To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Zawór EGR, czy poprawnie działa

Piotrek1401 - 15 Grudzień 2013, 22:41

badmojo, Sprawdzałem również u siebie plastikową złączkę przy pompie - ma drobny luz rzędu 2-3mm. Szukając nieszczelności warto też sprawdzić gumowe łączniki węży podciśnienia z podzespołami, guma ze starości potrafi dość mocno popękać.
badmojo - 15 Grudzień 2013, 23:04

frutii1992 napisał/a:
u mnie siedzi szczelnie

Dzięki.
No to u mnie ta złączka przesuwa się wzdłuż rurki wychodzącej z pompy w zakresie 1,5-2cm :shock: , więc chyba o jakiejkolwiek szczelności mowy być nie może.
Ciekawe czy taką złączkę można kupić oddzielnie w ASO, jak znam życie, to pewnie cały przewód do serwa będzie trzeba kupić i 10zł to nie będzie kosztowało... :evil:

[ Dodano: 15 Grudzień 2013, 23:07 ]
Piotrek1401, Dzięki i Tobie. Zajmę się najpierw tą złączką i zobaczymy...

[ Dodano: 15 Grudzień 2013, 23:10 ]
A żeby było ciekawiej, to nie mogę tej złączki zdjąć z rurki... :shock:

Alexander - 29 Grudzień 2013, 01:12

zawor egr moze powodowac problemy z moca. Chodzi o to, ze wpuszcza czesc spalin z powrotem do dolotu by obnizyc temperature spalania. Mozna to rozumiec jako dlawienie silnika. Jesli kolega podejrzewa, ze cos szwankuje z tym zawor to najlepiej odpiac przewod sterowania (podcisnieniem), albo calkiem zaslepic egr (tak by spaliny nie wpadaly do dolotu) i zobaczyc czy jest jakas poprawa.

Jednak, moim zdaniem, skoro mechaniczny zawor (zakladajac, ze wszystko oczywiscie jest szczelny) reaguje na podcisnienie z elektrozaworu to odpuszczylbym ten zawor...

frutii1992 - 29 Grudzień 2013, 12:13

Alexander, Cdi wywala błąd i przechodzi w tryb awaryjny (max 3k obrotów i wywalona turbina) np w fordowskim 1.8 patent z blaszką z puszki po piwie przechodzi, u nas w cdi nie
Alexander - 29 Grudzień 2013, 21:55

z całkiem szacunkiem do twojej wiedzy, ale co ma turbina do egr?? turbina albo ma sterowanie przez elektrozawor, albo mechaniczne. Zawór wastegate na turbinie jest tak ustawiony, że w razie awarii sterowania będzie otwarty. Egr to tylko układ recyrkulacji spalin. Jak silnik jest zimny albo potrzebowanie na moc jest większe to ten zawór musi być zamknięty całkowicie...
frutii1992 - 1 Styczeń 2014, 14:28

Poczytaj trochę na temat trybu awaryjnego, pół roku z tym walczyłem i trochę to poznałem.
badmojo - 2 Styczeń 2014, 16:12

Jak sprawdzić na 100% szczelność podciśnieniową EGRu?
Pytam, bo jak na trójniku przewodów podciśnienia zaślepię wejście na grzybek EGRu, to klapka zupełnie inaczej się zachowuje. To znaczy bardziej "racjonalnie" czyli na wolnych obrotach zamyka dolot, a przy zwiększaniu obrotów otwiera i po odpuszczeniu gazu momentalnie się zamyka.
Sprawdzałem szczelność EGRu ustami zaciągając powietrze i wydaje się szczelny, ale czy to wystarczy by mieć pewność...?
Przypominam, że przy podłączonym EGR klapka lekko się tylko przymyka i to dopiero przy zwiększaniu obrotów, czyli tak jakby podciśnienie było za słabe.

