|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Kolejna odsłona problemów z wentylatorem +jak działa moduł? |
Autor |
Wiadomość |
djlotos
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 1 Maj 2014, 08:37 Kolejna odsłona problemów z wentylatorem +jak działa moduł?
|
|
|
Witam Serdecznie.
Posiadam samochód MB C180 97r mały lift, kluczyk scyzoryk - manualna klima.
Jakiś czas temu auto zaczęło mi się grzać w korku ( nie uruchamiał się wentylator)
Wymieniłem moduł wentylatora. Od razu przeniosłem go z miejsca obok koła, w przestrzeń koło pompy abs, żeby nie dostawał się do niego brud, aż tak bardzo.
Będąc w sklepie z częściami używanymi sprawdzałem 3 moduły o tym samym numerze seryjnym. W każdym przypadku wentylator uruchamiał się od razu po włączeniu silnika, bez względu na temp cieczy. Późniejsze podpięcie pod kompa objawiło pewien równoległy problem
Błąd 1421 - moduł obiegu n65. Gość mi wytłumaczył, że w związku z tym "samochód myśli", że klima jest cały czas włączona i musi być uruchomiony wentylator. Osobiście wątpie, żeby 3, doskonale wyglądające moduły były walnięte, zwłaszcza, że je rozkręcaliśmy i w środku elektronika - stan perfekt!
Przy próbie włączenia klimatyzacji nie ma żadnego efektu - nie uruchamia się. Nie wiem teraz czy to z tego powodu, czy np nie ma czynnika ( chociaż jakieś 2 miesiące temu działała) Muszę pojechać do magików od klimy.
Co o tym sądzicie?
Druga kwestia to zagadkowa wtyczka ( 2 piny) - oznaczona na zdjęciu, pochodząca z wiązki, prowadzącej do czujnika ciśnienia klimy. Dopiero teraz zauważyłem, że nie jest do niczego podłączona... Może ma to związek? Kojarzycie do czego ona jest?
|
_________________ Meś C180T 97r.
Mitsubishi Galant 2.0 Turbo ECI 1981r
--------
mój VIN: WDB2020781F594867 |
Ostatnio zmieniony przez djlotos 4 Maj 2014, 12:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 1 Maj 2014, 14:02 Re: Kolejna odsłona problemów z wentylatorem + Co to za wtyc
|
|
|
djlotos napisał/a: | Witam Serdecznie.
Posiadam samochód MB C180 97r mały lift, kluczyk scyzoryk - manualna klima.
Jakiś czas temu auto zaczęło mi się grzać w korku ( nie uruchamiał się wentylator)
Wymieniłem moduł wentylatora. Od razu przeniosłem go z miejsca obok koła, w przestrzeń koło pompy abs, żeby nie dostawał się do niego brud, aż tak bardzo.
Będąc w sklepie z częściami używanymi sprawdzałem 3 moduły o tym samym numerze seryjnym. W każdym przypadku wentylator uruchamiał się od razu po włączeniu silnika, bez względu na temp cieczy. Późniejsze podpięcie pod kompa objawiło pewien równoległy problem
Błąd 1421 - moduł obiegu n65. Gość mi wytłumaczył, że w związku z tym "samochód myśli", że klima jest cały czas włączona i musi być uruchomiony wentylator. Osobiście wątpie, żeby 3, doskonale wyglądające moduły były walnięte, zwłaszcza, że je rozkręcaliśmy i w środku elektronika - stan perfekt!
Przy próbie włączenia klimatyzacji nie ma żadnego efektu - nie uruchamia się. Nie wiem teraz czy to z tego powodu, czy np nie ma czynnika ( chociaż jakieś 2 miesiące temu
działała) Muszę pojechać do magików od klimy.
Co o tym sądzicie?
Druga kwestia to zagadkowa wtyczka ( 2 piny) - oznaczona na zdjęciu, pochodząca z wiązki, prowadzącej do czujnika ciśnienia klimy. Dopiero teraz zauważyłem, że nie jest do niczego podłączona... Może ma to związek? Kojarzycie do czego ona jest?
[url=http://s3.postimg.or...160.jpg]Obrazek[/url] |
Co do tej wtyczki u mnie też wisi. Też nikt na forum nie wiedział od czego jest.
Wentylatory nie powinny od razu chłodzić nawet po włączeniu klimy.
Być może masz uszkodzony czujnik przy osuszaczu i dlatego chodzą a klimy nie ma.
Inną możliwością może być walnięty czujnik temperatury [ten przy termostacie]. Ale wtedy pokazywał by zbyt wysoką temperaturę.
PS masz dwa wentylatory?
Jaki masz moduł? |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 1 Maj 2014, 14:25
|
|
|
polofix napisał/a: | Co do tej wtyczki u mnie też wisi. Też nikt na forum nie wiedział od czego jest. |
Bzdura: minuta szukania i proszę: http://www.w202.pl/viewto...tyczka+czujnika przedostatni post kolegi noc w wątku. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
djlotos
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Maj 2014, 20:29
|
|
|
polofix napisał/a: | masz dwa wentylatory?
Jaki masz moduł? |
Mam jeden wentylator - ten po stronie silnika
mój moduł to A0185459932
Dziś zobaczyłem, że jak się uruchomi zimny samochód to wentylator uruchamia się po około 2 minutach jak silnik zacznie temperaturę łapać.
[ Dodano: 4 Maj 2014, 12:53 ]
Mam jeszcze takie pytanie...
Jak działa moduł wentylatora?
Poprawcie mnie jeżeli się mylę..
Dzisiaj badałem temat miernikiem i czy to działa w ten sposób, że w momencie zapotrzebowania na pracę wentylatora przy włączonym silniku pojawia się napięcie na małych pinach 4,5V i powoduje to przekazanie płynących na stałe 12V do wentylatora?
Jak mam wyłączoną stacyjkę to małe napięcie znika... |
_________________ Meś C180T 97r.
Mitsubishi Galant 2.0 Turbo ECI 1981r
--------
mój VIN: WDB2020781F594867 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,117 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|