Ogólnie o C-klasie - archiwum - Wiskoza Raz jeszcze
respected - 10 Czerwiec 2007, 03:54 Temat postu: Wiskoza Raz jeszcze Witam mam pytanko czy istnieją inne niesprawnosci wiskozy oprocz brsku oleju bo uzupełniłem olej w swojej Mobil 10w-40 silnikowy i wydaje mi sie ze wiatrak nie osiaga pelnej predkosci i w czasie postoju temperatura rosnie do 100St(w202 09.1995 220D) wiec wnioskuje ze musi byc w tym cos jeszcze oprocz oleju(zastosowałem mobil 10w-40 silnikowy i wydaje mi sie ze olej jak sie nagrzewa to robi sie rzadszy wiec niemozliwe jest zwiekszenie obrotow wiatraka na goracym silniku czy sie myle????) i nie zauwazyłem u siebie zeby jakos specjalnie dmuchal wiatrak przynajmniej nie tak jak u innych osob na forum ze słychac go czy daje jakis specjalny podmuch. Z gory dziekuje za podpowiedzi co to moze byc i pozdrawiam Uzytkowników
maromer - 10 Czerwiec 2007, 10:56 Temat postu: Re: Wiskoza Raz jeszcze
respected napisał/a: | Witam mam pytanko czy istnieją inne niesprawnosci wiskozy oprocz brsku oleju bo uzupełniłem olej w swojej Mobil 10w-40 silnikowy i wydaje mi sie ze wiatrak nie osiaga pelnej predkosci i w czasie postoju temperatura rosnie do 100St(w202 09.1995 220D) wiec wnioskuje ze musi byc w tym cos jeszcze oprocz oleju(zastosowałem mobil 10w-40 silnikowy i wydaje mi sie ze olej jak sie nagrzewa to robi sie rzadszy wiec niemozliwe jest zwiekszenie obrotow wiatraka na goracym silniku czy sie myle????) i nie zauwazyłem u siebie zeby jakos specjalnie dmuchal wiatrak przynajmniej nie tak jak u innych osob na forum ze słychac go czy daje jakis specjalny podmuch. Z gory dziekuje za podpowiedzi co to moze byc i pozdrawiam Uzytkowników |
dokładnie olej jak się nagrzewa to sie robi rzadszy i niemożliwe jest żeby obroty się zwiększały, tak jak pisałem wcześniej, że ja u siebie do wiskozy nalałem prepratu zagęszczającgo olej i jest gicio nazywa się to chyba DOKTOR SAMOCHODZIK. To jest gęste i jest ok.
Pozdrawiam
jjankiello - 10 Czerwiec 2007, 17:58
W VISCO stosuje się olej S I L I K O N O W Y
respected - 10 Czerwiec 2007, 18:13
maromer napisał/a: | ja u siebie do wiskozy nalałem prepratu zagęszczającgo olej |
ja niestety nie mam tutaj dostepu do takich preparatów a za 2 tyg wracam dopiero do kraju wiec zaleje olej do piły motorowej jest najgesciejszy jaki moge tu załatwic i myslałem jeszcze o zmieszaniu tawotu z olejem zagotowaniu zeby sie dobrze wymieszała i to by było bardzo geste tylko w zime moga byc problemy chyba ze wymienie jak wroce do polski. Dzieki wielkie za podpowiedz kolego.
jjankiello napisał/a: | W VISCO stosuje się olej S I L I K O N O W Y | kolego ja tu nie mam dostepu do oleju silikonowego iec moze masz sposob czym to zamienic i jak geste to musi byc??
jjankiello - 10 Czerwiec 2007, 18:25
respected napisał/a: | moze masz sposob czym to zamienic i jak geste to musi byc?? |
Tu nie chodzi o gęstość smą w sobie, tylko o zmianę czy tez stałość gęstości ze wzrostem temperatury...
