Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - przepływomierz a EGR w CDI
sazian - 22 Lipiec 2012, 12:31 Temat postu: przepływomierz a EGR w CDI Witam,
w aucie mojego taty(w202 c200CDI manual) jest problem ze sporym spalaniem(około 8 l/100km po mieście ) oraz sporym kopceniem na czarno przy ostrzejszym ruszaniu.
Pierwszymi podejrzanymi były wtryski, sprawdziłem carsoftem i pokazał wszystkie korekty dawek w normie (około zera). Ale ku mojemu zdziwieniu w polu "air flow" było "no data set". Czyli padł przepływomierz, ale nie ma żadnego błędu mówiącego o uszkodzeniu tego modułu ;(
Ostatnio dowiedziałem się auto steruje zaworem EGR na podstawie danych z przepływki. Sprawdziłem i rzeczywiście EGR "nie chodzi".
i tu moje pytania
-czy uszkodzenie przepływomierza może spowodować takie objawy: zwiększone spalanie, czarny dymek przy ruszaniu oraz brak reakcji EGR'a
-oraz drugie pytanie, czy w tym aucie są dwie przepływki ? jedno "urządzenie" wyglądające jak przepływka jest przy filtrze powietrza ale zauważyłem też drugie na rurze dochodzącej do EGR'a. A jeśli te oba podzespoły to przepływki to która z nich może być uszkodzona
Oleandro - 23 Lipiec 2012, 23:14
dymienie i spalanie moze byc spowodowane zlym funkcjonowaniem zaworu EGR i samego kolektora ssacego
kolektor ssacy na klapki i silowniki, ktore sie zuzywaja do tego rury kolektora i klapki moga byc oblepione sadza
u mnie uszkodzony przeplywomierz spowodowal brak mocy ale spalanie mylo dobre, dodam, ze oba cdi mam w manualu
diagnostyke przeplywki przy filtrze powietrza dokonasz w banalny sposob, odepnij wtyczke i przejedz sie autem, jak nie bedzie roznicy to przeplywka "zded" jak to Waski w kilerze
tak jak wspomniales, na rurze jest czojnik i jest jeszcze jedno urzadzenie przy kolektorze ssacym, ale nigdy nie slyszalem aby to komus padlo
jeszcze jedno, sprawdz pompki sterowania podcicnieniem, obie podpiete pod pas przedni, jedna idzie do turbo a druga do egr, pozamieniaj i zobacz co sie dzieje
pzdr
bubu_piotr - 21 Sierpień 2012, 20:18
Cytat: | -czy uszkodzenie przepływomierza może spowodować takie objawy: zwiększone spalanie, czarny dymek przy ruszaniu oraz brak reakcji EGR'a |
Może mieć wpływ !
Spróbuj odpiąć wtyczkę od tego czujnika na rurze przed EGR (wypnij wtyczkę a nie cały czujnik bo zostanie dziura !)
tonio115 - 9 Czerwiec 2016, 21:49
Witam podepne sie do tematu,a mianowicie na zimnym mam lekkie drgania (faluja obroty) podnosze maske i widze ze zawor egr podkreca obroty zaciaga i puszcza wypinam wtyczke od przeplywomierza i juz nie wariuje tak ze trzesie buda ale delikatnie faluje po podpieciu przeplywomierza znowu to samo czy to bedzie walniety przeplywomierz .Znajomy sprawdzal tez egr a mianowicie jak go zamnkal to nic sie nie stalo a u niego jak zamknal egr silnik zgasl (on ma audi a4 1.9 tdi) czy tak powinno byc ? a moze jeszcze jakies sugestie pzdr
Dandiee - 9 Czerwiec 2016, 22:32
bubu_piotr napisał/a: | czy uszkodzenie przepływomierza może spowodować takie objawy: zwiększone spalanie, czarny dymek przy ruszaniu oraz brak reakcji EGR'a |
Weź po prostu wywal ten przepływomierz , odepnij kostkę i tak jeździj i tyle... jeżeli samochód wejdzie w tryb awaryjny to gorzej. Ja mam w domu 3 przepływomierze ... jeden działa dwa nie. I wiesz co mam zrobione? Podczepiony zły i zaślepiony EGR - Nie wiem czy ja mam tylko taką fobię ale na dobrym przepływomierzu auto mi potrafi szarpnąć puścić dymka ... A chyba najlepszym i najprostszym i wg mnie najfajniejszą sprawą jest zrobienie całkowicie nowej mapy silnika (chip) z pominięciem przepływomierza i ustawienia dawki manualnej... Ja się w żadne przepływomierze egr nie bawię i nie płaczę z tego powodu.
A z drugiej strony spalanie CDI - ja jeżdżę bez przepływomierza , ciągle w sumie ogień bo nie liczę spalania - jazda ma mnie cieszyć i dawać frajdę a nie ciągle trzymać się granicy obrotów bo "SPALANIE" W dieslu i tak to jest pic na wodę. Ja swojego CDI butuję ostro i teraz moje spalanie wychodzi 7,4l na 100km ...
