Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Czujnik temperatury zasysanego powietrza
przemaspolll - 10 Maj 2007, 20:26 Temat postu: Czujnik temperatury zasysanego powietrza jaka jest jego rola? czy jego brak ma jakieś negatywne skutki? jeśli tak,to jakie?? dziękuję i pozdrawiam.
Anonymous - 10 Maj 2007, 20:39
""
Anonymous - 10 Maj 2007, 20:43
to ja tak [OT] ...Przemaspoll skąd bierzesz takie informację? Gdzie można je dostać i w jakim języku?
Anonymous - 10 Maj 2007, 20:45
Czujnik temperatury zasysanego powietrza
"Funkcja:
czujnik ten znajduje się w układach zasysających silnika i rejestruje temperaturę powietrza. Zarejestrowana wartość wykorzystywana jest w systemie sterowania pracą silnika jako wielkość korygująca.
Możliwe przyczyny awarii:
Wewnętrzne zwarcia
Przerwy przewodów
Zwarcie na przewodach
Uszkodzenie mechaniczne
Zabrudzona końcówka czujnika
Symptomami kłopotów mogą być:
Problemy z rozruchem
Zapisywanie kodu usterki
Zapalenie się lampki kontrolnej silnika
Mniejsza moc silnika
Zwiększone zużycie paliwa
Diagnostyka:
Odczyt zapisu pamięci błędów
Kontrola elektrycznego przyłącza przewodów czujnika, wtyczki i czujnika (pod kątem połączenia, pęknięcia i korozji)
Pomiar rezystancji"
pozdrawiam
przemaspolll - 11 Maj 2007, 23:22
może ktoś mi napisać w które miejsce ma być podłączony ten czujnik?? dziękuję.
Anonymous - 11 Maj 2007, 23:58
"czujnik przeważnie znajduje się w przepływomierzu w środku lub w rurze dolotowej"
pozdrawiam
przemaspolll - 12 Maj 2007, 00:04
przemaspoll.w Twoim mercedesie gdzie się znajduje taki czujnik? a może,Ty nie masz Mercedesa?? nie pytałem gdzie się znajduje taki czujnik,bo ja dobrze wiem gdzie go szukać,tylko pytałem gdzie ma być podłączony,ale dziękuję Ci za Twoją troskę.
Anonymous - 12 Maj 2007, 00:21
Zespół wtryskowy zamontowany na kolektorze dolotowym zawiera wtryskiwacz paliwa, regulator ciśnienia paliwa oraz zespół czujników. Pomiędzy zespołem wtryskowym a kolektorem dolotowym znajduje się podkładka izolacyjna wykonana z tworzywa lub gumowo - metalowa. W górnej części zespołu wtryskowego znajdują się: wtryskiwacz, czujnik temperatury zasysanego powietrza i regulator ciśnienia paliwa, którego zadaniem jest utrzymywanie stałego ciśnienia wtrysku. I tam go musisz zamontować.
pozdrawiam
przemaspolll - 12 Maj 2007, 17:06
Chyba nie bardzo masz pojęcie o czym piszesz,zresztą kopiujesz całe fragmenty z artykułów których jest masa w necie. Widzę,że forum Ci się spodobało,jak kupisz sobie to też założysz swoje konto i nie będziesz musiał logować się na kradzionym.
lojek - 12 Maj 2007, 18:57
Popieram przemaspolll, jak to odczyta admin to niech zrobi z tym porządek a nie jakiś obcy kolo śmiga na czyimś nicku a tak po za tym to widać że taki ktoś nie ma ikry aby założyć swoje konto może się czegoś boi a może dopiero powinien się bać?
Anonymous - 12 Maj 2007, 19:09
Radze spojrzeć na datę założenia konta zamiast oskarżać kogoś o kradzież. Jak można ukraść czyjeś konto skoro logujesz się na hasło. Dziwi mnie ten sam login. To tak jakby ktoś nie miał pomysłu na swój. Oczywiście, że cytuje artykuły. A może je sobie również przywłaszczam? Pozdrawiam wszystkich posiadaczy
przemaspolll - 12 Maj 2007, 20:18
przemaspoll.oskarżam Cię o kradzież konta i nie mało tego!! Twierdzę,że jesteś złodziej!! sukcesów Ci życzę złodziejaszku.
lojek - 13 Maj 2007, 16:30
przemaspoll, piszesz że jestes ze Szczecina no to może podasz nazwe lokali jakie się znajdują na Wałach Chrobrego tak aby potwierdzić twoją wersje. Podpowiem ci tylko ze sa trzy
Anonymous - 13 Maj 2007, 17:55
ja wiem a jestem z poznania. columbus colorado chrobry. jest na necie bardzo latwe do odszukania. nawet jak ktos nie byl. a ja bylem .tylko czy od tego sluzy forum ?
marcin_kasia - 12 Październik 2010, 21:33
Witam
Powiedzcie mi proszę czy przy uszkodzonym czujniku temperatury powietrza dolotowego będę miał problem jaki opisze poniżej?
Rano przy temp. ok 4 i poniżej stopni Celsjusza zapala mi się kontrolka EDC i auto gaśnie muszę dodawać gazu przy odpalaniu żeby wskoczył na obroty jakieś 1500obr i wtedy nie gaśnie po 2 do 3 minutach można jechać, jak silnik się nagrzeje to jeździ się cały dzień i dobrze odpala. Problem pojawia się następnego ranka taki sam.
Byłem w servisie Boscha na diagnozie wyszły dwa błędy :
1) zły kąt wtrysku
2) zła dawka paliwa ( zbyt mała)
Panowie powiedzieli że pompa jest ok
jedyne co to układ się zapowietrza
wymieniłem oringi i filtr paliwa jak kazali , problem pozostał.
W Elblągu nikt nie chce sprawdzić mi tego czujnika, jeden z fachowców elektroników stwierdził że ten czujnik ma taki wpływ na samochód jak kadzidło na umarłego (czyli według niego do niczego nie jest potrzebny ten czujnik).
A jak jest zimno to auto zachowuje mi się jakby nie włączało się ssanie.
|
|
|