To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - ciekawy problem z ogrzewaniem i nie tylko

marecki005 - 29 Sierpień 2011, 21:04
Temat postu: ciekawy problem z ogrzewaniem i nie tylko
witam wszystkich.
Mam taki problem mianowicie jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka od poziomu płynu w chłodnicy wymieniłem sterownik wentylatora z nadkola i wszystko grało. następnie założyłem do mojego C-uda lpg i od dwóch dni mam taki problem, że zapala mi się ta sama kontrolka, nie pali się cały czas ale zapala się i gaśnie tak według własnego uznania( mam wrażenie ze zapala się jak stoję w korku i silnik złapie temp.) Płyn jest, wiatrak kręci czasem ginie ogrzewanie w sensie raz jest raz go niema. Układ jest odpowietrzony, temperatura silnika jest ok. 3mm poniżej 100*nigdy nie łapie wyższej( zawsze tak była-mam go 2miesiące). przewody od chłodnicy górny i dolny w takiej samej temperaturze, chłodnica ciepła jak włączę klimę, zimna na zwykłym nadmuchu. dodam tylko że wiatrak mam elektryczny. aha brak oleju w płynie chłodniczym, olej normalny...
jeżeli dobrnąłeś do końca postu i masz jakąś cenna radę lub pomysł to będę zobowiązany za pomoc.

dobermannn - 29 Sierpień 2011, 22:09

ja miałem podobną sytuację z kontrolką poziomu oleju. Wystarczyło polutować kabelki na lewym przednim nadkolu przy ABS`ie i jest OK. Więc może i tu poszukaj gdzie jest jakiś kabelek urwany, przetarta izolacja itp. bo może okazać się że gdzieś styka do masy i stąd ta głupwka. Albo czujnik wariuje. odepnij kostkę od czujnika i zobacz co się stanie.
marecki005 - 29 Sierpień 2011, 22:34

odpinałem. na odpiętym świeci cały czas jeżeli chodzi Ci o kostkę od sterownika.
a z drogiej strony jak go dziś tak porządnie zagrzałem to płyn w zbiorniczku mi bulgotał i wywaliło trochę przez odpowietrznik. szczerze mówiąc już sam nie wiem co mam myśleć. i ta temp. chłodnicy na klimie ciepła bez klimy zimna- to normalne? a te uciekające ogrzewanie??
w każdym razie dzięx.

kamil_0793 - 30 Sierpień 2011, 00:38

A pod komputer podpinałeś?
Co do tego bulgotu, to wiem, że w starszych BMW dzieje się tak jak jest walnięty układ chłodzenia (bardzo dużo różnych rodzajów usterek, o wszystkich teraz nie będę pisał).
Co do temperatury, to ja mam u siebie w granicach 80 stopni, jak w mieście tak i w trasie. Jestem dość zielony, ale wydaje mi się, że temp. raczej nie powinna podchodzić pod 100 stopni. Spróbuj podpiąć pod kompa, to powinno wykazać nieprawidłowości.

perzu126 - 30 Sierpień 2011, 06:35

A przed założeniem Lpg jaka byla temperatura silnika?
adikis - 30 Sierpień 2011, 08:00

kolego podczas pracy silnika wytwarza ci się ciśnienie w układzie i robi się za mało płynu dlatego zapala ci się kontrolka

jak jest mały stan płynu chłodzącego tez ginie ogrzewanie
lub jak jest tez ciśnienie w układzie tak było w moim przypadku

perzu126 - 30 Sierpień 2011, 08:29

Czyżby uszczelka pod głowicą sie kończyła? A odkręc korek od zbiorniczka wyrównawczego w czasie pracy silnika i zobacz czy czasem ciśnienienie nie ucieka.
marecki005 - 30 Sierpień 2011, 18:08

sprawa wygląda tak: dziś poraz kolejny pogmerałem przy sterowniku i wyszło na to, że wiatrak ma problem z załączaniem się przez kostkę- ot nie zawsze się załączał zauważyłem dopiero dziś. płynu jest ok. wczoraj odpowietrzałem i na odkręconym korku od zbiorniczka szły bąble powietrza co jakiś czas. kontrolka się załącza gdy stanę w korku. problem z ogrzewaniem pozostał. zauważyłem że jak od samego startu silnika załącze ogrzewanie na 0,5. to po odkręceniu podczas jazdy i na postoju ogrzewanie jest.
to co mi przychodzi do głowy:
-uszczelka głowicy
-coś z termostatem-wiesza się czy co??
- zapowietrzona nagrzewnica??(strzelam)
napewno muszę poprawić kostkę od sterownika wentylatora choć went. kręcił a kontrolka świeciła
co myślicie?? a przed założeniem lpg temp. była taka sama jak teraz tyle że nic się nie świeciło i ogrzewanie chodziło jak trzeba.

sebek88p - 30 Sierpień 2011, 18:44

marecki005 napisał/a:
wczoraj odpowietrzałem i na odkręconym korku od zbiorniczka szły bąble powietrza co jakiś czas.
uszczelkę pod głowicą masz uszkodzoną albo gorzej jakiś problem z głowicą...to że masz 3mm poniżej 100 stopni temperaturę o niczym pozytywnym nie świadczy, bo normalnie w czasie jazdy w trasie powinno być ok 80 stopni. tak przynajmniej jest u mnie i u moich znajomych w C180 i C200K...aby mieć pewność możesz pojechać do jakiegoś w miarę mądrego mechanika który ma możliwość zrobić test na obecność spalin w układzie chłodzenia...tester wygląda mniej więcej tak : http://www.pronar.com.pl/...ils&ref=A0302EC każdy lepszy mechanik powinien to mieć :) Koszt sprawdzenia to ok 50 zł :)


kiedyś miałem podobny przypadek w vw polo, wyszło na to że była pęknięta głowica i dostawały się spaliny do ukł chłodzenia stwarzając korek powietrzny :)

marecki005 - 30 Sierpień 2011, 18:56

ok dzięki. dodam tylko że podczas jazdy temp. jest wzór konspekt. cały problem zaczyna się na postoju. a bomble leciały przy zdrowym grzaniu w pedał gazu.
eldorado - 31 Sierpień 2011, 09:27

marecki005, jeżeli masz uwaloną uszczelkę pod głowicą to płyn będzie "uciekał", sprawdź węże gumowe czy twardnieją. Sprawdź tak jak kolega powyżej napisał czy przy odkręconym korku od zbiorniczka nie będzie wywalać płynu.
Co do temp. - to podstawa to sprawdź wisko.
Napisałeś: przewody od chłodnicy górny i dolny w takiej samej temperaturze
- to znaczy że termostat jest ok czyli "otwiera" przy ok 80stopni - chyba że jest cały czas w pozycji otwartej (zawiesił się)
A co do samej kontrolki płynu która zapala się i gaśnie to tylko może pomóc podłączenie pod komputer.
Napisałes: dodam tylko że podczas jazdy temp. jest wzór konspekt. cały problem zaczyna się na postoju. a bomble leciały przy zdrowym grzaniu w pedał gazu. - tylko jedno przygchodzi mi do głowy - pompa wody bo kiedy jedziesz jest ok czyli łopatki od pompy wody gonią płyn chłodniczy przez cały układ a na postoju zaczyna się problem (niższe obroty) - więc stawiam na pompę wody

marecki005 - 31 Sierpień 2011, 18:36

uszczelka sprawdzona jest ok.
w sterowniku wentylatora był przepalony jeden tyrystor czy co to tam jest.
jutro walka dalej. dzieki za rady.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group