To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Pompa wody jak poznać że się kończy ?

meśfan - 11 Kwiecień 2010, 09:48

W moim meśku pompa padła mi pod Białymstokiem (w Choroszczy dokładnie ) a jedyną objawą był jej pisk. I nie zycze nikomu padniętej pompy w trasie przy temp -20
janucha78 - 11 Kwiecień 2010, 11:57

meśfan napisał/a:
Wysłany: Dzisiaj 9:48
W moim meśku pompa padła mi pod Białymstokiem (w Choroszczy dokładnie ) a jedyną objawą był jej pisk. I nie zycze nikomu padniętej pompy w trasie przy temp -20

No i wlasnie dlatego ja wymieniam bo zaczyna popiskiwac :)

[ Dodano: 11 Kwiecień 2010, 14:54 ]
No i okazało sie że z niewiadomych powodów producent pompy nie gwintuje otworu do przykrecenia rolki. :shock: Pamietajcie dzieci drogie żeby przed wymiana pompy w cdi zaopatrzyc sie w gwintownik M8x1.25. :mrgreen:

[ Dodano: 22 Kwiecień 2010, 21:53 ]
No i jestem po wymianie pompy tylko jest mały problem.Do pompy były dołaczone dwie uszczelki(gumowa i papierowa) ale niestety mechanik załozył tylko ta gumowa i jeszcze nawalił silikonu jakiegos.Mi sie wydaje ze powinny byc załozone obie uszczelki.Co o tym myślicie?

Daniel - 23 Kwiecień 2010, 18:17

janucha78 napisał/a:
No i jestem po wymianie pompy tylko jest mały problem.Do pompy były dołaczone dwie uszczelki(gumowa i papierowa) ale niestety mechanik załozył tylko ta gumowa i jeszcze nawalił silikonu jakiegos.Mi sie wydaje ze powinny byc załozone obie uszczelki.Co o tym myślicie?


Wynika z tego, że mechanik zważył robotę.... Papierowa uszczelka jest po to aby nie trzeba było nawalić silikonu - najprawdopodobniej ma za zadanie zniwelować błędy kształtu powierzchni pompy - zresztą silikon to jest partacki sposób na uszczelnienie...

janucha78 - 23 Kwiecień 2010, 18:40

Cytat:


Wysłany: Dzisiaj 18:17
janucha78 napisał/a:
No i jestem po wymianie pompy tylko jest mały problem.Do pompy były dołaczone dwie uszczelki(gumowa i papierowa) ale niestety mechanik załozył tylko ta gumowa i jeszcze nawalił silikonu jakiegos.Mi sie wydaje ze powinny byc załozone obie uszczelki.Co o tym myślicie?


Wynika z tego, że mechanik zważył robotę.... Papierowa uszczelka jest po to aby nie trzeba było nawalić silikonu - najprawdopodobniej ma za zadanie zniwelować błędy kształtu powierzchni pompy - zresztą silikon to jest partacki sposób na uszczelnienie...

Tak to jest jak sie nie zrobi samemu ale niestety brak kanału zmusil mnie do tego kroku.Dzieki Daniel.

grucha383 - 24 Kwiecień 2010, 11:55

//
phan - 29 Kwiecień 2010, 15:11

grucha383, kupiłem pompę ruville i była tylko jedna papierowa.
Krynek - 29 Kwiecień 2010, 15:15

phan napisał/a:
grucha383, kupiłem pompę ruville i była tylko jedna papierowa.

U mnie też tak było, a pompa była jeszcze jakiejś innej firmy

Sebo2000 - 20 Maj 2010, 22:49

Koledzy, a czy ktoś może ma jakiś namiar na sklep z pompami wody w warszawie, bądź jakiś internetowy sklepik? Tylko nie intercars, troszkę drogo mają ;) Mechanik mi Hepu polecił albo właśnie RUVILLE.
grzesiekx - 15 Kwiecień 2011, 00:34

Witam. Od pewnego czasu denerwuje mnie coś w mojej c-klasce i nie wiem czy to czasem nie pompa wody, opisze po krótce co zauważyłem :) Wsiadam z rana do samochodu i ruszam, jade kawałek, staje na światłach, trzymam hamulec i czuje (nawet chyba słyszę) takie jakby puk.....puk.....puk.... (przerwa jakies 2-3 sekundy) odczuwam to także na pedale hamulca. Spojrzałem pod maskę i w momencie kiedy jest to puk wąż idący od pompy wody drga (ten zaraz pod bagnetem do sprawdzania oleju w silniku). Dzieje się to różnie nie za każdym razem, przeważnie jak jest zimny ale kilka razy wyczułem też przy ciepłym silniku. Napisałem w tym temacie bo wydaje mi się, że to może być związane z pompą wody ale pewien nie jestem :) Ma ktoś może jakieś pomysły ??
Javoreczek - 15 Kwiecień 2011, 10:39