Myślę, że w ASO lub dobrym warsztacie coś takiego dostaniesz... powinno być taniej niż zakup nowego Visco
respected - 10 Czerwiec 2007, 19:04
dzieki wielkie teraz własnie jade na przejazdzeke z olejem do pily motorowej jak nie wypali sprobuje olej z silikonem zagotowac i zobaczymy jak to sie bedzie zachowywało a jak nie to olej z tawotem tam zmiana gestosci jest zwłaszcza jak jest zimny tosztywny jak nieboszczyk ale jak sie go zagotuje do 90st to całkiem niezle sobie radzi wiec jade testowac
[ Dodano: 10 Czerwiec 2007, 23:12 ]
panowie po pierwsze w wiskozie nie ma czegos takiego jak olej to co jest wstawiane fabrycznie to płyn o wlasciwosciach kompletnie odmiennych od eleju a podrugie ni hu...a nie podziałał olej do piły ani tawot z olejem wszystko przy 95 ma taka płynność ze wiskoza ani mysli o działaniu szybcie jest odwrotnie na poczatku ok wiatrak palcem bardzo ciezko zatrzymac a wrecz nie udało mi sie to a przy ok 95 palcem zatrzymuje bez problemu. czyli tylko wymiana i tu tez jest problem bo wiskoza musi byc transportowana w pionie i podczas montazu tez nie mozna jej kłasc w poziomi cały czas PION pamietajcie o tym na przyszłosc zebyscie uszkodzonejnie kupili
Jary - 10 Czerwiec 2007, 23:31
respected napisał/a: | .....panowie po pierwsze w wiskozie nie ma czegos takiego jak olej to co jest wstawiane fabrycznie to płyn o wlasciwosciach kompletnie odmiennych od eleju |
Drogi Kolego, jak nie wiesz nie pisz głupot, to po pierwsze, po drugie olej od piły ma inną gestośc i lepkośc od oleju SILIKONOWEGO ( jaki jest w Visco) i po trzecie Visko mażna transportować w pożycji lężącej ale zawsze bimetalem do góry (pod nim jest zawór)
pawciomerc - 10 Czerwiec 2007, 23:41
a gdzie sie leje olej do tego wisco , bo wiecie u mnie nie dział wcale ale z racji że nie stoje w korkach silnik nigdy nie osiaga 100 C , jednak w te upąły przydało by sie naprawic
waldek500 - 10 Czerwiec 2007, 23:46
respected jak ci nic nie pomaga to po prostu je zablokuj na stałe. rozwal te aluminium od przodu i zespawaj lozysko z oską. w jezdzie nie bedzie ci przeszkadzac a skutek gwarantowany.
pozdro.
respected - 11 Czerwiec 2007, 07:24
Jary napisał/a: |
d oleju SILIKONOWEGO ( jaki jest w Visco) i:idea: |
skoro tak kolego to dlaczego po zalaniu zwykłego oleju 10w-40 i kazdego innego nawet tak gestego jak do piły motorowei iz tawotem kazdy z nich sie kaszanił przy6 ok 85st wiec pokaz mi olej silnikowy ktory nie zrobi sie rzadszy przy takiej temperaturze a ten płyn w wiskozie wrecz przeciwnie nie robi sie rzadszy tylko gestnieje chyba ze ja juz zgłupiałem i pogubiłem sie w tym wszystkim wiem jedno czas na nowa wiskoze Dzieki za pomoc Panowie Pozdrawiam
Jary - 11 Czerwiec 2007, 07:29
Dobrze przeczytaj Napisałem S I L I K O N O W Y a nie S I L N I K O W Y - subtelna różnica
Pozdrawiam
jjankiello - 11 Czerwiec 2007, 17:21
pawciomerc napisał/a: | a gdzie sie leje olej do tego wisco |
O ile dobrze pamiętam to trzeba odkręcić bimetal. W każdym razie jest to kawałek blaszki na obwodzie, jak ją odkręcisz, będziesz dalej wiedział co i jak
Aloiz - 11 Czerwiec 2007, 17:22
Panowie nie dziadujcie tylko kupcie nowe..... wydacie kilkaset złotych i macie pewność ze będzie działać.... a nie daj Boże przegrzejecie silnik to będzie głowica do roboty a wtedy koszty będą o wiele większe...
Camel- - 11 Czerwiec 2007, 17:32
respected napisał/a: | skoro tak kolego to dlaczego po zalaniu zwykłego oleju 10w-40 i kazdego innego nawet tak gestego jak do piły motorowei iz tawotem kazdy z nich sie kaszanił przy6 ok 85st wiec pokaz mi olej silnikowy ktory nie zrobi sie rzadszy przy takiej temperaturze a ten płyn w wiskozie wrecz przeciwnie nie robi sie rzadszy tylko gestnieje Pozdrawiam |
Dobrze mówisz...
ale zanim Ci pokaże olej, który gęstnieje przy wyższej temperaturze, to co mi dasz?
(Mobil 1 5W/50 Formula coś tam ).
respected - 11 Czerwiec 2007, 18:41
kolego jesli to pomoze to naprawde odwdziecze sie jak tylko moge tylko to jest normalny olej silnikowy ten mobil i on gestnieje przy wyzszej temperaturze ??Bo jakos dziwne ta własciwosc dla oleju silnikowego ale napewno jutro sprobuje
|
|
|