To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - sprzeglo magnetyczne kompresora

radar - 25 Marzec 2014, 12:06

siema

Wracam do tego tematu, bo mam pytanie do forumowiczów. Od dawna sprzęgło kompresora w moim Mercedesie wydawało z siebie taki głośny dźwięk jakby grzechotanie. Długo nie wiedziałem co to może być, dopuki nie trafiłem na ten temat. Okazało się, że cały docisk jest luźny i nie jest na nic przykręcony. Na środku był pusty otwór na śrubke (jeździłem tak ponad rok :| ) Znalazłem więc jakąś śrubke 6' i wkręciłem ją w dziure. Po odpaleniu silnika okazało się, że kompresor już nie wydaje z siebie żadnych niepokojących dzwięków, ale za to pracuje cały czas. Tak jakbym za mocno dokręcił i skręcił sprzęgło na stałe. Jak poluzowałem troche śróbke to problem zniknął, tylko że jest ona teraz doręcona delikatnie, palcami. Więc prdzej czy póżniej sie poluzuje. Jakiej długości śrubka była wkręcona oryginalnie, tak aby przykręcić ją mocno jednocześnie nie skręcając na stałe. Jakie wartości mają obroty na zmniejszonych kółkach + skręconym sprzęgle? Bo na standardowym kółku sięgały już prawie 1000.

Camel- - 26 Marzec 2014, 23:00

Jak się domyślasz, wymagany jest luz. Luz regulujesz podkładkami, takimi najlepiej co 0,25mm. :) Oryginalnie jest około 3-4 takich podkładek. Musiały wyskoczyć razem ze śrubą. Pytanie dlaczego? Niestety nie znam tez wymaganego luzu sprzegła :( Ale można się sugerować luzami wymaganami na sprzęgłach sprężarkowych klimatyzacji. Tam luz wymagany to 0,45-0,75 mm.
TraczU - 27 Marzec 2014, 09:23

Camel-, dobrze prawisz, ale podkładki są na wałku kompressora od strony kółka, jesli kolega nie ruszał docisku z kółka na pewno nie wypadły.
radar, teraz musisz wyjąc tą śrubkę. zdjąć docisk, (jeśli nie będzie chciał zejść wkręć w miejsce 6mm srubke 8mm (dziala jako ściągacz) i zobaczyć czy masz w docisku albo na wałku wspomniane przez Camela podkładki, jeśli nie to tak jak pisał 0,45-0,75mm.
do dzieła.

MISIEK40 - 1 Maj 2015, 10:03

witam traczu :) mam do ciebie pytanie odnosnie kompressora a dokładniej zmiany koła kompressora na mniejsze widziałem ze dokonałes juz takiej modyfikacji jestem ciekawy czy dala ona wyczuwalna rużnice w jezdzie ? tez chce dokonac takiej modyfikacji i zwracam sie do ciebie z prosba o dokładne wskazowki jak tego dokonac co dokładnie mnie czeka z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam :)
KaszpiK - 13 Maj 2015, 01:08

MISIEK40 napisał/a:
witam traczu :) mam do ciebie pytanie odnosnie kompressora a dokładniej zmiany koła kompressora na mniejsze widziałem ze dokonałes juz takiej modyfikacji jestem ciekawy czy dala ona wyczuwalna rużnice w jezdzie ? tez chce dokonac takiej modyfikacji i zwracam sie do ciebie z prosba o dokładne wskazowki jak tego dokonac co dokładnie mnie czeka z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam :)


daje dużo ;) robota prosta.

MISIEK40 - 7 Lipiec 2015, 23:55

a robota prosta ? i czy silnik wytrzyma taka zmiane /. /.?
pajak2444 - 12 Październik 2017, 13:03

będzie zimny schabowy, ale niema sensu tworzyć nowego tematu.
W203 z tego co wyczytałem wychodziły w kilku wersjach mocy- generowanej innym ciśnieniem doładowania, czy miały one inne koła na kompresorze, czy na wale?

Chętnie bym zakręcił fabrycznym eatonem trochę wyżej, tak by nie przekraczać na odcince max obrotów zalecanym dla m62, pytanie tylko którego koła użyć, lub kto z forumowiczów dorabia mniejsze kółka?
Przyzwyczaiłem się do 1,2bara i teraz jeżdżąc miśkiem mam wielki niedosyt.
wszelka pomoc mile widziana.

mariuszt0 - 12 Październik 2017, 13:16

Na OLX są aukcje z małymi kółkami do M62 ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group