To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Poziom oleju świeci kontrolka

Greg_G - 2 Grudzień 2010, 07:55

Oleju oczywiście dolałem i jest spokój jak na razie.
od wymiany 3k kilometrow nic nie dolewałem, trzymał poziom.
Na zaciąg był ciagnięty, ale obroty nie przekraczały 2k rpm.
Mam nadzieję, że nic poważnego mu się nie stało.... :roll:

pawelwy - 2 Grudzień 2010, 13:32

no i przy ok 2000 rpm miałeś już normalne ciśnienie oleju, przy którym zaczyna pracować zawór przeciążeniowy (zwrotny, maksymalny czy jak go tam zwą). na zimnym silniku mogło wypompować gdzieś olej (do cylindrów, albo turbiny) i to w sporych ilościach (silnik ma optymalną szczelność jak jest nagrzany; jak jest zimny to uszczelnienia są twarde i luzy na ruchomych elementach duże).
nic nie powinno się stać silnikowi. co najwyżej masz zalany olejem intercooler (jeżeli takowy masz).

Greg_G - 4 Grudzień 2010, 11:51

Z tego co wiem to 2.5 TD w W202 ma intercooler. Nie potrafię go jeszcze zlokalizować, muszę książkę przejrzeć dokładniej, mam nadzieję, że tam znajdę. Mam spuścić olej z intercoolera? Czym to grozi jeżeli ten olej faktycznie tam jest?
Jary - 4 Grudzień 2010, 19:46

Greg_G napisał/a:
Nie potrafię go jeszcze zlokalizować,


Szukaj w komorze silnika, od przodu, na wysokości zderzaka.
Cytat:
Czym to grozi jeżeli ten olej faktycznie tam jest?

Naprawą (w niedalekiej przyszłości) turbosprężarki.

Greg_G - 4 Grudzień 2010, 20:12

Cholera :| Nie mogę nic znaleźć o intercoolerze w książce.
Może ktoś mi napisać jakiś manual gdzie mam to znaleźć, co i gdzie odkręcić by spuścić olej( jeżeli on faktycznie tam jest)? Jutro muszę wyjeżdżać po południu a tu taki news :x :(

Nex@pl - 4 Grudzień 2010, 21:00

Intercooler to druga chłodnica, więc powinna być z przodu za zderzakiem, zazwyczaj "połączona" z główna chłodnicą.
Greg_G - 4 Grudzień 2010, 21:06

No dobrze, ale gdzie mam znaleźć jakiś zaworek żeby wypuścić ten olej?- Co po kolei muszę zrobić? Osłona silnika do zdjęcia? Intercoolera nie trzeba wymontowywać?
jjankiello - 4 Grudzień 2010, 23:52

Intercooler nie ma żadnego zaworka do spuszczania oleju. żeby go opróżnić i ew. wypłukać z oleju, należy go wymontować.
Znajduje się dokładnie pod chłodnica główną. Nie pamiętam czy do jego demontażu wystarczy zdjąć zderzak, czy trzeba unosić też chłodnicę główną (jeśli jest klimatyzacja, to również skraplacz), ale raczej ta druga opcja, bo sam intercooler jest wkładany swoimi bolcami montażowymi w dwa gniazda od góry (gniazda widoczne z kanału) i przykręcany do belki zderzaka...
Dodatkowo intercooler ma na końcach dwa spore, zakrzywione w tył, metalowe kolanka do podłączenia rur, a to nie ułatwia demontażu bez ruszania chłodnicy i skraplacza...

Greg_G - 5 Grudzień 2010, 08:36

jjankiello, Dzięki za opis. To więcej roboty niż się spodziewałem :(
Nie wiem co mam zrobić- Czy ten olej faktycznie jest w IC, czy się przepalił przy próbach odpalenia... Klimę mam więc dochodzi jeszcze ten skraplacz, na pewno sam już tego nie zrobię... Litr oleju mi ubył z silnika na 100% w ciągu tego pechowego dnia- to oznacza w całości zalany IC jeżeli ten olej tam trafił ? Jedyna możliwość sprawdzenia to demontaż?
Mógł ten olej się przepalić?

grzesiekx - 5 Grudzień 2010, 10:49

Tak, może się przepalić, ja bym sobie odpuscił demontaż i narazie pojezdził zobaczył jak się będzie samochód zachowywał. Litr oleju to nie jest jeszcze coś strasznego, jeżeli turbina nie jest na wykończeniu to nic nie powinno się stać, powoli sobie ten olej przepali. Tak apropo nie lepiej było ładnie zalać filtr paliwa ropą i by sam sobie zapalił tylko targać ten samochód prawie cały dzień ?? To nie te czasy i nie te samochody.
Greg_G - 5 Grudzień 2010, 12:08

Pewnie, że lepiej nawet nie wiesz jak żałuje. Całą noc nie spałem przez to :shock: :(
Filtr ropą zalałem, ale wymieniałem również wstępny filtr, i na nowym nie było oringa...i tylko tu była przyczyna dlatego nie chciał zapalać, a cały dzień spierd$@*!^&...
Boję się teraz o ten IC i TURBO. Wszystko do tej pory działa OK i z osiągów jestem bardzo zadowolony.

grzesiekx - 5 Grudzień 2010, 23:22

Jeżeli wszystko chodzi i nie będzie nadmiernych ubytków oleju, jeździj i się niczym nie przejmuj, olej jak jest jeszcze w IC sam sobie zniknie, tzn zostanie wszystko w oleju ale w tym układzie zawsze jest olej więc się kompletnie nie przejmuj.

Pozdrawiam.

Dawid20 - 6 Grudzień 2010, 21:00

Ja ma tak samo , bierze mi około 1L oleju na 5tyś km , w przewodach do IC mam troszke oleju ale wszystko jest ok , kontrolka mi się zapalala właśnie jak miałem za mało oleju .
Greg_G - 7 Grudzień 2010, 21:44

Dawid20, Generalnie, to mi nie bierze, wziął tego jednego dnia 1L jak mu było źle.
To mówicie, żeby na razie nie zaczepiać IC? Może wypalił oliwę- jak nie chciał zapalić to z rury 'dymek' szedł, zwykle tak nie mam....

pilip - 7 Styczeń 2011, 12:39
Temat postu: czujnik stanu oleju
Koledzy .
Miałem podobną sytuację . Zapalała mi się kontrolka stanu oleju w silniku 2,4 benzyna. Olej na bagnecie był zawsze ok. Odwiedziłem zaprzyjaźnioną stację ASO - najpierw odessali trochę oleju że niby za dużo. Nie pomogło. Potem mechanik zadzwonił do jakiegoś konsultanta. Skończyło się na przeprogramowaniu czasu reakcji czujnika oleju. Po prostu przy przyśpieszaniu , hamowaniu, na zakrętach poziom się lekko zmienia. Czujnik powinien mieć jakąś zwłokę w działaniu a mój nie miał. Od tamtej pory znaczy ponad trzy lata wszystko OK.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group