frutii1992 - 3 Styczeń 2014, 01:11

Spróbuj ustami zassać powietrze tak, żeby egr sie otworzył, a klapka zamknęła i językiem przytknij rurkę i poczekaj chwilę i patrz czy nie ucieka. Upewnij się, że nikt nie widzi, bo dziwnie może to wyglądać :D
Alexander - 6 Styczeń 2014, 12:37

badmojo napisał/a:
Jak sprawdzić na 100% szczelność podciśnieniową EGRu?
ale co chcesz sprawdzić?? szczelność przewodów? czy samego zaworu?? Bierz sobie puszkę plaka to czyszczenia tapicerki i na uruchomionym silniku psikaj na każdym złączu wsuchując w dźwięk silnika. Jak coś się zmieni tzn że tam jest nieszczelność. Zamiast plaka to można użyć jakiś preparat trudno palny, reakcja będzie tylko odwrotna (silnik będzie reagował na nieszczelność obniżaniem obrotów)
badmojo - 6 Styczeń 2014, 14:01

Alexander, Chodzi mi o szczelność samego EGRu, ale o patencie z plakiem jeszcze nie słyszałem. Sprawdziłeś to sam...? Może to być niezły patent. :) Tylko jak ten plak dostanie się do dolotu...?
Jeśli chodzi o EGR to próbę usta usta :) robiłem i wydaje się być szczelny. Ale jak zdejmę trójnik z grzybka EGR i go zatkam, to wtedy dopiero siłownik klapki zaczyna pracować, tzn. po odpaleniu klapka otwarta (podciśnienie pojawia się dopiero po pierwszym dodaniu gazu)
A później na wolnych obrotach klapka zamknięta a przy gwałtownym dodaniu gazu szybko reaguje otwarciem na max. i na wolnych znów się momentalne zamyka.

frutii1992 - 6 Styczeń 2014, 16:15

U mnie przepuszcza elektrozawór, otwórz maskę i po zgaszeniu silnika biegiem przed samochód, posłuchaj jak w elektrozaworach (EGR i turbiny) wyrównuje się ciśnienie, powinno to trwać dobre kilka sekund, u mnie elektrozawór turbiny syczał długo, a EGR'u prawie wcale
badmojo - 6 Styczeń 2014, 21:36

frutii1992, elektrozawór jest sprawny. On był 2 podejrzanym po nieszczelnościach na złączkach. Zamieniany podmieniany na nowy (dzięki uprzejmości ASO) itd.

[ Dodano: 6 Styczeń 2014, 22:35 ]
Piotrek1401 napisał/a:
badmojo, Przy założonej rurze dokładnie w takim samym tempie pracuje.

No to u mnie jest inaczej.
W końcu się zmobilizowałem nagrałem to i wrzuciłem na YT:

1. Praca siłownika klapki - wszystko podłączone normalnie:
http://www.youtube.com/watch?v=Se3igA-3MT4

2. Praca siłownika klapki - zdjęty trójnik z grzybka EGRu i zaślepiony wylot tylko na EGR:
http://www.youtube.com/watch?v=IcyU5BgcB1w

3. Praca siłownika klapki - zdjęta rura dolotu, reszta podłączona normalnie:
http://www.youtube.com/watch?v=98NeceUgfUg

frutii1992 - 7 Styczeń 2014, 02:41

Jak masz podłączone normalnie to na pewno nie jest poprawna praca
badmojo - 7 Styczeń 2014, 12:14

frutii1992 napisał/a:
Jak masz podłączone normalnie to na pewno nie jest poprawna praca

Też tak myślę, ale dalej nie wiem co z tym zrobić.... Muszę gdzieś dorwać sprawny EGR i spróbować czy coś to da...
Innych pomysłów na razie nie mam...

[ Dodano: 9 Styczeń 2014, 23:15 ]
No to znalazłem taki EGR wyczyściłem założyłem i...
Jak odpaliłem auto, to siłownik klapki zachowywał się podobnie do tego jak na filmiku z zaślepioną końcówką na grzybek EGRu. Różnica tylko taka, że nie zamykał klapki całkowicie, czyli nie schodził na maksa na dół, ale tak gdzieś do połowy. Reszta reakcji jak na tym filmiku.

Ale po krótkiej przejażdżce znów zachowywał się jak na filmiku z normalnie podłączonym EGRem, czyli tylko delikatne ruchy. A po zgaszeniu i odpaleniu znów tak jak za pierwszym razem.
Już nie wiem o co kaman...? Może szukam dziury w całym...?
Może ktoś jeszcze wrzucić filmik z pracy siłownika klapki...?

frutii1992 - 10 Styczeń 2014, 23:26

ja mam wyłączony EGR to nie nakręcę


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group