To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Pomoc w zakupie auta (porady) - W202 do 7,5 tys zł - da się?

sprat - 3 Maj 2012, 16:33
Temat postu: W202 do 7,5 tys zł - da się?
Witam wszystkich,

po sprzedaży Vectry B w dieslu szukam kolejnego auta. Między innymi wybór padł na :mb: . W związku z tym, pozwolę sobie zadac kilka pytań
- mam ok. 7,5 - 8 tys zł i to jest max suma jaką moge wydac na sam zakup. Na rozruch mam około 1000 zł. Czy w tych pieniądzach coś znajdę?
- rocznie robię ok 20-25 tys.km. Za tak małe pieniądze wolałbym nie kupowac diesla, bo może byc sporo rzeczy do wymiany. Jak z połączeniem benzyna + LPG w :mb: ?
- automat czy manual - hmm, w tym pierwszym chyba więcej rzeczy do naprawy, ale w koncu tyle jest :mb: z automatem, ze nawet znalezienie kolejnej skrzyni nie jest problemem?
- jedynym moim wymaganiem jest to by auto miało klimatyzację i było sedanem :)
No i właśnie, drodzy Forumowicze - czy mam co szukac, czy nie zawracac sobie głowy wogole :mb: ? Ponadto, czy jest to auto drogie w utrzymaniu?

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi!

Kurzym - 3 Maj 2012, 18:37

Obalam ten stereotyp ze Disle w MB się psują nie mam opinii na temat CDI więc niech powiedzą coś na ten temat właściciele tego typu silnika wróćmy do normalnego Disla takiego np jak ja mam 2.0 ?? od kiedy go mam nic sie w nim nie popsuło i raczej każdego kogo znam co ma 2.0 to bez ukrywania tylko olej wymieniają i uszczelniają miskę i jeżdżą ;) Odpukać ,,Niezniszczalny'' ;) Teraz lecimy dalej Kasa pewnie ze wystarczy tyle ile chcesz wydać to nawet coś fajnego można przyhaczyć co do skrzyni automat czy manual nie ma różnicy mam tez automata i nic się nie psuje po prostu trzeba umieć jeździć takim ;) sprawdzać olej itp ale za to ma sie lepszą i przyjemną wygodę z jazdy nie oszukujmy sie taka jest prawda ;) aa na co zwracać uwagę to pytaj innych kolegów z forum oni bardziej obcykani niż ja w tych sprawach :D Ja nie trawie LPG w MB albo cię stać na benzynę i jeździsz aa jak jeździsz dużo kup disla ;) ale żeby nie było ze kogoś obrażam ;)

Pozdrawiam ;)

Abdul - 3 Maj 2012, 18:59

Hej,

Ja polecam zapoznać się z jednym tematem również w tym dziale:

http://www.w202.pl/viewto...der=asc&start=0

prześledzisz sobie, jak wygląda (wyglądało?) poszukiwanie :mb: przez kolegę Mercedesik z pomocą kolegów na forum.

Moim zdaniem szansa jest, zależy jaki stosunek cena/stan jest dla Ciebie wystarczający.

Co do diesla - zgodzę się z Kurzym, za wyjątkiem silnika 220D (ale to poczytaj sobie na forum, jest dosyć obszerny wątek).

LPG - osobiście nie mam złych wspomnień, ogarnięty gaziarz i w moim wypadku śmigam już 2 rok bez problemów, spalanie widzisz w mojej stopce.

sprat - 4 Maj 2012, 00:21

Dzięki. :) Ciekawy wątek, choc optymizmem nie napawa...Mój stosunek jest taki: auto ma jeździc i nie zawodzic. Robie praktycznie tylko długie trasy (400-600 km) więc potrzebuje samochodu, ktory będzie w stanie umozliwic komfortowe poruszanie sie. I dlatego właśnie pytam :)
Kurzym - 4 Maj 2012, 07:23

No to my ci odpowiadamy :D nasz kolega z forum sprzedaje za 9.5 tys ( a nóż widelec ci coś spuści)sprawdzonego W202 sprawdź dział Sprzedam ;D
Mercedesik - 4 Maj 2012, 22:46

