Ogólnie o C-klasie - archiwum - szarpania przy ruszaniu i cofaniu
zmichal - 15 Czerwiec 2007, 11:03
dzięki serdeczne!
Lukas - 6 Lipiec 2007, 09:08
Jak tylko upału sie skończyły to i szarpanie ustało. Niestety od kilku ostatnich dni zaczęło sie nasilać a wczoraj to już ja dostawałem drgawek. Szarpał przy każdym ruszaniu. Postanowiłem przypalić sprzęgło. 5 bieg i próba ruszenia. Później 4 i to samo. Ku mojemu zdziwieniu szarpanie ustało i od wczoraj jest OK. Czyżby tarcza??
Jary - 6 Lipiec 2007, 09:20
Sprawdź jeszcze stan wału napędowego - jego połączeń ze skrzynką i mostem oraz stan podpory Z tego miejsca zazwyczaj wywodzą się wszelkie szarpania przy ruszaniu i w czasie jazdy przy zmianie biegów
gumolyt - 6 Lipiec 2007, 10:20
Też musze sprawdzić połączenia wału bo lekko mi tez szarpie przy ruszaniu, zmieniłem nawet sposób ruszania, na bardzo łagodny, to wtedy mniej szarpie ale jest to denerwujące
zmichal - 6 Lipiec 2007, 14:42
Tak mi sie ostatnio przypomniały czasy kiedy miałem 126P i tam miałem identyczny problem jak tutaj, czyli szarpanie przy ryszaniu i cofaniu. Okazało się, że w Maluchu przyczyną były właśnie poduszki
No a wkońcu 126P i W202 są do siebie bardzo podobne - w obu strefa zgniotu kończy się na silniku
gumolyt - 6 Lipiec 2007, 15:43
i obydwa mają naped na tyle koła
Ja wymieniłem łapy mocowania silnika bo były już wyrąbane, ale poduszkom tez musze sie dokładniej przyjrzeć nie zaszkodzi sprawdzić, a później pod skrzynia aż dojde do tylnej osi
Anonymous - 6 Lipiec 2007, 16:57
poduszki silnika !!!!
Lukas - 7 Lipiec 2007, 00:10
Wszystko to biorę pod uwagę i jak tylko znajdę chwilkę to pojadę na kanał sprawdzić. Dzięki za sugestię.
Zastanawia mnie, czemu przy "przypaleniu" sprzęgła na 5 biegu szarpanie znacznie się zmniejszyło (przynajmniej na razie).
Pozdrawiam
Jary - 7 Lipiec 2007, 12:09
Lukas napisał/a: |
Zastanawia mnie, czemu przy "przypaleniu" sprzęgła na 5 biegu szarpanie znacznie się zmniejszyło (przynajmniej na razie).
|
Być może kończy sie amortyzator drgań skretnych w tarczy ( takie sprężynki na obwodzie poniżej okladzin ciernych) te sprężynki lubią pękać, kiedyś zablokowały mi sprzęgło. Ale sprawdź najpierw to co jest łatwiej dostępne
zmichal - 18 Lipiec 2007, 09:09
poszedłem w ślady Lukasa i też przypaliłem sprzęgło na 5 biegu - i muszę przyznać, że teraz też już praktycznie nie szarpie
Marcin13736 - 18 Lipiec 2007, 10:50
a jaki masz przebieg tego:mb: ? ale wedlug mnie to masz tarcze i docisk do wymiany. Kiedyś w Passacie ojca szarpało sprzęgło i faktycznie tarcza była oberwana. Wymieniliśmy tarcze a okazało się że docisk też padł od uszkodzonej tarczy. Jak już będzie autko zorgrzebane lepiej wymienic kpl. i znów spokój na długo przy spokojnej jeździe
chrzanio - 18 Lipiec 2007, 10:52
Moim zdaniem moze byc wybita poduszka od skrzyni biegow kiedys w audi b4 spotkalem sie z czyms takim że przy ruszaniu poprostu trzepie buda
Jary - 18 Lipiec 2007, 13:12
chrzanio napisał/a: | Moim zdaniem moze byc wybita poduszka od skrzyni biegow kiedys w audi b4 spotkalem sie z czyms takim że przy ruszaniu poprostu trzepie buda |
Jeśli poducha, to raczej od silnika (wymienia sie obie)
Ale sprawdził bym też stan połączeń wału napędowego, to nic nie kosztuje
marcin.mk - 19 Lipiec 2007, 00:04
Witam
Co prawda nie posiadam jeszcze wspominanych tu problemów (i oby jak najdłużej) ale wśród odpowiedzi nie przewinęło się coś, co mnie spotkało w mojej poprzednej Vectrze A.
Przy całej analizie układu napędowego, poza mocowaniem skrzyni i silnika (poduszki) oraz sprzęgła, należy zwróci uwagę na koło zamachowe. U mnie właśnie ono powodowało szarpanie i tylko na mocnych biegach (1 i R) zwłaszcza po rozgrzaniu. Zalecam zatem zainteresowanie się i tym aspektem.
A co do poprawy działania po "przypaleniu" to możliwe że po prostu się trochę lepiej dopasowała przygrzana już tarcza do przygrzanego i skrzywionego koła zamachowego, albo się koło "skrzywiło na równo" czyli na maxa.
Obym się mylił, ale wspominam o tym aspekcie bo nikt o nim nie mówił jak na razie.
Pozdrawiam
marcin.mk
artek30 - 19 Lipiec 2007, 00:58
Moja diagnoza z waszych wypowiedzi to poduszki pod silnikiem a niedotarte sprzęgło potęguje to bujanie silnikiem, miałem to już w kilku samochodach .
Jednym z ciekawszych i trudniejszych do zdiagnozowania był Żuk z silnikiem 200 czy 240 D tam winą był za krótki pancerz linki biegów i przy ruszaniu sam sobie dodawał gazu może i nato warto zwrócić uwagę.
Diagnoze należy przeprowadzać przy otwartej masce i trzeba uwazać aby nie przejechać diagnostyka.
Powodzenia
|
|
|