Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - M112 - V6 niechce zapalić - elektronika?
mcteusz - 12 Luty 2013, 17:11
Żadnych postępów?
MEN - 18 Luty 2013, 10:07
Wietajcie po małej przerwie,
auto odebrałem pare dni temu i testowałem. Jest oki.
od mechaników i elektryków nasłuchałem się co to nie było do zrobienia... Ale mój wniosek jest prosty. Nawaliła pompka paliwa. A przez nietrafiona wstępną diagnozę z czujnikiem wału narobiłem sobie problemu i kosztów...
Czujnik który wymieniłem następnego dnia zaraz po awarji okazał się niedziałający poprawnie (nie trzymał parametrów) został wymienione na kolejny. Z racji jego nie działania znikła iskra. A pompka była od poczatku wina...
Morał taki: zanim zaczniesz naprawiać najpierw sprawdz co możesz ( iskra, dopływ paliwa) i wszystko co się da niby oczywiste ale czasami się o tym zapomina.
Auto jeździ, wymieniony czujnik wału i pompka paliwa + jakaś wiązka (info od elektryka w które niebardzo wierzę)
Dzięki za trafne podpowiedzi...
mbsly - 18 Luty 2013, 11:09
MEN napisał/a: | Ale mój wniosek jest prosty. Nawaliła pompka paliwa. A przez nietrafiona wstępną diagnozę z czujnikiem wału narobiłem sobie problemu i kosztów... |
wniosek jest taki ,ze trzeba bylo auto odstawic do kogos kto naprawia takie pojazdy...
29 stycznia pytalem Ciebie czy pompa dziala... a Tobie naprawienie pojazdu z kilkoma mechanika,i zajelo jeszcze 3 tygodnie...
chefren - 19 Luty 2013, 13:57
Napisz gdzie naprawiałeś auto, to też dość ważne zwłaszcza dla innych.
Krzyś - 19 Luty 2013, 14:18
MEN, na pocieszenie Ci powiem, że kiedyś wymieniałem skrzynię, łożysko sprzęgła, nitowałem docisk itp, bo ślizgało mi się sprzęgło (skrzynia przy okazji grzebania przy sprzęgle - wibracje) w Roverze. Okazało się, że przy wymianie pompy sprzęgła jakiś "fachowiec" dokręcił śrubkę, a nie powinien. Koszta spore, a można było zrobić pół obrotu jednej śrubki
Tak, jak mówi chefren, napisz gdzie grzebali przy Twojej gwieździe.
Tony J. - 2 Marzec 2013, 22:03
Camel- napisał/a: | Jedna sprawa - czujnik położenia wału wymaga adaptacji, wystarczy skasować adaptację po starym czujniku i na nowym powinien zacząć śmigać.
Takie cuda wianki bez HHT/SD/Xentry to nie podchodź | To nie czujnik się adaptuje tylko bicie koła fonicznego. Dorabiasz filozofię do prostych rzeczy nie rozumiejąc do końca problemu, sorry.
Camel- - 10 Marzec 2013, 13:37
Tony J., wiadomo, tak jak z adaptacją większości czujników.
Przywołałem jedynie pozycję ze Star Diagonosis.
Zawsze adaptacja znaczy nauką sygnału wyjściowego z układu, czy wejściowego do sterownika silnika; interpretacja tego sygnału.
Spoko, ale jak uważasz, że coś tu jeszcze trzeba dodać, czekam na elaborat. Przyda się nie tylko mnie, Tony.
adikis - 7 Listopad 2013, 22:34
witam mam podobny problem
silnik ten sam m112 2.4 98r i lpg sterownik agis
auto gaśnie po zagrzaniu i nie chce odpalić po około 25-35 minutach auto odpala jak by nigdy nic pochodzi trochę i gaśnie znowu to samo na lpg i benzynie
zaczęło się to od wyprawy około 180 kilometrów od domu auto zaparkowałem i po jakimś czasie nie chciało odpalić kreci bez problemu po około 10 minutach odpaliło i pojechałem do domu autostrada prędkości 140-200 km/h auto gasiłem i odpalałem bez problemu
kolejny dzień i niespodzianka przyjechałem na cmentarz i auto po powrocie z grobów nie odpala chwila walki i chodzi kolejny cmentarz i to samo wracam i nie odpala po 15 minutach odpalił i jadę do domu (nie gaszę auta ) staje pod sklepem i auto gaśnie po około 30 minutach auto odpala i dojeżdżam pod dom pod bramom gaśnie i nie daje się odpalić i tak już mu zostało nagrzeje się i gaśnie po czym nie da się uruchomić
komputer SD nie pokazuje żadnych błędów
z ciekawostek panel od lpg głupieje albo nic nie wyświetla czasem diody leko się żarzą (objaw w momencie gdy nie chce zapalić jak chodzi to jest ok )
jakieś pomysły ??
tom1245 - 7 Listopad 2013, 22:49
adikis wyglada to na uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego lub walka rozrzadu tylko on nie ma chyba wpływu przełacznik lpg;)
spróbuj podmienić ten modul bezpiecznikow ze skrzynki z ECU pewnie tam lpg bierze zasilanie
chubbchubbs - 7 Listopad 2013, 22:53
wiązka silnika ?? tym bardziej ze masz choinke na wskaźniku LPG przepatrz czy coś nie zwiera lub nie poluzowały się kable od LPG i gdzieś jakieś macy nie potrzebne nie dostają bo to może być przyczyna
adikis - 7 Listopad 2013, 22:55
tom1245, zmienialem ten modul dwa dni temu
[ Dodano: 7 Listopad 2013, 22:59 ]
chubbchubbs, masa na silnik jest w instalacji nic nie widac zeby cos sie dzialo
tom1245 - 7 Listopad 2013, 23:03
adikis gdzie jest wpiete zasilanie instalacji lpg w momecie właczenia zaplonu zapalaja sie kontrolki lpg jak chce odpalić czy dopiero po odpaleniu
mbsly - 8 Listopad 2013, 00:26
adikis napisał/a: | auto gaśnie po zagrzaniu i nie chce odpalić po około 25-35 minutach auto odpala jak by nigdy nic pochodzi trochę i gaśnie znowu to samo na lpg i benzynie |
Adikis czujnik położenia wału korbowego na 99%...
tom1245 - 8 Listopad 2013, 00:28
mbsly tylko od tego LPG nie powinno glupieć
adikis - 8 Listopad 2013, 00:31
tom1245, zasilani kompa lpg jest pod maską miedzy bezpiecznikami a zbiorniczkiem spryskiwaczy ta czarna puszka zasilanie jest tam cały czas
kontrolki od lpg świecą się w momencie rozruchu
|
|
|