To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Czujnik temperatury zasysanego powietrza

Javoreczek - 12 Październik 2010, 21:48

Czujnik temperatury powietrza faktycznie ma raczej drugorzędne znaczenie.
Za włączanie się, jak to określasz "ssania", czyli korektę dawki paliwa przy niskich temperaturach jest odpowiedzialny czujnik temperatury silnika i to jego usterka może powodować takie problemy.

marcin_kasia - 12 Październik 2010, 22:10

ciężka sprawa w Elblągu brak fachowców od :mb:
Sam juz nie wiem gdzie mam z tym jechać

Jary - 13 Październik 2010, 07:49

marcin_kasia napisał/a:
Sam juz nie wiem gdzie mam z tym jechać


Weź miernik do ręki (omomierz) i sam sprawdź.
CTCH - przy zimnym silniku powinien mieć oporność ok. 2500 omów,
CTZP - przy zimnym silniku powinien mieć oporność ok. 9670 omów,
Pamiętaj również, że czujniki te są typu NTC - czyli wraz ze wzrostem temperatury maleje oporność i oba mają wpływ na start zimnego silnika :idea:

marcin_kasia - 13 Październik 2010, 19:03

Jary masz może jakiś schemat albo szkic albo fotkę gdzie jest ten czujnik i jak go wymontować?
Miałeś może podobny problem z tym czujnikiem?
Jeżeli tak to jakie miałeś objawy?

Jary - 13 Październik 2010, 19:13

marcin_kasia napisał/a:
gdzie jest ten czujnik

CTZP - w rurze dolotowej pomiędzy filtrem a EGR ,
CTCH - w głowicy m/w na środku pod kolektorem ssącym,
marcin_kasia napisał/a:
Miałeś może podobny problem z tym czujnikiem?

Tak, objawy były identyczne, posprawdzaj jeszcze stan połączeń elektrycznych,(wszystkie złącza) w obrębie sterownika silnika i potencjometru gazu. Najlepiej użyj jakiegoś sprayu do czyszczenia styków.

marcin_kasia - 13 Październik 2010, 19:18

Jary a dysponujesz jakimiś fotkami tego?
albo jakiś szkic?
Na rurze dolotowej jest tylko jeden czujnik czyli to CTZP
CTCH- czujnik temperatury ....... ?
Powiedz mi jeszcze czy jak podłączałeś pod kompa to jakieś błędy ci pokazywał?

Jary - 14 Październik 2010, 11:49

marcin_kasia napisał/a:
Na rurze dolotowej jest tylko jeden czujnik czyli to CTZP

Tak
Cytat:
CTCH- czujnik temperatury ....... ?


...cieczy chłodzącej, czyli temperatury silnika,
Cytat:
...jak podłączałeś pod kompa to jakieś błędy ci pokazywał?

Tak, dokładnie "czujnik temp. zasysanego powietrza "- koszt to ok 80 PLN.

marcin_kasia - 14 Październik 2010, 16:35

Dzięki Jary za pomoc.
Jak sprawdzę oporność czujników to napisze czy to one są przyczyną mojej usterki.
Cena CTZP u kolegów z promerca dla auta bez immobilajzera
A0105425717 - 55zł
Cena CTZP u kolegów z promerca dla auta z immobilajzerem
A6511530028 - 60zł

Powiedz mi jeszcze Jary czy masz w swoim immobilajzer?
Ja jak sprawdzam w swoim vin to mówi że jest immobilajzer, ale w rzeczywistości nie mam żadnej kostki przy kluczyku ani nic co by wskazywało na obecność immobilajzera

[ Dodano: 20 Październik 2010, 17:25 ]
Dzisiaj odebrałem auto od mechanika
czujniki sprawne
usterka - powietrze w układzie paliwowym.
Jutro rano próba generalna zobaczymy czy odpali bez problemów.

[ Dodano: 21 Październik 2010, 21:23 ]
auto po odpowietrzeniu ładnie odpala i równo pracuje

TomeK - 9 Grudzień 2010, 12:58

Jary napisał/a:
CTZP - przy zimnym silniku powinien mieć oporność ok. 9670 omów,


Przy jakiej temperaturze jest to wynik ? 21°?

Przy 0° mam 4000 Ohm a powinno być więcej bo przy wzroście temp oporność maleje.

Jary - 9 Grudzień 2010, 14:31

TomeK napisał/a:
Przy jakiej temperaturze jest to wynik ? 21°?


9670 - dotyczy temperatury 10 stopni, dla 21 to ok 6060 ohmów .

TomeK - 9 Grudzień 2010, 19:21

Dziękuje za odpowiedz

czyli coś nie tak z nim jest bo powinno wskazywać ok. 12500 Ohm
będąc u speca nadmienie mu o tym :)

Pozdrawiam

badmojo - 5 Listopad 2012, 20:23

Czy po wymianie tego czujnika należy odpiąć akumulator na parę minut? Silnik CDI.
Gdzieś obiło mi się, że tak należy zrobić...

KidssOne - 23 Kwiecień 2013, 19:09

pozwólcie że sie podepnę pod temat... dziś odebrałem auto od mechanika i w domu zauważyłem że z czujnika mam wypiętą wtyczke i jak by tego bylo mało okazało sie że brak wtyczki... zostały dwa przewody... wiec chciałem sie zapytać jak te przewody podpiąć... czy jest jakaś różnica ktory ma gdzie iść? pin 1 pin 2... ? czy przy takich czujnikach to nie ma znaczenia?
Javoreczek - 23 Kwiecień 2013, 21:32

Nie ma znaczenia.
r0rk - 10 Luty 2016, 08:35

Czy ktoś wie dlaczego czujnik CTZP może być zaolejony we wtyczce, czy olej w dolocie może przejść ze środka czujnika?


Pozdr

r0rk



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group