To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Wiskoza Raz jeszcze

Jary - 16 Czerwiec 2007, 19:02

Przy temperaturze około 90 stopni :idea: Było o tym już na forum :wink: Temperatura otwarcia termostatu ok. 85 stopni.
waldek500 - 17 Czerwiec 2007, 11:31

jest jeszcze jedna rzecz panowie. otóz w zwizku z tym, ze mam klimatronic porównałem sobie temp silnika i chłodnicy bo tez mi sie zdawało, ze wiskoza nie działa. i ku mojemu zdziwieniu temp. silnika wynosiła 90st zaś chłodznicy tylko 60kilka(na postoju rosła w czsie jazdy spadała) to przeciez nie bedzie wiskoza działac :!:
dodam dla wszystkich zdenerwowanych, ze w tym czasie wskazówka stoi prawie pod 100st. i wizualnie nie wyglada to dobrze. jednak jestem juz spokojny bo wyniki mowia same za siebie.
pozdro.

Jary - 17 Czerwiec 2007, 12:30

waldek500 napisał/a:
jest jeszcze jedna rzecz panowie. otóz w zwizku z tym, ze mam klimatronic porównałem sobie temp silnika i chłodnicy bo tez mi sie zdawało, ze wiskoza nie działa. i ku mojemu zdziwieniu temp. silnika wynosiła 90st zaś chłodznicy tylko 60kilka(na postoju rosła w czsie jazdy spadała) to przeciez nie bedzie wiskoza działac :!:
dodam dla wszystkich zdenerwowanych, ze w tym czasie wskazówka stoi prawie pod 100st. i wizualnie nie wyglada to dobrze. jednak jestem juz spokojny bo wyniki mowia same za siebie.
pozdro.


No i to jest rozsadny głos, tak trzymać :idea: Ale niestety, żeby do takich wniosków dojść, trzeba sobie trochę trudu zadać :!: Brawo Waldek- Pozdrawiam

Anonymous - 18 Czerwiec 2007, 12:07

A mi sie dziwne rzezcy dzija z tym wisco. W zeszlym roku wymienilem na nowe a teraz zauwzam, ze prz jezdzie okolo 14-170 temp idzie do 100 st nieraz ciut wyzej. Jak jade wolno to nie slysze wisca ale po wylaczeniu silniki i ponownym rozruchu slychac jak wisco pracuje i temp spada ponizej 90. Iznow przy przyspieszaniu idzie w gore. To zastanawiam sie, ze moze tego plyny ubylo czy jak. Totalnie nie wim o co chodzi???

[ Dodano: 18 Czerwiec 2007, 12:07 ]
sory za literowki ale sie spieszylem z pisaniem, zeby mi mysl nie uciekla :D

jjankiello - 18 Czerwiec 2007, 14:59

viruss napisał/a:
sory za literowki ale sie spieszylem z pisaniem, zeby mi mysl nie uciekla

Jaki problem przejrzeć posta przed wysłaniem :?: :mrgreen:
Ew. użyć przycisku Podgląd przed lub Edytuj po wysłaniu :idea:

viruss napisał/a:
Totalnie nie wim o co chodzi???

Sprawdź poziom płynu i wyczyść chłodnicę z owadów i kurzu umiarkowanym ciśnieniem wody :!:
Przy tych prędkościach silnik ma znaczne obroty, więc wydatek cieplny też jest spory :idea:

zmichal - 14 Lipiec 2007, 08:14

Co sądzicie o wikozie tej marki? Czy wato kupić? Bo cena (ok. 200zł) wydaje się atrakcyjna.
http://allegro.pl/item212...a_202_nowe.html

jjankiello - 14 Lipiec 2007, 09:10

Cytat:
Przy temperaturze około 90 stopni :idea:
waldek500 napisał/a:
temp. silnika wynosiła 90st zaś chłodznicy tylko 60kilka(na postoju rosła w czsie jazdy spadała) to przeciez nie bedzie wiskoza działac :!:

teraz dopiero zauważyłem, więc prostuję... Bimetal w Visco zaczyna otwierać zawór już przy 70°, ale mowa tu o temp. powietrza wiejącego od chłodnicy... dlatego próżne będzie czekanie, aż chłodnica osiągnie te 90stopni podczas jazdy czy postoju z otwarta maską...Błąd w sztuce pomiarowej/diagnostycznej....