ŚMIERĆ EKOLOGOM!!!!!!!!!!!!! TDIIIIIIIIIIII CDIIIIIIIIIIIII POWER . NO SMOKE NO POKE , DIESEL MUSI DYMIĆ . DIESEL MUST SMOKE!!!!!
Ps już czuję tą falę hejtów Ale znacie mnie i podejście do 'eko' wynalazków
Daniel - 10 Czerwiec 2016, 12:33
Dandiee napisał/a: |
Ps już czuję tą falę hejtów |
Ale jakich hejtów??? Za słownikiem PWN:
hejt «obraźliwy lub agresywny komentarz zamieszczony w Internecie»
a to:
Dandiee napisał/a: | z pominięciem przepływomierza i ustawienia dawki manualnej... |
Są zwykłe głupoty pisane przez człowieka, który nie ma pojęcia o współczesnych silnikach diesla zasilanych CR.
A jeżeli komuś brakuje "natural diesel power" to niech sobie kupi W123 lub (jeszcze lepiej) W124
perzu126 - 10 Czerwiec 2016, 13:00
Daniel, W202 jest coraz tańsze i coraz częściej trafia w ręce młodych - gniewnych, którzy po przesiadce z Golfa są zauroczenie komfortem... Ale wtryski, EGRy? Na co to komu, nie miałem w Golfie to i tu nie potrzebne. Ja nie będą się irytował.
Daniel - 10 Czerwiec 2016, 13:06
perzu126, nic dodać, nic ująć.
Dandiee - 10 Czerwiec 2016, 14:08
Wiedziałem ... ale i tak was kocham
PS nie miałem nigdy golfa i żadnego tdi
Muciek - 10 Czerwiec 2016, 14:30
Dokładnie OM603 przykładowo czy OM606 to może sobie dymić, a nie CDI, podzielam Twoje zdanie perzu126
tonio115 - 10 Czerwiec 2016, 15:05
dopytywalem u roznych mechanikow i mowia zeby sprawdzic czujnik temperatury wewnetrznej,wtryski,sonde lambda co wy na to ? bo moze "ekologiem " nie jestem ale lubie jak wszystko hula...a to telepanie buda to jak jechalem ostatnio z moja to mowi co mi tu za masaz wlaczyles...wiec mozecie sobie wyobrazic i rozebralem waz od egr-a troche sadzy jest ale tragedii nie ma dodam ze nie ma dymka nawet przy mocnym dodaniu gazu
LewyPas - 10 Czerwiec 2016, 17:07
Sonda lambda w dieslu? Hahaha, fajni mechanicy...
Dandiee - 10 Czerwiec 2016, 18:26
tonio115, Dobra ... już się uspokoiłem Po prostu odepnij przepływomierz . Sondy w dieslu nie ma (Są jakieś tam przypadki ale to dawno i nie prawda) I pojeździj bez wtyczki od przepływomierza ( możesz w tym czasie jak odepniesz zresetować komputer poprzez odpięcie klemy) i jak będzie różnica to masz winę ... a jak nie to musisz szukać po czujnikach . U mnie np zepsuty był czujnik ciśnienia na listwie rail na podszybiu i obroty falowały na zimnym
DOBRA JUŻ NIGDY NIC NIE POWIEM O WYCINANIU KATALIZATORÓW , ZAŚLEPIANIU EGR -,- CDI NIE MUSI DYMIĆ , TO HYBRYDA NA EKO-GROSZEK
kubus838 - 10 Czerwiec 2016, 20:01
Witam
Autor tego tematu powinien posłuchać tego kolegi którego zacytowałem poniżej. Co prawda kolega Dandiee napisał troche ironicznie ale w konekście całego tematu to ma racje.
Dandiee napisał/a: |
DOBRA JUŻ NIGDY NIC NIE POWIEM O WYCINANIU KATALIZATORÓW , ZAŚLEPIANIU EGR -,- CDI NIE MUSI DYMIĆ , TO HYBRYDA NA EKO-GROSZEK |
Jeżeli chcesz się jeździć bez żadnego dużego dymienia i trzęsawki to niestety trzeba zaślepić egr oraz wyciąć/przebić katalizatory. A od siebie dodoam, że trzeba w pełni uszczelnić układ zasilania paliwem. Niestety samo dymienie się nie skończy a ograniczy o 80%. Wine za to ponosi skład paliwa i ekologiczne ograniczenie jego składników a co za tym idzie dosyć częste awarie niektórych podzespołów. Co prawda użytkownicy prywatnie sobie z tym poradzili ale problem nie zanikł w przypadku aut z systemem common rail.
robert
perzu126 - 10 Czerwiec 2016, 23:21
Sondy lambda są w dieslach, ale tych nowocześniejszych. W W202 nie ma. Zadymienie to oprócz EGRu także wina nieprawidłowo pracujących wtrysków. Nie wspomnę, że po setkach tysięcy km ogólnie silnik nie ma juz fabrycznych parametrów i wszystko tutaj wpływa. tonio115 napisał/a: | a mianowicie na zimnym mam lekkie drgania (faluja obroty) |
Sprawdzenie kompresji, sprawdzenie korekcji wtrysków- to obowiązkowo na dzień dobry. Pózniej sprawdzenie cisnienia na listwie wtryskowej.
|
|
|