To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Problem ze szczękami

marcinns1991 - 4 Kwiecień 2013, 22:41
Temat postu: Problem ze szczękami
witam, zabrałem się dzisiaj za wymianę tarcz na tyle, przy okazji chciałem wymienić szczęki ze sprężynkami, po założeniu wszystkiego lewego koła nie da się praktycznie obrócić, z kolei prawe idzie z bardzo dużym oporem, brakuje mi już przy bębnach regulacji a one nadal trą i to raczej nie kwestia dotarcia :/ hamulec na pedale nie może nawet na 1 ząbek złapać tak jest wszystko napięte :/ spotkał się ktoś z czymś podobnym ? cały dzień mi to zajęło a i tak auto unieruchomione.
Adaśko - 4 Kwiecień 2013, 22:59

Pod tylnym siedzeniem popuszczałeś regulację linki?
marcinns1991 - 4 Kwiecień 2013, 23:02

Adaśko, niestety nie wiem jak ja poluźnić, jedynie udalo mi się przez przypadek podciągnąć o 2 zabki bo nie rozumiem zasady działania tego mechanizmu :/

wcześniej pedał wpadał mi w podłogę i reczny nie trzymał, po rozebraniu wszytko było ok, ale ząłożyłem nowe szczeki i teraz nawet na ząbek nie moge wcisnąc pedału bo tak twardy jest

MICHAL200 - 4 Kwiecień 2013, 23:06

marcinns1991, http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=1271 :wink:
marcinns1991 - 4 Kwiecień 2013, 23:12

niestety nic tam na mój temat nie znalazłem, tam jest tylko o pedale w podłogę a mój po wymianie nie chce nawet na 1 ząbek wskoczyć i blokuje mi koła przy nie zaciągniętym :.
Adaśko - 4 Kwiecień 2013, 23:13

tu masz opisane
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

marcinns1991 - 4 Kwiecień 2013, 23:40

linki dosyć luźne mam i nie wiem co to może być :/
Adaśko - 4 Kwiecień 2013, 23:52

Sprawdź w szczękach, w dolnej części tam gdzie linki dochodzą, potrafi zapiec się (drugie zdjęcie część nr 6), trzeba to dobrze rozruszać, pomóż sobie wd40.
marcinns1991 - 4 Kwiecień 2013, 23:55

Adaśko, no własnie chodzi to z delikatnym oporem, a czy dostanę ten "rozpierak" w sklepie nowy ? z uwagi na jego drobna budowę nie mam możliwości go wyczyścić, a wd40 chyba nie wyżre tego tak dobrze, czy to jest razem z linką bo nie zauwazyłem żadnego skręcania
Adaśko - 5 Kwiecień 2013, 08:56

Czy na pewno dobre szczęki kupiłeś, albo czy dobrze zostały złożone? Budowa tego układu jest prosta i nie ma wielkiej filozofii, może linki masz zapieczone? Tak można gdybać tygodniami.
marcinns1991 - 5 Kwiecień 2013, 09:25

Przed założeniem sprawdziłem linki i chodziły ładnie, szczęki sa takie same jak stare tylko mają grubsza warstwę ścierna, czy szczęki różnią się która ma iść na górę a która na dół bo wyglądają identycznie.
perzu126 - 5 Kwiecień 2013, 14:41

marcinns1991, musisz zdjąć koło i tarczę jeszcze. Weż drugą osobę do pomocy i niech wciskac pedał ręcznego. Jeśli pedał bedzie wpadał głebiej, to obserwuj zachowanie rozpieraków(to co rozpiera szczęki). Póżniej ewentualnie niech ona próbuje szarpać linka idącą do koła. Ty w tym samym czasie również patrz na mechanizm rozpieraków czy sie porusza.
marcinns1991 - 5 Kwiecień 2013, 16:31

perzu126, dzisiaj na spokojnie rozebrałem wszystko jeszcze raz, okazało się że rozpierak mega zapieczony, a ja zapomniałem go rozruszać, zdjąłem szczeki wybiłem rozpierak z linki hamulcowej, wszystko przeleciałem wd40, zamoczyłem w benzynie ekstrakcyjnej przeleciałem papierkiem ściernym, nasmarowałem, rozruszałem i wszystko ładnie poszło, bęben wszedł bez żadnych oporów, czuć delikatne tarcie w bębnie ale to pewnie kwestia dotarcia się, pedał hamulca postojowego wpada na 5 ząbków i jest twardy, tarcie nie jest duże bo auto swobodnie mogę przepchnąć na spuszczonym ręcznym, za to na zaciągniętym rusza z wielkim oporem. Straciłem 2 dni ale jestem dumny, dzięki za cenne wskazówki, tak to jest jak się pierwszy raz za naprawę auta bierze, przód to był bajka w porównaniu z tyłem, ale teraz mam spokój na długi czas.
Adaśko - 5 Kwiecień 2013, 17:34

marcinns1991 napisał/a:
no własnie chodzi to z delikatnym oporem,
marcinns1991 napisał/a:
okazało się że rozpierak mega zapieczony,
A widzisz, czyli nie do końca sprawdziłeś :wink:
mlody21989 - 5 Kwiecień 2013, 18:09

w sumie tak na 3 ząbki byłoby idealnie ale wyregulować to to nie problem wystarczy kolo odkręcić :) wiec robota na 5min jak będzie Ci się chciało


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group