To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - W202 poprawka geometrii!!

elpaco - 2 Kwiecień 2014, 21:55

Alexander, nie porównuj geometrii porsche z mercedesem w202... Różnią się chociażby umiejscowieniem silnika... ale to przecież detal;)
a jeśli Twoje auto jest krzywe to nawet profesor doktor z komisji Antoniego nie wymyśli nic logicznego... Auto krzywe, rama i prostowanie, nowe klamoty i jeździ jak powinno. A rozwiercanie otworów, dorabianie czegoś tam... no sorry... nadal wieś. I nie przywołuj aut torowych bo z tego co piszesz po torze jeździł nie będziesz. Zejdź na ziemię... a dokładniej na ulicę;)

Alexander - 2 Kwiecień 2014, 22:19

kolego wiesz ile kosztuje wjazd na pomiar punktów stałych? U mnie w wawie tysiak. A sprawy tak się mają, że to cholerstwo nic nie wykazało... to dlatego autko kupiłem. A różnice o których mówimy z tymi moim kołami to milimetry. Więc może i tragedii nie będzie...
elpaco - 2 Kwiecień 2014, 23:04

Alexander, no to już Ciebie nie rozumiem wogóle... Buda prosta jak piszesz, lekkie odchylenia masz, no to kupujesz zwrotnice, kupujesz nowe tylne wahacze, kupujesz komplet porządnych tulejek składasz i nie ma bata żeby były odchylenia powyżej dopuszczalnej normy A Ty sobie robisz pod górkę z drutem nie wiem po co:/
marcinns1991 - 2 Kwiecień 2014, 23:22

Kolego w 202 mają taka cenę i jest ich tyle że znalazlbys 3 inne 202 w Lepszym stanie za pieniądze które pakujesz wto auto, zastanawia mnie który diagnosta podbije przegląd autu które będzie zagrażać życiu kierowcy i innych użytkowników drogi, mówisz że rozwierciles mocowania wahacza a czy pomyślałes ze tym sposobem je osłabiles? Dogieta zwrotnica też traci swoją sztywność, chcesz mieć unikalne 202 to kup dobry egzemplarz i utrzymaj go w oryginale a nie. Zmieniasz całe zawieszenie
elpaco - 3 Kwiecień 2014, 00:00



i tyle w temacie

marcinns1991 - 3 Kwiecień 2014, 00:17

Kosztowne druciarstwo, krzywe auto prostujesz wszystkim co się da zamiast dac mu spocząć na szrocie a części mogłyby uZdrowić wiele celni, pokazalbys nam chociaż to auto bo boję sie ze to jakas pacharzyna za 500 euro na handel za 2 tys euro
kamil_0793 - 3 Kwiecień 2014, 01:04

http://allegro.pl/mercede...4034828180.html
Zawsze można iść w tę stronę ;)

Camel- - 3 Kwiecień 2014, 11:40

Alexander napisał/a:
A powinno być 4 30 plus minus 0.5 stopnia

Błąd w założeniu.
Bez pomiaru wysokości obu osi, nie jesteś w stanie określić tolerancji kątów WSZ i PSZ.
Odchyłka dobra, ale wymiar nominalny zły.

Alexander napisał/a:
Znasz taki warsztat z takim wyposażeniem?

Każde ASO MB. Zrobienie geometrii od 250-350zł.

elpaco napisał/a:
Alexander, no to już Ciebie nie rozumiem wogóle... Buda prosta jak piszesz, lekkie odchylenia masz, no to kupujesz zwrotnice, kupujesz nowe tylne wahacze, kupujesz komplet porządnych tulejek składasz i nie ma bata żeby były odchylenia powyżej dopuszczalnej normy A Ty sobie robisz pod górkę z drutem nie wiem po co:/

Polać mu. ;)

Alexander, jeśli masz wydruk z geometrii przed rozwiercaniem otworów i gięciem zwrotnic, to chętnie bym mu się przyjrzał.

Alexander - 3 Kwiecień 2014, 11:55

Wydruk jest w pierwszym poscie. Jeszcze niczego nie rozwiercalem :-) tzn prócz mocowania dolnego tylnego prawego wahacza...
A ciekawe czy ASO mają też drazek rozporowy...

