przepływomierz a EGR w CDI |
Autor |
Wiadomość |
sazian
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 85 Skąd: się biorą dzieci ;)
|
Wysłany: 22 Lipiec 2012, 12:31 przepływomierz a EGR w CDI
|
|
|
Witam,
w aucie mojego taty(w202 c200CDI manual) jest problem ze sporym spalaniem(około 8 l/100km po mieście ) oraz sporym kopceniem na czarno przy ostrzejszym ruszaniu.
Pierwszymi podejrzanymi były wtryski, sprawdziłem carsoftem i pokazał wszystkie korekty dawek w normie (około zera). Ale ku mojemu zdziwieniu w polu "air flow" było "no data set". Czyli padł przepływomierz, ale nie ma żadnego błędu mówiącego o uszkodzeniu tego modułu ;(
Ostatnio dowiedziałem się auto steruje zaworem EGR na podstawie danych z przepływki. Sprawdziłem i rzeczywiście EGR "nie chodzi".
i tu moje pytania
-czy uszkodzenie przepływomierza może spowodować takie objawy: zwiększone spalanie, czarny dymek przy ruszaniu oraz brak reakcji EGR'a
-oraz drugie pytanie, czy w tym aucie są dwie przepływki ? jedno "urządzenie" wyglądające jak przepływka jest przy filtrze powietrza ale zauważyłem też drugie na rurze dochodzącej do EGR'a. A jeśli te oba podzespoły to przepływki to która z nich może być uszkodzona |
_________________ http://chomikuj.pl/sazian/Mercedes |
|
|
|
|
Oleandro
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 526 Skąd: Szczecin / Hull UK
|
Wysłany: 23 Lipiec 2012, 23:14
|
|
|
dymienie i spalanie moze byc spowodowane zlym funkcjonowaniem zaworu EGR i samego kolektora ssacego
kolektor ssacy na klapki i silowniki, ktore sie zuzywaja do tego rury kolektora i klapki moga byc oblepione sadza
u mnie uszkodzony przeplywomierz spowodowal brak mocy ale spalanie mylo dobre, dodam, ze oba cdi mam w manualu
diagnostyke przeplywki przy filtrze powietrza dokonasz w banalny sposob, odepnij wtyczke i przejedz sie autem, jak nie bedzie roznicy to przeplywka "zded" jak to Waski w kilerze
tak jak wspomniales, na rurze jest czojnik i jest jeszcze jedno urzadzenie przy kolektorze ssacym, ale nigdy nie slyszalem aby to komus padlo
jeszcze jedno, sprawdz pompki sterowania podcicnieniem, obie podpiete pod pas przedni, jedna idzie do turbo a druga do egr, pozamieniaj i zobacz co sie dzieje
pzdr |
_________________ C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929 |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 21 Sierpień 2012, 20:18
|
|
|
Cytat: | -czy uszkodzenie przepływomierza może spowodować takie objawy: zwiększone spalanie, czarny dymek przy ruszaniu oraz brak reakcji EGR'a |
Może mieć wpływ !
Spróbuj odpiąć wtyczkę od tego czujnika na rurze przed EGR (wypnij wtyczkę a nie cały czujnik bo zostanie dziura !) |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
tonio115
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 49 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2016, 21:49
|
|
|
Witam podepne sie do tematu,a mianowicie na zimnym mam lekkie drgania (faluja obroty) podnosze maske i widze ze zawor egr podkreca obroty zaciaga i puszcza wypinam wtyczke od przeplywomierza i juz nie wariuje tak ze trzesie buda ale delikatnie faluje po podpieciu przeplywomierza znowu to samo czy to bedzie walniety przeplywomierz .Znajomy sprawdzal tez egr a mianowicie jak go zamnkal to nic sie nie stalo a u niego jak zamknal egr silnik zgasl (on ma audi a4 1.9 tdi) czy tak powinno byc ? a moze jeszcze jakies sugestie pzdr |
_________________ 2.2 cdi 98r kombi |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2016, 22:32
|
|
|
bubu_piotr napisał/a: | czy uszkodzenie przepływomierza może spowodować takie objawy: zwiększone spalanie, czarny dymek przy ruszaniu oraz brak reakcji EGR'a |
Weź po prostu wywal ten przepływomierz , odepnij kostkę i tak jeździj i tyle... jeżeli samochód wejdzie w tryb awaryjny to gorzej. Ja mam w domu 3 przepływomierze ... jeden działa dwa nie. I wiesz co mam zrobione? Podczepiony zły i zaślepiony EGR - Nie wiem czy ja mam tylko taką fobię ale na dobrym przepływomierzu auto mi potrafi szarpnąć puścić dymka ... A chyba najlepszym i najprostszym i wg mnie najfajniejszą sprawą jest zrobienie całkowicie nowej mapy silnika (chip) z pominięciem przepływomierza i ustawienia dawki manualnej... Ja się w żadne przepływomierze egr nie bawię i nie płaczę z tego powodu.
A z drugiej strony spalanie CDI - ja jeżdżę bez przepływomierza , ciągle w sumie ogień bo nie liczę spalania - jazda ma mnie cieszyć i dawać frajdę a nie ciągle trzymać się granicy obrotów bo "SPALANIE" W dieslu i tak to jest pic na wodę. Ja swojego CDI butuję ostro i teraz moje spalanie wychodzi 7,4l na 100km ...
