To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Kolejna odsłona problemów z wentylatorem +jak działa moduł?

djlotos - 1 Maj 2014, 08:37
Temat postu: Kolejna odsłona problemów z wentylatorem +jak działa moduł?
Witam Serdecznie.
Posiadam samochód MB C180 97r mały lift, kluczyk scyzoryk - manualna klima.
Jakiś czas temu auto zaczęło mi się grzać w korku ( nie uruchamiał się wentylator)
Wymieniłem moduł wentylatora. Od razu przeniosłem go z miejsca obok koła, w przestrzeń koło pompy abs, żeby nie dostawał się do niego brud, aż tak bardzo.
Będąc w sklepie z częściami używanymi sprawdzałem 3 moduły o tym samym numerze seryjnym. W każdym przypadku wentylator uruchamiał się od razu po włączeniu silnika, bez względu na temp cieczy. Późniejsze podpięcie pod kompa objawiło pewien równoległy problem
Błąd 1421 - moduł obiegu n65. Gość mi wytłumaczył, że w związku z tym "samochód myśli", że klima jest cały czas włączona i musi być uruchomiony wentylator. Osobiście wątpie, żeby 3, doskonale wyglądające moduły były walnięte, zwłaszcza, że je rozkręcaliśmy i w środku elektronika - stan perfekt!
Przy próbie włączenia klimatyzacji nie ma żadnego efektu - nie uruchamia się. Nie wiem teraz czy to z tego powodu, czy np nie ma czynnika ( chociaż jakieś 2 miesiące temu działała) Muszę pojechać do magików od klimy.
Co o tym sądzicie?
Druga kwestia to zagadkowa wtyczka ( 2 piny) - oznaczona na zdjęciu, pochodząca z wiązki, prowadzącej do czujnika ciśnienia klimy. Dopiero teraz zauważyłem, że nie jest do niczego podłączona... Może ma to związek? Kojarzycie do czego ona jest?

polofix - 1 Maj 2014, 14:02
Temat postu: Re: Kolejna odsłona problemów z wentylatorem + Co to za wtyc
djlotos napisał/a:
Witam Serdecznie.
Posiadam samochód MB C180 97r mały lift, kluczyk scyzoryk - manualna klima.
Jakiś czas temu auto zaczęło mi się grzać w korku ( nie uruchamiał się wentylator)
Wymieniłem moduł wentylatora. Od razu przeniosłem go z miejsca obok koła, w przestrzeń koło pompy abs, żeby nie dostawał się do niego brud, aż tak bardzo.
Będąc w sklepie z częściami używanymi sprawdzałem 3 moduły o tym samym numerze seryjnym. W każdym przypadku wentylator uruchamiał się od razu po włączeniu silnika, bez względu na temp cieczy. Późniejsze podpięcie pod kompa objawiło pewien równoległy problem
Błąd 1421 - moduł obiegu n65. Gość mi wytłumaczył, że w związku z tym "samochód myśli", że klima jest cały czas włączona i musi być uruchomiony wentylator. Osobiście wątpie, żeby 3, doskonale wyglądające moduły były walnięte, zwłaszcza, że je rozkręcaliśmy i w środku elektronika - stan perfekt!
Przy próbie włączenia klimatyzacji nie ma żadnego efektu - nie uruchamia się. Nie wiem teraz czy to z tego powodu, czy np nie ma czynnika ( chociaż jakieś 2 miesiące temu
działała) Muszę pojechać do magików od klimy.
Co o tym sądzicie?
Druga kwestia to zagadkowa wtyczka ( 2 piny) - oznaczona na zdjęciu, pochodząca z wiązki, prowadzącej do czujnika ciśnienia klimy. Dopiero teraz zauważyłem, że nie jest do niczego podłączona... Może ma to związek? Kojarzycie do czego ona jest?
[url=http://s3.postimg.or...160.jpg]Obrazek[/url]

Co do tej wtyczki u mnie też wisi. Też nikt na forum nie wiedział od czego jest.
Wentylatory nie powinny od razu chłodzić nawet po włączeniu klimy.
Być może masz uszkodzony czujnik przy osuszaczu i dlatego chodzą a klimy nie ma.
Inną możliwością może być walnięty czujnik temperatury [ten przy termostacie]. Ale wtedy pokazywał by zbyt wysoką temperaturę.
PS masz dwa wentylatory?
Jaki masz moduł?

Pioterek - 1 Maj 2014, 14:25

polofix napisał/a:
Co do tej wtyczki u mnie też wisi. Też nikt na forum nie wiedział od czego jest.

Bzdura: minuta szukania i proszę: http://www.w202.pl/viewto...tyczka+czujnika przedostatni post kolegi noc w wątku.

djlotos - 2 Maj 2014, 20:29

polofix napisał/a:
masz dwa wentylatory?
Jaki masz moduł?

Mam jeden wentylator - ten po stronie silnika
mój moduł to A0185459932
Dziś zobaczyłem, że jak się uruchomi zimny samochód to wentylator uruchamia się po około 2 minutach jak silnik zacznie temperaturę łapać.

[ Dodano: 4 Maj 2014, 12:53 ]
Mam jeszcze takie pytanie...
Jak działa moduł wentylatora?
Poprawcie mnie jeżeli się mylę..

Dzisiaj badałem temat miernikiem i czy to działa w ten sposób, że w momencie zapotrzebowania na pracę wentylatora przy włączonym silniku pojawia się napięcie na małych pinach 4,5V i powoduje to przekazanie płynących na stałe 12V do wentylatora?
Jak mam wyłączoną stacyjkę to małe napięcie znika...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group