To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Drugi Termostat CDI. Termostat wodny układu paliwowego.

badmojo - 1 Luty 2011, 12:48
Temat postu: Drugi Termostat CDI. Termostat wodny układu paliwowego.
Witam. W związku z rewelacjami zawartymi w innym wątku. Link poniżej:
http://www.w202.pl/viewto...r=asc&start=540
Postanowiłem założyć oddzielny wątek dotyczący tego drugiego termostatu w CDI, o którym mówi głównie tom1245
Być może to jest rozwiązanie bolączek z niedogrzanymi CDI.
https://picasaweb.google.com/104022892511333446006/Mercedes?authkey=Gv1sRgCI2Bzuyf6OqsWg#5706083342540989986
I tu mam pytania.
1. Czy to jest ten element, który jest na załączonym zdjęciu?
2. Czy on tam jest, czy mam wersję bez tego termostatu? Bo jak wyczytałem we wspomnianym wątku, to nie wszystkie :mb: z silnikami CDI były wyposażone w ten termostat.
3. Czy to jest chłodniczka czy nagrzewnica?
4. Czy ona działa tylko przy włączonym dogrzewaczu?
5. Skoro i na zimnym i na nagrzanym silniku jest ona zimna, to jest do wymiany?

Będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi.
I jeśli sprawdzi się to co pisze tom1245, ze przy sprawności dogrzewacza i obu termostatów CDIki nagrzewają się do 85stC w ok. 4min. to powinniśmy mu być wszyscy wdzięczni, bo zaoszczędzimy zimą sporo gotówki. Niedogrzany silnik to większe spalanie.

janucha78 - 1 Luty 2011, 13:13

1 tak to ten element
2 nie wiem czy jest u ciebie.Najlepiej sam zobacz
3 to jest chlodnica
4 tak jak i zwykla chlodnica dziala niezaleznie od dogrzewacza
5 na zimnym nie moze byc ciepla bo plyn chlodniczy jest zimny.Generalnie dziala tak samo jak zwykla chlodnica z termostatem.Jak on sie za wczesnie otwiera lub jest caly czas otwarty to przez nia przeplywa plyn chlodniczy i powoduje to ze jest ciepla.Natomiast jesli chodzi o te 4 minuty do nagrzania to nie wiem czy on tak napisal ale w zimie jest to niemozliwe.

tom1245 - 1 Luty 2011, 13:16

badmojo napisał/a:
1. Czy to jest ten element, który jest na załączonym zdjęciu?

tak
badmojo napisał/a:
2. Czy on tam jest, czy mam wersję bez tego termostatu? Bo jak wyczytałem we wspomnianym wątku, to nie wszystkie :mb: z silnikami CDI były wyposażone w ten termostat.

masz
badmojo napisał/a:
3. Czy to jest chłodniczka czy nagrzewnica?

chodniczka
badmojo napisał/a:
4. Czy ona działa tylko przy włączonym dogrzewaczu?

nie cały czas nawet latem
badmojo napisał/a:
5. Skoro i na zimnym i na nagrzanym silniku jest ona zimna, to jest do wymiany?

nie jest tylko czy dobrze sprawdzasz :mrgreen: wyłącz dogrzewacz, ogrzewanie przy temperaturze silnika ok 50-60*C stój w miejscu ok. minuty otwórz maskę i pomacaj przewody czy są cieple i chodniczek

badmojo - 1 Luty 2011, 13:54

Dzięki za odpowiedzi 1-4.
Sprawdzałem tak:
Dogrzewacz wyłączony. Wyłączona klima (mam automatyczną). Auto chodziło w garażu ok. 10min. Sprawdzałem chłodniczkę i przewody - Zimne. Nie mogłem się doczekać, aż się rozgrzeje i ruszyłem w miasto. Jak temp. skoczyła do 60st.C zatrzymałem się - Zimne i przewody i chłodniczka.
(Niestety przy okazji okazało się, że główny termostat już puszcza wodę w duży obieg - a w zeszłym roku wymieniałem na oryginał).
Pojechałem dalej i jak temp. doszła do ok. 78stC znów sprawdziłem i - Zimno. Postałem ok. 5 min. Nic się nie zmieniło.
Po powrocie do garażu sprawdziłem ponownie- Bez zmian i chłodniczka i przewody ZIMNE.
Temp. nie doszła mi nawet do 80st.C. Utrzymywała się na poziomie ok. 75-78st.C.
Przez cały czas wyłączone dogrzewacz i ogrzewanie wnętrza.
???

carlos - 1 Luty 2011, 16:13

janucha78 napisał/a:
Natomiast jesli chodzi o te 4 minuty do nagrzania to nie wiem czy on tak napisal ale w zimie jest to niemozliwe.

