To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Zmiana silnika z 1,8 na 2,2

BartuŚ - 1 Czerwiec 2011, 00:23
Temat postu: Zmiana silnika z 1,8 na 2,2
Witam, mam pytanie czy ciezko jest przelozyc silnik z 1,8 na 2,2 ?
madzara31 - 1 Czerwiec 2011, 07:09

Jak konkretny dawca jest to nie.Było soporo o przekładkach.
eldorado - 1 Czerwiec 2011, 08:55

2.2 z tego co widziałem były na przepustnicach bez przepływki (chyba ze się mylę), 1.8 też były na przepustnicy (taki mam)
Trzeba sobie odpowiedzieć :
- czy silnik 2.2 podejdzie do skrzyni 1.8 , a potem czy długość wału się nie zmieni
- czy komputer benzynowy od 1.8 "obsłuży" 2.2 bo jeżeli nie to trzeba kompa od 2.2 ale wtedy czy podejdzie kostką od instalacji od 1.8
- kolejna sprawa układ wydechowy - czy kolektor podejdzie od 1.8 czy trzeba zmieniać od 2.2 no i wtedy jaka średnica układu wydechowego
- sonda lambda
- potem jak wygląda sprawa pompy wspomagania, alternator, rozrusznik

to chyba te ważniejsze zagadki :)

Javoreczek - 1 Czerwiec 2011, 11:20

Mechanicznie nie powinno byc problemów, to i to jest M111, więc rozmiary zewnetrzne mają takie same. Różnią się tylko skokiem tłoka i średnicą cylindra. W związku z tym osprzęt tez powinien pasować.
Co do kompa, to widze po obrazku, że te C180 to po małym lifcie, więc jesli na HFM'ie i zakupi się taki sam 2.2 to komp elektrycznie tez podejdzie. Kwestia na ile mapy od C180 różnią się od C220 i jak to po przekładce bedzie jeździć.

Camel- - 1 Czerwiec 2011, 11:55

Javoreczek, jeszcze kwestia zmiennych faz rozrządu w C220.

Cytat:
2.2 z tego co widziałem były na przepustnicach bez przepływki (chyba ze się mylę), 1.8 też były na przepustnicy (taki mam)

Pewnie mówisz o przepyłwomierzu :mrgreen:

Javoreczek - 1 Czerwiec 2011, 12:06

Camel- napisał/a:
Javoreczek, jeszcze kwestia zmiennych faz rozrządu w C220


Nie wiemy jaki to silnik ten 1.8, ale jeśli - tak jak napisałem - na HFM'ie (czyli 921), to już też będzie miał zmienne fazy rozrządu.

Camel- - 1 Czerwiec 2011, 12:18

Javoreczek, fakt :)
KWAS - 1 Czerwiec 2011, 12:23

Hmm... czyli jest "sposób" na C180... trzeba bedzie to przemyśleć :mrgreen:
TraczU - 1 Czerwiec 2011, 12:39

bartosz ma c180 jeszcze na PMS. Sposób jest mysłe ze ze wzgledu na małe roznice w silnikach c220 i c180 nie powinno byc zbyt duzo zachodu i kombinowania, kwestia skrzyni, wydechu i elektroniki.

[ Dodano: 1 Czerwiec 2011, 12:41 ]
w takim razie wiem już ze skrzynia się nie różni. jeden problem z głowy :)

Krynek - 1 Czerwiec 2011, 16:22

A przypadkiem chłodnica i całe jej "orurowanie" nie będzie inne ?
Javoreczek - 1 Czerwiec 2011, 16:59

TraczU napisał/a:
bartosz ma c180 jeszcze na PMS.


znaczy komp nie podejdzie

Camel- - 1 Czerwiec 2011, 17:32

Czy ja wiem... pewnie zadziałać zadziała. PMS dośc szerokie ma autoadaptacje. Natomiast zmienne fazy tak prosto nie zadziałają. Chyba, że jakiś Brabus K1/K2 Kit ;)
Javoreczek - 1 Czerwiec 2011, 19:58

Camel- napisał/a:
Czy ja wiem... pewnie zadziałać zadziała. PMS dośc szerokie ma autoadaptacje.


nie będzie plug-and-play, tak to ujmę :wink:

Camel- - 1 Czerwiec 2011, 20:36

Javoreczek, jak to nie będzie? :) mechanicznie plug&play, ale nie będą działać zmienne fazy :) Tak myślę ;)
gucionexia - 1 Czerwiec 2011, 20:54

Szkoda,że 2.2 ma zmienne fazy rozrządu :( .Czyli jak by nawet odpalił na flakach z 1.8 w starszej wersji to był by nadal mułem :( ?Choć dziwne bo patrząc na dane techniczne to 2.2 osiaga max monent i moc przy tych samych obrotach jak 1.8 więc czy na pewno ma te zmienne fazy?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group