ŚMIERĆ EKOLOGOM!!!!!!!!!!!!! TDIIIIIIIIIIII CDIIIIIIIIIIIII POWER . NO SMOKE NO POKE , DIESEL MUSI DYMIĆ . DIESEL MUST SMOKE!!!!!
Ps już czuję tą falę hejtów Ale znacie mnie i podejście do 'eko' wynalazków |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2016, 12:33
|
|
|
Dandiee napisał/a: |
Ps już czuję tą falę hejtów |
Ale jakich hejtów??? Za słownikiem PWN:
hejt «obraźliwy lub agresywny komentarz zamieszczony w Internecie»
a to:
Dandiee napisał/a: | z pominięciem przepływomierza i ustawienia dawki manualnej... |
Są zwykłe głupoty pisane przez człowieka, który nie ma pojęcia o współczesnych silnikach diesla zasilanych CR.
A jeżeli komuś brakuje "natural diesel power" to niech sobie kupi W123 lub (jeszcze lepiej) W124 |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2016, 13:00
|
|
|
Daniel, W202 jest coraz tańsze i coraz częściej trafia w ręce młodych - gniewnych, którzy po przesiadce z Golfa są zauroczenie komfortem... Ale wtryski, EGRy? Na co to komu, nie miałem w Golfie to i tu nie potrzebne. Ja nie będą się irytował. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2016, 13:06
|
|
|
perzu126, nic dodać, nic ująć. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2016, 14:08
|
|
|
Wiedziałem ... ale i tak was kocham
PS nie miałem nigdy golfa i żadnego tdi |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2016, 14:30
|
|
|
Dokładnie OM603 przykładowo czy OM606 to może sobie dymić, a nie CDI, podzielam Twoje zdanie perzu126 |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
tonio115
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 49 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2016, 15:05
|
|
|
dopytywalem u roznych mechanikow i mowia zeby sprawdzic czujnik temperatury wewnetrznej,wtryski,sonde lambda co wy na to ? bo moze "ekologiem " nie jestem ale lubie jak wszystko hula...a to telepanie buda to jak jechalem ostatnio z moja to mowi co mi tu za masaz wlaczyles...wiec mozecie sobie wyobrazic i rozebralem waz od egr-a troche sadzy jest ale tragedii nie ma dodam ze nie ma dymka nawet przy mocnym dodaniu gazu |
_________________ 2.2 cdi 98r kombi |
|
|
|
|
LewyPas
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 324 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2016, 17:07
|
|
|
Sonda lambda w dieslu? Hahaha, fajni mechanicy... |
_________________ Mercedes W202 2.2CDI 125 KM 1999r - 01.02.2015 - 18.09.2016.
Peugeot 406 1.8 116 KM 2004r. - 09.09.2016 - 04.03.2018r.
BMW E46 1.9 M43 1998r. - 25.03.2018r - |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2016, 18:26
|
|
|
tonio115, Dobra ... już się uspokoiłem Po prostu odepnij przepływomierz . Sondy w dieslu nie ma (Są jakieś tam przypadki ale to dawno i nie prawda) I pojeździj bez wtyczki od przepływomierza ( możesz w tym czasie jak odepniesz zresetować komputer poprzez odpięcie klemy) i jak będzie różnica to masz winę ... a jak nie to musisz szukać po czujnikach . U mnie np zepsuty był czujnik ciśnienia na listwie rail na podszybiu i obroty falowały na zimnym
DOBRA JUŻ NIGDY NIC NIE POWIEM O WYCINANIU KATALIZATORÓW , ZAŚLEPIANIU EGR -,- CDI NIE MUSI DYMIĆ , TO HYBRYDA NA EKO-GROSZEK |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2016, 20:01
|
|
|
Witam
Autor tego tematu powinien posłuchać tego kolegi którego zacytowałem poniżej. Co prawda kolega Dandiee napisał troche ironicznie ale w konekście całego tematu to ma racje.
Dandiee napisał/a: |
DOBRA JUŻ NIGDY NIC NIE POWIEM O WYCINANIU KATALIZATORÓW , ZAŚLEPIANIU EGR -,- CDI NIE MUSI DYMIĆ , TO HYBRYDA NA EKO-GROSZEK |
Jeżeli chcesz się jeździć bez żadnego dużego dymienia i trzęsawki to niestety trzeba zaślepić egr oraz wyciąć/przebić katalizatory. A od siebie dodoam, że trzeba w pełni uszczelnić układ zasilania paliwem. Niestety samo dymienie się nie skończy a ograniczy o 80%. Wine za to ponosi skład paliwa i ekologiczne ograniczenie jego składników a co za tym idzie dosyć częste awarie niektórych podzespołów. Co prawda użytkownicy prywatnie sobie z tym poradzili ale problem nie zanikł w przypadku aut z systemem common rail.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2016, 23:21
|
|
|
Sondy lambda są w dieslach, ale tych nowocześniejszych. W W202 nie ma. Zadymienie to oprócz EGRu także wina nieprawidłowo pracujących wtrysków. Nie wspomnę, że po setkach tysięcy km ogólnie silnik nie ma juz fabrycznych parametrów i wszystko tutaj wpływa. tonio115 napisał/a: | a mianowicie na zimnym mam lekkie drgania (faluja obroty) |
Sprawdzenie kompresji, sprawdzenie korekcji wtrysków- to obowiązkowo na dzień dobry. Pózniej sprawdzenie cisnienia na listwie wtryskowej. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
|