[ Dodano: 3 Kwiecień 2014, 20:33 ]
Nie wiem czy wcześniej o tym nie wspomniałem, ale napiszę jeszcze raz dla niedowierzących: w Audi Q7 kupionym w szwajcarii by poprawić kąt pochylenia przednich kół zgięli mu zwrotnice z przodu. Jeździ już na tym chłopak ponad rok i jest malina. Sam właściciel jest mechanikiem i jemu na więcej stać. Panowie naprawdę nie oszukujmy się: ale kto z was kiedykolwiek wjechał na pomiar punktów stałych, choć wiele z nas miało nie jedną stłuczkę. Ja do zawieszenia czy układu kierowniczego nawet za milion lat części używanej nie włożę. Autko na razie w warsztacie, bo przekładnia na regenerację jedzie. Dzięki wszystkim za odpowiedzi, mam jeszcze chwilę do namysłu... więc zobaczymy... dam znać jak dalej pójdzie... pozdrawiam

ps. jestem umówiony już na geometrii w am serwis. Podobno mają i drążek i romessa. Dzięki kolego Camel...

Camel- - 3 Kwiecień 2014, 21:32

Na moje to kątów pochylenia nie ruszać bo tolerancje są z dupy wzięte, a śrubami regulacyjnymi w przednie tylne mocowania spokojnie dobijesz do około 5 minut +- 20 stopni w WSZ dla obu kół.
Nie widzę pomiaru PSZ?

polofix - 3 Kwiecień 2014, 21:53

Niestety jedynym lekarstwem na twoje złe wyniki pomiarowe jest kupienie mniej bitego samochodu. Tzn takiego co miało by jak najmniej strzałów. Gwarantuję ci że żadne śruby regulacyjne nie będą ci potrzebne ponad standard, ani nie będziesz musiał szukać rzemieślnika żeby ci takowe dorabiał. Ja mam swoją C , która była uderzona 2 razy z tyłu, raz centralnie z przodu, co najmniej 2 razy w prawe przednie koło, i lewy bok na dole wraz z progiem .I nie potrzebuję nic więcej do regulacji poza tym co fabryka dała. Spróbuj przespawać mocowania wahaczy w inne miejsca, skoro gwintu i regulacji brakuje, to może jeszcze pomoże.
Albo popatrz co się dzieje z podwoziem w crash teście [np you tube] po uderzeniu. Wszystko się krzywi a nie widać na zewnątrz.

Alexander - 4 Kwiecień 2014, 15:45

Jezu panowie! Bez już przesady! Pisze przecież ze tak tragicznie u mnie nie jest :-) autko było na pomiarze punktów nadwozia, na szarpakach itd. Nikt z fachowców aż tak nie narzekał... Powiem wam, ze u znajomego w cl500 w215. Auto ma praktycznie od nowości. Kat pochylenia lewego koła o ponad stopień jest za duży a nic sobie z tego nie robi. Auto nigdy nie bity...
elpaco - 5 Kwiecień 2014, 00:08

Alexander, no to lekarstwo na wszystkie dziwne problemy- zmień mechanika.
A tak swoją drogą piszesz że używanej części byś w zawieszenie nie założył... szczerze wolałbym używaną zwrotnicę po wymianie łożysk niż klepaną młotkiem... No ale jedni lubią czekoladę inni jak im... nie ważne.

Swoją drogą... wszystkie auta o których piszesz mają coś przestawione... a może ten szpec który to zauważa nie ma sprzętu skalibrowanego? :shock:

marcinns1991 - 5 Kwiecień 2014, 00:29

Ciekawe gdybyś miał kupić nowa zwrotnice do auta wartego no szacuje ok 5 tys to poleciałbyś do aso gdzie cena jest 4 cyfrowa czy na allegro za ok 200 zl
elpaco - 5 Kwiecień 2014, 01:10

a może cały ten temat to prima aprilisowy żart kolegi?:) tylko głupio mu się przyznać że tak durny żart wymyślił:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group