To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY

bizonek27 - 29 Grudzień 2011, 12:42

Panowie chodzi mi o funkcje 23 to jest ten procentowy pobór prądu na akumulatorze o co w tym chodzi? Mam tam 00 ale jak włączę światła to pokazuje 100. Czy coś jest nie tak?
Erachue - 8 Październik 2012, 16:36

Witam po całodziennej walce z klimatronikiem postanowiłem jednak napisać kilka słów w tym temacie. Klimatronik działa tylko na grzanie na maxa lub nie grzanie wcale :( po wejsciu w tryb diagnostyczny odczytałem następujące parametry:

01 Temperatura wewnętrzna w °C :00/OPE
02 Temperatura zewnętrzna w °C :25 MIMO ZE TERMOMETR W ZEGARACH POKAZUJE 13.5
03 Temperatura nagrzewnicy lewej w °C :OPE
05 Temperatura na parowniku w °C :00/LO
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C :100 NIEZALEŻNIE CZY SILNIK CIEPŁY CZY ZIMNY
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :CLO
08 Temperatura układu chłodzenia w °C :246
09 ? °C :54
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V :215
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A:04°0
21 Wskaźnik obrotów x1000 :240
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza :050 NA POSTOJU ORAZ W CZASIE JAZDY
23 Pobór prądu na akumulatorze w % :050
24 Napięcie na akumulatorze w V :NIE WYŚWIETLA TEJ POZYCJI
40 Wersja software modułu sterującego :01
41 Wersja hardware modułu sterującego :03
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego :00
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego :dIE WYCZYTAŁEM ZE TO CHODZI O RODZAJ SILNIKA DIESEL/BENZYNA
50 ? °C :24
51 ? °C :18
-2 ? °C :10
54 ? :OFF


dodam jeszcze ze wentylatory elektryczne na chłodnicy pracują non stop po odpaleniu silnika, sprężarka klimy się nie włącza. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi odnośnie naprawy usterki usterek z góry dziękuje i pozdrawiam

btx - 8 Październik 2012, 16:48

"02 Temperatura zewnętrzna w °C :25 MIMO ZE TERMOMETR W ZEGARACH POKAZUJE 13.5
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C :100 NIEZALEŻNIE CZY SILNIK CIEPŁY CZY ZIMNY "
---Linia K1 i K2 do sprawdzenia (komunikacja LICZNIK <-> KLIMATRONIC)

"dodam jeszcze ze wentylatory elektryczne na chłodnicy pracują non stop po odpaleniu silnika"
---dlatego, ze 06=100 stopni :)

"sprężarka klimy się nie włącza"
--- dlatego, ze 07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :CLO ZA NISKIE CISNIENIE W UKLADZIE KLIMY

Zagadka jest to "01 Temperatura wewnętrzna w °C :00/OPE " Dlaczego pokazuje 0 na temp wewn.

Samo z siebie sie tak stalo ??? Czy ktos cos robil w aucie ?

Erachue - 8 Październik 2012, 17:41

O dziękuje za szybką odpowiedź. mechanik próbował sprawdzić czy sprężarka się załączy na "krótko" coś przy wtyczkach pod maska kombinował w okolicy osuszacza. wcześniej przed jego grzebaniem wszystko było w porządku poza sprężarką.
jjankiello - 8 Październik 2012, 18:50

btx napisał/a:
Zagadka jest to "01 Temperatura wewnętrzna w °C :00/OPE " Dlaczego pokazuje 0 na temp wewn.

OPE oznacza OPEN= obwód otwarty - brak czujnika w obwodzie lub sam czujnik uszkodzony i widziany jako przerwa w obwodzie.
CLO - oznacza CLOSED = zwarcie w obwodzie...

Wszędzie, gdzie masz OPE lub CLO - wychodzi grzebanie mechanika i/lub kłopoty z CAN, jak wyżęj wspomniał btx... teraz idź pokaż to mechanikowi i niech po godzinach za darmo przywraca stan poprzedni... Chyba że nie masz pewności czy wcześniej, przed jego grzebaniem wartości były poprawne... wtedy rób jak uważasz... :wink:

Erachue - 8 Październik 2012, 19:53

Tak przed grzebaniem wartości były poprawne. Na szczęście znalazłem przyczynę kłopotów mianowicie przepalona ścieżka na płytce sterownika klimatroniku

http://imageshack.us/a/im...21008181423.jpg

postanowiłem ze jeżeli i tak będę musiał wymienić owy sterownik, spróbuje go naprawić

http://imageshack.us/a/im...21008184405.jpg

i ku mojemu zdziwieniu wszystko wróciło do normy oczywiście poza sprężarka która jak się nie załączała tak się nie załącza ale to już chyba wina elektromagnesu.

