Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejna odsłona problemów z wentylatorem +jak działa moduł?
Autor Wiadomość
djlotos 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Maj 2014, 08:37   Kolejna odsłona problemów z wentylatorem +jak działa moduł?

Witam Serdecznie.
Posiadam samochód MB C180 97r mały lift, kluczyk scyzoryk - manualna klima.
Jakiś czas temu auto zaczęło mi się grzać w korku ( nie uruchamiał się wentylator)
Wymieniłem moduł wentylatora. Od razu przeniosłem go z miejsca obok koła, w przestrzeń koło pompy abs, żeby nie dostawał się do niego brud, aż tak bardzo.
Będąc w sklepie z częściami używanymi sprawdzałem 3 moduły o tym samym numerze seryjnym. W każdym przypadku wentylator uruchamiał się od razu po włączeniu silnika, bez względu na temp cieczy. Późniejsze podpięcie pod kompa objawiło pewien równoległy problem
Błąd 1421 - moduł obiegu n65. Gość mi wytłumaczył, że w związku z tym "samochód myśli", że klima jest cały czas włączona i musi być uruchomiony wentylator. Osobiście wątpie, żeby 3, doskonale wyglądające moduły były walnięte, zwłaszcza, że je rozkręcaliśmy i w środku elektronika - stan perfekt!
Przy próbie włączenia klimatyzacji nie ma żadnego efektu - nie uruchamia się. Nie wiem teraz czy to z tego powodu, czy np nie ma czynnika ( chociaż jakieś 2 miesiące temu działała) Muszę pojechać do magików od klimy.
Co o tym sądzicie?
Druga kwestia to zagadkowa wtyczka ( 2 piny) - oznaczona na zdjęciu, pochodząca z wiązki, prowadzącej do czujnika ciśnienia klimy. Dopiero teraz zauważyłem, że nie jest do niczego podłączona... Może ma to związek? Kojarzycie do czego ona jest?
_________________
Meś C180T 97r.
Mitsubishi Galant 2.0 Turbo ECI 1981r
--------
mój VIN: WDB2020781F594867
Ostatnio zmieniony przez djlotos 4 Maj 2014, 12:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 1 Maj 2014, 14:02   Re: Kolejna odsłona problemów z wentylatorem + Co to za wtyc

djlotos napisał/a:
Witam Serdecznie.
Posiadam samochód MB C180 97r mały lift, kluczyk scyzoryk - manualna klima.
Jakiś czas temu auto zaczęło mi się grzać w korku ( nie uruchamiał się wentylator)
Wymieniłem moduł wentylatora. Od razu przeniosłem go z miejsca obok koła, w przestrzeń koło pompy abs, żeby nie dostawał się do niego brud, aż tak bardzo.
Będąc w sklepie z częściami używanymi sprawdzałem 3 moduły o tym samym numerze seryjnym. W każdym przypadku wentylator uruchamiał się od razu po włączeniu silnika, bez względu na temp cieczy. Późniejsze podpięcie pod kompa objawiło pewien równoległy problem
Błąd 1421 - moduł obiegu n65. Gość mi wytłumaczył, że w związku z tym "samochód myśli", że klima jest cały czas włączona i musi być uruchomiony wentylator. Osobiście wątpie, żeby 3, doskonale wyglądające moduły były walnięte, zwłaszcza, że je rozkręcaliśmy i w środku elektronika - stan perfekt!
Przy próbie włączenia klimatyzacji nie ma żadnego efektu - nie uruchamia się. Nie wiem teraz czy to z tego powodu, czy np nie ma czynnika ( chociaż jakieś 2 miesiące temu
działała) Muszę pojechać do magików od klimy.
Co o tym sądzicie?
Druga kwestia to zagadkowa wtyczka ( 2 piny) - oznaczona na zdjęciu, pochodząca z wiązki, prowadzącej do czujnika ciśnienia klimy. Dopiero teraz zauważyłem, że nie jest do niczego podłączona... Może ma to związek? Kojarzycie do czego ona jest?
[url=http://s3.postimg.or...160.jpg]Obrazek[/url]

Co do tej wtyczki u mnie też wisi. Też nikt na forum nie wiedział od czego jest.
Wentylatory nie powinny od razu chłodzić nawet po włączeniu klimy.
Być może masz uszkodzony czujnik przy osuszaczu i dlatego chodzą a klimy nie ma.
Inną możliwością może być walnięty czujnik temperatury [ten przy termostacie]. Ale wtedy pokazywał by zbyt wysoką temperaturę.
PS masz dwa wentylatory?
Jaki masz moduł?
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 1 Maj 2014, 14:25   

polofix napisał/a:
Co do tej wtyczki u mnie też wisi. Też nikt na forum nie wiedział od czego jest.

Bzdura: minuta szukania i proszę: http://www.w202.pl/viewto...tyczka+czujnika przedostatni post kolegi noc w wątku.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
djlotos 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Maj 2014, 20:29   

polofix napisał/a:
masz dwa wentylatory?
Jaki masz moduł?

Mam jeden wentylator - ten po stronie silnika
mój moduł to A0185459932
Dziś zobaczyłem, że jak się uruchomi zimny samochód to wentylator uruchamia się po około 2 minutach jak silnik zacznie temperaturę łapać.

[ Dodano: 4 Maj 2014, 12:53 ]
Mam jeszcze takie pytanie...
Jak działa moduł wentylatora?
Poprawcie mnie jeżeli się mylę..

Dzisiaj badałem temat miernikiem i czy to działa w ten sposób, że w momencie zapotrzebowania na pracę wentylatora przy włączonym silniku pojawia się napięcie na małych pinach 4,5V i powoduje to przekazanie płynących na stałe 12V do wentylatora?
Jak mam wyłączoną stacyjkę to małe napięcie znika...
_________________
Meś C180T 97r.
Mitsubishi Galant 2.0 Turbo ECI 1981r
--------
mój VIN: WDB2020781F594867
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,117 sekundy. Zapytań do SQL: 10