To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Swap hamulców C280 na S500?

mateuszsta20 - 2 Maj 2014, 13:12
Temat postu: Swap hamulców C280 na S500?
Witam,

Jestem ciekawy, czy zaciski przod pasuja P&P i z czym to sie wiaze? Na aukcjach mozna za nieduze pieniadze kupic zaciski od S500 aukcja, jak dopasowac tarcze do takich zaciskow?

Ktos na forum zmienial hamulce na wieksze?

elpaco - 2 Maj 2014, 14:13

nie pasują p&p. Na większe- załóż od c43, tudzież powinny podejść od okulara e500. Aczkolwiek pewności czy będą p&p nie ma nigdy.
Camel- - 2 Maj 2014, 19:12

Te z C43/E50 mają taką wadę, że posiadają tarcze pływające, a te kosztują milion dolarów. :(

Może lepiej założyć hamulce od CLK/E430, ale wtedy felga min. 17"

maurycy - 2 Maj 2014, 19:43

Camel- napisał/a:
a te kosztują milion dolarów.

a idź Pan w ch....... nic mi nawet nie mów. zimmeramann robi ale badziew jak sto pięćdziesiąt, są jakieś disc italia czy coś.
dostępne ASO 3K PLN :twisted:
jedyna alternatywa to ultimot niemiecki albo ASO niemieckie koszt 1500 :)

Camel- napisał/a:
ale wtedy felga min. 17"

w wypadku C43 także minimum to 17 cali :)

[ Dodano: 2 Maj 2014, 19:44 ]
Camel- napisał/a:
że posiadają tarcze pływające,

możesz coś dopowiedzieć ??

Camel- - 2 Maj 2014, 21:05

Tarcza hamulca nie jest sztywno osadzona na piaście tarczy, ale na wielowypuście. Chodzi o zniwelowanie naprężeń powodujących m. in. zginanie się tarczy przy bardzo mocno obciążonym węźle, a więc bardzo gwałtownie powstających różnic temperatury.
mateuszsta20 - 3 Maj 2014, 11:30

Chcialbym poprawi skutecznosc hamowania, wiem ze te co mam nie sa male (tarcze), ale chcialbym bardziej pewniejsze hamulce.

Myslalem zeby kupic te zaciski i pozniej cos kombinowac, jakies adaptery?

Opcja jest jeszcze, zeby kupic tak jak piszecie, C43 i bedzie ok. Co do rozmiaru felg to sie nie obawiam bo i tak min to 17''.

ralf - 3 Maj 2014, 12:53

Nie wiem czy w Twoim przypadku różnica byłaby na tyle odczuwalna aby opłacało się wykładać kasę na nowy setup, ale z czystym sumieniem mogę polecić 300mm zestaw na przód z e280 :wink:
perzu126 - 3 Maj 2014, 15:03

Czy tak wielkie tarcze spowodują, że w202 będzie stawać dęba?
ralf - 3 Maj 2014, 17:12

perzu126 napisał/a:
Czy tak wielkie tarcze spowodują, że w202 będzie stawać dęba?

perzu126, sprecyzuj o jakie tarcze pytasz :wink:

TraczU - 3 Maj 2014, 17:41

polecam zaciski z C36 AMG Zaleta taka, że są to zaciski 4 tłoczkowe :)
nooiser - 3 Maj 2014, 21:17

a co powiecie na zaciski z w124/c124 3.0 v24 tam też są 4-tłoki wchodzą na nie 15" tylko czy to podejdzie do w202?
http://allegro.pl/mercede...4132430482.html

perzu126 - 3 Maj 2014, 22:30

Kolega pyta o zaciski z S500. Czy będą dużo lepsze w porównaniu do C36? Albo poruwnując czy będą aż tak skuteczne jak te pływające tarcze z z C43?
maurycy - 4 Maj 2014, 00:52

z całym szacunkiem Panowie ale czy dla Was więcej znaczy lepiej ??
czym są lepsze te 4 tłoczkowe z C36 od tych 2 tłoczkowych z tarczami pływającymi z C43 ?? skoro kładą większy motor z większą mocą i dają takie a nie inne zaciski (tarcze co tam jeszcze) to chyba ktoś to policzył że jest lepiej.... czy ja coś źle dumam.....
nie jestem inżynierem nie mierzyłem siły hamowania itp ale można zawsze sprawdzić tor hamowania ze 100 km/h :D

fakt tu się zgodzę jest drogo jak sam sku***wisyn :P

TraczU - 4 Maj 2014, 19:12

maurycy napisał/a:
czym są lepsze te 4 tłoczkowe z C36 od tych 2 tłoczkowych z tarczami pływającymi z C43


siedzę w sporcie motorowym i uwierz, że zawsze zacisk który "łapie" tarcze z obu stron z równą siłą jest lepszy od zacisku na jarzmie. Oczywiście mowa o tarczach o porównywalnej średnicy.

nie unoś się, nikt nie piszę, że masz złe hamulce ale to że masz c43 nie znaczy, że masz wszystko co było najlepsze w w202 :)

[ Dodano: 4 Maj 2014, 19:14 ]
maurycy, tak, w przypadku hamulców więcej znaczy lepiej. :)

mateuszsta20 - 5 Maj 2014, 10:48

Zaintereowalem sie tymi z S500 bo dobra cena i stan. Poszukuje czegos bardziej efektywnego od tego co mam. Tarcze mam nawiercane Zimmerman ale skutecznosc jest niezadawalajaca. Hamowanie z duzej predkosci jest tragiczne. Dziurki zapychaja sie pylem i mozliwe to jest przyczyna slabej skutecznosci hamowania.

Moge porownac do A6 C5 z przodu 280mm, A6-tka jest ciezsza ale jak dla mnie lepiej hamuje audi.

Chodzi mi rowniez o to zeby koszty calego zestawu na przod nie przekorczyly 1000PLN.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group