To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Wiskoza Raz jeszcze

respected - 10 Czerwiec 2007, 03:54
Temat postu: Wiskoza Raz jeszcze
Witam mam pytanko czy istnieją inne niesprawnosci wiskozy oprocz brsku oleju bo uzupełniłem olej w swojej Mobil 10w-40 silnikowy i wydaje mi sie ze wiatrak nie osiaga pelnej predkosci i w czasie postoju temperatura rosnie do 100St(w202 09.1995 220D) wiec wnioskuje ze musi byc w tym cos jeszcze oprocz oleju(zastosowałem mobil 10w-40 silnikowy i wydaje mi sie ze olej jak sie nagrzewa to robi sie rzadszy wiec niemozliwe jest zwiekszenie obrotow wiatraka na goracym silniku czy sie myle????) i nie zauwazyłem u siebie zeby jakos specjalnie dmuchal wiatrak przynajmniej nie tak jak u innych osob na forum ze słychac go czy daje jakis specjalny podmuch. Z gory dziekuje za podpowiedzi co to moze byc i pozdrawiam Uzytkowników :mb:
maromer - 10 Czerwiec 2007, 10:56
Temat postu: Re: Wiskoza Raz jeszcze
respected napisał/a:
Witam mam pytanko czy istnieją inne niesprawnosci wiskozy oprocz brsku oleju bo uzupełniłem olej w swojej Mobil 10w-40 silnikowy i wydaje mi sie ze wiatrak nie osiaga pelnej predkosci i w czasie postoju temperatura rosnie do 100St(w202 09.1995 220D) wiec wnioskuje ze musi byc w tym cos jeszcze oprocz oleju(zastosowałem mobil 10w-40 silnikowy i wydaje mi sie ze olej jak sie nagrzewa to robi sie rzadszy wiec niemozliwe jest zwiekszenie obrotow wiatraka na goracym silniku czy sie myle????) i nie zauwazyłem u siebie zeby jakos specjalnie dmuchal wiatrak przynajmniej nie tak jak u innych osob na forum ze słychac go czy daje jakis specjalny podmuch. Z gory dziekuje za podpowiedzi co to moze byc i pozdrawiam Uzytkowników :mb:


dokładnie olej jak się nagrzewa to sie robi rzadszy i niemożliwe jest żeby obroty się zwiększały, tak jak pisałem wcześniej, że ja u siebie do wiskozy nalałem prepratu zagęszczającgo olej i jest gicio nazywa się to chyba DOKTOR SAMOCHODZIK. To jest gęste i jest ok.
Pozdrawiam

jjankiello - 10 Czerwiec 2007, 17:58

W VISCO stosuje się olej S I L I K O N O W Y :!:
respected - 10 Czerwiec 2007, 18:13

maromer napisał/a:
ja u siebie do wiskozy nalałem prepratu zagęszczającgo olej

ja niestety nie mam tutaj dostepu do takich preparatów a za 2 tyg wracam dopiero do kraju wiec zaleje olej do piły motorowej jest najgesciejszy jaki moge tu załatwic i myslałem jeszcze o zmieszaniu tawotu z olejem zagotowaniu zeby sie dobrze wymieszała i to by było bardzo geste tylko w zime moga byc problemy chyba ze wymienie jak wroce do polski. Dzieki wielkie za podpowiedz kolego.
Cytat:
jjankiello

jjankiello napisał/a:
W VISCO stosuje się olej S I L I K O N O W Y :!:
kolego ja tu nie mam dostepu do oleju silikonowego iec moze masz sposob czym to zamienic i jak geste to musi byc??
jjankiello - 10 Czerwiec 2007, 18:25

respected napisał/a:
moze masz sposob czym to zamienic i jak geste to musi byc??

Tu nie chodzi o gęstość smą w sobie, tylko o zmianę czy tez stałość gęstości ze wzrostem temperatury...
Myślę, że w ASO lub dobrym warsztacie coś takiego dostaniesz... powinno być taniej niż zakup nowego Visco :P

respected - 10 Czerwiec 2007, 19:04

dzieki wielkie teraz własnie jade na przejazdzeke z olejem do pily motorowej jak nie wypali sprobuje olej z silikonem zagotowac i zobaczymy jak to sie bedzie zachowywało a jak nie to olej z tawotem tam zmiana gestosci jest zwłaszcza jak jest zimny tosztywny jak nieboszczyk ale jak sie go zagotuje do 90st to całkiem niezle sobie radzi wiec jade testowac

