Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Czujnik temperatury zasysanego powietrza
Javoreczek - 12 Październik 2010, 21:48
Czujnik temperatury powietrza faktycznie ma raczej drugorzędne znaczenie.
Za włączanie się, jak to określasz "ssania", czyli korektę dawki paliwa przy niskich temperaturach jest odpowiedzialny czujnik temperatury silnika i to jego usterka może powodować takie problemy.
marcin_kasia - 12 Październik 2010, 22:10
ciężka sprawa w Elblągu brak fachowców od
Sam juz nie wiem gdzie mam z tym jechać
Jary - 13 Październik 2010, 07:49
marcin_kasia napisał/a: | Sam juz nie wiem gdzie mam z tym jechać |
Weź miernik do ręki (omomierz) i sam sprawdź.
CTCH - przy zimnym silniku powinien mieć oporność ok. 2500 omów,
CTZP - przy zimnym silniku powinien mieć oporność ok. 9670 omów,
Pamiętaj również, że czujniki te są typu NTC - czyli wraz ze wzrostem temperatury maleje oporność i oba mają wpływ na start zimnego silnika
marcin_kasia - 13 Październik 2010, 19:03
Jary masz może jakiś schemat albo szkic albo fotkę gdzie jest ten czujnik i jak go wymontować?
Miałeś może podobny problem z tym czujnikiem?
Jeżeli tak to jakie miałeś objawy?
Jary - 13 Październik 2010, 19:13
marcin_kasia napisał/a: | gdzie jest ten czujnik |
CTZP - w rurze dolotowej pomiędzy filtrem a EGR ,
CTCH - w głowicy m/w na środku pod kolektorem ssącym, marcin_kasia napisał/a: | Miałeś może podobny problem z tym czujnikiem? |
Tak, objawy były identyczne, posprawdzaj jeszcze stan połączeń elektrycznych,(wszystkie złącza) w obrębie sterownika silnika i potencjometru gazu. Najlepiej użyj jakiegoś sprayu do czyszczenia styków.
marcin_kasia - 13 Październik 2010, 19:18
Jary a dysponujesz jakimiś fotkami tego?
albo jakiś szkic?
Na rurze dolotowej jest tylko jeden czujnik czyli to CTZP
CTCH- czujnik temperatury ....... ?
Powiedz mi jeszcze czy jak podłączałeś pod kompa to jakieś błędy ci pokazywał?
Jary - 14 Październik 2010, 11:49
marcin_kasia napisał/a: | Na rurze dolotowej jest tylko jeden czujnik czyli to CTZP |
Tak
Cytat: | CTCH- czujnik temperatury ....... ? |
...cieczy chłodzącej, czyli temperatury silnika,
Cytat: | ...jak podłączałeś pod kompa to jakieś błędy ci pokazywał? |
Tak, dokładnie "czujnik temp. zasysanego powietrza "- koszt to ok 80 PLN.
marcin_kasia - 14 Październik 2010, 16:35
Dzięki Jary za pomoc.
Jak sprawdzę oporność czujników to napisze czy to one są przyczyną mojej usterki.
Cena CTZP u kolegów z promerca dla auta bez immobilajzera
A0105425717 - 55zł
Cena CTZP u kolegów z promerca dla auta z immobilajzerem
A6511530028 - 60zł
Powiedz mi jeszcze Jary czy masz w swoim immobilajzer?
Ja jak sprawdzam w swoim vin to mówi że jest immobilajzer, ale w rzeczywistości nie mam żadnej kostki przy kluczyku ani nic co by wskazywało na obecność immobilajzera
[ Dodano: 20 Październik 2010, 17:25 ]
Dzisiaj odebrałem auto od mechanika
czujniki sprawne
usterka - powietrze w układzie paliwowym.
Jutro rano próba generalna zobaczymy czy odpali bez problemów.
[ Dodano: 21 Październik 2010, 21:23 ]
auto po odpowietrzeniu ładnie odpala i równo pracuje
TomeK - 9 Grudzień 2010, 12:58
Jary napisał/a: | CTZP - przy zimnym silniku powinien mieć oporność ok. 9670 omów, |
Przy jakiej temperaturze jest to wynik ? 21°?
Przy 0° mam 4000 Ohm a powinno być więcej bo przy wzroście temp oporność maleje.
Jary - 9 Grudzień 2010, 14:31
TomeK napisał/a: | Przy jakiej temperaturze jest to wynik ? 21°? |
9670 - dotyczy temperatury 10 stopni, dla 21 to ok 6060 ohmów .
TomeK - 9 Grudzień 2010, 19:21
Dziękuje za odpowiedz
czyli coś nie tak z nim jest bo powinno wskazywać ok. 12500 Ohm
będąc u speca nadmienie mu o tym
Pozdrawiam
badmojo - 5 Listopad 2012, 20:23
Czy po wymianie tego czujnika należy odpiąć akumulator na parę minut? Silnik CDI.
Gdzieś obiło mi się, że tak należy zrobić...
KidssOne - 23 Kwiecień 2013, 19:09
pozwólcie że sie podepnę pod temat... dziś odebrałem auto od mechanika i w domu zauważyłem że z czujnika mam wypiętą wtyczke i jak by tego bylo mało okazało sie że brak wtyczki... zostały dwa przewody... wiec chciałem sie zapytać jak te przewody podpiąć... czy jest jakaś różnica ktory ma gdzie iść? pin 1 pin 2... ? czy przy takich czujnikach to nie ma znaczenia?
Javoreczek - 23 Kwiecień 2013, 21:32
Nie ma znaczenia.
r0rk - 10 Luty 2016, 08:35
Czy ktoś wie dlaczego czujnik CTZP może być zaolejony we wtyczce, czy olej w dolocie może przejść ze środka czujnika?
Pozdr
r0rk
|
|
|