To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Zawór EGR, czy poprawnie działa

badmojo - 14 Styczeń 2014, 11:09

LUDZISKA z CDI nagrajcie i wrzućcie PLIZ nagranie pracy siłownika klapki przy EGR.
Nie musicie nic demontować. Chodzi o jego pracę przy normalnym podłączeniu.

Piotrek1401 - 14 Styczeń 2014, 19:28

Proponuje zaślepić wężyk podciśnienia idący do EGR - wszelkie problemy znikają :)
badmojo - 14 Styczeń 2014, 23:31

Piotrek1401 napisał/a:
Proponuje zaślepić wężyk podciśnienia idący do EGR - wszelkie problemy znikają :)

To może zrobić każdy. Ja chcę coś więcej :)

Piotrek1401 - 14 Styczeń 2014, 23:45

W moim wypadku doraźnie jest to najlepsze rozwiązanie aby można było normalnie autem jeździć do momentu doprowadzenia do poprawnego działania EGR
Przemek88 - 15 Styczeń 2014, 00:31

badmojo, jak nie zapomnę to jutro nakręcę jak działa u mnie, ale wrzucę dopiero wieczorem ok 23 jak wrócę z pracy
badmojo - 15 Styczeń 2014, 11:13

Piotrek1401 napisał/a:
W moim wypadku doraźnie jest to najlepsze rozwiązanie aby można było normalnie autem jeździć do momentu doprowadzenia do poprawnego działania EGR

Moje auto jeździ normalnie. Nie wchodzi w tryb awaryjny. Ale nie jest idealnie :D

[ Dodano: 15 Styczeń 2014, 11:14 ]
Przemek88, dzięki. Czekam zatem...

Przemek88 - 16 Styczeń 2014, 00:00

badmojo, obiecany film. mam nadzieję, że dobry.
badmojo - 16 Styczeń 2014, 00:08

Przemek88 napisał/a:
badmojo, obiecany film. mam nadzieję, że dobry.

DZIĘKI WIELKIE!
Filmik kręciłeś jak silnik by rozgrzany czy dopiero co odpaliłeś?
Tak jak u Ciebie u mnie siłowniczek pracował tylko przez chwilę po podmianie na inny EGR, ale po przejażdżce wróciło do takiej pracy jak wcześniej. I już nic się nie zmieniło.
Już nic z tego nie kumam...?

Przemek88 - 16 Styczeń 2014, 08:45

kręciłem jak silnik był zagrzany. na zimnym działa tak samo
frutii1992 - 18 Styczeń 2014, 15:34

Przemek88, jakoś on dziwnie się zachowuje, dlaczego zamyka powietrze przy dodawaniu gazu, a otwiera na niskich obrotach? na niskich powinien zamknąć przepustnicę i otworzyć EGR, a przy energicznym dodaniu gazu przepustnica momentalnie powinna się otworzyć
badmojo - 22 Styczeń 2014, 01:04

frutii1992 napisał/a:
Przemek88, jakoś on dziwnie się zachowuje, dlaczego zamyka powietrze przy dodawaniu gazu, a otwiera na niskich obrotach? na niskich powinien zamknąć przepustnicę i otworzyć EGR, a przy energicznym dodaniu gazu przepustnica momentalnie powinna się otworzyć

No właśnie i ciągle nie wiemy na 100% jaka powinna być prawidłowa praca EGRu i klapki.
Jest na pewno tak, że przy stopniowym dodawaniu gazu klapka się przymyka (EGR otwiera), ale przy gwałtownym, momentalnie się otwiera (EGR zamknięty)
Może ktoś wrzuci jeszcze filmik...?

frutii1992 - 22 Styczeń 2014, 13:48

Jak miałem sprawny to było tak, stoi na biegu jałowym, klapka zamknięta, energiczne dodanie gazu i w mgnieniu oka otwiera się na maxa, puszczam gaz, zamyka się, a przy powolnym dodawaniu gazu chyba było lekko przymknięte, tego już nie pamiętam
Alexander - 25 Styczeń 2014, 17:56

bo to zależy od zapotrzebowania na moc silnika (obciążenie). Takie dodawanie gazu na postoju nic nie daje, bo brak obciążenie wynikające z pokonywania oporu bezwładności części napędu i tarcia kół o asfalt.... czego wszyscy tego zaworka się czepiają??? Napisałem już wcześniej, im mniej nam potrzeba mocy silnika (jest mniejsze obciążenie jednostki napędowej) to zawór bardziej się otwiera. Sytuacja jest odwrotna np. w momencie ruszania z miejsca (bo to największe obciążenie dla silnika zgadza się?). Zawór wtedy musi być szczelnie całkowicie zamknięte. Sprawdzanie na postoju może nam dać tylko czy zawór szczelny, ale czy dobrze reaguje na gaz to inna kwestia....
badmojo - 25 Styczeń 2014, 21:31

Alexander, dlatego chodzi, przynajmniej mi, o to jak on powinien prawidłowo pracować na postoju. Bo w czasie jazdy trudno to sprawdzić...
I nie chodzi o sam EGR, bo jak dla mnie mogło by go nie być. Ale o to, że jego nieprawidłowa praca może być wskaźnikiem, że coś jest nie tak. Jak nie z samym EGRem, to np: w układzie dolotowym, podciśnienia, przepływką, etc.

Cineks - 29 Marzec 2014, 19:21

Nie chcę otwierać nowego tematu więc napiszę tutaj.

Czy jest to normalny wygląd rury, która idzie od filtra powietrza do kolektora dolotowego?


http://imgur.com/a/2kPKe

EGR Power...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group