[ Dodano: 10 Czerwiec 2007, 23:12 ]
panowie po pierwsze w wiskozie nie ma czegos takiego jak olej to co jest wstawiane fabrycznie to płyn o wlasciwosciach kompletnie odmiennych od eleju a podrugie ni hu...a nie podziałał olej do piły ani tawot z olejem wszystko przy 95 ma taka płynność ze wiskoza ani mysli o działaniu szybcie jest odwrotnie na poczatku ok wiatrak palcem bardzo ciezko zatrzymac a wrecz nie udało mi sie to a przy ok 95 palcem zatrzymuje bez problemu. czyli tylko wymiana i tu tez jest problem bo wiskoza musi byc transportowana w pionie i podczas montazu tez nie mozna jej kłasc w poziomi cały czas PION pamietajcie o tym na przyszłosc zebyscie uszkodzonejnie kupili

Jary - 10 Czerwiec 2007, 23:31

respected napisał/a:
.....panowie po pierwsze w wiskozie nie ma czegos takiego jak olej to co jest wstawiane fabrycznie to płyn o wlasciwosciach kompletnie odmiennych od eleju


Drogi Kolego, jak nie wiesz nie pisz głupot, to po pierwsze, po drugie olej od piły ma inną gestośc i lepkośc od oleju SILIKONOWEGO ( jaki jest w Visco) i po trzecie Visko mażna transportować w pożycji lężącej ale zawsze bimetalem do góry (pod nim jest zawór) :idea:

pawciomerc - 10 Czerwiec 2007, 23:41

a gdzie sie leje olej do tego wisco , bo wiecie u mnie nie dział wcale ale z racji że nie stoje w korkach silnik nigdy nie osiaga 100 C , jednak w te upąły przydało by sie naprawic
waldek500 - 10 Czerwiec 2007, 23:46

respected jak ci nic nie pomaga to po prostu je zablokuj na stałe. rozwal te aluminium od przodu i zespawaj lozysko z oską. w jezdzie nie bedzie ci przeszkadzac a skutek gwarantowany.
pozdro.

respected - 11 Czerwiec 2007, 07:24

Jary napisał/a:

d oleju SILIKONOWEGO ( jaki jest w Visco) i:idea:

skoro tak kolego to dlaczego po zalaniu zwykłego oleju 10w-40 i kazdego innego nawet tak gestego jak do piły motorowei iz tawotem kazdy z nich sie kaszanił przy6 ok 85st wiec pokaz mi olej silnikowy ktory nie zrobi sie rzadszy przy takiej temperaturze a ten płyn w wiskozie wrecz przeciwnie nie robi sie rzadszy tylko gestnieje chyba ze ja juz zgłupiałem i pogubiłem sie w tym wszystkim wiem jedno czas na nowa wiskoze Dzieki za pomoc Panowie Pozdrawiam

Jary - 11 Czerwiec 2007, 07:29

Dobrze przeczytaj :!: Napisałem S I L I K O N O W Y a nie S I L N I K O W Y - :idea: subtelna różnica :wink:
Pozdrawiam

jjankiello - 11 Czerwiec 2007, 17:21

pawciomerc napisał/a:
a gdzie sie leje olej do tego wisco

O ile dobrze pamiętam to trzeba odkręcić bimetal. W każdym razie jest to kawałek blaszki :oops: na obwodzie, jak ją odkręcisz, będziesz dalej wiedział co i jak 8)

Aloiz - 11 Czerwiec 2007, 17:22

Panowie nie dziadujcie tylko kupcie nowe..... wydacie kilkaset złotych i macie pewność ze będzie działać.... a nie daj Boże przegrzejecie silnik to będzie głowica do roboty a wtedy koszty będą o wiele większe... 8)
Camel- - 11 Czerwiec 2007, 17:32

respected napisał/a:
skoro tak kolego to dlaczego po zalaniu zwykłego oleju 10w-40 i kazdego innego nawet tak gestego jak do piły motorowei iz tawotem kazdy z nich sie kaszanił przy6 ok 85st wiec pokaz mi olej silnikowy ktory nie zrobi sie rzadszy przy takiej temperaturze a ten płyn w wiskozie wrecz przeciwnie nie robi sie rzadszy tylko gestnieje Pozdrawiam


Dobrze mówisz...

ale zanim Ci pokaże olej, który gęstnieje przy wyższej temperaturze, to co mi dasz? :D


(Mobil 1 5W/50 Formula coś tam ;) ).

respected - 11 Czerwiec 2007, 18:41

kolego jesli to pomoze to naprawde odwdziecze sie jak tylko moge tylko to jest normalny olej silnikowy ten mobil i on gestnieje przy wyzszej temperaturze :shock: ??Bo jakos dziwne ta własciwosc dla oleju silnikowego ale napewno jutro sprobuje


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group