To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - przepływomierz a EGR w CDI

sazian - 22 Lipiec 2012, 12:31
Temat postu: przepływomierz a EGR w CDI
Witam,
w aucie mojego taty(w202 c200CDI manual) jest problem ze sporym spalaniem(około 8 l/100km po mieście ) oraz sporym kopceniem na czarno przy ostrzejszym ruszaniu.

Pierwszymi podejrzanymi były wtryski, sprawdziłem carsoftem i pokazał wszystkie korekty dawek w normie (około zera). Ale ku mojemu zdziwieniu w polu "air flow" było "no data set". Czyli padł przepływomierz, ale nie ma żadnego błędu mówiącego o uszkodzeniu tego modułu ;(

Ostatnio dowiedziałem się auto steruje zaworem EGR na podstawie danych z przepływki. Sprawdziłem i rzeczywiście EGR "nie chodzi".

i tu moje pytania
-czy uszkodzenie przepływomierza może spowodować takie objawy: zwiększone spalanie, czarny dymek przy ruszaniu oraz brak reakcji EGR'a
-oraz drugie pytanie, czy w tym aucie są dwie przepływki ? jedno "urządzenie" wyglądające jak przepływka jest przy filtrze powietrza ale zauważyłem też drugie na rurze dochodzącej do EGR'a. A jeśli te oba podzespoły to przepływki to która z nich może być uszkodzona

Oleandro - 23 Lipiec 2012, 23:14

dymienie i spalanie moze byc spowodowane zlym funkcjonowaniem zaworu EGR i samego kolektora ssacego

kolektor ssacy na klapki i silowniki, ktore sie zuzywaja do tego rury kolektora i klapki moga byc oblepione sadza

u mnie uszkodzony przeplywomierz spowodowal brak mocy ale spalanie mylo dobre, dodam, ze oba cdi mam w manualu

diagnostyke przeplywki przy filtrze powietrza dokonasz w banalny sposob, odepnij wtyczke i przejedz sie autem, jak nie bedzie roznicy to przeplywka "zded" jak to Waski w kilerze

tak jak wspomniales, na rurze jest czojnik i jest jeszcze jedno urzadzenie przy kolektorze ssacym, ale nigdy nie slyszalem aby to komus padlo

jeszcze jedno, sprawdz pompki sterowania podcicnieniem, obie podpiete pod pas przedni, jedna idzie do turbo a druga do egr, pozamieniaj i zobacz co sie dzieje

pzdr

bubu_piotr - 21 Sierpień 2012, 20:18

Cytat:
-czy uszkodzenie przepływomierza może spowodować takie objawy: zwiększone spalanie, czarny dymek przy ruszaniu oraz brak reakcji EGR'a

Może mieć wpływ !
Spróbuj odpiąć wtyczkę od tego czujnika na rurze przed EGR (wypnij wtyczkę a nie cały czujnik bo zostanie dziura !)

tonio115 - 9 Czerwiec 2016, 21:49

Witam podepne sie do tematu,a mianowicie na zimnym mam lekkie drgania (faluja obroty) podnosze maske i widze ze zawor egr podkreca obroty zaciaga i puszcza wypinam wtyczke od przeplywomierza i juz nie wariuje tak ze trzesie buda ale delikatnie faluje po podpieciu przeplywomierza znowu to samo czy to bedzie walniety przeplywomierz .Znajomy sprawdzal tez egr a mianowicie jak go zamnkal to nic sie nie stalo a u niego jak zamknal egr silnik zgasl (on ma audi a4 1.9 tdi) czy tak powinno byc ? a moze jeszcze jakies sugestie pzdr
Dandiee - 9 Czerwiec 2016, 22:32

bubu_piotr napisał/a:
czy uszkodzenie przepływomierza może spowodować takie objawy: zwiększone spalanie, czarny dymek przy ruszaniu oraz brak reakcji EGR'a


Weź po prostu wywal ten przepływomierz , odepnij kostkę i tak jeździj i tyle... jeżeli samochód wejdzie w tryb awaryjny to gorzej. Ja mam w domu 3 przepływomierze ... jeden działa dwa nie. I wiesz co mam zrobione? Podczepiony zły i zaślepiony EGR - Nie wiem czy ja mam tylko taką fobię ale na dobrym przepływomierzu auto mi potrafi szarpnąć puścić dymka ... A chyba najlepszym i najprostszym i wg mnie najfajniejszą sprawą jest zrobienie całkowicie nowej mapy silnika (chip) z pominięciem przepływomierza i ustawienia dawki manualnej... Ja się w żadne przepływomierze egr nie bawię i nie płaczę z tego powodu.

A z drugiej strony spalanie CDI - ja jeżdżę bez przepływomierza , ciągle w sumie ogień bo nie liczę spalania - jazda ma mnie cieszyć i dawać frajdę a nie ciągle trzymać się granicy obrotów bo "SPALANIE" W dieslu i tak to jest pic na wodę. Ja swojego CDI butuję ostro i teraz moje spalanie wychodzi 7,4l na 100km ... :)

ŚMIERĆ EKOLOGOM!!!!!!!!!!!!! TDIIIIIIIIIIII CDIIIIIIIIIIIII POWER . NO SMOKE NO POKE , DIESEL MUSI DYMIĆ . DIESEL MUST SMOKE!!!!!

