To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - M112 - V6 niechce zapalić - elektronika?

mcteusz - 12 Luty 2013, 17:11

Żadnych postępów?
MEN - 18 Luty 2013, 10:07

Wietajcie po małej przerwie,
auto odebrałem pare dni temu i testowałem. Jest oki.
od mechaników i elektryków nasłuchałem się co to nie było do zrobienia... Ale mój wniosek jest prosty. Nawaliła pompka paliwa. A przez nietrafiona wstępną diagnozę z czujnikiem wału narobiłem sobie problemu i kosztów...
Czujnik który wymieniłem następnego dnia zaraz po awarji okazał się niedziałający poprawnie (nie trzymał parametrów) został wymienione na kolejny. Z racji jego nie działania znikła iskra. A pompka była od poczatku wina...
Morał taki: zanim zaczniesz naprawiać najpierw sprawdz co możesz ( iskra, dopływ paliwa) i wszystko co się da :P niby oczywiste ale czasami się o tym zapomina.
Auto jeździ, wymieniony czujnik wału i pompka paliwa + jakaś wiązka (info od elektryka w które niebardzo wierzę)
Dzięki za trafne podpowiedzi...

mbsly - 18 Luty 2013, 11:09

MEN napisał/a:
Ale mój wniosek jest prosty. Nawaliła pompka paliwa. A przez nietrafiona wstępną diagnozę z czujnikiem wału narobiłem sobie problemu i kosztów...

wniosek jest taki ,ze trzeba bylo auto odstawic do kogos kto naprawia takie pojazdy...
29 stycznia pytalem Ciebie czy pompa dziala... a Tobie naprawienie pojazdu z kilkoma mechanika,i zajelo jeszcze 3 tygodnie... :shock:

chefren - 19 Luty 2013, 13:57

Napisz gdzie naprawiałeś auto, to też dość ważne zwłaszcza dla innych.
Krzyś - 19 Luty 2013, 14:18

MEN, na pocieszenie Ci powiem, że kiedyś wymieniałem skrzynię, łożysko sprzęgła, nitowałem docisk itp, bo ślizgało mi się sprzęgło (skrzynia przy okazji grzebania przy sprzęgle - wibracje) w Roverze. Okazało się, że przy wymianie pompy sprzęgła jakiś "fachowiec" dokręcił śrubkę, a nie powinien. Koszta spore, a można było zrobić pół obrotu jednej śrubki :?

Tak, jak mówi chefren, napisz gdzie grzebali przy Twojej gwieździe.

Tony J. - 2 Marzec 2013, 22:03

Camel- napisał/a:
Jedna sprawa - czujnik położenia wału wymaga adaptacji, wystarczy skasować adaptację po starym czujniku i na nowym powinien zacząć śmigać.
Takie cuda wianki bez HHT/SD/Xentry to nie podchodź ;)
To nie czujnik się adaptuje tylko bicie koła fonicznego. Dorabiasz filozofię do prostych rzeczy nie rozumiejąc do końca problemu, sorry.
Camel- - 10 Marzec 2013, 13:37

Tony J., wiadomo, tak jak z adaptacją większości czujników.
Przywołałem jedynie pozycję ze Star Diagonosis.
Zawsze adaptacja znaczy nauką sygnału wyjściowego z układu, czy wejściowego do sterownika silnika; interpretacja tego sygnału.
Spoko, ale jak uważasz, że coś tu jeszcze trzeba dodać, czekam na elaborat. Przyda się nie tylko mnie, Tony.

adikis - 7 Listopad 2013, 22:34

witam mam podobny problem :P

silnik ten sam m112 2.4 98r i lpg sterownik agis

auto gaśnie po zagrzaniu i nie chce odpalić po około 25-35 minutach auto odpala jak by nigdy nic :roll: pochodzi trochę i gaśnie znowu to samo na lpg i benzynie

zaczęło się to od wyprawy około 180 kilometrów od domu auto zaparkowałem i po jakimś czasie nie chciało odpalić kreci bez problemu po około 10 minutach odpaliło i pojechałem do domu autostrada prędkości 140-200 km/h auto gasiłem i odpalałem bez problemu

kolejny dzień i niespodzianka przyjechałem na cmentarz i auto po powrocie z grobów nie odpala chwila walki i chodzi kolejny cmentarz i to samo wracam i nie odpala po 15 minutach odpalił i jadę do domu (nie gaszę auta ) staje pod sklepem i auto gaśnie po około 30 minutach auto odpala i dojeżdżam pod dom pod bramom gaśnie i nie daje się odpalić i tak już mu zostało nagrzeje się i gaśnie po czym nie da się uruchomić
komputer SD nie pokazuje żadnych błędów

z ciekawostek panel od lpg głupieje albo nic nie wyświetla czasem diody leko się żarzą (objaw w momencie gdy nie chce zapalić jak chodzi to jest ok )

jakieś pomysły ??

tom1245 - 7 Listopad 2013, 22:49

adikis wyglada to na uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego lub walka rozrzadu tylko on nie ma chyba wpływu przełacznik lpg;)
spróbuj podmienić ten modul bezpiecznikow ze skrzynki z ECU pewnie tam lpg bierze zasilanie :wink:

chubbchubbs - 7 Listopad 2013, 22:53

wiązka silnika ?? tym bardziej ze masz choinke na wskaźniku LPG przepatrz czy coś nie zwiera lub nie poluzowały się kable od LPG i gdzieś jakieś macy nie potrzebne nie dostają bo to może być przyczyna
adikis - 7 Listopad 2013, 22:55

:?: tom1245, zmienialem ten modul dwa dni temu

[ Dodano: 7 Listopad 2013, 22:59 ]
chubbchubbs, masa na silnik jest w instalacji nic nie widac zeby cos sie dzialo

tom1245 - 7 Listopad 2013, 23:03

adikis gdzie jest wpiete zasilanie instalacji lpg :?: w momecie właczenia zaplonu zapalaja sie kontrolki lpg jak chce odpalić czy dopiero po odpaleniu :?:
mbsly - 8 Listopad 2013, 00:26

adikis napisał/a:
auto gaśnie po zagrzaniu i nie chce odpalić po około 25-35 minutach auto odpala jak by nigdy nic pochodzi trochę i gaśnie znowu to samo na lpg i benzynie


Adikis czujnik położenia wału korbowego na 99%... 8)

tom1245 - 8 Listopad 2013, 00:28

mbsly tylko od tego LPG nie powinno glupieć :roll:
adikis - 8 Listopad 2013, 00:31

tom1245, zasilani kompa lpg jest pod maską miedzy bezpiecznikami a zbiorniczkiem spryskiwaczy ta czarna puszka zasilanie jest tam cały czas

kontrolki od lpg świecą się w momencie rozruchu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group