Do przemyślenia... :?

zmichal - 19 Lipiec 2007, 10:21

Wczoraj wreszcie wymieniłem sobie wiskozę :D
Kupiłem za 210zł marki Otsa.
Najbardziej mi się podoba teraz dźwięk, jaki wydaje wiatrak wentylatora na rozgrzanym silniku po dodaniu gazu - szumi jakbym miał conajmniej 6 garów pod maska :!: :D

Anonymous - 19 Lipiec 2007, 23:54

A olej silikonowy jest na allegro do kupienia 100 ml za...3,50.
marekzer - 2 Sierpień 2007, 00:02

zmichal napisał/a:
Wczoraj wreszcie wymieniłem sobie wiskozę :D
Kupiłem za 210zł marki Otsa.
Najbardziej mi się podoba teraz dźwięk, jaki wydaje wiatrak wentylatora na rozgrzanym silniku po dodaniu gazu - szumi jakbym miał conajmniej 6 garów pod maska :!: :D


Co to jest za marka OTSA? Warto się w to pakować?

Aloiz - 2 Sierpień 2007, 11:01

tez myślałem przy kupnie viska o tej firmie...... zdecydowałem sie na Sachs-a za 400 zł....
zmichal - 2 Sierpień 2007, 14:35

Jak mam zimny silnik przez jakiś czas wisko szumi i pracuje, potem w miare nagrzewania silnika działa słabiej (nie szumi) i po rozgrzaniu silnika do temp. roboczej ponownie działa.

Czy tak powinno być? - tzn. czy na zimnym silniku przez jakis czas wisko powinno załączać wentylator?

Aloiz - 2 Sierpień 2007, 16:26

Tak, przy zimnym silniku powinno załączyć sie na chwile Wisko ... u mnie po wymianie na nowe tak przynajmniej jest
zmichal - 3 Sierpień 2007, 10:29

czyli wszystko jest ok, bo już bałem się, że kupiłem uszkodzone
Jezier - 12 Sierpień 2007, 00:05

Wymienialem ostatnio wisko. I chcialem sprostowac kilka spraw co do ktorych toczyla sie dyskusja w tym i kilku innych postach dot. wiska i temperatury silnika. Po pierwsze, sprawne wisko robi pod maska przeciag az milo, a dzwiek wywolywany przez ped powietrza, jak zauwazyl kolega kilka postow wyzej, faktycznie przypomina 6-cylindrowke. Naprawde fajna sprawa, az czlowiek ma ochote czasem posluchac silnika. Poza tym temperatura silnika, mimo ze zakres roboczy wg. instrukcji wynosi od 80 do 100 st. to w normalnych warunkach uzytkowania utrzymuje sie w zakresie 82-85 st. Nie dociera do polowy przedzialu między 80 a 100 st (wygladaloby to na 90 st). Przed wymiana mialem zaleznie od obciazenia, od 82 do 100 st. Wzrastala zwlaszcza podczas jazdy pod gore na niskim biegu i wysokich obrotach. Jasna sprawa, bo wydatek cieplny silnika znacznie wtedy rosnie. Ale to tez moment, kiedy wisko i wentylator dziala z najwieksza sprawnoscia. Proste i skuteczne. Teraz nie mam zadnych tego typu problemow. Temperatura jest praktycznie stala. Inna sprawa, ze w naszych gwiazdach wskaznik temp. silnika wskazuje rzeczywista temp. W wiekszosci wspolczesnych samochodow innych marek wskaznik pokazuje jedyna sluszna temperature, mimo ze rzeczywista temp. cieczy chlodzacej zmienia sie w zakresie np. 20 st.
Co do skokow temp. i przegrzewania silnika to jeszcze jedna uwaga. Wlasciciele gwiazdek z klimatyzacja i wentylatorami przed chlodnica klimy moga spac spokojnie, bo w razie wzrostu temp. cieczy chlodzacej one tez sie zalaczaja, i schladzaja tez chlodnice silnika. Natomiast samochody bez klimy, gdzie chlodnica silnika jest schladzana tylo przez ped powietrza wywolywany przez wiatrak i wisko, sa zdecydowanie bardziej podatne na przegrzanie. Tak czy inaczej, wydaje mi sie ze warto zadbac o ten element. Ja zalozylem OTSA, ma wytrzymac 100000 km. Jak przejade, dam Wam znac czy dalo rade. Znajomy mechanik mowil mi jednak, ze to stosunkowo trwaly element. Poza tym wisko rzeczywiscie nalezy transportowac w pozycji pionowej. Przynajmniej wg. instrukcji na opakowaniu. Dziwne, ale prawdziwe. Pozdrawiam!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group