Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
szarpania przy ruszaniu i cofaniu
Autor Wiadomość
Lukas 
Moderator

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 440
Skąd: Brodnica
  Wysłany: 10 Czerwiec 2007, 22:41   szarpania przy ruszaniu i cofaniu

Witam.
Podobny problem już kiedyś wałkowałem. Wymieniłem wtedy sprzęgło elastyczne wału i do końca chyba nie pomogło.
Otóż przy cofaniu i to głównie na wzniesieniu szarpie samochodem. Nie wiem co to ma do rzeczy ale szarpanie nasila się jeśli samochód jest rozgrzany (np. po trasie).
Przy ruszaniu do przodu też czasem szarpie ale o wiele mniej (słabiej). Sprzęgło silnika chyba bym wykluczył ale pewności nie mam.

Pozdrawiam
_________________
202 200D '93 - Aż żal się spieszyć
Ostatnio zmieniony przez zmichal 6 Lipiec 2007, 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
masbet 
C180 Sport '95

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 65
Skąd: Bielsko, Kraków
Wysłany: 11 Czerwiec 2007, 00:13   

Witam Cię!
Miałem też o to zapytać i mnie wyręczyłeś :D
Otóż u mnie dzieje się tak, że jak jadę w korku, to po jakimś czasie zaczyna mi szarpać autem przy puszczaniu sprzęgła. Zastanawiam się nad tym, czy ( a podejrzewam, że u Ciebie problem jest podobny) - po pierwsze - tarcza sprzęgła nie odkształca się minimalnie pod wpływem wysokiej temperatury (ja mam na niej 273 kkm), lub (co może jest bardziej prawdopodobne) - przy wymianie płynu hamulcowego, nigdy nie pomyślałem , żeby wymienić też na odcinku "do sprzęgła" (jeżeli się to robi). Moze być tak, że płyn hamulcowy, który jest w ukł sprzęgła, po latach stracił swoje właściwości i po nagrzaniu się gotuje. A skoro się gotuje - to powoduje drgania na sprzęgle (kiedyć miałem taki kłopot, ale z hamulcami - zagrzał się płyn - szarpało przy hamowaniu).
To jest moja teoria, która mówiąc szczerze może być wielką bzdurą, ale gdyby ktoś mądry się do tego ustosunkował, byłbym wdzięczny ( Kolega Lukas pewnie też).
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 11 Czerwiec 2007, 07:39   

Myślę, że nalezy najpierw dokładnie sprawdzić przeniesienie napędu na odcinku skrzynka - dyfer : łączniki elastyczne (są 2) przy skrzyni i dyfrze; podporę wału, dokręcenie śruby kontrującej połączenie wału; stan zamocowania (brak luzu) zabieraków przy skrzyni i dyfrze. Po sprawdzeniu tych rzeczy dopiero sprzęgło i luz w dyfrze.
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 11 Czerwiec 2007, 11:38   

A więc problem jest chyba typowy, bo u mnie jest to samo :(
Z tym, że szrpanie występuje przy ruszaniu na I biegu.
Łączniki sprawdzałem i sa ok, ale mam luz na wale. Jednak nie wydaje mi się aby ten luz był przyczyną!
Bardziej podejrzewam sprzęgło!

A jak u nas jest ze sprzęgłem - mam rozumiec, że jest ono załączanie za pomoca hydrauliki, a nie zwykłej linki :?:
Jeżeli tak, to faktycznie możnaby pokusić się o sprawdzenie i wymianę płynu!
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 11 Czerwiec 2007, 12:39   

zmichal napisał/a:
...łączniki sprawdzałem i sa ok, ale mam luz na wale. Jednak nie wydaje mi się aby ten luz był przyczyną!
Bardziej podejrzewam sprzęgło!


Wyciągnij skrzynkę, wymień płyn i przekonaj się że nie masz racji :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
masbet 
C180 Sport '95

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 65
Skąd: Bielsko, Kraków
Wysłany: 11 Czerwiec 2007, 13:40   

Jary napisał/a:
Wyciągnij skrzynkę, wymień płyn i przekonaj się że nie masz racji :wink:


Może to faktycznie nie być sprzęgło. W układzie hamulcowym stary płyn może się łatwo zagotować. wystarczy kilka razy ostro zahamować (jak już wcześniej pisałem dokładnie to mnie spotkało), a w układzie sprzęgłowym płyn nie ma bezpośrednio styku z bardzo wysokimi temperaturami. Zastanawiam się nad tym tylko z jednego powodu - u mnie drgania występują tylko po dłuższej jeździe w korku (wiadomo - sprzęgło pracuje prawie cały czas), a w tej sytuacji może się jednak gdzieś coś podgrzać (obudowa skrzyni, tarcza, wysprzęglik itp). Sam już nie wiem.
 
 
Lukas 
Moderator

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 440
Skąd: Brodnica
Wysłany: 11 Czerwiec 2007, 14:22   

Nie daje mi jeszcze spokoju poduszka skrzyni biegów...
_________________
202 200D '93 - Aż żal się spieszyć
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 11 Czerwiec 2007, 15:09   

Lukas napisał/a:
Nie daje mi jeszcze spokoju poduszka skrzyni biegów...


Dlaczego :?:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Lukas 
Moderator

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 440
Skąd: Brodnica
Wysłany: 12 Czerwiec 2007, 00:07   

Jary napisał/a:
Lukas napisał/a:
Nie daje mi jeszcze spokoju poduszka skrzyni biegów...


Dlaczego :?:


Bo ja wiem. Może wybita poduszka wywołuje takie efekty. Inaczej odbierane są przeciążenia...
_________________
202 200D '93 - Aż żal się spieszyć
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 12 Czerwiec 2007, 00:14   

Całkiem możliwe, ale w takim razie poduchy silnika też masz nieciekawe :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Lukas 
Moderator

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 440
Skąd: Brodnica
Wysłany: 12 Czerwiec 2007, 00:18   

Jary napisał/a:
Całkiem możliwe, ale w takim razie poduchy silnika też masz nieciekawe :wink:


Bardzo możliwe. Póki co drgania silnik na kabine przenosi jedynie przy niskich obrotach i to tylko gdy się wszystko dobrze nie rozgrzeje. No i przy wyłączaniu silnika bujnie kabiną. Poza tym nie jest to uciążliwe.
_________________
202 200D '93 - Aż żal się spieszyć
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 12 Czerwiec 2007, 09:56   

Jary napisał/a:



Wyciągnij skrzynkę, wymień płyn i przekonaj się że nie masz racji :wink:


Proszę o podpowiedź jak wymienić ten płyn? Czy konieczne jest wyjęcie skrzyni? Czy zrobiąmi to w pierwszym lepszym warsztacie?
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 12 Czerwiec 2007, 14:17   

zmichal napisał/a:

Proszę o podpowiedź jak wymienić ten płyn? Czy konieczne jest wyjęcie skrzyni? Czy zrobiąmi to w pierwszym lepszym warsztacie?


Nie czytałeś tematu od początku- chodzi o wymianę płynu w układzie wspomagania sprzęgła, a to zrobi nawet początkujący mechanik, skrzyni do tego sie nie wyjmuje :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 14 Czerwiec 2007, 15:38   

Jakiś zalecenia co do marki i jakości płynu? - pytam bo niestety nie posiadam instrukcji.
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 14 Czerwiec 2007, 16:11   

Płyn hamulcowy DOT-4, każdy.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,174 sekundy. Zapytań do SQL: 10