Dokładnie, w 4 minuty nie ma szans w zimie.
Cytat:
Temp. nie doszła mi nawet do 80st.C. Utrzymywała się na poziomie ok. 75-78st.C.

I tak się u mnie też utrzymuje. Wczoraj zrobiłem trasę 500km i temperatura była na poziomie ok 75 stopni. Wcześniej w trasie przy delikatnej jeździe gubił temperaturę do jakichś 60-65 stopni nawet.
Kilka razy tylko podczas upałów ponad 35 stopni i klimie włączonej w korku miałem 85 stopni, dogrzewacz mam niesprawny ale on i tak nie pracuje przy temperaturach powyżej 60 stopni.
badmojo napisał/a:
Być może to jest rozwiązanie bolączek z niedogrzanymi CDI.

I gen CR jest po prostu generację zimnych silników, rozwiązania nie ma :wink:

sewan - 1 Luty 2011, 17:07

carlos napisał/a:

I gen CR jest po prostu generację zimnych silników, rozwiązania nie ma :wink:

Bzdura, wystarczy mieć sprawny termostat.
Silniki CR mogą się długo nagrzewać, i to jest ich bolączka, ale jak już złapią właściwą temperaturę (ok 85 °C), to ta temperatura podczas jazdy nie ma prawa spaść. Jeśli spada, to dokładnie oznacza, że termostat jest niesprawny (jego temperature otwarcia określa właśnie próg, do jakiego spada temperatura). Jeśli temperatura spada do poziomu 60 stopni, to taka jest właśnie temperatura otwarcia (czyli także i zamknięcia) termostatu.
A jak termostat jest niesprawny, to silnik ma problem ze złapaniem prawidłowej temperatury, i koło się zamyka.

janucha78 - 1 Luty 2011, 18:01

carlos napisał/a:
janucha78 napisał/a:
Natomiast jesli chodzi o te 4 minuty do nagrzania to nie wiem czy on tak napisal ale w zimie jest to niemozliwe.

Dokładnie, w 4 minuty nie ma szans w zimie.
Cytat:
Temp. nie doszła mi nawet do 80st.C. Utrzymywała się na poziomie ok. 75-78st.C.

I tak się u mnie też utrzymuje. Wczoraj zrobiłem trasę 500km i temperatura była na poziomie ok 75 stopni. Wcześniej w trasie przy delikatnej jeździe gubił temperaturę do jakichś 60-65 stopni nawet.
Kilka razy tylko podczas upałów ponad 35 stopni i klimie włączonej w korku miałem 85 stopni, dogrzewacz mam niesprawny ale on i tak nie pracuje przy temperaturach powyżej 60 stopni.
badmojo napisał/a:
Być może to jest rozwiązanie bolączek z niedogrzanymi CDI.

I gen CR jest po prostu generację zimnych silników, rozwiązania nie ma :wink:

Na bank masz walniety ten termostat przy silniku.Mi tez sie dlugo nagrzewa ale potem trzyma temp 80-83 stopnie.Tak sobie tutaj dyskutujemy o termostacie ukladu paliwowego ale chyba nikt jeszcze nie napisal jaka ma temperature otwarcia.

tom1245 - 1 Luty 2011, 18:53

janucha78 napisał/a:
ale chyba nikt jeszcze nie napisal jaka ma temperature otwarcia.