Z gory przepraszam za brak polskich znakow, ale pisze z komorki.

sprat, jesli smigasz dlugie trasy, to ja na Twoim miejscu wchodzilbym w Diesla. Na trasie jednak 2.0 D moze byc w pewnych momentach niewystarczajace. Jeszcze zalezy jaka masz noge.
Co do ceny, to wg mnie ciezkie zadanie przed Toba... W tej cenie musialbys porzadnie sprawdzic samochod, zeby miec pewny pojazd na trasy. Ja swoja poprzednia ukochana Celinke doprowadzilem do swietnego stanu (wszystkie pierdolki byly porobione), a rzeczoznawca wycenil ja na 9.9 tys PLN. Ale wez pod uwage to, ze takich swirow nie ma wielu. W tych pieniazkach juz raczej nikt nie bawi sie w porzadne inwestowanie w samochod. Dlatego jesli chcesz W202, to ja na Twoim miejscu bralbym sprawdzone autko od jakiegos Forumowicza.

Abdul, ja wciaz szukam :-) Mam nadzieje, ze do miesiaca uda mi sie cos nagrac :-)

Camel- - 4 Maj 2012, 23:39

Długie trasy i wolnossący Diesel.
Panowie, jak kolega będzie śmigał z Krakowa do Wrocławia to spoko, wskoczy na A4, ustawi tempomat, wrzuci do kilku bramek i cześć.
Ale polskie drogi to nie autostrady, dlatego minimum C220 CDI lub C180 w gazie.
Z racji, że budżet jest jaki jest to proponuje tylko i wyłącznie opcje M111 (1,8-2,3) z początku produkcji. Będzie bardzo ciężko znaleźć zadbany egzemplarz, tym bardziej z klimą.
Nie nastawiałbym się na rodzaj budy, skrzyni czy konkretną pojemność, bo niestety polski rynek to loteria a nie salon. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że w długich trasach kolega doceni zawieszenie standardowe a nie sportowe.
Jakby było chociaż 12 tys do wydania, to na pewno coś ciekawego by się znalazło, ale jak zwykle jest parcie na niską kasę i młody rocznik.
Takich cudów nie ma.
Za 8 tys można znaleźć coś po małym lifcie ale pewnie ze słabym wypasem i na pewno bez gazu. Ostatnio sprzedałem Classica, w zasadzie bezwypadkowy, 3 elementy lakierowane, bardzo zdrowy, brak rdzy i zadbane wnętrze, ale mimo tych wszystkich superlatyw idealny nie byl. Sprzedany za trochę więcej niż 8 tys i gazu nie miał. Niestety 10 tys to granica psychologiczna, daltego jest spore prawdopodobieństwo, że egzemplarze z ceną poniżej 10 tys będą w dużo gorszym stanie niż te za 10 i więcej.
Jeśli kolega będzie miał pytania do konkretnych ogłoszeń to chętnie pomogę. Ale zanim kolega wrzuci 10 na raz to niech się zastanowi czy chociaż 3 egzemplarze go poważnie interesują.

Dżony - 4 Maj 2012, 23:55

Ja polecam połączenie M111 z LPG.
U mnie C180 przejechała już ponad 180tys. km na instalacji BRC(nie sekwencji) i odpukać poza wymianą filterków, membran na przeglądach i raz listwy wtryskowej nie ma problemu.
A kultura pracy, dynamika jednak znacznie lepsza niż w starych dieslach MB które zresztą nie są też zbyt oszczędne.

sprat - 5 Maj 2012, 11:56

Dzięki Wam wszystkim za odzew.
Ja auta zamierzam szukac w okolicach lipca, może na forum coś ciekawego się znajdzie. Nie mam absolutnie parcia na rocznik, bo wiem, że jeździ się stanem nie rocznikiem :)

Wiecie z tą klimą to jest tak: dałem to jako warunek, ale jeśli miałbym do wyboru egzemplarz bez klimy ale w dobrym stanie to pewnie bym wziął. W poprzednim aucie jak na zlosc padła mi klima w czerwcu i mimo tego, żemiałem skórzaną tapicerkę i w lecie mimo 35 stopni nieraz jakoś jeździłem.

