Elektryka - Poziom oleju świeci kontrolka
artek30 - 6 Kwiecień 2007, 22:40 Temat postu: Poziom oleju świeci kontrolka W niedziele jadąc z niemiec autostradą zaczęło mi sie spieszyć i przez ok.pół godziny jechałem z prędkością pow 160kmh co dla 200d jest już wyczynem i nagle zapaliła się kontrolka poziomu oleju po zjechaniu na parking odczekałem 10 minut samochód stał na równej powierzchni bagnet od oleju wykazał maximum oleju.
po przejechaniu granicy i średniej prędkości ok120kmh przez ok 500km znowu spróbowałem pogonić 160-170 i po ok 5 minutach takiej jazdy znowu kontrolka sie zapaliła
zjechałem na parking i znowu oleju max na bagnecie ale dolałem mu 2-3setki i chyba sie uspokoiło tylko że autostrada mi sie skończyła
co wy na to?
Gerri - 6 Kwiecień 2007, 22:42
To Anioł Stróż
tchoman - 7 Kwiecień 2007, 11:37
hmm no cóż, zdarzyło mi się to samo kilka razy w ciągu ostatnich kilku miesięcy tylko że zapaliła się i po kilku sekundach gasła, też raczej przy prędkościach powyżej 150 km/h chociaż raz przy spokojnej jeździe ale tak jak mówię po kilku sek. gaśnie i dalej nic się nie dzieje poziom oleju 3/4 do max. Jeśli ktoś coś wie to
pawciomerc - 7 Kwiecień 2007, 13:36
poprostu przy 150 są wysokie obroty i pompa olejowa podaje olej pod sporym cisnieniem olej szybko kraży w obiegu i przez to jest go chwilowo mniej w misce a czujnik sie zapala jesli spadnie do ok 1/2 stanu i to jest bardzo dobre że tak szybko sie zapala . zalecany poziom oleju przy spokojnej miejskiej jezdzie a i autostradowej 140-150 to 3/4 stanu przy szybszej jezdzie i przeciaganiu biegów powinno byc max. ja ie staram lac tak między 3/4 a max chociaz raczej spokojny ze mnie szofer
artek30 - 7 Kwiecień 2007, 22:25
Gerri napisał/a: | To Anioł Stróż |
Gerri nie na taką odpowiedź od ciebie liczyłem
Gerri - 8 Kwiecień 2007, 03:55
artek30 napisał/a: |
Gerri nie na taką odpowiedź od ciebie liczyłem |
Co ja mogę więcej napisać? To, że przy wysokich obrotach go ubywa, bo szybciej krąży, to bzdura - olej jest nieściśliwy, a układ smarowania nie jest z gumy żeby przy większym ciśnieniu miał wiekszą pojemność. Poza tym już przy średnich obrotach wydajność pompy jest tak duża, żę otwiera się zaworek przelewowy i cisnienie przestaje rosnąć.
Faktem jest, że przy wysokich obrotach rozbryzgiwanie oleju w skrzyni korbowej jest bardziej intensywne. Nie bez znaczenia jest również pewna zawartość powietrza w oleju (pomimo dodatków antyspieniających jednak trochę go jest), co również powoduje spadek wyporności pływaka w czujniku.Materiał pływaka również z wiekiem nasiąka olejem - mamy dalszy spadek wyporności.
NIE JEST TO JEDNAK KONTROLKA CIŚNIENIA (a to ona informuje o prawidłowym smarowaniu). Tak więc jeżeli ciśnienie jest cały czas prawidłowe, to krótkotrwałe zapalanie się kontrolki poziomu jest dopuszczalne, i jeżeli akurat przy tak ekstremalnym obciążeniu coś się silnikowi stanie (np. wystawi "kopyto" ) to nie będzie to wina niedostatecznego smarowania.
bajdziu - 8 Kwiecień 2007, 10:34
nie napisze nic konkretnego, ale podam co jest napisane w ksiazce od 190: "lampka kontrolna ilosci oleju - Przy kluczyku w stacyjce w polozeniu 2 swieci lampka kontrolna ilosci oleju, ktora powinna zgasnac po uruchomieniu silnika. jezeli lampka kontrolna zaswieci przy pracujacym silniku, to znacza, ze poziom oleju w misce olejowej opadl ponizej oznaczonego minimum na miarce. lampka poczatkowo miga, a nastepnie swieci stale. jezeli nie zostana stwierdzone zadne wycieki oleju i cisnienie oleju jest w normie, to nie istnieje zadne niebezpieczenstwo dla silnika. zaleca sie jednak skontrolowac poziom oleju i ewentualnie uzupelnic do maksymalnego poziomu na miarce". sam mam C200D z 95 i w zeszlym miesiacu przerabialem ten temat z tym ze ja sposcilem z silnika 3,5 l oleju na 6 litrow wiec u mnie jednak go brakowalo, sytuacja byla podobna, przy szybszej jezdzie i na odcinkach pochylych zapalala mi sie kontrolka a nastepnie gasla po gora 2 minutach. w moim silniku czujnik jest dosc wysoko umieszczony wiec faktycznie przy duzych predkosciach obrotowych ten olej jest non stop w obiegu i czujnik moze wskazywac jego brak
ayek - 1 Czerwiec 2007, 22:05
witam
...własnie dzisiaj przerabialem temat zapalajacej sie kontrolki oleju w mojej .
