To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - sprzeglo magnetyczne kompresora

KaszpiK - 9 Styczeń 2013, 15:04

mikey bee napisał/a:
na kompie juz bylem dwa razy, wtedy zauwazylem blad sprzegla i poszla cala akcja z nowym kolem pasowym, potem bylem by skasowac bledy i chodzil jak trzeba. mechanik nic innego nie wylapal a wiercil prawie godzine w kompie. mysle ze cos na ebayu mozna ogarnac zeby wyczytac bledy samemu.
Najbardziej mnie martwi fakt ze po skreceniu kola pasowego jest taki opor ze rozrusznik nie daje rady pociagnac na starcie :/ to moje domniemanie ale jakby kompresor stanal w miejscu a kolo krecilo sie wolno na samym lozysku. w sobote wyciagam pudlo i zobacze co z tego sie urodzi.


wlasnie sie dowiedzialem ze jest chlop ktory ma na sprzedaz caly kompresor.
pytanie do kolegow ktorzy juz wyjmowali pudlo i jednoczesnie ogromna prosba o numer sprezarki bo mam jakies dane ale nie chce wydawac kasy na cos co moze nie pasowac :) chlop napisal ze ma model A 111 090 03 80 Eaton 18037 czy to wejdzie w mojego polifta 99?

dzieki za pomoc



Miałem ten sam problem, opisywalem go juz tutaj w temacie jak i wklejałem zdjecia... U mnie było tak że chodził ale jak sie przejechałem to mi zgasł i tak samo nie miał siły na obrócenie rozrusznikiem silnika...

Podkładki są źle dobrane miedzy deklem a kołem, wciąga rotor do siebie a rotor sie zaciera...

mikey bee - 13 Styczeń 2013, 13:11

KaszpiK, czyli w takim wypadku najlepsza wymiana calosci....
Udalo mi sie zamowic uzywke i w poniedzialem wysyla, szczescie w nieszczesciu zaplacilem jedyne 165 funa (WOW) !
teraz pozostaje kwestia czesci, tz co jeszcze dokupic i wymienic za jednym rzutem? wiem ze olej na bank do wymiany, a co z tymi podkladkami? jakie i ile ich musi byc by na nowo zamontowanym znow nie zatarlo po zalozeniu 'naszego' toczonego kolka??
ostatnio pasowal wszystko mechanior i nie wiem ile zalozyl ale z tego co opisujesz to pewnie ten sam myk poszedl co u ciebie.

KaszpiK - 17 Styczeń 2013, 22:58

mikey bee napisał/a:
KaszpiK, czyli w takim wypadku najlepsza wymiana calosci....
Udalo mi sie zamowic uzywke i w poniedzialem wysyla, szczescie w nieszczesciu zaplacilem jedyne 165 funa (WOW) !
teraz pozostaje kwestia czesci, tz co jeszcze dokupic i wymienic za jednym rzutem? wiem ze olej na bank do wymiany, a co z tymi podkladkami? jakie i ile ich musi byc by na nowo zamontowanym znow nie zatarlo po zalozeniu 'naszego' toczonego kolka??
ostatnio pasowal wszystko mechanior i nie wiem ile zalozyl ale z tego co opisujesz to pewnie ten sam myk poszedl co u ciebie.


Wyjmij kompressor i zobacz w pierwszej kolejnosci w jakim jest stanie, podkladki musisz dobierac sam, nie pamietam ile uzylem. Wyjmij kompressor, zamontuj kolo , skrec to wszystko jak ma byc i pacz czy dobrze chodzi. tak robilem u siebie, dziala do dzis.

