To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - szarpania przy ruszaniu i cofaniu

zmichal - 15 Czerwiec 2007, 11:03

dzięki serdeczne!
Lukas - 6 Lipiec 2007, 09:08

Jak tylko upału sie skończyły to i szarpanie ustało. Niestety od kilku ostatnich dni zaczęło sie nasilać a wczoraj to już ja dostawałem drgawek. Szarpał przy każdym ruszaniu. Postanowiłem przypalić sprzęgło. 5 bieg i próba ruszenia. Później 4 i to samo. Ku mojemu zdziwieniu szarpanie ustało i od wczoraj jest OK. Czyżby tarcza??
Jary - 6 Lipiec 2007, 09:20

Sprawdź jeszcze stan wału napędowego - jego połączeń ze skrzynką i mostem oraz stan podpory :idea: Z tego miejsca zazwyczaj wywodzą się wszelkie szarpania przy ruszaniu i w czasie jazdy przy zmianie biegów :wink:
gumolyt - 6 Lipiec 2007, 10:20

Też musze sprawdzić połączenia wału bo lekko mi tez szarpie przy ruszaniu, zmieniłem nawet sposób ruszania, na bardzo łagodny, to wtedy mniej szarpie ale jest to denerwujące :)
zmichal - 6 Lipiec 2007, 14:42

Tak mi sie ostatnio przypomniały czasy kiedy miałem 126P i tam miałem identyczny problem jak tutaj, czyli szarpanie przy ryszaniu i cofaniu. Okazało się, że w Maluchu przyczyną były właśnie poduszki :idea:

No a wkońcu 126P i W202 są do siebie bardzo podobne - w obu strefa zgniotu kończy się na silniku :D

gumolyt - 6 Lipiec 2007, 15:43

i obydwa mają naped na tyle koła :lol:

Ja wymieniłem łapy mocowania silnika bo były już wyrąbane, ale poduszkom tez musze sie dokładniej przyjrzeć nie zaszkodzi sprawdzić, a później pod skrzynia aż dojde do tylnej osi :)

Anonymous - 6 Lipiec 2007, 16:57

poduszki silnika !!!!
Lukas - 7 Lipiec 2007, 00:10

Wszystko to biorę pod uwagę i jak tylko znajdę chwilkę to pojadę na kanał sprawdzić. Dzięki za sugestię.
Zastanawia mnie, czemu przy "przypaleniu" sprzęgła na 5 biegu szarpanie znacznie się zmniejszyło (przynajmniej na razie).
Pozdrawiam

Jary - 7 Lipiec 2007, 12:09

Lukas napisał/a:

Zastanawia mnie, czemu przy "przypaleniu" sprzęgła na 5 biegu szarpanie znacznie się zmniejszyło (przynajmniej na razie).


Być może kończy sie amortyzator drgań skretnych w tarczy ( takie sprężynki na obwodzie poniżej okladzin ciernych) te sprężynki lubią pękać, kiedyś zablokowały mi sprzęgło. Ale sprawdź najpierw to co jest łatwiej dostępne :idea:

zmichal - 18 Lipiec 2007, 09:09

poszedłem w ślady Lukasa i też przypaliłem sprzęgło na 5 biegu - i muszę przyznać, że teraz też już praktycznie nie szarpie :D
Marcin13736 - 18 Lipiec 2007, 10:50

a jaki masz przebieg tego:mb: ? ale wedlug mnie to masz tarcze i docisk do wymiany. Kiedyś w Passacie ojca szarpało sprzęgło i faktycznie tarcza była oberwana. Wymieniliśmy tarcze a okazało się że docisk też padł od uszkodzonej tarczy. Jak już będzie autko zorgrzebane lepiej wymienic kpl. i znów spokój na długo przy spokojnej jeździe
chrzanio - 18 Lipiec 2007, 10:52

Moim zdaniem moze byc wybita poduszka od skrzyni biegow kiedys w audi b4 spotkalem sie z czyms takim że przy ruszaniu poprostu trzepie buda :D
Jary - 18 Lipiec 2007, 13:12

chrzanio napisał/a:
Moim zdaniem moze byc wybita poduszka od skrzyni biegow kiedys w audi b4 spotkalem sie z czyms takim że przy ruszaniu poprostu trzepie buda :D


Jeśli poducha, to raczej od silnika (wymienia sie obie) :idea:

Ale sprawdził bym też stan połączeń wału napędowego, to nic nie kosztuje :wink:

marcin.mk - 19 Lipiec 2007, 00:04

Witam
Co prawda nie posiadam jeszcze wspominanych tu problemów (i oby jak najdłużej) ale wśród odpowiedzi nie przewinęło się coś, co mnie spotkało w mojej poprzednej Vectrze A.
Przy całej analizie układu napędowego, poza mocowaniem skrzyni i silnika (poduszki) oraz sprzęgła, należy zwróci uwagę na koło zamachowe. U mnie właśnie ono powodowało szarpanie i tylko na mocnych biegach (1 i R) zwłaszcza po rozgrzaniu. Zalecam zatem zainteresowanie się i tym aspektem.
A co do poprawy działania po "przypaleniu" to możliwe że po prostu się trochę lepiej dopasowała przygrzana już tarcza do przygrzanego i skrzywionego koła zamachowego, albo się koło "skrzywiło na równo" czyli na maxa.
Obym się mylił, ale wspominam o tym aspekcie bo nikt o nim nie mówił jak na razie.
Pozdrawiam
marcin.mk

artek30 - 19 Lipiec 2007, 00:58

Moja diagnoza z waszych wypowiedzi to poduszki pod silnikiem a niedotarte sprzęgło potęguje to bujanie silnikiem, miałem to już w kilku samochodach .
Jednym z ciekawszych i trudniejszych do zdiagnozowania był Żuk z silnikiem 200 czy 240 D tam winą był za krótki pancerz linki biegów i przy ruszaniu sam sobie dodawał gazu może i nato warto zwrócić uwagę.
Diagnoze należy przeprowadzać przy otwartej masce i trzeba uwazać aby nie przejechać diagnostyka.
Powodzenia



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group