A wyłącz ogrzewanie w momencie występowania owego efektu i podziel się spostrzeżeniami
pavel - 15 Kwiecień 2011, 12:38

Moja metoda na zlokalizowanie dziwnych dzwiekow w silniku i w innych zespolach.
Wez gietka rurke plastikowa.
Jeden koniec przylozyc do ucha, a drugim koncem szukac podejrzane dzwieki. Wtedy jest duzo latwiej odkryc miejsce skad dzwiek wychodzi. Jak stetoskop u lekarza.

fotografdominik - 15 Kwiecień 2011, 12:46

grzesiekx napisał/a:
Witam. Od pewnego czasu denerwuje mnie coś w mojej c-klasce i nie wiem czy to czasem nie pompa wody, opisze po krótce co zauważyłem :) Wsiadam z rana do samochodu i ruszam, jade kawałek, staje na światłach, trzymam hamulec i czuje (nawet chyba słyszę) takie jakby puk.....puk.....puk.... (przerwa jakies 2-3 sekundy) odczuwam to także na pedale hamulca. Spojrzałem pod maskę i w momencie kiedy jest to puk wąż idący od pompy wody drga (ten zaraz pod bagnetem do sprawdzania oleju w silniku). Dzieje się to różnie nie za każdym razem, przeważnie jak jest zimny ale kilka razy wyczułem też przy ciepłym silniku. Napisałem w tym temacie bo wydaje mi się, że to może być związane z pompą wody ale pewien nie jestem :) Ma ktoś może jakieś pomysły ??


grzesiekx, mam to samo. Regularne ciche "puknięcia" gdzieś z głębi deski rozdzielczej. Myślałem, ze to może wentylator w nawiewie pod schowkiem, jednak po wyłączeniu wentylatora nadal to samo (nawiew już rozgrzebałem, przeczyściłem i nasmarowałem). Zaznaczę, że puknięcia nie występują zawsze. Głównie na zimnym silniku. Po przejechaniu kilku kilometrów tak jakby ustawało.

Jajcek - 15 Kwiecień 2011, 12:48

grzesiekx napisał/a:
Wsiadam z rana do samochodu i ruszam, jade kawałek, staje na światłach, trzymam hamulec i czuje (nawet chyba słyszę) takie jakby puk.....puk.....puk.... (przerwa jakies 2-3 sekundy) odczuwam to także na pedale hamulca. Spojrzałem pod maskę i w momencie kiedy jest to puk wąż idący od pompy wody drga (ten zaraz pod bagnetem do sprawdzania oleju w silniku).

Grzechu - ja mam to samo
wyłącz ogrzewanie, a objaw ten zniknie
Jeżdżę tak już ponad 2 lata , pytałem każdego mechanika i każdy powiedział mi , ze to nic poważnego , a wibracje czujesz pod pedałem , bo przewód jest poprowadzony pod serwem

[ Dodano: 15 Kwiecień 2011, 12:49 ]
Cytat:
Moja metoda na zlokalizowanie dziwnych dzwiekow w silniku i w innych zespolach.
Wez gietka rurke plastikowa.
Jeden koniec przylozyc do ucha, a drugim koncem szukac podejrzane dzwieki. Wtedy jest duzo latwiej odkryc miejsce skad dzwiek wychodzi.

to trochę dziwna masz metode...ja porostu pytam na forum, albo jadę do warsztatu.... :mrgreen:

Krynek - 15 Kwiecień 2011, 12:53

fotografdominik napisał/a:
grzesiekx, mam to samo. Regularne ciche "puknięcia" gdzieś z głębi deski rozdzielczej. Myślałem, ze to może wentylator w nawiewie pod schowkiem, jednak po wyłączeniu wentylatora nadal to samo (nawiew już rozgrzebałem, przeczyściłem i nasmarowałem). Zaznaczę, że puknięcia nie występują zawsze. Głównie na zimnym silniku. Po przejechaniu kilku kilometrów tak jakby ustawało

A zaworki sprawdzane ?
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5285
Ba bardzo często one lubią sobie "pukać"

fotografdominik - 15 Kwiecień 2011, 13:37

Krynek, dzięki za wskazówkę. Dziś to obadam jak z pracy wrócę. Myślisz, że to pukanie, to zwykła mechaniczna usterka? Bo nawiewy działają okay.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group