Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - sprzeglo magnetyczne kompresora
KaszpiK - 21 Listopad 2012, 00:08
lukaszkonrad napisał/a: | kurcze to tym bardziej szkoda takiego unfala jak dopiero co regenerowałeś kompa.ile wyłożyłeś za używany kompresor? jaki stan wirników? |
Ceny masz na allegro, kupiłem używany więc też ma przejechane (jeździł już w civicu), w sumie zalałem do niego tylko nowy olej i latam z nim już z 3000km (miejskich) pompuje dobrze
bolec-scnm - 3 Grudzień 2012, 09:21
Witam,
Czytając cały wątek doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie zablokować sprzęgło na stałe i po kłopocie.
Nie wiem tylko co mnie czeka jak zdejmę z niego dekiel, spójrzcie na filmik:
http://www.youtube.com/wa...&feature=g-crec
Widać, że coś w środku obraca się nie w osi (tarcza?!). Myślę, że do 193KM nawet się nie zbliżam.
Co myślicie?
adamd - 3 Grudzień 2012, 11:12
Na moje oko coś dziwnie się kręci, masz eatona m62 ?
lukaszkonrad - 3 Grudzień 2012, 12:34
wygląda jak by docisk był troche zwichrowany, ale po zapieciu elektromagnesu działa poprawnie. jak bym wyjął kompa i zbadał ten docisk. Jak mówisz że nie jedzie na 193konie to może już wirniki zajechane
TraczU - 3 Grudzień 2012, 12:44
obstawiem nity które lubią puszczać. Jesli 1-2 z nich sie poluzowały to srodkowa czesc docisku nie chodzi osiowo stąd taki efekt wizualny. zdejmij docisk i najlepiej kompressor, obstawiam, ze cos z wirnikami bo w tym przypadku nie mialo by to znaczącego wpływu na moc
bolec-scnm - 3 Grudzień 2012, 13:17
Może się ślizga to sprzęgło i przez to mocy brakuje, zresztą to tylko moje odczucie. Da radę zdjąć kompresor bez kanału i specjalistycznych narzędzi?
TraczU - 3 Grudzień 2012, 14:29
bolec-scnm, da się, w sumie nie da się tego zrobić z kanału
pisałem gdzieś kiedyś jak to się robi, jak nie znajdziesz i nikt nie napisze to zrobie pis wieczorem.
bolec-scnm - 3 Grudzień 2012, 18:32
Znalazłem jakiegoś tutka ale po niemiecku. Strasznie dużo rozkręcać trzeba...
TraczU - 3 Grudzień 2012, 19:21
bolec-scnm, nie, nie jest dużo.
1. zdejmujesz osłonę visco i Visco.
2.zdejmujesz filtr powietrza (obudowe) z wszystkimi rurami,
3.odpinasz przepustnice przy filtrze
4.zdejmujesz dolot metalowy, 4 śruby 8mm na klucz 13 od góry.
5.zdejmujesz wszystkie węże od kompressora. 2szt
6. odkręcasz wąż wylotowy od IC
7.odkręcasz kompressor od łapy 4śruby 8mm na klucz 13.
8.odkrecasz mocowanie z tego co pamiętam to odmy, Klucz odwrócony torx 10mm albo zwykła nasadowa 9mm
9.wyciągasz kompressor.
ot. i cała filozofia, pierwszy raz zajęło mi to ok 2h z tym, że nikt mi nie powiedział co i jak, teraz wyjęcie zajmuje mi ok 30-45 minut, zeby było łatwiej przyda Ci się 2-ga osoba do pomocy, zwłaszcza przy wuciąganiu kompressora z kompry silnik, niech pomocnik złapie za pokrywe zaworów i odciągnie silnik w strone kierowcy, niby 2cm ruchu ale ma to spore znaczenie, oczywiście zanim wyciągniesz kompressor odepnij sprzegło, wtyczka jest przed pokrywą zaworów pod tą plastikową obudową ze znaczkiem :MB:
to tyle
bolec-scnm - 3 Grudzień 2012, 23:05
Super dzięki, w piątek będę działał.
maciek20244 - 6 Grudzień 2012, 21:53
http://allegro.pl/mniejsz...2825877548.html
Ktoś sprzedaje na alle taniej.
TraczU - 7 Grudzień 2012, 00:08
maciek20244, o.O dobra cena, ciekawe czy nie z ALU.
bolec-scnm - 23 Grudzień 2012, 19:05
Jednak zw względu na aurę nie wyciągałem kompresora, ale trochę popróbowałem:
1. Odłączyłem wtyczkę od przepustnicy przy filtrze - kompresor nie załącza się. Podpięta na miejsce.
2. Odłączyłem wtyczkę od przepływomierza - komp. nie załącza się. Podpięta na miejsce.
3. Wszystkie wtyczki na miejscu. Macie jakieś wnioski?
https://www.youtube.com/watch?v=1p_vMv5neGM
KaszpiK - 26 Grudzień 2012, 00:54
bolec-scnm napisał/a: | Jednak zw względu na aurę nie wyciągałem kompresora, ale trochę popróbowałem:
1. Odłączyłem wtyczkę od przepustnicy przy filtrze - kompresor nie załącza się. Podpięta na miejsce.
2. Odłączyłem wtyczkę od przepływomierza - komp. nie załącza się. Podpięta na miejsce.
3. Wszystkie wtyczki na miejscu. Macie jakieś wnioski?
https://www.youtube.com/watch?v=1p_vMv5neGM |
Trochę nie rozumiem twojego pytania, kompressor by się "załączał" musi mieć podłączony każdy element, czy to przepływomierz (maf), czy przepustnica czy też wszelkie czujniki w silniku (rozrzadu , wału itp) jak czegoś nie ma lub nie działa jak trzeba kompressor nie będzie pompować.
Jeśli wszystko masz podłączone i podczas dodawaniu gazu na jałowym przepustnica lekko się na chwilkę uchyla to znak że działa jak trzeba.
bolec-scnm - 26 Grudzień 2012, 09:34
Przepustnica nie powinna być zamknięta cały czas jak załączy się komp.?
Mam wrażenie, że jak zaślepiłem na stałe to mocy było więcej.
|
|
|