mikey bee - 14 Marzec 2013, 23:14

witam wszystkich po dluzszej przerwie.
w koncu mialem czas by zabrac sie za wymiane sprezarki i nie byla to latwa akcja :) pierwszy raz zawsze zajmuje najwiecej czasu bo nie wiadomo czego sie spodziewac :)
zauwazylem kilka nieprawidlowosci, mianowice:
wahania obrotow na jalowym (wymienilem swiece na BKR7E - zimniejsze, z forum mbworld wyczytwalem ze pomaga) moze jednak niekoniecznie :P
przepustnica przy filtrze powietrza nie dziala chyba prawidlowo, bo jest sztywna na wolnych i po kreceniu do 4500 obr. (jeszcze nie bralem sie za woltomierz)
zarowka oszukujaca ECU :P nie swieci sie wcale :? co to moze znaczyc? podjerzewam ze nic dobrego. Czy reset kodow moze pomoc? jutro moze podjade na kompa i lukne czy to cos ruszy, a tymczasem kory z kolegow ma jakies teorie? pozdrawiam

TraczU - 15 Marzec 2013, 01:14

mikey bee, pamietam, że twoj kompressor rozsypał się tak samo jak mój pierwszy jakies 2 latat temu :) mialem identyczne obiawy, padł sterownik silnika... niestety one tak mają, trzeba im zaozyc dodatkowy bezpiecznik na powrocie z cewki bo niema zadnego zabezpieczenia i cewka robiąc zwarcie puszcza prad na sterownik spowrotem..
mikey bee - 15 Marzec 2013, 12:23

kurcze brzmi skomplikowanie... TraczU, masz moze jakis schemat lub moglbys podeslac kilka fot i instrukcje jak to ogarnac, bo jestem laikiem niestety :/ pw lub mail?? dzieki z gory
TraczU - 15 Marzec 2013, 16:32

mikey bee, tego sam nie ogarniesz neisttey, musisz znaleźć kogoś kto zajmuję się regeneracją tego... :/ wymiana nie wchodzi w gre bo musiał bys zmienic sterownik/kluczyki/stacyjkę
a bezpieczniek to poprostu na kablu powrotnym do sterownika silnika od cewki.

mikey bee - 15 Marzec 2013, 21:17

ok, w takim razei, po dziesiejszych testach stwierdzilem:

- przepustnica przy filtrze dziala (chlopaki z forum mbclub.co.uk pomogli)
- po zmianie zarowki zaczela swiecic i zakladam ze podaje sygnal na ECU o sprzegle
- wymienilem MAF sensor na dolocie
- wlozylem poprzednie swiece NGK (zgodne z vin-em)

auto wciaz nie ciagnie :/

jutro znow komp bo juz nie mam pojecia co za zlo moze siedziec pod maska, ale juz mam czarne mysli zeby oddac fure na zlom i kupic cos wolnego bez sprezarki... :(

czy ten bezpiecznik mam zamontowac gdy zarowka swieci i na kablu jest napiecie?

TraczU - 16 Marzec 2013, 01:21

mikey bee napisał/a:
czy ten bezpiecznik mam zamontowac gdy zarowka swieci i na kablu jest napiecie?

polecam jednak w momencie gdy auto jest zgaszone :)
a tak na serio to tak, na przewodzie od żarówki. 2.5A najlepiej a jak nie dostaniesz to 3-4A nie więcej.

mikey bee napisał/a:
przepustnica przy filtrze dziala
tzn nie widziałeś jak się rusza ?
mikey bee napisał/a:
po zmianie zarowki zaczela swiecic i zakladam ze podaje sygnal na ECU o sprzegle
tzn że sterownik silnika jest OK.

Sprawdz szczelnośc dolotu, nie mam innego pomysłu, jesli opisukesz swoją elektrykę (przepustnica i zarowka) jako sprawną to pozostaje czysta mechanika. Auto na wyższych obrotach się trzęsie ?

mikey bee - 16 Marzec 2013, 01:40

kumam,TraczU, bezpiecznik da sie wkleic lub podlutowac cos by zamontowac jakis wymienny patent.

przepustnica nie rusza sie przy kreceniu silnika, natomiast po przekreceniu kluczyka w stacyjce, jest bardzo duzy opor i nie da sie przekrecic nic recznie bez uzycia sily. po wylaczeniu stacyjki slychac i widac klikniecie opoznienia wylaczenia calosci. Domniemam ze to nie jest walniety element.

