To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - sprzeglo magnetyczne kompresora

KaszpiK - 26 Grudzień 2012, 12:55

bolec-scnm napisał/a:
Przepustnica nie powinna być zamknięta cały czas jak załączy się komp.?
Mam wrażenie, że jak zaślepiłem na stałe to mocy było więcej.



Nie, przepustnica ma działać na jałowym tak jak działa czyli lekko się rusza przy szybkim dodawaniu gazu, klapka zamknie sie całkowicie jeśli silnik będzie miał obciążenie, czyli wrzucisz bieg i pojedziesz wciskając gaz "mocniej", jak pedał gazu będzie dalej wciśnięty niż jest obrotomierz(zamyka się klapka), jeśli obroty silnika bedą już adekwatne do wciśnięcia pedału gazu przepustnica się otworzy i kompressor nie będzie pompować (po co kompu ciągłe doładowanie jadąc 90km/h) co daje nam możliwość zaoszczędzenia $$ bo wtedy już jedziemy wolnossakiem 2.3 :)

bolec-scnm - 26 Grudzień 2012, 16:43

Co myślicie o tym:
http://allegro.pl/kolo-ea...2881265057.html

TraczU - 26 Grudzień 2012, 22:41

bolec-scnm, troche pisza bzdury z tym sprzeglem, poprostu sie nie miesci, do tego jakos dziwnie wyglada to kolo. no i doladowanie 0.9bara a na aukcji max 0,7 :)
KaszpiK - 31 Grudzień 2012, 03:41

mbmastermx napisał/a:
Zmiana nie jest konieczna ale lepiej zmienić. Potrzebujesz kogoś kto posiada Mercedes Stardiagnoze a uwierz mi każdy nieautoryzowany serwis taki komp posiada i jest w stanie to zrobić.

http://moto.allegro.pl/mb...2379351212.html

Na zagranicznych forach zalecają także wymienić:

1) zimniejsze świece zapłonowe
2) regulator ciśnienia na listwie paliwowe 4 bar FPR Bosch nr 0280160575
3) pasek krótszy to wiadomo
4) przelokowanie MAF : Mercedes Benz pipe number 1111410904 lub ze starej obudowy przepływomierza zrobić złączkę z intercoolerem



Trochę odkopane ale gdzie znalazłeś informację co do zmiany na "regulatora ciśnienia na listwie paliwowe 4 bar FPR Bosch nr 0280160575"

mbmastermx - 31 Grudzień 2012, 10:26

Cześć, każda szanująca się firma wypuszczała kita z nowym regulatorem jak np tu:

http://digilander.libero....LK/Puleggia.htm
http://www.benzworld.org/...lder-plugs.html

Tu są wyszczególnione części amerykańskiego producenta razem z rurą do relokacji MAF

http://www.benzworld.org/...ulley-kits.html

Dodam tylko że jeżeli komuś uszkodzi się dekielek sprzęgła a dokładnie wieloklin zetnie to można zastosować zbierak SCS06 dostępny za ok 140ł po czym przewiercić go i przykręcić na sztywno do naszego kółka pasowego. Oczywiście jak ktoś ma już taką awarię.

Można dostać np. tu

http://www.e-sklep-laser-...imatyzacji/3295

KaszpiK - 31 Grudzień 2012, 11:39

Jestem ciekaw tylko jak to się ma w przypadku ustawiania dawki przez MAF, bo chyba ecu nie wie że wsadziliśmy regulator na 4 bary i ze lepiej leje po tłokach?
mbmastermx - 31 Grudzień 2012, 11:49

Nic nie powinno się dziać. W innym aucie Smart Roadster coupe wkładałem też 4.0 i nic się nie działo a silnik w końcu mercedesa :P
KaszpiK - 31 Grudzień 2012, 11:51

Spalanie wzrosło? Jakaś różnica w mocy? :D
mbmastermx - 31 Grudzień 2012, 11:54

Spalanie pozostało takie same (zależy jak się jeździło). Zmieniłem regulator bo miałem remap na z 82KN na 101KM .
KaszpiK - 2 Styczeń 2013, 17:12

Tylko ty zmieniłeś regulator i pojechałeś na CHIP'a.. Co innego jak na chipa sie nie jedzie :D Zamówiłem 4bar'owy regulator i zobaczymy co z tego wyjdzie :P

Jakieś zimniejsze świece by się przydały :D

mikey bee - 8 Styczeń 2013, 19:41

takie pytanie czyste z ciekawosci, mianowicie czy po liftowy c230 ma intercooler? nie jestem specem wiec prosze bez smiechu :) chlopaki z forum z Holandii podali mi mozliwe przyczyny faila sprezarki i ewentulane "przecieki" intercoolera. moj niestety po zamontowaniu kolka i jakims tysiaku na liczniku znow jezdzi jak stara poczciwa beczka i juz serio trace nadzieje na normalny proces naprawy. w sobote wyciagam caly kompressor i zobacze czy to w ogole jeszcze kreci sie jak powinno. pewnie w sobote bede pisac zapytania.

