To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - zablokowało hamulce z przodu

perzu126 - 15 Kwiecień 2014, 02:04

Może stara pompa ABS nie lubi spuszczenia płynu do zera?
marcinns1991 - 15 Kwiecień 2014, 06:51

Ale stara blokowała, nowa też czyli to nie abs, pompa hamulcowa z tego co sprawdziłem przepuszcza w dwie strony czyli nie mam pojęcia co mogło się stać? Pozostały już chyba tylko gumowe przewody ale oba na raz ?
Piotrek1401 - 15 Kwiecień 2014, 07:15

Tłokow w zaciskach na pewno nie masz zatartych lub zapieczonych ? Jeśli tak by było to ciśnienie płynu może je wypchnie ale nie cofną się tylko będą trzymały
adamd - 15 Kwiecień 2014, 08:38

A wymieniałeś przewody gumowe które idą do zacisku ? Jak są rozwarstwione w środku to po puszczeniu hamulca nie puszczają płynu z powrotem i zacisk trzyma.
marcinns1991 - 15 Kwiecień 2014, 18:36

Powtarzam kolejny raz że tloczki chodzą dobrze po odkreceniu odpowietrznika puszczają i kolo się kręci, zastanawiałem się nad przewodami ale czy od razu 2 by się rozwarstwiły?

[ Dodano: 15 Kwiecień 2014, 18:38 ]
Mechanik mi sugeruje podłączenie do kkomputera

Pioterek - 15 Kwiecień 2014, 19:01

marcinns1991 napisał/a:
zastanawiałem się nad przewodami ale czy od razu 2 by się rozwarstwiły?

Od tego powinieneś był zacząć i wykluczyć na wstępie, a potem dopiero dalej szukać.

perzu126 - 16 Kwiecień 2014, 23:00

Marcin chwal się co się stało? Przewody hamulcowe???
asasyn18 - 16 Kwiecień 2014, 23:04

Ja stawiam na elastyczne przewody hamulcowe...
marcinns1991 - 16 Kwiecień 2014, 23:11

No i wszystko jasne, sam bym tego nie rozkminił, ale mechanik mi pomógł, kojarzycie zabezpieczenie antykradzieżowe BBS ?

dla tych co nie kojarzą:

http://www.prostowaniefelg.waw.pl/bbs.html

poprzedni właściciel założył takie coś i nie poinformował mnie przy sprzedaży, zamek który dotychczas myślałem że służy do blokowania skrzyni biegów tak naprawdę był zamkiem od zaworu założonego na przewody hamulcowe,

na wyjściu przednich kół z pompy węzyk szedł pod auto tam znajdowało się takie ustrojstwo:

http://abload.de/image.php?img=dsc_00431cgffd.jpg
jeden doprowadzał tam płyn z pompy a drugi wychodził i szedł do abs a z abs normalnie rozchodziło się na koła przednie, ostatnio zachciało mi się wkładać kluczyk w ta niby stacyjkę od blokady skrzyni i widocznie coś pokreciłem albo tam w tym zaworku coś się pochrzaniło i po wciśnieciu pedału ta blokada od razu zaczynała działać bo nie cofała płynu z tłoczków, odłączyliśmy ten patent od pompy hamulcowej i abs a zastapiłem go prostym przewodem prosto z pompy do abs i hamulce już działają normalnie, czyli kolejny raz głupota sporo mnie kosztowała bo niepotrzebnie kupiłem pompę hamulcowa która uszkodziłem i abs który podmieniłem za mój sprawny, podsumowując, uruchomiłem blokade układu hamulcowego poprzez przekręcenie kluczyka w stacyjce wychodzącej z boku tunelu środkowego i dopiero dzisiaj wszystkie fakty połłączyłem jak już odłączyłem ta blokade, chociaz pewnie jakbym przekręcił kluczyk to blokada by się rozłączyła i układ działałby bez jakiejkolwiek ingerencji, kolejny raz celina udowodnila że to nie ona zawiodła a ludzka, tzn moja głupota i ciekawość grzebania, także temat do zamknięcia i magiczna awaria hamulców się wyjaśniła, to była droga 3-cyfrowa nauczka

perzu126 - 16 Kwiecień 2014, 23:17

Pierwszy raz słysze o takiej blokadzie :shock: W sumie skąd miałeś wiedzeć, bo nikt chyba by na to nie wpadł
marcinns1991 - 16 Kwiecień 2014, 23:20

a najlepsze że podejrzewam że gdybym spowrotem przekręcił kluczyk to pewnie nie byłoby żadnego problemu, a tak niepotrzebne koszty i 3 tygodnie bez auta.... zostawiłem to niepodłączone bo za dużo grzebania żeby to wyjąc no i miałbym dziure w tunelu, przynajmniej wiem po 2 latach od czego jest to badziewie i że to nie blokada skrzyni, swoja droga patrzac na ceny to taki bajer około tysiaka kosztuje więc jakiś nietypowy wypas w aucie mam :D

wpadliśmy na to jak mechanik mówił że znajomy w aucie tez miał problem z hamulcami i okazało się że ma stacyjke z zaworkiem no i szukaliśmy, sprytnie to ukryli

asasyn18 - 16 Kwiecień 2014, 23:33

A weź pod uwagę, że to się stało pod domem, a nie na drugim końcu polski :roll: to dopiero dostał byś po garach. A tak zdobyłeś trochę doświadczenia z hamulcami, teraz to z zamkniętymi oczami dokonasz diagnozy układu hamulcowego :P Nie ma co, twoja przygoda zaczęła się bodajże od chęci wymiany płynu hamulcowego a skończyła się na...
marcinns1991 - 16 Kwiecień 2014, 23:40

dokładnie tak, czyściłem wnętrze auta w sobotę i dostał mi się w łapki dziwny kluczyk i zacząłęm kombinować a potem na myjnie chciałem jechać, pech a może szczescie że hamulca użyłem dopiero w bramie a nie na skrzyżowaniu bo miałbym kwiatki, no ale skąd miałęm wiedziec że to coś takiego, samego płynu zużyłem uwaga 3 litry łacznie z tym co mam teraz w ukałdzie, przy okazji dowiedziałem się jak szkopki upakowali serwo z pompą i połączenie go z pedałem hamulca, drugi raz bym sam tego nie robił, za mało nerwów mam, ci co wyciągali serwo pewne wiedzą jak fajnie się wkłada zawleczkę do sworznia łączącego serwo z pedałem i jak fajne dojście jest do nakrętki od serwo :D
perzu126 - 17 Kwiecień 2014, 00:00

marcinns1991 napisał/a:
ci co wyciągali serwo pewne wiedzą jak fajnie się wkłada zawleczkę do sworznia łączącego serwo z pedałem i jak fajne dojście jest do nakrętki od serwo

Najlepiej pewnie zdjąc deske rozdzielczą :mrgreen:
Czyli pompa ABS to nie taki straszny wynalazek :mrgreen:

mlody21989 - 17 Kwiecień 2014, 00:26

marcinns1991, Ty ale fajne takie zabezpieczenie :) w sumie Twoja Celina to mocno pozabezpieczana jest :) chyba poprzedni właściciel w ciekawej okolicy mieszkać musiał


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group