Dzięki za zainteresowanie pozdrawiam

jjankiello - 8 Październik 2012, 20:09

Erachue napisał/a:
wszystko wróciło do normy oczywiście poza sprężarka która jak się nie załączała tak się nie załącza ale to już chyba wina elektromagnesu.

Pod warunkiem, że masz dość czynnika w układzie (poz. 7 odczytu) :idea:

Erachue - 11 Październik 2012, 09:54

sprawdziłem jeszcze raz pozycje 7 odczytu i pokazuje 00°9 wiec na wiosnę nabiję :)
maurycy - 11 Październik 2012, 09:57

Erachue, ja ci proponuję nabić przed :) przyda ci się do odparowywania szyby z przodu :) żeby wilgoć pochłaniała :)
jjankiello - 13 Październik 2012, 15:06

Dokładnie tak zrób - nabij przed zimą, a przynajmniej sprawdź szczelność... Jak szczelny - nabij i korzystaj, jak nieszczelny - uszczelnij, wymień osuszacz i też nabij...
Jak zimę przejeździsz bez czynnika w dodatku z nieszczelnym układem, to koszty uruchomienia mogą wzrosnąć kilka razy...

Erachue - 14 Październik 2012, 13:58

Macie racje jestem umówiony na jutro na przegląd klimatyzacji, mam nadzieje ze jest szczelna :)
badmojo - 12 Styczeń 2013, 14:17

Czy gmyraniem w funkcjach klimatronika (te które uruchamiamy na wyłączonym silniku REST+II poz w stacyjce) mogłem spowodować to że wentylator chłodnicy kręci się cały czas na szybkich obrotach?
Po uruchomieniu mam 00P.
Jeśli tak to jak mogę wrócić do wcześniejszej wersji?
Proszę o pomoc.

TraczU - 12 Styczeń 2013, 15:49

badmojo, niestety Tak. I bardzo Cieżko jest cokolwiek przestawić, są ludzie którzy to robią ale nie pozwalają sobie patrzyć na ręce.
badmojo - 13 Styczeń 2013, 17:20

Stary a głupi :oops:
TraczU Oczywiście miałeś rację. Po tym gmeraniu w pozycji 42 (Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego) I. Tryb odczytu wartości rzeczywistych miałem - 00.
Wszedłem w II. Tryb kodowania wariantowego i klawiszem obiegu wewnętrznego zmieniłem na 03P (niestety nie pamiętam jaki był u mnie) potwierdziłem klawiszem EC.
Wentylator już nie zapitala a w I. Tryb odczytu wartości rzeczywistych pod pozycją 42 jest teraz wartość 03. Przestawię ją na 26 bo taką wartość ma kolega TM w swoim C200CDI. Mój to co prawda C220CDI, no ale takiego nie znalazłem.
Jeśli ktoś ma to proszę o wrzucenie w tym temacie.
Notabene ciekawe co te tryby zmieniają...?
Wrzucam też link gdzie kolega
Noc wstawił instrukcję do III. Odczyt i kasowanie błędów DTC na panelu klimatyzacji w klimatroniku jednostrefowym.
http://www.w210.pl/viewto...efowym&start=90
Kolega jjankiello już to kiedyś wrzucał ale wszystkie załączniki zostały usunięte. Mój zresztą też, a miałem tam kopię swoich odczytów... :(

W tym trybie wyskoczył mi błąd 421 czyli B1421 Regulator wentylatorów chłodnicy N65 N65/1
No i ciekaw jestem czy ten błąd jest też wynikiem mojego gmerania czy jest on rzeczywiście uszkodzony...?

[ Dodano: 13 Styczeń 2013, 19:49 ]
Przestawiłem na 26.
I chyba wszystko wróciło do normy. Klimatronik nie wywala już tego błędu.
Refleksja? Gmyrać z rozwagą :)

adamd - 24 Kwiecień 2013, 11:15

Witam, na pozycji 07 mam LO to znaczy że brak czynnika w układzie ? Rok temu było mało ale pamiętam że ten parametr i tak pokazywał jakieś minimalne wartości ciśnienia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group