80*C :mrgreen:

[ Dodano: 1 Luty 2011, 19:08 ]
carlos napisał/a:
Dokładnie, w 4 minuty nie ma szans w zimie.

nie jechałeś w moim :mrgreen:

badmojo - 1 Luty 2011, 19:30

No nic.
Wymienię najpierw termostat główny i zlikwiduję wyciek z dolotu paliwa do dogrzewacza i zobaczymy co to da.
Sprawdzę też wtedy jak zachowuje się ta chłodniczka...
Ale może ktoś mnie oświeci, jakie ona właściwie pełni zadanie? I kiedy powinna być ciepła a kiedy zimna? Wiem, że jej przewody wędrują pod tę plastikową osłonę głowicy silnika, ale dalej nie zaglądałem...?
Ogrzewa paliwo, schładza je...?
Do wczoraj byłem przekonany, że to jest chłodniczka oleju skrzyni biegów.

janucha78 - 1 Luty 2011, 20:22

badmojo napisał/a:
No nic.
Wymienię najpierw termostat główny i zlikwiduję wyciek z dolotu paliwa do dogrzewacza i zobaczymy co to da.
Sprawdzę też wtedy jak zachowuje się ta chłodniczka...
Ale może ktoś mnie oświeci, jakie ona właściwie pełni zadanie? I kiedy powinna być ciepła a kiedy zimna? Wiem, że jej przewody wędrują pod tę plastikową osłonę głowicy silnika, ale dalej nie zaglądałem...?
Ogrzewa paliwo, schładza je...?
Do wczoraj byłem przekonany, że to jest chłodniczka oleju skrzyni biegów.

Nie obraz sie ale chyba tu juz nie ma co tlumaczyc bo wszystko zostalo napisane.Jak sama nazwa mowi chlodniczka ma chlodzic a przewody ida do ogrzewacza paliwa.

badmojo - 1 Luty 2011, 21:34

Nie obrażam się. Po prostu nie jestem biegły w sprawach mechaniki i sam rzadko robię przy aucie sam. Ale, jak każdy chłopczyk, lubię rozumieć zasady działania. Czytałem te dotychczasowe wyjaśnienia, ale nie zrozumiałem. :D
Chłodzi, ale co? Paliwo...!?

Chłodnica paliwa to chyba coś takiego:
http://moto.allegro.pl/ch...1424435090.html

janucha78 - 1 Luty 2011, 22:23

badmojo napisał/a:
Nie obrażam się. Po prostu nie jestem biegły w sprawach mechaniki i sam rzadko robię przy aucie sam. Ale, jak każdy chłopczyk, lubię rozumieć zasady działania. Czytałem te dotychczasowe wyjaśnienia, ale nie zrozumiałem. :D
Chłodzi, ale co? Paliwo...!?

Chłodnica paliwa to chyba coś takiego:
http://moto.allegro.pl/ch...1424435090.html

To jest akurat od w203 tylko sprzedawcy sie cos pomieszalo.To co pokazales to bym raczej nazwal wymiennikiem ciepla w ktorym jest podgrzewane paliwo a w lato po przekroczeniu 80 stopni w tym wymienniku otwiera sie termostat przy chlodniczce i temperatura w tym ukladzie spada do odpowiedniej wartosci.

badmojo - 1 Luty 2011, 22:32

Już znalazłem. To o co pytałem to jest chłodnica oleju:
http://moto.allegro.pl/ch...1418537697.html
A więc ten termostat powinien się raczej nazywać Termostatem wodnym układu smarowania...?

janucha78 - 1 Luty 2011, 22:37

badmojo napisał/a:
Już znalazłem. To o co pytałem to jest chłodnica oleju:
http://moto.allegro.pl/ch...1418537697.html
A więc ten termostat powinien się raczej nazywać Termostatem wodnym układu smarowania...?

Nie patrz na to co pisza sprzedawcy na allegro bo sami nawet nie wiedza co sprzedaja no chyba ze on mial na mysli olej napedowy :mrgreen:

badmojo - 1 Luty 2011, 23:10

Ok. Znalazłem. I to bardzo blisko :)
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=173311
Tak zdecydowanie Fuel Cooler to chłodnica paliwa.
Jeśli tak, to ona ma za zadanie schłodzić paliwo jeśli ono przekroczy temp. 80st.C...?
Jeśli tak to ten termostat nie ma chyba szans otworzyć się zimą i ta chłodniczka będzie zimna...?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group