Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Zagotowana woda; jak są uruchamiane wentylatory klimatyzacji
Camel- - 19 Wrzesień 2011, 20:25
Jary, uzupełniałeś kiedyś klimę prawda?
Wiesz, aż chyba podłącze dla Ciebie manometry i nagram filmik, żeby Ci pokazać jak się układ zachowuje + odczyty z klimatronika. Jeszcze tylko wpis z EPC/WISu trzeba wrzucić.
Ale nawet jeśli zrobili tak w Mercedesie, to musisz wiedzieć, że jestem zaskoczony ja, jak i mój ojciec (serwisant klimy od wielu lat)
Daleko nie trzeba szukać
Gerri napisał/a: | Niestety: zdecydowana większość z was nie ma racji.
Dodatkowe wentylatory przed chłodnicą załączane są CIŚNIENIEM w układzie klimatyzacji. Jak ciśnienie wzrośnie - wentylatory ruszają na wolniejszym biegu (przez opornik za reflektorem) Dla poparcia oczywiście schemat:
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/4483.pdf
Pomijam załączenie poprzez temperaturę silnika - bo tego pytanie nie dotyczyło. |
http://www.w201w124.bytom...f2425c6c#174460
Jary - 20 Wrzesień 2011, 19:52
Camel- napisał/a: | Gerri - Pomijam załączenie poprzez temperaturę silnika - bo tego pytanie nie dotyczyło. |
Ja tego nie pomijam, a dyskusja jest jałowa
Proponuje odłączyć wszystko inne i bazować na ciśnieniu - napisz w przyszłości co Ci się zdarzyło OKI
Camel- - 20 Wrzesień 2011, 20:02
Jary, wpis z WISu
Cytat: | Refrigrant pressure sensor, function
Funtion
Switching off the A/C compressor
The refrigerant pressure sensor transfers the current value to the pushbutton control module. When the following values are present the A/C compressor is switched off by the pushbutton control module:
- Refrigerant pressure < 2 bar = A/C compressor off
- Refrigerant pressure >28 bar = A/C compressor off.
Switching on the auxiliary fan
The pressure measured by the refrigerant pressure sensor is also compared with a value stored in the pushbutton control module. When the following values are present the fan is adjusted infinitely:
- Refrigerant pressure >16 bar = fan low speed
- Refrigerant pressure >20 bar = fan maximum speed |
Przetłumaczyć?
Ja rozumiem, że koledze chodziło o temp. silnika, i to co tam pisał Gerri i inni to prawda - włączą się przy ok 100°C temp cieczy, żeby nie uszkodzić silnika - to tak w przypadku gdy wisko walnięte.
Ale potem zaczęliśmy dyskutować o klimie, więc teraz masz jasno na białym.
Przy sprawnym wisko, można odłączyć "wszystko o czym piszesz" i klima jak i silnik będą utrzymywać bezpieczną temperaturę, względnie ciśnienie (klima).
Pozdr.
[ Dodano: 20 Wrzesień 2011, 20:11 ]
Jary napisał/a: | Daliście się wpuścić w maliny, bo wentylatory klimy nie są załączane czujnikiem ciśnienia. On służy tylko do sprawdzenia ciśnienia czynnika w układzie - czytaj: jego ilości. Wentylatorami steruje osobny moduł, który poprzez zespół wskaźników (zegary) współpracuje z klimatronikiem i załącza wentylatory, w zależności od temperatury (a nie ciśnienia) czynnika w układzie oraz temp. silnika.
Vide załącznik do postu jjankiello w temacie o trybie serwisowym i ukrytych funkcjach kikatronika. |
Jasno piszesz o temperaturze CZYNNIKA w układzie.
Jary - 21 Wrzesień 2011, 20:00
Camel- napisał/a: | Jasno piszesz o temperaturze CZYNNIKA w układzie |
Właśnie, ale nigdy o ciśnieniu, dziękuję za przyznanie mi racji
Na tym kończę udział w tej, już bezsensownej dyskusji.
|
|
|