diagnostycznym?
asziatko - 17 Grudzień 2014, 23:15
barto125, źle Cię zrozumiałem .
Moje błędy oznaczają takie coś:
011 Solenoid valve relay A7k1 - elektromagnetyczny przekaźnik zawór A7k1
Zawór znajduje się tutaj
Czyżby to chodziło o przekaźnik o numerze 0015426719
?.
004 RPM Sensor RA L6 - czujnik obrotów.
Gdzie znajduje się czujnik obrotów?.
Javoreczek - 18 Grudzień 2014, 10:51
asziatko napisał/a: | Są to numery 004 i 011. 011 to czujnik zamknięcia przepustnicy i tak zostaje a 004 co oznacza?. |
W wątku o hamulcach już Ci odpowiedziałem. 011 to w przypadku ABS problem z przekaźnikiem zasilania elektrozaworów pompy, czyli ten z obrazka powyżej.
barto125 napisał/a: | Jak próbowałem wybłyskać błędy dla przepustnicy, to po podłączeniu do pinu 7, dioda się lekko świeci, nie błyska, dobrze myślę, że gdzieś zwarcie na przewodzie? |
Bardziej problem z samym modułem przepustnicy. Skoro ani sterownik silnika się z nim nie widzi, ani błędów nie można wybłyskać.
asziatko - 18 Grudzień 2014, 12:05
No to nie ciekawie że jak to ten przekaźnik coś wariuje.
A może być tak że miał tylko błąd został ten błąd skasowany a przekaźnik jest dobry?.
Taki przekaźnik kupić nie jest prosto, owszem są używki ale wiadomo w jakim stanie one są?. Nie wiadomo i nikt nie wie.
A nowy... hm... nowy kosztuje podejrzewam k/200 zł jak nie lepiej.
adamd - 18 Grudzień 2014, 12:54
Używki są po 60zł nowy 40 euro w aso. dot ego czujnik w moście wymieniasz ewentualnie radze ci sprawdzić czy gdzieś kabel nie przerwany.
barto125 - 18 Grudzień 2014, 15:57
Można jakoś zdiagnozować sam moduł przepustnicy?
Pleslaw - 29 Grudzień 2014, 20:21
Witam.po podpieciu pod SD wyskoczyly mi takie bledy:
010hot-film air mass sensor b2/5 -//-
029 O2sensor heater up-stream of cat g3/2 heater curr.too small
107dwell angle control at stop of ignition output stage
jeden to co z przeplywka a drugi sonda (ale dokladnie niewiem co oznaczaja)
kody wracaja.ogolnie faluja obroty na cieplym silniku-na zimnym nie!
tylko myk jest taki ze czasem jak go przeogonie to przestaja falowac az do nastepnych swiatel lub dluzej..Pomoze ktos?
[ Dodano: 2 Styczeń 2015, 23:30 ]
pomoze ktos z tymi bledami?
asziatko - 14 Marzec 2015, 02:16
Pleslaw, tłumacząc to pobieżnie nawet można wywnioskować z tych błędów że oznaczają
010 - czujnik masy powietrza
029 - sensor nagrzewnicy górnego strumienia
107 - kontrola stopnia wyjściowego zapłonu
.
Javoreczek - 14 Marzec 2015, 11:20
Pleslaw napisał/a: | a drugi sonda (ale dokladnie niewiem co oznaczaja) |
konkretnie grzałka sody - zbyt małe natężenie prądu (być może spalona - proste sprawdzenie omomierzem lub probówką)
Trzeci błąd to regulacja kąta zwarcia w stopniu wyjściowym zapłonu, czyli któryś z tranzystorów kluczujących cewki zamyka się na zbyt długo lub zbyt krótko. Skąd taki błąd, nie mam pojęcia. Być może rozjechana autoadaptacja, ale może być też usterka samego sterownika.
asziatko - 23 Kwiecień 2016, 23:41
Dzisiaj byłem na diagnostyce komputerowej ze swoim MB C180.
Od paru dni dziwnie migała mi kontrolka SRS. Po przekręceniu kluczyka nie gasła, tylko dopiero po przejechaniu 3 - 5 km gasła sama.
Po podpięciu komputera okazało się że jest błąd, został on usunięty.
Był także błąd taki jak na zdjęciu poniżej, związany z trakcją
Kliknij By Powiększyć
Co to za błąd F1 jest?.
|
|
|