To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Swap hamulców C280 na S500?

K2_Costa - 22 Sierpień 2015, 22:16

a jesteście w stanie napisać jakie zaciski + tarcze mieszczą się maksymalnie w alufelgach?
maurycy - 3 Wrzesień 2015, 18:36

C43 ma tarcze na tyle 300mm
TraczU - 7 Wrzesień 2015, 18:30

w alufelgach pojęcie względne. wszystko zalezy od zacisku. ale jeśli chodzi o średnice to:
seria 288mm to maksymalna tarcza do 15"
300mm z np clk 320 musi mieć 16" tak samo jak 316mm z e430 i c36 amg
345mm z c32 takie jak u mnie czy Adikisa to felga minimum 17"

z tym że w przypadku zacisków 4 tłoczkowych dochodzi problem ET i umiejscowienia ramion.
Zacisk zajmuje dużo miejsca miedzy tarczą a felgą więc nie każde koło siada. Ramiona mogą stawać na zacisku.

soromoto - 12 Listopad 2015, 19:37

maurycy napisał/a:
C43 ma tarcze na tyle 300mm

Dzięki za info. A czy wiesz może z jakim innym modelem (nie amg) ta tarcza jest tożsama? Bardzo mi to info pomoże.

mateuszsta20 - 27 Październik 2016, 00:31

Odgrzewam...

Kupile zestaw z w220 s600, zaciski 4-ro tloczkowe i tarcza 345mm. Dalem ciala ze nie sprawdzilem przed regeneracja... Dzisiaj robilem przymiarke, zacisk pasuje na zwrotnice z w202, ale za to tarcza z S600 ma glebsze obsadzenie na piascie.

Nie mam pomyslu jak to ugrysc, czy sprzedac zestaw z s600 i szukac innego ktory bedzie na 100% pasowal.

Moze ktos z was wie jak sie do tego zabrac?

Edit: 27.10.2016

Juz wiem jak rozwiazac moj problem.

Dobralem tarcze 345mm z C32, maja takie same osadzenie na piascie co moje seryjne 288mm. Tarcze zamowione ATE (dziwne bo TEXTAR jest drozszy od ATE o 30PLN na tarczy), czekam na dostawe i bedzie sprawdzenie czy felunek jest ok pod te hamulce...

mariuszt0 - 27 Październik 2016, 07:28

mateuszsta20, pokaż jak to wygląda ;)
bartek065 - 27 Październik 2016, 14:15

A jest różnica w hamulcach w c180 a c280?
mateuszsta20 - 27 Październik 2016, 15:14

bartek065 napisał/a:
A jest różnica w hamulcach w c180 a c280?


Roznica jest tylko 4 mm na tarczy.

mariuszt0 napisał/a:
mateuszsta20, pokaż jak to wygląda ;)


Zrobie foto jak zloze wszytko.

ralf - 27 Październik 2016, 20:04

mateuszsta20 napisał/a:
bartek065 napisał/a:
A jest różnica w hamulcach w c180 a c280?


Roznica jest tylko 4 mm na tarczy.

Piszesz o średnicy. Tylko, że 1.8 ma pojedynczą tarczę a 2.8 podwójną wentylowaną.

Idek - 27 Październik 2016, 20:22

Pompa hamulcowa wyrobi na te 4 tłoczkowe zaciski ?
Karol82 - 27 Październik 2016, 22:55

Idek, da radę ale lepiej zmienić
Fiki - 27 Październik 2016, 23:00

mateuszsta20 napisał/a:
Juz wiem jak rozwiazac moj problem.

Dobralem tarcze 345mm z C32, maja takie same osadzenie na piascie co moje seryjne 288mm. Tarcze zamowione ATE (dziwne bo TEXTAR jest drozszy od ATE o 30PLN na tarczy), czekam na dostawe i bedzie sprawdzenie czy felunek jest ok pod te hamulce...

Szkoda, że nie widziałem wcześniej, że piszesz.
Otóż problem uda Ci się w ten sposób rozwiązać, ale nie do końca. Zaciski z S600 latają z tarczami o grubości 32mm. Producent przewiduje (dość pesymistycznie, hajs musi się zgadzać), że zużycie do poziomu 30mm kwalifikuje już tarczę do wymiany. Tarcze od C32 mają dokładnie tyle, gdy są nowe. Kiedy tarcze pomału zaczną się zużywać i tracić grubość, hamulce mogą nie działać dokładnie tak, jak by sobie tego życzył inżynier. Nie mówię, że się nie uda - może jak zadbasz o to, by mieć zawsze gruby klocek, to będzie latać. Nie znam niestety wartości odsadzenia zacisku od S'ki, być może tam będzie jeszcze rzeźba, żeby wycentrować tarczę między klockami. Szczerze? Osobiście bym to pogonił i bez kombinacji zakupił sprawdzony zestaw z W203 i pochodnych.

PS: Kolega Sakul mógłby się wypowiedzieć, on też kombinował z zaciskami z W220, ale finalnie nie widziałem ich jeszcze na jego aucie.

mateuszsta20 - 28 Październik 2016, 00:22

Do zaciskow z S600 byly specjalne blaszki ktore wchodza miedzy klocki a tloczki. Te blaski maja male walce ktore wklada sie w tloczki. Jezeli bedzie tak jak pisze to wystarczy zrobic grubsza blaszke miedzy tloczki a klocki. Problem powinien byc rozwiazany.
TraczU - 28 Październik 2016, 09:01

mateuszsta20, nie do konca, zaciski z s-ki są takie jak c32 ale.. mają inne osadzenie, siedzą głębiej o 4mm wiec montowane bez adaptera nie bedą miały tarczy dokładnie pomiędzy zaciskami. jesli zrobisz adapter to odsuwasz i tak bardzo gruby zacisk o 4mm na zewnątrz, niby nic ale okazuje się, że wiekszośc kół ociera ramionami o zacisk..
no i w dodatku tak jak pisze FIFI, są pod grubsze tarcze, podkładka między klocki a tłoczki ? słabo, bo ta cieniutka ma tylko izolować termicznie i w dodatku jest zaczepiana na klackach, zrobisz grubsza to jej nie zaczepisz.

4mario - 28 Listopad 2016, 17:10

A czy ktoś przerabiał tył z tarczo-bembna na zacisk z awaryjnym hamulcem tylko na tarczę?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group