No nic, będę się rozglądał i jak coś wyhaczę to wrzucę na forum. Jeszcze raz dziękuję za pomoc!

SilmanLajdak - 5 Maj 2012, 21:57

Na Twoim miejscu rozglądał bym się za C180 w takiej kwocie możesz znaleźć coś rozsądnego jednak auta mogą mieć swoje mankamenty ( rdza w nie których miejscach,może drobne nie dociągnięcia mechaniczne spowodowanego pewnego rodzaju zaniedbaniem właściciela) takie auta do 7 000zł można znaleźć wydać czasem 1000zł i cieszyć się samochodem. 1.8 nie jest aż taki straszny jeżeli chodzi i spalanie naprawdę w zimie dopiero można trochę odczuć spalanie.
Reasumując szukaj benzyny bądź benz+lpg i nie nastawiaj się na igły bo w takiej kwocie ciężko nie zrażaj się do drobnej rdzy bo Celinka lubi pordzewieć ale wszystko jest do zrobienia targuj ceny atakuj 9000zł 9.500zł i próbuj targować :twisted:
powodzenia

SilmanLajdak - 5 Maj 2012, 21:58

p.s
Camel mało te ponad 8000zł za Twojego czyściocha :)

Mercedesik - 5 Maj 2012, 23:31

sprat, wiem ze to co teraz napisze, to straszna pierdolka, ale moze a nuz zmieni Twoje spojrzenie. Mam na mysli klime. I Tobie i mnie jej brak nie przeszkadza (ba! uwielbialem szyberdach w swojej C), ale niestety - ludzie zrobili sie wygodniccy... Ja wiem, ze kwota, ze malo fajnych egzemplarzy, ale wg mnie kupujac auto bez klimy mozesz miec pozniej wiekszy problem z odsprzedaza samochodu. Przy zakupie byc moze nie kazdy z nas o tym mysli, ale wg mnie to rowniez jest kwestia do rozwazenia.
topol - 6 Maj 2012, 01:24

W takim budżecie to ja bym patrzył raczej na C180 bez gazu, a już na pewno bez stosunkowo niedawno założonego gazu. A założył go sam, u zaufanego gaziarza.
Starsze Diesle są nie do zajeżdżenia, ale oszczędne nie są, więc w czasach gdy ON w cenie benzyny nie mają sensu. To jest moje zdanie: LPG daje przyjemność z jazdy za rozsądną cenę - ale ja nie lubię diesli bo ja to truskawki cukrem.... :wink:
Zrobiłem C180 100kkm na LPG, następny właściciel dalej nią jeździ bezproblemowo, i o ile mi wiadomo jest zadowolony.

Mercedesik, jak najbardziej słuszna uwaga :!:

sprat - 9 Maj 2012, 12:36

Ok Panowie, bardzo dziękuje za odpowiedzi. :) Auta będę szukac około lipca, więc pewnie pozwolę sobie wielokrotnie skorzystac z Waszej wiedzy. :)

Pozdrawiam

perzu126 - 10 Maj 2012, 22:31

topol napisał/a:
ale oszczędne nie są

Zależy o których mowa. Kolega pisze, że robi długie trasy i na takich długich odcinkach taki C220DIESEL traktowany pedałem gazu w miarę delikatnie schodzi poniżej 6litrów (wystarczy zajrzeć w mój podpis). C200DIESEL również pali podobnie, ale 95KM w C klasie to jest za mało a 75KM może wymagać pomocy przy większych podjazdach :mrgreen: Więc C200diesel brałbym tylko wtedy gdym sie trafił jakiś wyjątkowy egzemplarz. Nie oszukujmy się ale CDI po trasie nie spali mniej, tyle że osiągi to inna bajka. Są jeszcze diesle 2,5litra, ale palą znacznie więcej.

Co do klimy to raczej nie patrzyłbym na nią. Szyber w C klasie na trasie jest wystarczający plus wydajna wentylacja :wink: Ci którzy piszą inaczej są już uzależnieni od klimy i tyle. Klima tak naprawdę przydaję się w tęgich upałach, gdy na dworze jest od 25stC. wzwyż. Ale ile mamy takich dni w roku??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group