Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Zmiana silnika z 1,8 na 2,2
BartuŚ - 1 Czerwiec 2011, 00:23 Temat postu: Zmiana silnika z 1,8 na 2,2 Witam, mam pytanie czy ciezko jest przelozyc silnik z 1,8 na 2,2 ?
madzara31 - 1 Czerwiec 2011, 07:09
Jak konkretny dawca jest to nie.Było soporo o przekładkach.
eldorado - 1 Czerwiec 2011, 08:55
2.2 z tego co widziałem były na przepustnicach bez przepływki (chyba ze się mylę), 1.8 też były na przepustnicy (taki mam)
Trzeba sobie odpowiedzieć :
- czy silnik 2.2 podejdzie do skrzyni 1.8 , a potem czy długość wału się nie zmieni
- czy komputer benzynowy od 1.8 "obsłuży" 2.2 bo jeżeli nie to trzeba kompa od 2.2 ale wtedy czy podejdzie kostką od instalacji od 1.8
- kolejna sprawa układ wydechowy - czy kolektor podejdzie od 1.8 czy trzeba zmieniać od 2.2 no i wtedy jaka średnica układu wydechowego
- sonda lambda
- potem jak wygląda sprawa pompy wspomagania, alternator, rozrusznik
to chyba te ważniejsze zagadki
Javoreczek - 1 Czerwiec 2011, 11:20
Mechanicznie nie powinno byc problemów, to i to jest M111, więc rozmiary zewnetrzne mają takie same. Różnią się tylko skokiem tłoka i średnicą cylindra. W związku z tym osprzęt tez powinien pasować.
Co do kompa, to widze po obrazku, że te C180 to po małym lifcie, więc jesli na HFM'ie i zakupi się taki sam 2.2 to komp elektrycznie tez podejdzie. Kwestia na ile mapy od C180 różnią się od C220 i jak to po przekładce bedzie jeździć.
Camel- - 1 Czerwiec 2011, 11:55
Javoreczek, jeszcze kwestia zmiennych faz rozrządu w C220.
Cytat: | 2.2 z tego co widziałem były na przepustnicach bez przepływki (chyba ze się mylę), 1.8 też były na przepustnicy (taki mam) |
Pewnie mówisz o przepyłwomierzu
Javoreczek - 1 Czerwiec 2011, 12:06
Camel- napisał/a: | Javoreczek, jeszcze kwestia zmiennych faz rozrządu w C220 |
Nie wiemy jaki to silnik ten 1.8, ale jeśli - tak jak napisałem - na HFM'ie (czyli 921), to już też będzie miał zmienne fazy rozrządu.
Camel- - 1 Czerwiec 2011, 12:18
Javoreczek, fakt
KWAS - 1 Czerwiec 2011, 12:23
Hmm... czyli jest "sposób" na C180... trzeba bedzie to przemyśleć
TraczU - 1 Czerwiec 2011, 12:39
bartosz ma c180 jeszcze na PMS. Sposób jest mysłe ze ze wzgledu na małe roznice w silnikach c220 i c180 nie powinno byc zbyt duzo zachodu i kombinowania, kwestia skrzyni, wydechu i elektroniki.
[ Dodano: 1 Czerwiec 2011, 12:41 ]
w takim razie wiem już ze skrzynia się nie różni. jeden problem z głowy
Krynek - 1 Czerwiec 2011, 16:22
A przypadkiem chłodnica i całe jej "orurowanie" nie będzie inne ?
Javoreczek - 1 Czerwiec 2011, 16:59
TraczU napisał/a: | bartosz ma c180 jeszcze na PMS. |
znaczy komp nie podejdzie
Camel- - 1 Czerwiec 2011, 17:32
Czy ja wiem... pewnie zadziałać zadziała. PMS dośc szerokie ma autoadaptacje. Natomiast zmienne fazy tak prosto nie zadziałają. Chyba, że jakiś Brabus K1/K2 Kit
Javoreczek - 1 Czerwiec 2011, 19:58
Camel- napisał/a: | Czy ja wiem... pewnie zadziałać zadziała. PMS dośc szerokie ma autoadaptacje. |
nie będzie plug-and-play, tak to ujmę
Camel- - 1 Czerwiec 2011, 20:36
Javoreczek, jak to nie będzie? mechanicznie plug&play, ale nie będą działać zmienne fazy Tak myślę
gucionexia - 1 Czerwiec 2011, 20:54
Szkoda,że 2.2 ma zmienne fazy rozrządu .Czyli jak by nawet odpalił na flakach z 1.8 w starszej wersji to był by nadal mułem ?Choć dziwne bo patrząc na dane techniczne to 2.2 osiaga max monent i moc przy tych samych obrotach jak 1.8 więc czy na pewno ma te zmienne fazy?
|
|
|