Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:40
biodiesel (bioester) a mercedes
Autor Wiadomość
smwola 
W202

Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18 Kwiecień 2010, 14:33   

Daniel napisał/a:
Wolałeś przytoczyć parę aukcji kilku popaprańców, którzy maja takie same pojęcie o budowie OM611 ja Ty.

Nie przytoczyłem parę aukcji tylko wszystkie które znalazła wyszukiwarka"chłodnica oleju mercedes w202", dodam jeszcze że numer katalogowy tej chłodnicy to A2025007903 lub 2025007903
Moim zdaniem popaprańcem jest ten który twierdzi że jest to chłodnica paliwa.
Poszukajmy więc za granicami polski ile osób twierdzi że jest to chłodnica oleju.
Wpisujemy do przeglądarki chłodnica oleju mercedes W202 :
http://shop.ebay.de/i.htm...0&bkBtn=&_rdc=1
Jak widać jest kilka takich chłodnic oleju.
Żebyś nie powiedział że w Niemczech też są sami popaprańcy do popatrzmy jeszcze w innym kraju:
http://shop.benl.ebay.be/...osacat=0&bkBtn=
Tu również mamy kilka.
Teraz zobaczmy ilu popaprańców twierdzi że jest to chłodnica paliwa.
Wpisujemy do przeglądarki chłodnica paliwa mercedes
http://www.allegro.pl/lis...=1&category=620
żadnego
http://desc.shop.ebay.de/...osacat=0&bkBtn=
tu również
http://shop.benl.ebay.be/...osacat=0&bkBtn=
Tu też niema żadnego popaprańca :D
Sam widzisz że jesteś jedynym popaprańcem który twierdzi że jest to chłodnica paliwa.
Naczytałeś się pewnie sporo, lecz bez zrozumienia. Brak Ci również wyobraźni i wiedzy praktycznej.
Trzeba było najpierw zastanowić się czemu miałaby służyć taka chłodnica, a nawet usmarować trochę paluszki i sprawdzić co się w niej znajduje (chłodzi).
Daniel napisał/a:

Posłuchaj mnie jeszcze raz - to że udowodniłeś, że jesteś technicznych dyletantem, nie ulega wątpliwości. Kilkakrotnie zwracałem Ci uwagę, że nie masz racji - mogłeś spokojnie zweryfikować moje tezy i przyznać mi rację

Ten cytat idealnie pasuje do Ciebie.
Skoro nie potrafiłeś przyznać się do błędu to teraz stałeś się "popapranym technicznym dyletantem"
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 18 Kwiecień 2010, 19:15   

smwola - prosiłem Cię oto abyś osobiście sprawdził na przykładzie W202 z silnikiem OM611 do czego służy ta chłodnica - ale nie. Ty za to wolałeś obrażać mnie - rozumiem, że Twoja popaprana wyobraźnia nie pozwoliła Ci tego dokonać.
Przytaczanie opisów z innych aukcji jest po prostu śmieszne, widocznie nie tylko w Polsce nie wiedza co piszą.

Przesyłam jeszcze Ci jeszcze raz kolejne rysunki z EPC - mam nadzieję, że mimo będzie w stanie opanować te proste schematy.

W razie czego gdybyś sobie nie radził z językiem angielskim (co jest bardzo prawdopodobne) przytaczam Ci tłumaczenie "Fuel cooler"

- fuel - paliwo
- cooler - chłodnica

czyli:

fuel cooler - chłodnica paliwa

[ Dodano: 18 Kwiecień 2010, 19:16 ]
smwola napisał/a:
Skoro nie potrafiłeś przyznać się do błędu to teraz stałeś się "popapranym technicznym dyletantem"


Rusz swój leniwy tyłek i sprawdź osobiście w jakimkolwiek W202 z wiadomym silnikiem.

Pozdrawiam!

[ Dodano: 18 Kwiecień 2010, 19:22 ]
smwola napisał/a:
Trzeba było najpierw zastanowić się czemu miałaby służyć taka chłodnica


I jeszcze jedno - tylko nie pisz, że to błąd w EPC.

chlodnica_paliwa.gif
Plik ściągnięto 600 raz(y) 40,06 KB

opis_chlodnica.gif
Plik ściągnięto 223 raz(y) 15,7 KB

_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
damian_2002 

Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: pszczółki
Wysłany: 5 Maj 2010, 23:44   

wiem, że dłgo nikt tu nie pisał ale mam pytanko. jakiś tydzień tem kolega pokazałmi dość dziwne moim zdaniem paliwo. miał to w kanisterku mówił, że to jest biopaliwo z jakiejś tam stacji a było takie tanie, że zalał i kanister. moje podejżenia są dość mało obiektywne bo nawet nie wiem jak ropa wygląda, ale to coś było bardzo brązowe i troszkę śmierdziało jakby rozpuszczalnikiem czy farbą albo czymś takim. Czy to mógłbyć biodiesel? ewentalnie co to mogło być. dodam, że on jeżdzi fordem galaxy 96' i nic niepokoącego nie zauważył. nawet żałował, że miał tylko mały kanisterek.
 
