Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Grudzień 2012, 23:16
ciekawy problem z ogrzewaniem i nie tylko
Autor Wiadomość
marecki005

Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: nowy dwor maz
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 21:04   ciekawy problem z ogrzewaniem i nie tylko

witam wszystkich.
Mam taki problem mianowicie jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka od poziomu płynu w chłodnicy wymieniłem sterownik wentylatora z nadkola i wszystko grało. następnie założyłem do mojego C-uda lpg i od dwóch dni mam taki problem, że zapala mi się ta sama kontrolka, nie pali się cały czas ale zapala się i gaśnie tak według własnego uznania( mam wrażenie ze zapala się jak stoję w korku i silnik złapie temp.) Płyn jest, wiatrak kręci czasem ginie ogrzewanie w sensie raz jest raz go niema. Układ jest odpowietrzony, temperatura silnika jest ok. 3mm poniżej 100*nigdy nie łapie wyższej( zawsze tak była-mam go 2miesiące). przewody od chłodnicy górny i dolny w takiej samej temperaturze, chłodnica ciepła jak włączę klimę, zimna na zwykłym nadmuchu. dodam tylko że wiatrak mam elektryczny. aha brak oleju w płynie chłodniczym, olej normalny...
jeżeli dobrnąłeś do końca postu i masz jakąś cenna radę lub pomysł to będę zobowiązany za pomoc.
_________________
c200 esprit kombi 1998r.
WDB2020801F733189
PB+LPG
 
 
dobermannn


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 362
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 22:09   

ja miałem podobną sytuację z kontrolką poziomu oleju. Wystarczyło polutować kabelki na lewym przednim nadkolu przy ABS`ie i jest OK. Więc może i tu poszukaj gdzie jest jakiś kabelek urwany, przetarta izolacja itp. bo może okazać się że gdzieś styka do masy i stąd ta głupwka. Albo czujnik wariuje. odepnij kostkę od czujnika i zobacz co się stanie.
_________________
Mercedes C200 "Czarna Perła" - Szlachetny i wykwintny rocznik `94
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15094
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15741
 
 
marecki005

Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: nowy dwor maz
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 22:34   

odpinałem. na odpiętym świeci cały czas jeżeli chodzi Ci o kostkę od sterownika.
a z drogiej strony jak go dziś tak porządnie zagrzałem to płyn w zbiorniczku mi bulgotał i wywaliło trochę przez odpowietrznik. szczerze mówiąc już sam nie wiem co mam myśleć. i ta temp. chłodnicy na klimie ciepła bez klimy zimna- to normalne? a te uciekające ogrzewanie??
w każdym razie dzięx.
_________________
c200 esprit kombi 1998r.
WDB2020801F733189
PB+LPG
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 30 Sierpień 2011, 00:38   

A pod komputer podpinałeś?
Co do tego bulgotu, to wiem, że w starszych BMW dzieje się tak jak jest walnięty układ chłodzenia (bardzo dużo różnych rodzajów usterek, o wszystkich teraz nie będę pisał).
Co do temperatury, to ja mam u siebie w granicach 80 stopni, jak w mieście tak i w trasie. Jestem dość zielony, ale wydaje mi się, że temp. raczej nie powinna podchodzić pod 100 stopni. Spróbuj podpiąć pod kompa, to powinno wykazać nieprawidłowości.
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 30 Sierpień 2011, 06:35   

A przed założeniem Lpg jaka byla temperatura silnika?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
adikis 


Pomógł: 117 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 1963
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 30 Sierpień 2011, 08:00   

kolego podczas pracy silnika wytwarza ci się ciśnienie w układzie i robi się za mało płynu dlatego zapala ci się kontrolka

jak jest mały stan płynu chłodzącego tez ginie ogrzewanie
lub jak jest tez ciśnienie w układzie tak było w moim przypadku
_________________
S202 4.3 V8 ///AMG
Gość sprawdź \|/
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19034
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 30 Sierpień 2011, 08:29   

Czyżby uszczelka pod głowicą sie kończyła? A odkręc korek od zbiorniczka wyrównawczego w czasie pracy silnika i zobacz czy czasem ciśnienienie nie ucieka.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
marecki005

Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: nowy dwor maz
Wysłany: 30 Sierpień 2011, 18:08   

sprawa wygląda tak: dziś poraz kolejny pogmerałem przy sterowniku i wyszło na to, że wiatrak ma problem z załączaniem się przez kostkę- ot nie zawsze się załączał zauważyłem dopiero dziś. płynu jest ok. wczoraj odpowietrzałem i na odkręconym korku od zbiorniczka szły bąble powietrza co jakiś czas. kontrolka się załącza gdy stanę w korku. problem z ogrzewaniem pozostał. zauważyłem że jak od samego startu silnika załącze ogrzewanie na 0,5. to po odkręceniu podczas jazdy i na postoju ogrzewanie jest.
to co mi przychodzi do głowy:
-uszczelka głowicy
-coś z termostatem-wiesza się czy co??
- zapowietrzona nagrzewnica??(strzelam)
napewno muszę poprawić kostkę od sterownika wentylatora choć went. kręcił a kontrolka świeciła
co myślicie?? a przed założeniem lpg temp. była taka sama jak teraz tyle że nic się nie świeciło i ogrzewanie chodziło jak trzeba.
_________________
c200 esprit kombi 1998r.
WDB2020801F733189
PB+LPG
 
 
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 30 Sierpień 2011, 18:44   

marecki005 napisał/a:
wczoraj odpowietrzałem i na odkręconym korku od zbiorniczka szły bąble powietrza co jakiś czas.
uszczelkę pod głowicą masz uszkodzoną albo gorzej jakiś problem z głowicą...to że masz 3mm poniżej 100 stopni temperaturę o niczym pozytywnym nie świadczy, bo normalnie w czasie jazdy w trasie powinno być ok 80 stopni. tak przynajmniej jest u mnie i u moich znajomych w C180 i C200K...aby mieć pewność możesz pojechać do jakiegoś w miarę mądrego mechanika który ma możliwość zrobić test na obecność spalin w układzie chłodzenia...tester wygląda mniej więcej tak : http://www.pronar.com.pl/...ils&ref=A0302EC każdy lepszy mechanik powinien to mieć :) Koszt sprawdzenia to ok 50 zł :)


kiedyś miałem podobny przypadek w vw polo, wyszło na to że była pęknięta głowica i dostawały się spaliny do ukł chłodzenia stwarzając korek powietrzny :)
 
 
marecki005

Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: nowy dwor maz
Wysłany: 30 Sierpień 2011, 18:56   

ok dzięki. dodam tylko że podczas jazdy temp. jest wzór konspekt. cały problem zaczyna się na postoju. a bomble leciały przy zdrowym grzaniu w pedał gazu.
_________________
c200 esprit kombi 1998r.
WDB2020801F733189
PB+LPG
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 09:27   

marecki005, jeżeli masz uwaloną uszczelkę pod głowicą to płyn będzie "uciekał", sprawdź węże gumowe czy twardnieją. Sprawdź tak jak kolega powyżej napisał czy przy odkręconym korku od zbiorniczka nie będzie wywalać płynu.
Co do temp. - to podstawa to sprawdź wisko.
Napisałeś: przewody od chłodnicy górny i dolny w takiej samej temperaturze
- to znaczy że termostat jest ok czyli "otwiera" przy ok 80stopni - chyba że jest cały czas w pozycji otwartej (zawiesił się)
A co do samej kontrolki płynu która zapala się i gaśnie to tylko może pomóc podłączenie pod komputer.
Napisałes: dodam tylko że podczas jazdy temp. jest wzór konspekt. cały problem zaczyna się na postoju. a bomble leciały przy zdrowym grzaniu w pedał gazu. - tylko jedno przygchodzi mi do głowy - pompa wody bo kiedy jedziesz jest ok czyli łopatki od pompy wody gonią płyn chłodniczy przez cały układ a na postoju zaczyna się problem (niższe obroty) - więc stawiam na pompę wody
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
marecki005

Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: nowy dwor maz
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 18:36   

uszczelka sprawdzona jest ok.
w sterowniku wentylatora był przepalony jeden tyrystor czy co to tam jest.
jutro walka dalej. dzieki za rady.
_________________
c200 esprit kombi 1998r.
WDB2020801F733189
PB+LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,133 sekundy. Zapytań do SQL: 10