To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Podcisnienie a klapka obiegu wewnetrznego

Dvorzoo - 12 Wrzesień 2012, 14:29
Temat postu: Podcisnienie a klapka obiegu wewnetrznego
Witam!!
Mam pytanko (zaznaczam ze szukałem, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem).
Mam problem z klapka obiegu wewnętrznego, mianowicie jest cały czas otwarta.
Przy naciskaniu przełącznika słyszę przekaźnik nad nogami pasażera ale klapka się nie zamyka. Moje pytanie to: czy klapka jest sterowana podciśnieniem??
pzdr.

bart1527 - 13 Wrzesień 2012, 11:45

Dvorzoo napisał/a:
czy klapka jest sterowana podciśnieniem??
- tak jest sterowana podciśnieniem. Mam tak samo, po wciśnięciu przycisku słychać że zawór dostaje sygnał, jednak klapa się nie zamyka... :(
maciekolo - 13 Wrzesień 2012, 13:18

Klapka działa w jedną stronę podciśnieniowo, a w drugą stronę przez sprężynę. Zazwyczaj sprężyna pęka, dlatego jest cały czas w jednej pozycji.Pzdr
bart1527 - 13 Wrzesień 2012, 13:45

maciekolo napisał/a:
Zazwyczaj sprężyna pęka, dlatego jest cały czas w jednej pozycji.Pzdr
- Ooo i to jest jakiś trop! Dzięki maciekolo, jak będę miał chwilę to zobaczę co z tą sprężyną. A nie wiesz czy sprężyna zamyka, a podciśnienie otwiera, czy odwrotnie?
Pozdrawiam,

dobermannn - 13 Wrzesień 2012, 15:44

Widze że jest to przypadłość naszych :mb:
Mam to samo :evil:

maciekolo - 19 Wrzesień 2012, 22:52

Podciśnienie robi układ zamknięty-pobiera powietrze z wnętrza, sprężyna otwiera układ - pobiera świeże powietrze z zewnątrz.
bart1527 - 24 Wrzesień 2012, 15:16

Cytat:
Podciśnienie robi układ zamknięty-pobiera powietrze z wnętrza, sprężyna otwiera układ - pobiera świeże powietrze z zewnątrz.
- aha, czyli w moim przypadku to chyba nie sprężyna, bo ja mam cały czas obieg "otwarty", ale jak będę miał chwilę to sprawdzę tą sprężynę.
tomi382 - 24 Wrzesień 2012, 23:01

http://moto.allegro.pl/za...2606306700.html
Czy to jest to co jest odpowiedzialne za zamykanie klapki? Bo coś podobnego widziałem u siebie. Mam tą klapkę cały czas otwartą


edit;

To jest właśnie ten zaworek który każdemu z nas pyka ale niestety bez skutku




zdj nr 2



"coś" przy klapce



Po zaślepiałem przewody od EGR i przepustnicy bo myślałem że może to. Jednak bez skutku.


Myślę sobie że może ten gł zawór nie działa wiec odłączyłem ten wężyk z oznaczeniem VAC i podłączyłem go bezpośrednio z z Vacumpompą


Po uruchomieniu silnika podciśnienie było podawane na 100% a mimo to klapka się nie zamykała nawet pomagałem trochę ręką ale widocznie coś jest nadal nie tak.

Rozważam teraz podłączenie vacum pompy bezpośrednio do tego silniczka przy klapce ale do tego potrzebuje 2m wężyka i trochę wolnego czasu. Podejrzewam awarię albo zaworku przy klapce i ewentualnie "silniczka"

btx - 25 Wrzesień 2012, 14:50

sprawdz czy dochodzi napiecie do tego elementu, ktory "puszcza" podcisnienie
tomi382 - 25 Wrzesień 2012, 19:12

Skoro słychać pykanie przy włączaniu OBIEGU to znaczy że napięcie dochodzi, czy się mylę? Prąd musi być skoro jest reakcja. Kurde brakuje mi pomysłów. A powiedzcie mi ten zaworek obok filtra powietrza idą wężyki na przepustnice i do kabiny to on tworzy podciśnienie? Grube wyjście "OUT" cienkie " VAC" i pod spodem jest wężyk z filterkiem. Chyba mam to zepsute bo przepustnica się nie rusza a jedynie brzeczy mi ten właśnie zaworek po wyłączeniu silnika

maciekolo - 27 Wrzesień 2012, 22:42

Kombinujesz jak koń pod górę :P Siłownik przy klapce wystarczy sprawdzić ustami: dmuchasz ->klapka przełącza się na obieg otwarty, ciągniesz -> obieg zamknięty. Siłownik jest tego typu: ...... Dodałbym zdjęcie, ale nie mam uprawnień....
Javoreczek - 28 Wrzesień 2012, 09:33

maciekolo napisał/a:
Dodałbym zdjęcie, ale nie mam uprawnień....


Nikt nie ma. Ta opcja jest wyłaczona. Trzeba foty na zewnętrzny serwer wrzucać.

tomi382 - 28 Wrzesień 2012, 17:31

maciekolo napisał/a:
Kombinujesz jak koń pod górę :P Siłownik przy klapce wystarczy sprawdzić ustami: dmuchasz ->klapka przełącza się na obieg otwarty, ciągniesz -> obieg zamknięty. Siłownik jest tego typu: ...... Dodałbym zdjęcie, ale nie mam uprawnień....

Dobra spróbuje jak mówisz

dobermannn - 1 Październik 2012, 09:27

Wiem że dziś jest poniedziałek i chyba dlatego ja już nic nie rozumiem. Dostarcza się podciśnienie → klapka w obiegu zamkniętym. Ale za chińskiego boga nie mogę zrozumieć w jaki sposób silnik ma dostarczyć tam ciśnienie. Czy w takim razie pompka od centralnego zamka jakąś role tu odgrywa (bo tylko to mi przychodzi do głowy ) ??r
kmtaxi - 1 Październik 2012, 10:31

Pompka ZV daje w układ podciśnienie - zawór dostaje impuls i otwiera obwód na siłownik, a ten zamyka klapę. Następny impuls i zawór zamyka obwód i otwiera w obwodzie ciśnienie atmosferyczne, a sprężyna otwiera klapę, proste jak drut.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group