co do dolotu - wyjalem wiekszosc gum z racji wymiany sprezarki, wszystko wyglada zdrowo, czasem trzesie na wolnych obrotach ale sa w normie, zadnych powaznych podskokow na jalowym, na zimnym czuc brak mocy przy wcisnieciu gazu ale to moze wina zamiennika przeplywomierza (MAF nieoryginalny) wczesniej smigal 200k km na MB-owskim i obroty byly takie same. to tyle z moich obserwacji. jutro na 12 mam mechanika z kompem ustawionego i zobacze czy cos tam jeszcze swiszcze w kabelkach

TraczU - 16 Marzec 2013, 10:44

mikey bee, podmien przepustnice, moim zdaniem jest wadliwa, skoro zarówka się zaswieca to w tym samym momecie przepustnica powinna się zamykać bez tego całe ciśninie ucieka i mocy nie będzie.
mikey bee - 16 Marzec 2013, 11:39

TraczU, wlasnie nie mam pojecia czemu u mnie zarowka swieci sie non stop :( od przekrecenia klucza po zagrzaniu i w trakcie jazdy lub na jalowych... nie mam pojecia co w nim siedzi... bez kitu juz mam ochote oddac go na zlom, od roku nic tylko problemy

[ Dodano: 20 Marzec 2013, 02:09 ]
TraczU, w czwartek kolejne podejscie. Na kompie wyszlo troche bledow. Oprocz kompresora wyskoczyl czujnik walka, po resecie wrocila czesc mocy. Teraz czas na twoj patent z bezpiecznikiem. Mozesz podpowiedziec co ma za zadanie caly patent z 2.5a bezpiecznikiem na powrocie z zarowki?

KaszpiK - 21 Marzec 2013, 13:55

mikey bee napisał/a:
TraczU, wlasnie nie mam pojecia czemu u mnie zarowka swieci sie non stop :( od przekrecenia klucza po zagrzaniu i w trakcie jazdy lub na jalowych... nie mam pojecia co w nim siedzi... bez kitu juz mam ochote oddac go na zlom, od roku nic tylko problemy

[ Dodano: 20 Marzec 2013, 02:09 ]
TraczU, w czwartek kolejne podejscie. Na kompie wyszlo troche bledow. Oprocz kompresora wyskoczyl czujnik walka, po resecie wrocila czesc mocy. Teraz czas na twoj patent z bezpiecznikiem. Mozesz podpowiedziec co ma za zadanie caly patent z 2.5a bezpiecznikiem na powrocie z zarowki?


Musisz spisać sobie jakie błędy wypluwa komp i robić kolejno by znikały, ja od początku mialem problem z niezałączającym się kompressorem, winą był czujnik położenia wałka rozrządu, więc jeśli u Ciebie jest ten błąd zainteresuj się tym.

mikey bee - 19 Kwiecień 2013, 17:06

KaszpiK, TraczU, w koncu mam chwile by skrobnac.
mam podmieniony czujnik walka, podlutowalem pod kabel do zarowki miejsce na bezpiecznik i zainstalowalem 3A, mniejszego nie znalazlem. zarowka jak swiecila tak swieci caly czas. w srode jade znow na kompa, lukne co tam jeszcze moze byc.
musialem wyjac aku niedawno by komus dopomoc i zaczela mi sie swiecic kontrolka z zaroweczka za kazdym razem gdy wlaczam swiatla. zarowki sa ok , jedynie szyby nie chca sie podnosic i opuszczac, gdy nie trzymam guzika. dodam ze mam dwustopniowe przyciski. dziala jedynie na pierwszym stopniu. mozna podobno jakos je resetowac podobno. gdzie szukac bledu?
pzdr

bobss - 4 Listopad 2013, 23:40

Witojcie ;)
Odkopuje temat, bo mam problem... Wieloklin na docisku kompresora mam wyrobiony ( o jakiś 1mm luźniejszy) i strasznie zgrzyta na niskich obrotach...
Pytanie brzmi: Ma ktoś jakis rysunek samego docisku z wymiarami? A może bez rysunku, ale zna same wymiary? Jeśli tak, byłbym wdzięczny :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group