A i zapomnialem dodac ze wszystkie srubki mocujace po przejechaniu tysiaka sie polamaly, gdy skrecilem wszystko rozrusznik nawet nie mial sily zakrecic raz :(
teraz lata na jalowo i juz mnie doprowadza to do szalu ta cala akcja...

jesli chodzi o zawor przy filtrze, to zauwazylem ze przy podkrecaniu obrotow nie rusza sie klapka wiec to na bank odkrece i przeczyszcze i sprawdze konektorki. czy ktos moze ma jakies foto i dane by sprawdzicc jakich usterek ewnetualnie szukac przy zaworze?
pozdrawiam i trzeymajcie kciuki hehe :) :P

KaszpiK - 8 Styczeń 2013, 23:07

mikey bee napisał/a:
takie pytanie czyste z ciekawosci, mianowicie czy po liftowy c230 ma intercooler? nie jestem specem wiec prosze bez smiechu :) chlopaki z forum z Holandii podali mi mozliwe przyczyny faila sprezarki i ewentulane "przecieki" intercoolera. moj niestety po zamontowaniu kolka i jakims tysiaku na liczniku znow jezdzi jak stara poczciwa beczka i juz serio trace nadzieje na normalny proces naprawy. w sobote wyciagam caly kompressor i zobacze czy to w ogole jeszcze kreci sie jak powinno. pewnie w sobote bede pisac zapytania.

A i zapomnialem dodac ze wszystkie srubki mocujace po przejechaniu tysiaka sie polamaly, gdy skrecilem wszystko rozrusznik nawet nie mial sily zakrecic raz :(
teraz lata na jalowo i juz mnie doprowadza to do szalu ta cala akcja...

jesli chodzi o zawor przy filtrze, to zauwazylem ze przy podkrecaniu obrotow nie rusza sie klapka wiec to na bank odkrece i przeczyszcze i sprawdze konektorki. czy ktos moze ma jakies foto i dane by sprawdzicc jakich usterek ewnetualnie szukac przy zaworze?
pozdrawiam i trzeymajcie kciuki hehe :) :P



Wal na kompa, to że nie działa CI doładowanie kompressora może wywoływać nawet czujnik wałka rozrządu (tak było u mnie). Jak tam u Ciebie cenią sobie cuda za to to kup poprostu sam Carsofta z kablem, do tego Lamptop czy tam pecet z portem COM i sam diagnozujesz gwiazde.

mikey bee - 9 Styczeń 2013, 03:15

na kompie juz bylem dwa razy, wtedy zauwazylem blad sprzegla i poszla cala akcja z nowym kolem pasowym, potem bylem by skasowac bledy i chodzil jak trzeba. mechanik nic innego nie wylapal a wiercil prawie godzine w kompie. mysle ze cos na ebayu mozna ogarnac zeby wyczytac bledy samemu.
Najbardziej mnie martwi fakt ze po skreceniu kola pasowego jest taki opor ze rozrusznik nie daje rady pociagnac na starcie :/ to moje domniemanie ale jakby kompresor stanal w miejscu a kolo krecilo sie wolno na samym lozysku. w sobote wyciagam pudlo i zobacze co z tego sie urodzi.


wlasnie sie dowiedzialem ze jest chlop ktory ma na sprzedaz caly kompresor.
pytanie do kolegow ktorzy juz wyjmowali pudlo i jednoczesnie ogromna prosba o numer sprezarki bo mam jakies dane ale nie chce wydawac kasy na cos co moze nie pasowac :) chlop napisal ze ma model A 111 090 03 80 Eaton 18037 czy to wejdzie w mojego polifta 99?

dzieki za pomoc

lukaszkonrad - 9 Styczeń 2013, 12:39

mój silnik jest z 2000r i ma takie same numery na kompie więc to napewno jest m62 ale stanu zdalnie nie ocenisz.


ja na twoim miejscu wyjął bym kompresor - nie jest to trudne - demontujesz puche filtra powietrza , pasek zsuwasz naciągając rolke napinacza i odkręcasz pare śrub śrub

wyjmiesz go to ocenisz jak pracuje - może być tak że łożyska są już tak wyje**ne że generują taki opór - opór = tarcie tarcie = temperatura , może też nie ma oleju.

u mnie np wystarczyło wymienic łożyska igłowe w obudowie i nie musiałem rozłączać wirników/wałków/kół zębatych - ale to było u mnie . przy okazji oceniłem stan wirników i wiem że jeszcze troche powinny podmuchać generując odpowiednie cisnienie

adamd - 9 Styczeń 2013, 13:11

mikey bee, ten numer to na pewno Eaton m62 bo u mnie jest taki sam. Na allegro jest zestaw naprawczy, są łożyska. Czyli kompressor ci się rozleciał bo zamontowaniu mniejszego kółka ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group