To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY

ralf - 2 Czerwiec 2014, 11:58

adamd, dzięki bardzo za odpowiedź, teraz przynajmniej wiem, że dobrze wszystko poskladałem :wink:
Camel- - 2 Czerwiec 2014, 22:21

Przypomnę tylko coś o co spierałem się kilka(naście) miesięcy temu - w układzie klimatyzacji ważne jest ciśnienie czynnika a nie jego temperatura, która może zostać przeliczona z ciśnienia. Zależność temperatury i ciśnienia czynnika w poszczególnych miejscach układu jest uwarunkowana ilością gazu w całym układzie, dlatego pojęcie temperatury nie jest dobre w kwestii rozpatrywania dobrego funkcjonowana układu, zwłaszcza jeśli rozpatrujemy to pod względem jego sprawności termodynamicznej.
Poza tym to nie za wysoka temperatura uszkadza układ a za wysokie ciśnienie (jeden z przypadków - zawór maks. ciśnienia/bezpieczeństwa).
W przypadku układów "przedliftowych" czyli z dwoma wentylatorami przed chłodnicami, to progi są ustalane jak ktoś wcześniej napisał. Jeśli chodzi o nowsze układy (jeden wentylator elektryczny - po 1998 i wersje np. na Włochy), to regulacja wentylatora jest płynna.

adamd - 3 Czerwiec 2014, 09:07

Dwa wentylatory chyba niekoniecznie występują przed liftingiem, bo u mnie są takie a samochód po lifcie i do tego z Włoch.
Camel- - 3 Czerwiec 2014, 17:23

adamd, kompressor nigdy nie miał wentylatora elektrycznego. Dopiero EVO miały.
Czarny_78 - 23 Czerwiec 2014, 22:42

Witam
Dzisiaj sprawdziłem swoje parametry klimatronica w Mercedes C200 kompressor wersja na Włochy i prosiłbym o ocenę co jest nie tak
01 20 C
02 17 C
03 22 C
05 20 C
06 93 C
07 00,4
08 24 C
09 10 C
10 135
20 02°0
21 070
22 000
23 100
40 01
41 03
42 00
43 bEn
50 20 °C
51 LO
-2 10 °C
54 OFF
wyskoczyły stare błędy
23°3
41°6
42°2
41°7
przed zimą klima chodziła ,a teraz sprężarka ani drgnie,bo i po co w lato he,he

Adaśko - 24 Czerwiec 2014, 07:23

Czarny_78,
Czarny_78 napisał/a:
07 00,4
Małe ciśnienie czynnika, czyli masz braki w układzie.
Czarny_78 - 24 Czerwiec 2014, 10:02

Dzięki Adaśko,aczkolwiek wiedziałemt,że mam mało czynnika a czy reszta parametrów jest ok ?
Jaki jest przybliżony koszt sprawdzenia szczelności i nabicia klimy ? Ponoć zależy od ilości czynnika.
Pozdrawiam.

badmojo - 9 Styczeń 2015, 00:30

Witam kolegów po długim niebycie.
Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Włącza się na II bieg zaraz po odpaleniu auta w obecnych warunkach atmosferycznych. Wyłącza się tylko jak wcisnę na klimatroniku EC.

Podaję odczyty, może komuś coś się nasunie. Odczyty zrobione zaraz po odpaleniu auta:

01 Temperatura wewnętrzna - 6°C
02 Temperatura zewnętrzna - 1°C
03 Temperatura nagrzewnicy - 31°C
05 Temperatura na parowniku - 6°C
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku - 34°C
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia - 03*3 bar
08 Temperatura układu chłodzenia - 9°C
09 - 1°C
10 Napięcie wentylatora dmuchawy w V :225
20 Pobór prądu na wentylatorze w A:00
21 Wskaźnik obrotów x1000 :070
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza :000
23 Pobór prądu na akumulatorze w % :000
24 Napięcie na akumulatorze w V :13,9
40 Wersja software modułu sterującego :03
41 Wersja hardware modułu sterującego :03
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego :26
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego :d-C
50 - 35°C
51 - 21°C
-2 - 10°C
54 - :OFF

Macie jakieś pomysły co może być nie tak...? Jeśli to istotne to mam "wersję na Włochy"

PS.
Prośba do właścicieli 2,2CDI z 99r. o sprawdzenie u siebie i podanie wartości. Najbardziej interesują mnie pozycje 40, 41 i 42

[ Dodano: 9 Styczeń 2015, 00:37 ]
Zastanawia mnie pozycja 20. Wentylator zapitala a tam wartość 00...?

[ Dodano: 9 Styczeń 2015, 13:19 ]
Zrobiłem odczyt błędów i pojawiły się 4 w "starszych"
23*3 czyli B1233 -Czujnik temp. czynnika chłodzącego B12/1
41*6 czyli B1416 -Pompa obiegu płynu chłodzącego A31m1 M13
41*7 czyli B1417 -Zawór podwójny wody wody Y21 (Y19)
41*9 czyli B1419 -Sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki A9k1

Skasowałem. Odpaliłem i wentylator i sprężarka stanęły.
Ale po ponownym odpaleniu znów to samo. Sprężarka chodzi i wentylator chłodnicy zapitala.
Po kolejnych odczytach i kasowaniu pojawiał się już tylko w "starszych"
41*9 czyli B1419 - Sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki A9k1

Pytanie co muszę zrobić? Wymienić łożysko...?

serek - 21 Maj 2015, 14:52

Nowy kompresor,klima nabita ful 850g wszystko chodziło do zimy, po zimie wyskakuje błąd:
41.7 zawór podwójny z lewej strony Y21, co to jest?
Ps. kontrolka czerwona ec gaśnie a klima się nie załącza, w zimę po naciśnięciu ec kontrolka nie gasła.