Jade sobie jakies 160/h i gdy spusciłem gazu,to nagle zaswiecila kontrolka cisnienia oleju a przeciez od wymiany zrobilem moze 1000km wiec nie moze brakowac. I nie brakuje... a kontrolka sobie od czasu do czasu zaswieci. ale jestem w miare spokojny po tym jak przeczytalem wypowiedzi kolegow wyzej...
pozdro
Jary - 1 Czerwiec 2007, 23:29
Kontrolka cisnienia, czy poziomu oleju
ayek - 4 Czerwiec 2007, 21:10
Jary napisał/a: | Kontrolka cisnienia, czy poziomu oleju |
witam,,,
nie wiem czy to kontrolka POZIOMU czy CISNIENIA oleju (to jest ta oliwiarka...pierwsza od liczydła kilometrow).....hehehe-teraz to juz swieci przy 60km/h (ciezko mysle ze to wina najprawdopodobniej czujnika,bo przy takich obrotach to juz dawno bym zatarł silnik) co na to reszta kolegow???
pozdro
Jary - 4 Czerwiec 2007, 21:46
ayek napisał/a: | Jary napisał/a: | Kontrolka cisnienia, czy poziomu oleju |
witam,,,
nie wiem czy to kontrolka POZIOMU czy CISNIENIA oleju (to jest ta oliwiarka...pierwsza od liczydła kilometrow).....hehehe-teraz to juz swieci przy 60km/h (ciezko mysle ze to wina najprawdopodobniej czujnika,bo przy takich obrotach to juz dawno bym zatarł silnik) co na to reszta kolegow???
pozdro |
To kontrolka poziomu oleju, a bagnet masz oczywiscie czy już nie Czujnik jest nad korkiem spustowym wyjmij go wyczyść i będzie ok.
ayek - 8 Czerwiec 2007, 21:59
Jary napisał/a: |
To kontrolka poziomu oleju, a bagnet masz oczywiscie czy już nie Czujnik jest nad korkiem spustowym wyjmij go wyczyść i będzie ok. |
Bagnet oczywiscie mam,,,,! Wyjałem i wyczysciłem ten czujnik tak jak napisałes,ale sprawdze czy nie zaswieca dopiero jutro na trasie i dam Ci znac.............dzieki Jary
normalnie jestem zadowolony ze jest ta świetna stronka www.w202.pl
.............pozdro.............
Anonymous - 9 Czerwiec 2007, 11:25
ja mam podpbny problem nie wiadomo czemu co jakiś czas zapala mi sie kontrolka poziomu oleju ale nie widać w tym żadnej zależnosci(nie jest to w takich samych sytuacjach lub położeniach samochodu, tj. np. w czasie jazdy pod górke) i gaśnie albo dosłownie po sekundzie albo po minucie. sprawdzałem poziom oleju na bagnecie i jest bliżej max niż min. jak ktoś wie o co chodzi to prosze o odpowiedz. pozdrawiam
ayek - 9 Czerwiec 2007, 13:31
borekc250mlawa napisał/a: | ja mam podpbny problem nie wiadomo czemu co jakiś czas zapala mi sie kontrolka poziomu oleju ale nie widać w tym żadnej zależnosci(nie jest to w takich samych sytuacjach lub położeniach samochodu, tj. np. w czasie jazdy pod górke) i gaśnie albo dosłownie po sekundzie albo po minucie. sprawdzałem poziom oleju na bagnecie i jest bliżej max niż min. jak ktoś wie o co chodzi to prosze o odpowiedz. pozdrawiam |
witam,wyjmij czujnik,wypłukaj go w nitro i ropie i napewno bedzie spoko.....Ja tak zrobiłem jak kazał kolega JARY i jest super (dzis sprawdzone na trasie) ani nie mrugnie....
..........POZDRO...........
Anonymous - 9 Czerwiec 2007, 15:24
ayek napisał/a: | borekc250mlawa napisał/a: | ja mam podpbny problem nie wiadomo czemu co jakiś czas zapala mi sie kontrolka poziomu oleju ale nie widać w tym żadnej zależnosci(nie jest to w takich samych sytuacjach lub położeniach samochodu, tj. np. w czasie jazdy pod górke) i gaśnie albo dosłownie po sekundzie albo po minucie. sprawdzałem poziom oleju na bagnecie i jest bliżej max niż min. jak ktoś wie o co chodzi to prosze o odpowiedz. pozdrawiam |
witam,wyjmij czujnik,wypłukaj go w nitro i ropie i napewno bedzie spoko.....Ja tak zrobiłem jak kazał kolega JARY i jest super (dzis sprawdzone na trasie) ani nie mrugnie....
..........POZDRO........... |
dzięki wielkie za pomoc. napewno tak zrobię.pozdrawiam
|
|
|