 
Kruk 
Daniel


Pomógł: 44 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 630
Skąd: Wrocław/Walencja
Wysłany: 5 Maj 2010, 23:55   

damian_2002 napisał/a:
to coś było bardzo brązowe i troszkę śmierdziało jakby rozpuszczalnikiem czy farbą albo czymś takim. Czy to mógłbyć biodiesel? ewentalnie co to mogło być....



Zużyty olej z McDonalda :mrgreen:
_________________
BMW 120D E87 163KM
 
 
damian_2002 

Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: pszczółki
Wysłany: 6 Maj 2010, 21:22   

corvus-corax napisał/a:
damian_2002 napisał/a:
to coś było bardzo brązowe i troszkę śmierdziało jakby rozpuszczalnikiem czy farbą albo czymś takim. Czy to mógłbyć biodiesel? ewentalnie co to mogło być....



Zużyty olej z McDonalda :mrgreen:


ale pytam serio
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 6 Maj 2010, 22:59   

Jest brązowy i jakby tłustszy. Wystarczy sprawdzić zapach spalin i wiadomo czy bio diesel. MB 123 jeżdzą na tym i śmigają:) Do Celiny szkoda mi lać a kusi ceną bo jest 2x tańsza
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 7 Maj 2010, 07:37   

tomi382 napisał/a:
Do Celiny szkoda mi lać a kusi ceną bo jest 2x tańsza

Średnia cena ropy to jakieś 4,30 PLN za litr. Gdzie masz bioester za 2,15 :?:
 
 
damian_2002 

Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: pszczółki
  Wysłany: 7 Maj 2010, 11:45   

tomi382 napisał/a:
Jest brązowy i jakby tłustszy. Wystarczy sprawdzić zapach spalin i wiadomo czy bio diesel. MB 123 jeżdzą na tym i śmigają:) Do Celiny szkoda mi lać a kusi ceną bo jest 2x tańsza


to jaki ma mieć zapach ten bio? ja ostatnio na jakiejś zielonej stacji widziałem po 3,25 to i tak bardzo tanio :lol:

czym grozi lanie tego do celiny? jeżeli silnik nie jest na pompowtryskach to wszystko powinien przepalić. nawet opałowy. czy się mylę?
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 7 Maj 2010, 11:47   

damian_2002 napisał/a:
czy się mylę?

Przeczytaj wątek od początku, to się dowiesz.

A pompowtryski są w silnikach VAG. Nie mylić z common-rail ;-)
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 7 Maj 2010, 12:29   

damian_2002 napisał/a:
jeżeli silnik nie jest na pompowtryskach to wszystko powinien przepalić. nawet opałowy. czy się mylę?


Tak. Mylisz się.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
damian_2002 

Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: pszczółki
Wysłany: 7 Maj 2010, 23:48   

przeczytałem całość i jakoś nie trafia to do mnie. jedyne co przemawia przeciw takiemu paliwu to fakt iż kolega zalał i po 200 km poszły mu szczelki w pompie. no dobra tylko, że nie wiadomo w jakim stanie była pompa kolegi przed eksperymentem. Pozatym stwierdzenie, że dojdzie do zatarcia się elementów w pompie też jest na wyrost. przecież jeżeli to paliwo jest tłustrze to co i jak ma się zatrzeć? z kolei stwierdzenie, że serwisy odradzają to jż wogóle kpina przecież gdyby coś się ewentalnie stało po przyzwoleni z serwisu to wiadomo kto by placił za ewentalną naprawę.
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 7 Maj 2010, 23:53   

damian_2002, w skrócie: bioester jest agresywny i rozpuszcza uszczelnienia, aby na nim jeździć, musisz mieć auto dostosowane do tego paliwa (w VIN opcja nr 921).

Możesz też olać wyżej wymienione, lać bioester i jeździć. Twój cyrk i Twoje małpy. Wtedy musisz liczyć się z większym spalaniem niż na ON, w rezultacie oszczędności nie wychodzą tak wielkie. Stwierdzone organoleptycznie :)

W Biedronce masz też olej roślinny w bańkach 3-litrowych za niecałe 10 PLN. Też możesz lać ;)
 
 
damian_2002 

Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: pszczółki
Wysłany: 8 Maj 2010, 00:03   

to co jednym słowem mam odradzić kolesiowi lanie tego do forda galaxy 96' a co jak jż na tym jeżdzi? ma mieszać ze zwykłym ON?
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 8 Maj 2010, 00:08   

damian_2002, jeśli się upiera, to lepiej niech miesza ON z "jadalnym" z Biedronki. To nie jest żart :-)
 
 
damian_2002 

Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: pszczółki
Wysłany: 8 Maj 2010, 00:16   

wiem, że to nie jest żart kiedyś czytałem jakąś pracę doktorancką na temat mieszania różnych oleji w zależności od temperatry otoczenia tak aby bez problemowo jeżdzić autkiem. ale wiem, że on ma zalany cały bak tym bioestrem i ato tak stoi od chyba tygodnia. teraz jeżdzi słżbowym. co ma teraz zlać połowę i pomieszać z normalnym?

jeszcze jedno czy wszystkie celiny mają silniki common-rail
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 13