Ps już czuję tą falę hejtów :D Ale znacie mnie i podejście do 'eko' wynalazków :D

Daniel - 10 Czerwiec 2016, 12:33

Dandiee napisał/a:

Ps już czuję tą falę hejtów




Ale jakich hejtów??? Za słownikiem PWN:


hejt «obraźliwy lub agresywny komentarz zamieszczony w Internecie»



a to:



Dandiee napisał/a:
z pominięciem przepływomierza i ustawienia dawki manualnej...



Są zwykłe głupoty pisane przez człowieka, który nie ma pojęcia o współczesnych silnikach diesla zasilanych CR.





A jeżeli komuś brakuje "natural diesel power" to niech sobie kupi W123 lub (jeszcze lepiej) W124

perzu126 - 10 Czerwiec 2016, 13:00

Daniel, W202 jest coraz tańsze i coraz częściej trafia w ręce młodych - gniewnych, którzy po przesiadce z Golfa są zauroczenie komfortem... Ale wtryski, EGRy? Na co to komu, nie miałem w Golfie to i tu nie potrzebne. Ja nie będą się irytował.
Daniel - 10 Czerwiec 2016, 13:06

perzu126, nic dodać, nic ująć.
Dandiee - 10 Czerwiec 2016, 14:08

Wiedziałem ... ale i tak was kocham :lol:

PS nie miałem nigdy golfa i żadnego tdi :P

Muciek - 10 Czerwiec 2016, 14:30

Dokładnie OM603 przykładowo czy OM606 to może sobie dymić, a nie CDI, podzielam Twoje zdanie perzu126 ;)
tonio115 - 10 Czerwiec 2016, 15:05

dopytywalem u roznych mechanikow i mowia zeby sprawdzic czujnik temperatury wewnetrznej,wtryski,sonde lambda co wy na to ? bo moze "ekologiem " nie jestem ale lubie jak wszystko hula...a to telepanie buda to jak jechalem ostatnio z moja to mowi co mi tu za masaz wlaczyles...wiec mozecie sobie wyobrazic i rozebralem waz od egr-a troche sadzy jest ale tragedii nie ma dodam ze nie ma dymka nawet przy mocnym dodaniu gazu
LewyPas - 10 Czerwiec 2016, 17:07

Sonda lambda w dieslu? Hahaha, fajni mechanicy... :D
Dandiee - 10 Czerwiec 2016, 18:26

tonio115, Dobra ... już się uspokoiłem :) Po prostu odepnij przepływomierz . Sondy w dieslu nie ma (Są jakieś tam przypadki ale to dawno i nie prawda) I pojeździj bez wtyczki od przepływomierza ( możesz w tym czasie jak odepniesz zresetować komputer poprzez odpięcie klemy) i jak będzie różnica to masz winę ... a jak nie to musisz szukać po czujnikach . U mnie np zepsuty był czujnik ciśnienia na listwie rail na podszybiu i obroty falowały na zimnym :)


DOBRA JUŻ NIGDY NIC NIE POWIEM O WYCINANIU KATALIZATORÓW , ZAŚLEPIANIU EGR -,- CDI NIE MUSI DYMIĆ , TO HYBRYDA NA EKO-GROSZEK

kubus838 - 10 Czerwiec 2016, 20:01

Witam
Autor tego tematu powinien posłuchać tego kolegi którego zacytowałem poniżej. Co prawda kolega Dandiee napisał troche ironicznie ale w konekście całego tematu to ma racje.

Dandiee napisał/a:

DOBRA JUŻ NIGDY NIC NIE POWIEM O WYCINANIU KATALIZATORÓW , ZAŚLEPIANIU EGR -,- CDI NIE MUSI DYMIĆ , TO HYBRYDA NA EKO-GROSZEK


Jeżeli chcesz się jeździć bez żadnego dużego dymienia i trzęsawki to niestety trzeba zaślepić egr oraz wyciąć/przebić katalizatory. A od siebie dodoam, że trzeba w pełni uszczelnić układ zasilania paliwem. Niestety samo dymienie się nie skończy a ograniczy o 80%. Wine za to ponosi skład paliwa i ekologiczne ograniczenie jego składników a co za tym idzie dosyć częste awarie niektórych podzespołów. Co prawda użytkownicy prywatnie sobie z tym poradzili ale problem nie zanikł w przypadku aut z systemem common rail.

robert

perzu126 - 10 Czerwiec 2016, 23:21

Sondy lambda są w dieslach, ale tych nowocześniejszych. W W202 nie ma. Zadymienie to oprócz EGRu także wina nieprawidłowo pracujących wtrysków. Nie wspomnę, że po setkach tysięcy km ogólnie silnik nie ma juz fabrycznych parametrów i wszystko tutaj wpływa.
tonio115 napisał/a:
a mianowicie na zimnym mam lekkie drgania (faluja obroty)

Sprawdzenie kompresji, sprawdzenie korekcji wtrysków- to obowiązkowo na dzień dobry. Pózniej sprawdzenie cisnienia na listwie wtryskowej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group