Edit: Zawó podwójny prawdopodobnie zlokalizowany, mieści się w lewej części podszybia z przodu, jest widoczny i wygląda tak:
http://allegro.pl/mercede...5116505487.html

Po wyczyszczeniu styków, błąd się nie wyświetla, klima nadal nie działa :x

:cry:

maurycy - 22 Maj 2015, 00:10

resetowałeś klimę?? (z panela oczywiście)
serek - 23 Maj 2015, 18:03

Szkoda ze z panelu nie idzie sprawdzić ile jest czynnika w układzie, okazało się ze wartość spadła do 450 i klima się już nie załączyła, czynnik uzupełniony, klima chłodzi az miło.
777 - 1 Czerwiec 2015, 22:59

Dzisiaj chciałem sprawdzić kody diagnostyczne klimatyzacji i znalazłem jakąś instrukcję na W210.pl, tam było to wytłumaczone trochę inaczej. Zrobiłem według tamtej instrukcji, ale coś poszło nie tak i wyłączyło mi się podświetlenie panelu klimatronika, nie mam pojęcia jak je teraz włączyć. ;)

Co ważniejsze nie działa mi klimatyzacja, choć czynnik w układzie jest, jeśli można wierzyć kodom klimatronika. Sprężarka się załącza, ale z nawiewu nie leci zimne powietrze, pomimo ciągłej pracy sprężarki klimatyzacji. Muszę podjechać do jakiegoś serwisu klimatyzacji bo nie za bardzo wiem co mogę z tym sam zrobić.

Basajew - 4 Czerwiec 2015, 15:58

a przed sprawdzaniem kodow dzialalo wszystko?
Piotrek.klon - 5 Sierpień 2015, 10:58

Witam serdecznie,
Jako, że w moim nowym nabytku jest klimatronik, ale nie działa więc sprawdziłem co pokazują zakodowane informacje z przyciśniętego 'rest' - dodam że na zewnątrz jest około 26°C:

Zimny silnik, wyłączony lub włączony - takie same odczyty:
01 Temperatura wewnętrzna w °C :26
02 Temperatura zewnętrzna w °C :20
03 Temperatura nagrzewnicy w °C :26
05 Temperatura na parowniku w °C :26
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C :106
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :LO
08 Temperatura układu chłodzenia w °C : 23
-9 ? : 10
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V :525
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A: 04*0
21 Wskaźnik obrotów x1000 :240
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza :050
23 Pobór prądu na akumulatorze w % :050
24 Napięcie na akumulatorze w V :11,7
40 Wersja software modułu sterującego :02
41 Wersja hardware modułu sterującego :03
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego :02
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego :d-C
50 ? °C :26
51 ? °C :LO
-2 ? °C :10
54 ? :OFF
Dodam że wskazówki prędkościomierza, obrotomierza i temperatury "leżą" na minimalnych położeniach...

Ciepły silnik, wyłączony lub włączony - takie same odczyty:
01 Temperatura wewnętrzna w °C :30
02 Temperatura zewnętrzna w °C :20
03 Temperatura nagrzewnicy w °C :27
05 Temperatura na parowniku w °C :27
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C :106
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :LO
08 Temperatura układu chłodzenia w °C : 39
-9 ? : 10
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V :525
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A: 04*0
21 Wskaźnik obrotów x1000 :240
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza :050
23 Pobór prądu na akumulatorze w % :050
24 Napięcie na akumulatorze w V :11,7
40 Wersja software modułu sterującego :02
41 Wersja hardware modułu sterującego :03
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego :02
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego :d-C
50 ? °C :27
51 ? °C :LO
-2 ? °C :10
54 ? :OFF
Dodam że wskazówka prędkościomierza "leży", obrotomierz pokazuje ~700obr/min i temp silnika trzyma równo 80°C ....

To, że klima nie nabita już pomijam, ale mam pytania:
Czy są dwa różne czujniki obrotów/min dla zegarów i ten z którego korzysta klimatronik?
Czy są dwa różne czujniki temperatury silnika dla zegarów (które mają poprawne wskazania) i klimatronika? (dodam, że wentylator chłodnicy chodzi non stop nawet przy zimnym silniku)
Czy możliwe jest że przypadkowo takie same wartości dla punktów 22 i 23 nie związanych ze sobą świadczą o jakimś zwarciu czy uszkodzeniu klimatronika?

Z góry dzięki za pomoc i przepraszam za odgrzanie kotleta.
Pozdrawiam,
Piotr :D

ralf - 7 Sierpień 2015, 10:24

Piotrek.klon napisał/a:
Czy są dwa różne czujniki obrotów/min dla zegarów i ten z którego korzysta klimatronik?

Klimatronik bierze sygnał z licznika.
Cytat:
Czy są dwa różne czujniki temperatury silnika dla zegarów (które mają poprawne wskazania) i klimatronika? (dodam, że wentylator chłodnicy chodzi non stop nawet przy zimnym silniku)

Tak są 2 osobne czujniki. Wentylator może chodzić non stop jak czujnik jest uwalony.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group